Blog >> 146
Volt itthon egy pollenszűrőm, gondoltam ha már van, belerakom. Nem volt vészes állapotban a bent lévő sem, de beleült már a por, apró levéldarabok, ilyesmik. Ez ellen viszont van egy módszer. Mármint hogy ne fészkelje magát oda a sok apró levéldarab, lim-lom. Ha már a levélfogónak nevezett műanyagon valahogy túljut.
Szóval vágtam egy darab geotextilt, kertes övezetben ez általában van raktáron .
Beraktam a pollenszűrőt, és a geotextil darab széleit egy pici imbuszkulccsal (mer' az volt kéznél) körben begyűrtem a szűrő mellé.
Ez a légáramláson nem fog lényegeset, ellenben a nagyobb darabok már ezen fennakadnak, nem a szűrő harmonikájában landol.
A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.
Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.
Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.
UPDATE 06.11
Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.
Pár hete nem nyílik az anyós oldali ajtó. Ferko annak idején leírta a kárpit eltávolítását a blogjában, ezt nem részletezem :-)
Hanem a hiba nem oldódott meg spray fújkálással, ugyanis az 1-es képen lévő fehér műanyag valami ki-be mozgott. A kilincs emelésekor nem elfordult a zárszerkezet, hanem keresztben mozdult el.
MInt kiderült, a zár műanyag fedelén van kiképezve egy pöcök, ami ezt a fehér stiftet a helyén tartja. Ja...de mi van, ha a zárszerkezet fedele állandóan lepattan?
Próbáltam én kiszerelni, hogy majd kézben könnyebb lesz.... de semmi sehogy nem akart lejönni. A mozgató rudak nem engedtek, úgyhogy nem feszegettem, nehogy nagyobb szerelés legyen a vége.
Szóval ami innen jön, az sufni a köbön:
az eltávolított műanyag fedelet (2.kép) kell módosítani, hogy ne essen le. Power Tape és WD-40 ide nem jó, valami más kell. Azt sejtettem, hogy nem biztos, hogy az illeszkedés lesz olyan passzentos mint gyárilag. Így elsőként a problémás fehér bizbaszt leszorító kidudorodást upgradeltem, állíthatóra. Lásd 3. 4. 5. képek.
Ezután forrasztópákávan visszaolvasztottam az alsó letört fület. Merthogy letört, ez volt az egyik oka, hogy nem állt meg a fedél a helyén (6. kép).
A másik ok, hogy a 2-es képen felül lévő fül, ami valójában szorítana a fehér stiftre, az nem állt meg a helyén, állandóan kipattant. Fogóval letörtem hát, úgyse jó az ilyen rögzítőfül semmire. A fül helyett egy lyuk keletkezett, majd pici gyorskötözővel jól összehuzattam.
Szépen visszament a helyére, a gyorskötöző miatt elég fixen áll. Az ajtó azonban NEM NYÍLT :-S
És ezért kell az első lépés. Az beépített kis imbusz csavarral szépen még lehetett kicsit tolni a fehér pöckön. Lekontrázva remélhetőleg úgy marad egy darabig.
Az ajtó így végül nyílik! Nem gyári finomsággal, kicsit "fent fog" a kilincs, de 20 nyitást már kibírt, látszólag a probléma megoldódott.
Bónuszból kifoltoztam a sokat látott belső takaró szivacsot, kicseréltem a hibás patentokat, és összeraktam.
Elég idegesítő egy munka volt, remélem nem romlik el egyhamar, mert akkor ÚGY HAGYOM! :-)
Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.
Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.
Felkerültek a nyári gurulók, szép padkamentes biohazard, frissen fényezve, elől 20mm hátul 25mm-es osztókör módosítóval, új 205/40 ZR17 kumho gumival.
2014.12.21.
A ragasztás nem hogy egy pesti utat nem bírt ki, de lényegében az autópálya felhajtón már láttam hogy füstöl a gép. Itthon megnéztem: kiköpte a ragasztót és tovább repedt. Úgyhogy az ideiglenes megoldás nem jött be.
Viszont a végleges megoldás már végre elérhető közelségben van. Hónapok óta próbálok gyári csövet szerezni, végül feladtam. 4 helyen ígérték, végül senki nem tudott hozni. Úgyhogy nem gyári alkatrész lesz. Rendeletem szilikon könyököt és elkészült a toldó idom is egy 54-es kipufogócső darabból.
2014.12.23.
Olyan szépen sütött a nap, nekiálltam. Vagy 20 perc kellett a dolognak, jó passzosan csúsztak a csövek a helyükre, de végre kész. Annyira nem is ronda végülis. Jónak biztos jó, arra nincs időm hogy most kocsikázzak, majd kiderül. Remélem a füstölés is elmúlik ezzel.
A hasadás a gyári csövön...hát nem kicsi volt, sokat nem foghatott az az alu bélés úgy önmagában.
Alább írtam, hogy picit füstöl az új programmal. Pontosítok. Néha füstöl, néha nem. Elég szűkre van véve a légfelesleg, lehet hogy igazításra szorul majd egy kicsit. Úgy vagyok vele, hogy a jó tuning füst mentes. Viszont mielőtt belenyúlnék az amúgy sok számolgatás eredményeként megírt AFR tábláztba, egy ismert hibát illett megszüntetni. Nevezetesen lyukas a turbocsövem...még mindig. Belül már van benne egy alu bélés pár hónapja, de láthatóan olajos mögötte a cső. Tehát kifúj, ha nem is nagyon. Gyors javításként olajtalanítottam a felületet és egy kis 2k ragasztóval kitöltöttem a hasadást. Belül az alu cső feszül rá, kívülről a ragasztó. Remélem "ideiglenesen" megteszi. Aztán remélem találok valahol egy ilyen csövet.
"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."
A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.
A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.
Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.
És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.
És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.