Blog >> gyújtógyertya
Sort kerítettünk a gyújtógyertyák cseréjére két okból:
- az előző csere óta eltelt 5 év / közel 60e km
- egyenetlen motorjárás, ami a motorhiba visszajelző felvillanását okozta időnként, majd 'Have engine checked' figyelmeztető üzenetet küldött.
Hibakód kiolvasás: 1-es és 4-es henger gyújtáshiba
Remélhetőleg nem kell továbbmenni a hibakeresésében...
Km óraállás: 126 282
Az első-felső lengőkarok jelezték, hogy nyugdíjba mennének, szóval időpontot kértünk a Csörgő Autószervizbe. Ha már ott jártunk, kértem hat új gyertyát is, mert nem tudtam, mióta voltak az autóban a régiek. Mint kiderült, nagyon rájuk fért már a csere. Természetesen TRW és NGK.
Kilométeróra állása: 156 380 (+/− 10)
A nyolcadik gyújtógyertya (Bosch) megrepedt, majd átégett, így megégett a szelepfedél, gyújtótrafó és kábelek.
Új NGK gyertyák (71736281 és 71736282, 50000 km)
Új szelepfedéltömítés
Bontott szelepfedél
Bontott gyújtótrafó sor
Bontott kábelköteg
94995 km
Ma délelőtt Csöri kicserélte a hátsó-hátsó lengőkarokat és elöl a stabrudat is. Most már tényleg "úgy fekszik be a kanyarba (az autó), mint cica az ágyba", vagy hogy is mondta valamelyik nagytudású egy másik fórumon. :)
Négy rendes NGK gyertya is beugrott a motorba, amiben eddig FBosch volt. Teljes boldogság sajnos így sem lett belőle, sanszos, hogy gyújtótrafó is kell majd.
Kicseréltem a gyújtógyertyákat. 40.000 km-es NGK gyertya lett belerakva. Ezen kívül 4db gyertyapipa is elég szar állapotban volt azok is cserélve lettek.
Km: 216.000