Blog >> ngk
A szelepfedél tömítés elfáradt, engedte az olajat, cseréltem. Viktor Reinz lett. Cseréltem a gyertyákat is, ugyanúgy NGK BCP7ET került bele, ami volt is benne. Az olajnyomásmérő gomba már elég régen behalt, így azt is cseréltem. :-)
Költségeim:
- Victor Reinz szelepfedél tömítés: 13784 HUF
- NGK gyújtógyertya: 1635 HUF/db
- FAE olajnyomásmérő gomba: 15123 HUF
Sort kerítettünk a gyújtógyertyák cseréjére két okból:
- az előző csere óta eltelt 5 év / közel 60e km
- egyenetlen motorjárás, ami a motorhiba visszajelző felvillanását okozta időnként, majd 'Have engine checked' figyelmeztető üzenetet küldött.
Hibakód kiolvasás: 1-es és 4-es henger gyújtáshiba
Remélhetőleg nem kell továbbmenni a hibakeresésében...
Km óraállás: 126 282
NGK BKR6EKPA 4x cseréje
Tavasszal a nyári kerekek felrakásakor láttam, hogy a fékbetétek már eléggé el vannak vékonyodva. így - most amikor végre volt időm - kicseréltem őket. Nem volt semmi komplikáció, simán ment minden. Hátul mondjuk vissza kellet tekerni a munkahengereket, hogy az új betéteket be lehessen tenni. Elöl, a Brembo nyergeken is vissza kellett nyomni a dugattyúkat, de ez jóval egyszerűbb volt, mint hátul. :-)
Aztán kicseréltem a gyújtógyertyákat is, mert már jóval több, mint 50K kilométer volt bennük. A Champion C6YCC gyertyák helyett NGK BCP7ET hárompólusú gyertyák kerültek bele. Nagy köszönet [k i z z o] cartársnak, aki segített rátalálni erre a gyertyára. Sokat keresgéltem, hogy hőértékileg stimmeljenek a gyertyák a mociba. Végül meglettek. :-) Kíváncsi leszek mennyivel lesz más az NGK, mint a Champion. Bár nagy különbséget igazából nem várok. Meglátjuk. :-)
Aztán megejtettem a pollenszűrő cseréjét is. Ideje volt már, teljesen el volt koszolódva. Kipucoltam az egész szélvédő alatti részt is, mert tele volt dzsuvával. Majd végül a klímatisztítást is megejtettem. Kiszedtem a kesztyűtartó alól a ventillátort és a lyukon keresztül benyúlva telibefújtam a klíma hőcserélőjét. Elfújtam rá az egész flakont, így tuti, hogy sikerült teljesen megtisztítani. Éljen a friss illat. ;-)
Első fékbetétek: Japanparts (9964,-/ szett)
Hátsó fékbetétek: Simer (3526,-/ szett)
Pollenszűrő: Alco (1980,-)
Gyertyák: NGK BCP7ET (9336,-/ 8db)
A klíma tisztító sparyt úgy kaptam ;-)
Az alkatrészekért ismét köszönet vm kollegának. ;-)
Km óra állása: 138553 Miles
Régi óra szerinti állás: 264413 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 113539 Km (70550 Miles)
Megjött a gyári Alfa csomagolású NGK platina gyertyaszett... na, hát tényleg kellett neki. A fogyasztás is leesett és a "menetélmény" sem épp ugyanaz, mint előtte :)
Persze nem egyszerre. Már megvolt az időpont Aliékhoz a gyertyacserére, mikor előző nap eltört egy műanyag gyorscsatlakozó az egyik vízcsövön és elfolyt a hűtővíz egy része. Pont a Margit körúton álltam a dugóban, mikor sípolt az autó és közölte, hogy azonnal állítsam le a motort, mert túlmelegedett a hűtővíz. Persze se előre, se hátra. Nagy nehezen megálltam, szereztem vizet, így utántöltögetve (eleinte csak szivárgott) egész közel jutottam a műhelyhez, de a cél előtt valamivel aztán végképp eltört és meg kellett állnom. pettinke kartárs sietett a segítségemre, amiért ezúton is örök hála. Meghekkeltük a csövet, a műanyag toldó maradványai mentek a levesbe.
Másnap Aliék a provizórikus útszéli javítást véglegesnek minősítették. :)
Egyúttal a gyertyákat is kicserélték. A manual szerint 140k-nál kell, 146800-ig mentem velük. Tényleg cserések voltak, mert azóta egy kicsit finomabb az alapjárat (főleg hidegen) és eddig volt egy finom rezonancia 2200 körül, ez most megszűnt. Elég firnyák gyertya való a TBi-be NGK ILKAR7D6G, direkt ehhez a típushoz fejlesztették. Ahhoz képest nem is drága, főleg ha a TS-hez való gyertyakészlethez mérjük, ami tíz éve 100ezer körül volt.. Aliék megküzdöttek vele, még szerszámot is kellett gyártaniuk, mert nagyon mély és szűk lyukban laknak a gyertyák.
A nyolcadik gyújtógyertya (Bosch) megrepedt, majd átégett, így megégett a szelepfedél, gyújtótrafó és kábelek.
Új NGK gyertyák (71736281 és 71736282, 50000 km)
Új szelepfedéltömítés
Bontott szelepfedél
Bontott gyújtótrafó sor
Bontott kábelköteg
94995 km
Mai nap szóltak h akció van az unixba NGK gyertya és izzító gyertya téren, átmentem és megkérdeztem mennyi a jts-be platina gyertya és elég jo árat mondott így vettem olyat amien a 2.5-3.2 V6-okba kell. NGK PFR6B zavarszűrő ellenállással. Mikor mentem haza elég meggyőző volt mit is tud ez a gyertya. stabilabb erősebb, jobb reakció. ezzel a 3 jelzővel illetem.
Ami benne volt gyári 2pólusú nem volt vele gond, csak ha már ennyibe van akkor kicserélem, jobban bírja a hőt, ersebb szikrát ad mikor beindítom, meg kevesebb lesz a fogyasztása a gépnek vmennyivel. Amint van fogyazstásról adat írom.
Régebben is írtam már, hogy hiányzott pár ló a ménesből akik egy részét a megfelelő üzemanyag kiválasztásával sikerült visszaterelni a motortérbe. A következő lépés a szívás-kipufogás fejlesztése lenne, hátha megkerül a forgalmiban szereplő teljes létszám. A unix születésnapom alkalmából jóárasította az összes K&N cuccát, ami félárat jelent náluk. Boldogan fizettem ki érte cca 11000 ft-ot, mivel motoros múltamat tekintve tisztában voltam egy ilyen légszűrő pozitív hatásaival. Párhuzamosan beszereztem 4db "felsőpolcos" platina verseny gyertyát(állítólag az...NGK BKR6EVX), így együtt kicserélve úgy érzem meglett mind a 166 ló, sőt szerintem egyik-másik a távollétük során le is ellett párat(sokat nem, azért nem lettek 200-an...). Alul a nyomatékkal eddig sem volt gond, fent hiányoztak a lovacskák. Na ők értek haza! Sportlégszűrőt mindenkinek!!!
Elmentem kipufogóshoz is, aki megállapította, hogy 60-as rendszer van gyárilag alatta, sokkal nagyobb nem kell alá. A katalizátort nem tudjuk megszüntetni, mert előtte-utána van szonda(cserélhetjük verseny kat.-ra=150e ft). MAx egy jó végdobot tudunk tenni amitől jobb lesz az öblítése, de hangosabb is lesz+választhatok vmi riszrossz véget rá. Azt én nem akarom, tehát marad a gyári rendszer. Ezzel is jó a hangja nagyon!
Kissé túllépve a százezret, ma meg lett ejtve a nagyszervíz. Ki lettek cserélve:
- Keresztlengőkar hátsó-hátsó 2db (az új tipushoz való)
- Keresztlengőkar hátsó-első 2db (az új tipushoz való)
- Hátsó tengelycsonk szilent ( Csonkaállvány szilent) 2 db
- szerviz szett ( 5 l. Selenia Alfa 20K, gyári olajszűrő, gyári levegőszűrő, pollenszűrő )
- Első féktárcsa (Steinhof fúrt) + első fékbetét + fékcső (Akron)
- Hátsó féktárcsa (Steinhof fúrt) + hátsó fékbetét + fékcső (Akron)
- NGK gyertyaszett
- Ablaktörlő spriccni
- Ablaktörlő lapát (gyári)
- Légzsáktakaró fedél patentek
...Hát ennyi. :) Egetverő változást nem érzek a szervíz után, mivel az autó előtte is szinte tökéletes volt. Az új fékekkel egyenlőre óvatos vagyok, nagyon kiváncsi leszek rájuk párezer km után.
Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)