Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.
Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.
Felkerültek a téli kerekek, még 6 mm mintával rendelkeznek.
Km: 190.507
A nyáriak futottak ebben a szezonban és összesen 8.073 km.
Ki lettek centírozva a nyáriak is, tavasszal csak fel kell tenni őket. Plusz kapott a téli is és a nyári is egy mosást.
Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Xtreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.
Pár napja elvittem a téli kerekeket centríroztatni, mert a gumis műhelyeknek most nincs kapacitása másra, két hetes várólisták vagy a halál. Centrír után gondoltam akkor felrakok én mindent, legalább alapos leszek, réz pasztázás meg minden. Rendeltem is egy 2.5 tonnás ültetett kroki emelőt, 2 tonnás bakokat és egy Yato keresztkulcsot, kértem havertól egy garázst is kölcsön. Levettem a jobb első Ti kereket, felraktam a 17", egy csavar és körbeforg.... Porca madonna! A ragasztott súly beleér a féknyeregbe. Kerék le, Ti fel, két első kerék be a csomiba, irány a gumis. A srác átragasztotta beljebb, ott már csaknem fog hozzáérni, de még beljebb nem meri, mert elmehet a centrír. Garázs, emelő, Ti kerék le, másik fel, egy csavar és forg... akku*va jó ... beleér. Kerék vissza, csomi, bezár, gumis. Mondom tegyük be középvonalra. Vonakodott, dehát én temetésem, ha majd ráz visszajövök. Harmadik próbára már jó lett, elfordul kényelmesen a nyereg mellett a súly. Kerekeket felraktam, minden csavart rézpasztáztam szépen, az emelő is jól szolgált. Az egyik ideges elforgatásos körben sikerült odacsuknom a mutatóujjam a küllő és a féknyereg közé, lendületből. Én mondom, ezeken a nagyfékes autókon kevés ott a hely :)) még most is fekete a körömágy.
Az eszes német gumis után takarítva lepucoltam a kréta írást a gumik külsejéről (!), izopropyl alkohol, szivacs és szilikonzsír a végén, hogy ne szárítsa.
Használt Dunlop Wintersport 3D (205/55 R16) szett, 7 mm, kiváló állapotban.
Km óraállás: 106 017
Új 205/60r16 Goodyear UG9 téli gumik kerültek fel.
KM 132.370
Visszakerültek a Wintercontactok, elég jó állapotban vannak még.
Km: 179.050
Idei szezonban futottak a nyáriak: 7.338 km
Összesen: ~26.490 km
Ezzel el is fogytak, jövőre újakat kell vennem. 2 db kopásjelzőn van, 2 db kicsit felette.
Ma felrakattam a téli kerekeket. Azért ezzel a ballonosabb gumival kényelmesebb az autó. A Bridgestone Blizzak gumik pedig megkezdték utolsó szezonjukat. Nem igazán kopottak, de már öregek.