Blog >> saru
Lecseréltem a negatív akku sarut, igazándiból semmi baja nem volt az eredetinek, de ez jobban is néz ki, meg gyorsoldós. Meg, ha már áramtalanítottam, nekileselkedtem újra a proxi rendezésnek, de valamiért még mindig nem akar összejönni.
Az 5 éves Sicar akkumulátor pár hete már erőtlenkedett. Egyszer teljesen le is merült, miután 2 hetet állt az autó. ráadásul a negatív póluson lévő saru kettétört. Újítani kellett hát, már csak azért is, mert legutóbb még a garázsból kiálltam vele, de utána újra már nem indult be...
Egy barren akkumulátort vettem, és egy pár új sarut. Sikerült minden thamar kicserélnem, és a kocsi most egészen elfeledett módon indul, simán, minden erőlködés és szenvedés nélkül.
Az akksi 21800 Ft volt (65Ah, 600A), a saruk 1500 Ft.
Érdekesség még, hogy hétfőn bementem az akku boltba, és mondtam, mi kéne. Eladó fazon közli, hogy 29 ezer lesz. De hát a neten 21,8 az ára. Igen, de ahhoz ott előbb meg kell rendelnem. Kérdezem, hogy akkro most it tmegrendelhetem-e? Azt nem lehet. No, mivel nincsne okos telefonom, nem tudtam mégis azonnal rendelni, majd már a kedvezménnyel elvinni (az lett volna csak igazán vicces), hanem csak másnap, miután otthonról megrendeltem a neten. Ugyanaz a fazon, ugyanazt az akksit levette a polcról, rajta a 29 ezer forintos árcédulával, és akkro már 21800 volt. :) Érthetetlen, miér tkell ez a felesleges kanyar; na mindegy.
Vettem egy pár akksi sarut mert szórakozott a héten, pontosabban szerda reggel nem volt hajlandó elindulni, és indításnál elsötétedett minden, aztán szép lassan jöttek vissza a fények. Miután megmozgattam a sarukat már indult egyből, gond nélkül...
Mikor oda készültem, hogy kicseréljem a sarukat, kissé megtorpantam, mert úgy tűnik a kínaiaknál az akksi saruja nem kúpos. Mert mikor odapróbáltam igen csak billegett az akkun, ezért hát először lemondtam a cseréről és csak megtisztogattam, és megkentem egy kis réz alapú zsírral a régit. Ennek köszönhetően aztán végképp nem lehetett rögzíteni rendesen a sarukat. Így csak rávettem magam, hogy kicseréljem. Marófej segítségével vittem egy enyhe kúpos formát a saruba, de ez még nem volt elég, a 8mm-es furatokat még meg kellett süllyeszteni, hogy rendesen lehessen rögzíteni a kábeleket, és hogy teljes legyen az öröm, a rögzítő imbuszcsavarok hát persze, hogy a tűzfal irányába néznek, ne hogy egyszerűen meg lehessen húzni...
Na szóval szép, szép, de még egyszer nem állnék neki kicserélni...
A vízcsövek cseréje közben beiktattam egy általános vezetékelés átnézést és logikusabbá/rendezettebbé tételt, és eközben leszaggattam a generátorról a gerjesztő kábelt (lsd. töltés lámpa vezetékét) Elég gyengécske saru tartotta ott, kicseréltem hát egyúttal egy erősebbre, és jól meg is húztam. Megigazítottam rajta a fő tápkábelt is, bár nem volt lelazulva..
Azóta felkapcsolt lámpával, fűtéssel 14,0 volt a töltésem alapjáraton. Igaz nem ment nagyobb fogyasztó pl. a hűtőventillátor, vagy ablakfűtés, de ez azért biztatóbb mint a 13,5V. Pláne hogy megtudtam hogy 13,6-14,4 közötti töltés a jó. Lehet hogy az a kábel szívatott? Át fogom nézni az önindító kábeleit is, aztán meglátjuk. Mindenesetre most nincsenek indítási problémák egyenlőre. (Igaz nem is megy 10 fok fölé a külső hőmérséklet)
Reggel pöccre indult az autó. Aztán valahol megálltam, és mikor újra akartam indtani, nem indult. Se kép, se hang. Teljesen elment minden áram. Sok ötletem nem volt, ezért beszéltem Alfaterral, hogy mi lehet a gond. Azt javasolta, hogy mozgassam meg az akku sarukat, hátha csak annyi, hogy valamiért elmozdult. Szerencsére ez bejött, a pozitív saru rángatásának hatására visszajött az áram. Viszont ezt a nap folyamán többször is eljátszotta. És nullázott minden alkalommal minden számlálót, és a rádiókódot is kérte. Ami szerencsére itthon volt, így egész nap tök kussban autóztam. :-/ Szóval most ez van.
Egyébként tipp a hibára az oxidáció.
Kiegészítés: Probléma megoldva. Saru megtakarítva, üzembiztosság helyreállítva. :-)