Blog >> szűrők

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2015-05-11

A Fastoriginal felső lengőkarok gömbfejei 30e km után feladták a harcot. Most TRW-k kerültek bele, kíváncsi vagyok, hogy ez mennyivel bír majd többet. Az autóban egyelőre most élvezem a csendet. :) Olaj és szűrő is cserélve lett.

Anyag és munkadíj: 59000 Ft
Km: 148400

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-28

9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.

Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.

Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.

Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.

- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller

Mai nap le lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-09-27

Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.

>> SzervizBomi // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2014-06-18

Mivel nem tudjuk mikor voltak cserélve a szűrők és a vezérlés így ezeket sorban kicserélem, már meg is jött a csomag:)

Légszűrő ,hosszbordás szíj (Bosch) , vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Graf) , pollenszűrő , olajszűrő (Mahle) ,olajcsere Selenia Wr5W-40.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-19

Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere

A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-04-01

Olaj és szűrők cserélve. 138000 km
Hamarosan cserélni kell a kuplungmunkahengert és egy hátsó kerékcsapágyat.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2013-09-07

Km: 134000

Cserélve lett: olaj (Selénia 5w30), olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-11-16

Újabb olaj és szűrő csere történt, mert belekerült 11000 km az autóba. Egyúttal két motortartó bak is cserélve lett, mert már nem bírták és előfordult, hogy leállításkor megrázkódott az egész autó.

Km óra állás: 121400

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-05

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.

Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás

Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva

Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..

Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.

km óra állás: 187.851km

Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)

[Költségeim: anyag + munkadíj ]