Blog >> szűrők
Ferke cartárs leszálitotta Zé. mester pedig elvégezte a műveletet.
Tökéletes megelégedés :-) Öröm-Mámor.. :-)
116.000 kmnél:
Az új szervek:
Vezérlésmódosító
Vezérműszíj
100 ezres gyertyaszett
Selenia 20k AR
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő
Reggel (0709) odaadtam az autót Gerissimo-nak, hogy cseréljék ki benne a következő alkatrészeket:
vezérlés módosító csere (már megvolt - Erhard)
gumi fékcső csere (már megvolt - Erhard)
fékolaj csere
motorolaj csere (már megvolt, IX. Esztergomi Alfa Romeo Találkozó nyeremény, Selénia:)
olajszűrő csere
levegőszűrő csere
aztán elmentem dolgozni.. Mikor végeztem a melóhelyen hívtam Gergőt, az autó készen volt, úgyhogy mehettem is átvenni. Mikor találkoztunk elmondta, hogy mindenféle komplikáció nélkül zajlott a műtét, és hogy valamivel erősebb is lett az autó, az alacsony fordulatnál jelentkező halk csörgő zajt is megszüntették, ami az autó alól jött, úgyhogy egészen egészségesnek tűnik most a vas. Hazafelé kipróbáltam, szépen húz, szebben mint a műtét előtt. Biztosan örült az új olajoknak és a szűrőknek is. Szóval meglett az elveszett ménes és egy jó pár -remélem tízezer- kilóméterre száműztük belőle a dízel hangot indításkor.
A fék viszont gyengélkedik, hiába a fékcső- és fékolaj csere, úgyanúgy nem tudok megállni vele már úgy, mint régen. A tárcsát néztem, alig van válla, talán.. 1mm lehet, de inkább még annyi sem. Elöl-hátul körben ugyanez a helyzet. A betétek viszont már kopottak, 40-50% körüliek, de ennek ellenére fogniuk kellene.. Majd ha elfogytak akkor megértem, hogy nincs fékhatás/fékerő, de ezekkel még simán el kéne mennem majd' ugyanennyi km-t. Legalábbis papírforma szerint. Vagy minimum a műszakiig. Pedig nem fogja..
Km óra állás: 127.087km
Végérvényesen vége a dízel korszaknak :)


Megtartottam a tízezres periódust, így a kötelező szerviz a Szamosiban letudva.
Egyúttal a lejárt zöldkártya is, meg lett hosszabbítva.
Extra javításként egy bal helyzetjelző izzó, a kézifék-bowden és a csomagtérháló pöcök lett javítva.
14:26-kor kaptam egy telefont (0526), hogy mehetek az autómért.. Készen van. Hipergyorsan összedobták. Olajcsere (Selénia), szűrőcsere. Légszűrőcsere, hosszbordásszíj csere. A kipufogót is megcsinálták, már nem fúj ki sehol. Csak a végén, de ott nagyon szépen szól:) A szervónak semmi komoly baja nem volt, hál' istennek, csak egy bilincs nem volt meghúzva rendesen. Feltöltötték és öntöttek bele valami adalékot -gondolom zselésítőt- hogy ne follyon, ha úgy támadna kedve - sem. Átnézték az egész autót. Kormánymű és fék ellenőrzés. Mindent rendben találtak. Alapjában véve jó munkát végeztek a Zoliék. Mint ismeretes: "Jó munkához idő kell." Na de ennyi? :)
Km óra állás: 117.750-800km (kb.)
[Költségeim: a munkadíj és az alkatrészek ára összesen. Nem kevés, na de soron kívül? :) ]
A mai napon (0526) elvittem az autót Dunakeszire, reggel 8-ra, hogy lecseréljék - a már eléggé elhasználódott - motorolajat az autóban. Természetesen kap új olajszűrőt és levegőszűrőt is. Cserélve lesz a hosszbordásszíj és remélem a kormány szervó folyására is megtalálják a megoldást. A szerelő azt mondta, hogy az esetek 70%-ban a kormányműből folyik az olaj, aminek a javíttatása 70-80e jó magyar forint.. Hát hurrá. Ennek nem örülnék.
Drága dolog ez a kerékcsapágy.. De már tudom hogy SNR név alatt SKF csapágyat kapok. Hurrá!
- 4 db karékcsapágy
- 2 hengerfejtömítés
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- benzinszűrő
40% kedvezménnyel 71.000 Ft. :( Túlvagyok rajta.