Blog >> klíma
A kompresszor típusa DENSO 7SBU16C, cikkszám:447220-8153
a csapágy méretei pedig: belső-35mm, külső-52mm, szélesség-22mm.
Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.
A történet július 23.-án kezdődött és sajnos még most sem ért véget. De lehet....úgy érzem már látom az alagút végét!
Autópályán sávváltásnál iszonyat hang és rázkódással indult az egész. Szépen legurultam az első lehajtón. A váltón is érezhető volt a rezgés. Először arra gondoltam. Utána jött a turbó, mint lehetséges hibaforrás. Iszonyat hangok a motortérből. Leállít és várakozás a vontatásra. Nem voltam messze az otthonunktól. 40-50 km kb.
Szerelőnek esküvő, szóval itt megindult a várakozás. Kocsi bevontatva a telekre, hogy közelebb legyen majd a műhelyhez.
Kipu tőcsavaroknál is elengedett egy ismételten. Ez elvileg javítva. Fütyülő hang el fog tűnni.
Szóval a játék elindult, mert első indítás után, csak a leállításnál jött elő a hiba egy pár másodpercig. Tök jó. Szeretjük. A troubleshooting alatt és után nem adta a hangot a b.zija. Jól elbújt a mocsadék. Szóval tekerés, keresés, generátor és klíma között. Generátor csapágy most volt cserélve. Klímát meg őszre terveztem, amikor elmegy a nagy pállás, kevesebb nyaralás és a kocsit le lehet tenni pár napra. Nem jött össze, mert a hiba oka ő lett. Tök jó, csak külön nem kapok hozzá semmit, esetleg legyártják 3 hét alatt. Szóval nem is kínlódok az egésszel, rendelek egy bontott sz.rt és a kettőből építünk egy másik sz.rt. :D Csak, hogy kerek legyen a történet. Azt hozzá kell tenni, hogy a forgatás alatt sem jött elő a hiba. Kis piszkálgatással mászott elő a lyukból és onnantól kezdve szerencsére szét is pergett az egész. Remélem ezzel a csörgő hang is el fog tűnni. Ha nem akkor megőrülök.
Update
Kész lett 16.-án. Örülök neki. 17.-én olajjal és gázzal feltöltve a rendszer. Van egy kis morgós hang. Nem tudom honnan jöhet, de szerintem ezt a témát el fogom engedni. :-) Most nem lesz időm ezzel foglalkozni.
Klímás csörgő hangot itt is hallani. A régi kompresszornak a háza is elrepedt, szóval így a bontott került be. Egyértelmű, nem? :D
Bontott kompresszor (60693332): 45000Ft (+2500Ft posta)
Munkadíj 40000Ft
Klíma "töltés" 18000Ft
Most már egy takarítás jön, mert gépszaga van mindenhol is.
A múltkori klímahűtő cseréje után most töltettem fel a rendszert. Hisz jött a meleg, ja nem. Minden király, nyomáspróba, stb, stb, ami szükséges, jön a hideg DE csörög ez a sz.r. Megbontani nem fogom, a nyarat így végigtolom és utána foglalkozunk vele. Kajak nem érdekel, hát ez a klíma kínlódás már az előző kocsiban is megvolt. Hülyét kapok tőle.
Kedden felkészül a szervószivattyú és az izzítógyertyák. Van egy szétdarált csavarom a levélfogónál, ahol a zárót ki kellene cserélni, hát azzal sem tudom mi lesz. Flex lesz, na az tuti...
Szokásos tavaszi nagytakarítás :)
Würthenberg aktív szenes szűrő. Ózonos tisztítás (saját géppel).
Sajnos rezawplast 147-hez nem gyárt, de úgy fest, ez a gledring típus is hasonlóképen gyárt, ennek is illatosított a gumija, elég puha is, és mellé méretpontos. Még tisztító szprét is kaptam mellé.
Ma ellenőriztem a pollenszűrőt, és a helyét. Az első elemet kivéve még örültem is mert meglepően tiszta volt, annak ellenére, hogy mennyi kosz hullott ki mellőle. Viszont fordítva volt berakva (lehet ez is közrejátszott a tisztaságban, vagy csak ezt valaki külön kitakarítgatta valamikor). A másik már viszont kellő képen el volt tömődve, és már mellette is ment már át a dzsuva. Amennyire tudtam kitakarítottam, és a klímafertőtlenítést is megejtettem, már a korábban jól bevált patronnal.
Jártunk ma Manky-nál, kapott a gép egy EGR falazást prevencióként, illetve egy szolid írást. A hangolás jól sikerült, koromból nincs sok, viszont harap a vas mint a tanyasi kutya.
A lovak számát 180+-ra saccoltuk, a motor állapota pedig kifejezetten jó (a műszer alapján). Van esély, hogy eddig 136 lóval gazdálkodtam, mivel belga volt alfi, és ott van valami korlát. Mindenesetre szignifikáns a különbség. :D:D:D, hogy miért nem ezzel kezdtem??? nem is értem...
Reggel még kapott egy klímatöltést, mert volt némi hiány.
Eljött a kétéves revízió ideje. Budaörsön végezték, olajcsere+szűrő, pollenszűrő, légszűrő, inspekciók voltak, és meghosszabbítottam a lejáró országúti asszisztenciát is, bár eddig nem volt rá szükség, de biztos ami biztos. Utána az Autó Néroba mentem egy ózonos klíma fertőtlenítésre.
Szervizköltség: 5.2L Selénia Digitek, szűrők, munkadíj 124.885 Ft, asszisztencia hosszabbítás 6900 Ft, ózonos téma 5000.
Egy gyors töltést beiktattam, úgy tűnik a hűtő csere érett, csak a szerelőnek nincs ideje. Addig bepálni nem szeretnék. Ha addig bírja, ameddig időpontom lesz, már megérte. Figyelnem kell arra, hogy árnyékban parkoljak mindig. :-) mekkora hülyeség.
Hűtő, olaj, hátsó fék, szabadonfutó cseréje következik
Tavaszi klíma tisztítás, ezúttal Lidl-féle klíma-bombával.
Pollenszűrő: Würtemberg aktív szenes