Blog >> defekt
Most (1221) meg a jobb első kerék eresztett le majdnem teljesen, még jó hogy észrevettem és egy benzinkútnál hazafelé felfújtam. Aztán gyorsan el egy szervizbe, ahol 2000+200 borravalóért megnézték és cseréltek benne szelepet. Igazából ők sem tudták megmondani miért eresztett le.
Volt egy defektem (1208), de nemtom honnan került a kerékbe szög.. Mire reggel felébredtünk már tök lapos volt a kerék. A váci gumiprofiban segítettek (szombati napon) a kialakult helyzeten.
ezidáig a szimplának tűnő defektjeim rendre húzós gumivásárlásokba torkollottak, miután közölték,hogy:
-1. elérett, elrepedt a gumi, attól eresztett le és nem kiszúrta valami
-2. nem kapható már az adott gumi, legyek szíves egy pár vadiújba beruházni :-(
ma viszont - a 15"-os kerékkel először - az történt, hogy felmérésből (Szirmabesenyő) hazaindulva erős balrahúzás jelentkezett, amit akárhogy okfejtettem, nem származhatott a futóműből. Miskolcra beérve szemmel is látszott a bibi, a kútnál 1 bar-t mértem a bal1-en.Felfújtam ugyan és reménykedtem, hogy csak leeresztették, de nemsokkal később sikerült kihallgatnom a távozó levegőt, majd gyors keréklevétel után a szögmaradványt is megtaláltam. Lecseréltem a téli "mankóra" (13" 175/65 :-) majd elgurultam a Lévay utca végén lévő gumishoz, ahol percek alatt rendbehozták szinte fillérekért...
Azért is örülök,hogy így alakult,mert a gumik egyébként jó állapotúak és a november végi "leállás"-ig már nagyon nem hiányzott volna egy gumivásárlás költsége.
Szépen csordogáltam hazafelé a Kossuth Lajos utcán, fordulnék jobbra a Kiskörútra, amikor is PUFF, kiesik elém egy ember feje. Csövesbácsi úgy döntött, hogy kényelmesen nekidől a korlátnak, csakhogy az nem volt ott... satufék, kormányt elrántottam, szerencsére nem mentem gyorsan, de... 30 centin múlt hogy nem húztam agydarabkákból és vérból álló csíkot az aszfaltra.
Befordultam, és húzódtam félre, gondoltam megállok és odébküldöm az öreget mielőtt komoly baja lesz (persze egy-két kurvaanyáddal megspékelve). Csahogy hát ugye. Kicsit "sokkotkaptamvazze", a félreállásnál nem figyeltem a padkára, és az meg szépen kiszakította a J1 gumit. Szépvoltmiki.
A GTV-ben lévő pótkerék vmi fura eseménysorozat folytán 4×98-as lyukosztású, miközben a kerékagy 5×98-as. Mondjuk ez tudtam, úgyhogy rögtön telefon BeeGee-nek, "te, kéne a pótkerék a GT-ből". Gábor jött is, applikáljunk. Igenám, de a tojástartós felnikhez való csavarok túl hosszúak voltak a pótkerék lemezfelnijéhez... nem nagyon voltunk képben, úgyhogy szépen tönkre is tettünk két menetet az erőlködés közben. Na, ez volt a tanulópénz. :)
Telefonálgatás, Teddy szerezte sorban innen a számokat, végül Robi és Wickey mint egy Alfás Sárga Angyal (vörös bőrülésekkel :) ) a bulijukat megszakítva, valahonnan a térkép széléről hoztak nekem négy csavart. Srácok, nagyon nagy köszönet, és fogadjátok örök hálámat!
Ma épp csak beugrottam Esztergomba,ahol is egy keskeny utcában parkoló autó mellett éppen elférve azt hittem,hogy elférek a padka mellett is de abból egy darab leválva belógott két centit pont elérve a gumit hatalmas lyukat ütve rajta.Persze nem elég a baj még az egyik csavart nem bírtam kitekerni,mert elnyalta a pompás minőségű kulcsot.Telefonos segítséget hívtam.Felkerült hát a mankókerék.70-nel hazáig.
Egy autós szólt, hogy lapos a jobb hátsóm... szerencsére a közelben volt egy benzinkút, félreálltam és tényleg.... 0,5 volt a nyomás.... felfújtam, és mentem azonnal a gumishoz. Míg odaértem, nem eresztett le, de persze megtaláltuk a ludast, a képen látható csavart. Ha már ott voltam, ellenőriztettem a többi kereket is és centríroztattam az első kettőt.