Blog >> klíma
Hűtött a klíma még, hiszen mióta tavaly kicseréltük azt a 17 éves kis csövet, azóta nem szökik a gáz. Viszont lassanként elillan... Keresztül a régi alkatrészeken, kötéseken, csöveken.
Pici gázt rátöltettem, hogy ne a 16 fokos levegő kínlódjon a kinti hőséggel; a 4 fok majd megteszi a magáét.
A tavaly javított klímarendszer teljesen jónak tűnik. Most már melegben is kipróbálhattam végre, és tök jól hűt, szépen könnyedén jön a hideg levegő.
Vettem is hamar egy évi rendes fertőtlenítő palackot, és elvégeztem a 20 perces kemény melót. Friss, bacimentes illat, kellemes közeg néz a nyár elébe.
Pollenszűrő csere és klímatöltés. A "kissé" üres rendszerbe, 650g gáz + 10g olaj + 5g UV adalék került.
km: 137750
Eldugult a klímarendszerem, szűrőt baszkuráltak, gázt töltöttek...
Elérkezett ez is. Miután ,ég tavaly sikerült teljesen kiszereltem a régi R12 klímacsöveket, és beszerezni az R134 csöveket, nyomásszabályzót, hűtőt, kompresszort, és még márciusban ki is cseréltem akkor egyenlőre a hűtőt, ideje volt komolyan belecsapni a lecsóba. A csöveket ki,- és lepucoltam, a kompresszorházat is, vettem bele új csapágyat (5500 HUf) és galvanizáltattam a tartókonzoláját és a szíjtárcsát ill. a közepét is. Ezenkívül megvettem az összes csőcsatlakozáshoz való tömítéseket is (1200 HUF), és megrendeltem az új szárítószűrőt. (5800 HUF)
Az önindító cserekor volt elég hely hogy bekössem a belső elpárologtatóba csatlakozó 2 csövet is. Hát az sem volt egyszerű mutatvány, sokat kellett matekolni, hajlítgatni a csöveket, nehezen akartak összekapni a menetek is. De végül sikerült, bár csak remélni tudom hogy nem mozdult el a tömítés, és a menet is épen maradt, leszúrnám magam ha ott engedné majd el a nyomást a rendszer. Bár ahogy magamat ismerem..
Jelenleg nincs más hátra mint kicserélni a kompresszorokat (ezt összekötöm a generátor szíjfeszítő cseréjével (12.000 HUF), és összekötni az egész rendszert. Aztán nyomás próba. :)
Maklárnál jártam hogy beszerezzek néhány fontos dolgot:
Klíma Retrofithoz (R134-esítés)
- klíma kompresszor
- motortéri csövezés
- kímahűtő
Ha már ott voltam hoztam még:
-olajhűtő elé levegő elvezető műanyag
- "B" oszlop takaró műanyag
- Bal oldali biztonsági öv állító mechanika
- hátsó doblemezek belső takaró műanyagjai
- AC takaró műanyag
- lámpamosó
- csomagtérfedél
- fűtőradiátor
- V6 önindító
- AC relé takaró dobozka
Csőstül jön a baj általában... a klíma minimum nyomáskapcsolóból kitört a kábel. A nyomáskapcsolót kivenno ugye nem akartuk, ahhoz leengedni a klímát elég macera. Így tapasztalt nőgyógyászokat meghazudtolva 1 óra alatt sikerült visszaforrasztani a kábelt...
Szerintem nincs még egy ilyen lelkes ügyfele az Autóhéz Budaörsnek, mint én. Kb havonta megjelenek valami problémával. Mai napon ezekkel:
Megjött az elhagyott lámpamosó búra. Megjött az új klímavezérlő, amit a kopott gombok miatt gariban kicseréltek. Okos olaszok.. inkább lenne garis elem a lengőkar vagy a kuplung, mint hogy 3 gumigomb miatt küldenek egy komplett berendezést. Sebaj, örülünk neki.
Aztán történt, hogy a nemrég kicserélt csonkállványon - ami bontott volt - a csapágy anya (vagy valami ezen a tájon) nem passzolt teljesen a kopás miatt a féltengelyhez, ezért elindulásnál fémesen pattant egyet. Namost ezt kideríteni nem volt egyszerű, így sikerült megint egy félnapot eltöltenem a szervizben. Mintha lottómilliomos lennék..
2009.08.24 klima feltöltés tisztitás fertőtlenités
Tegnap reggel Fertődön ébredtünk. Bepakoltuk a családot, bicikliket e tetőre meg hátra, aztán hazajöttünk Pestre. Este leszaladtam Mátrafüredre, pontosabban a fölötte lévő Sástóhoz. Ott töltöttem az éjszakét, majd hajnalban keltem, és onnan megállás nélkül, az M0-os át átmentem Fehérvárra. Ott felmarkoltam egy szajrét, és jöttem vissza Pestre.
Jólesett ez az intenzív autókázás végre. Összesen bő 600 km volt, tehát nem olyan sok, de több részletben, és sokfelé, szerte az országban.
A klíma kiváló, könnyen hűt, semmi jele gyengülésnek; úgy tűnik, egyelőre nincsen újabb lyuk a rendszeren.