Blog >> féltengely
elsore furana hangzott, hat még az érzés. menet kozben jobbra kanyarodaskor kopogott a kormany. ??? ugye ugy. majd 10km utan elkezdett jobbra balra rangatozni es a kocsi ugralt mint egy kecske. brutááális. elsore azt hittem h el akartak lopni a kerekeim es azok akarnak leesni. utanahuztam a csavarokna, de semmi. 40 - 60 km/o sebesseg kozt ez volt erzekelheto. basszus. masnap semmi.
Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(
No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;
Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)
+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))
Ez is megtörtént. A régin volt egy kis lik, amin tolta ki a zsírt. Szerencsére bőven időben voltam, még jó sok zsír volt benne. A szerelőm egy kicsit anyázott, hogy semelyik gumiharang szettben
nincs épkézláb szorítóbilincs, de azért csak rá tudta rakni.