Blog >> jtdm
Végre. Már 3-szor álltam neki, kétféle laptoppal, hogy csatlakozzak az ECU-hoz. Nem sikerült. Aztán leesett a tantusz, nem állítottam át az interfész típust a MES-ben VAG-COM-ról, ezért nem jött össze.
Banális hiba, ez van, ha az ember 5 perces időosztásban csinálja a dolgait. Ma volt normálisan időm, beállítottam, és működik.
Egyúttal nulláztam az olajcsere számlálót és saját megnyugtatásomra az ECU-ban is megnéztem a km óra állást. Ami természetesen stimmel.
Mindenképp megnyugtató, hogy tudtam csatlakozni. Egyúttal megvettem a MES 3.3 regisztrált verzióját. A funkciók miatt is, ennyit meg is ér, és azt mondom, hogy egy ilyen komoly fejlesztést ennyivel támogatni, ez a minimum. Hasznomra lesz ez még biztos.
Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.
Album...
Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.
11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.
Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.
A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.
Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.
Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.
Ma a debreceni Pilkington AGR Ablaküveg centrumban kicserélték a repedt első szélvédőt, természetesen a gyárinak megfelelő Pilkington üvegre.
Kifogástalan munkát végeztek, nincs nyoma a cserének, még az alsó sarkokban lévő műanyag takarók is szépen állnak a helyükön.
Külön köszönet a segítőkészségükért, beállhattam felragasztani a matrica rendszámot, illetve segített az egyik kolléga zsírtalanítani, kicsit megmelegíteni.
A kinti -5 fokban nem sok esélyem lett volna.
Volt pár dolog ami zavart az autón, nyilván a márkaszervizek csak leszervizelik az autót, de apróságokkal nem foglalkoznak.
- a zárhídról a baloldalt le volt ütve a festék (vagy az alapozásával volt valami). Törésre utaló nyomot egyelőre továbbra sem találtunk. Nem tudom hogy egy 5 éves autón ez hogy és miért... Amit házi szinten meg lehet tenni az állagmegóvásért, azt megtettem, később majd alaposabban is foglalkozok vele.
-olajfolyást találtam a felső turbócső csatlakozásnál. Alapos tisztítás és O gyűrű csere.
- a baloldali xenon már rózsaszín volt mikor hazahoztam. Még egy hetet bírt, csere.
- a szélvédőn lévő, már javított(?) kavicsfelverődés is csak az első fagyokig bírta. A szélvédőjavítóhoz már nem jutottunk el, felrepedt. Jövőhéten ablak csere.
Az eredetileg utólagos xenon trafónak nézett dobozkáról is kiderült hogy mi. Nem remap van az autón, hanem egy Nerpel féle tuningbox van felcsatlakoztatva az injektorokra. A hozzáértők szerint (és szerintem is) ez különösebb gondot nem okozhat, ez egy injektornyitási időkkel operáló nem gagyi kategóriás box. Így benne is hagyom.
Aztán később meglátjuk. Ha igazán megszeretem a gépet, akkor írok neki is egy egyedi és megismételhetetlen remapot :-) Viszont ez nálam kb egy éves munka, szóval majd.. egyszer.
Kezdő szervizként ma lecseréltük az olajat.
- Selénia WR 5w30 Pure Energy
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
Az autót alul, felül alaposan átnéztük. Az egr szelep környékén találtunk olaj ködölést, oda egy O gyűrű majd kell.
Egyéb rendellenességet nem találtunk. Alulról tökéletesen hibátlan az autó, ahogy illik is ennyi év és km után.
Update: Cseréltem gyárira!
Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.
Ideiglenes csavarral pótoltam.
Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.
A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.
Motor rezonancia jelentkezik alapjáraton és ~2250 fordulaton ami a karosszérián érezhető. Megvizsgáltam a szilentek állapotát.
Indítás, alapjárat, előre-hátra terhelés:
Youtube
jobb oldalon:
Youtube
sebváltó oldalon:
Youtube
alul:
Youtube
túráztatva:
Youtube
Az eredeti rendszámot vissza kell adnom az előző tulajdonosnak, így új rendszámot is kapott az autó az átírással egy időben. A rendszám valószínűleg annak a képlete amiből azt a gyenge 160e Ft-ot kalkulálták amibe a komplett átírás került:
Átírás=NxN-746
Hosszú vajúdás után végül elengedtem a kis 146-om kezét. Fáj érte a szívem nagyon, mert az több mint egy gép, de itt volt az ideje. Hogy miért is?
Tegnap lett ez tiszta számomra. Mondhatni évek óta napirenden van az autócsere. Kerestem a méltó utódot, ami fürge, könnyed, elég direkt és agresszív, szóval valamit ami olyan mint a 146.
Hetente egyszer biztos felnéztem az autoscout-ra, mobile-re, használtautóra. És nem, és nem akart jönni az a szikra, ahogy Alfát vesz az ember. Az, ahogy képről megérzed, hogy EZ lesz az autód. És ez egész hétfőig így volt.
Az nem egyszerű történet, hogy végül hogy lelt rám az autóm, egy Cartárs sokat segített ebben. Ha majd szeretné, írok róla. Köszönet neki. Egy éjszakám volt átgondolni. Nagyjából erre is fordítottam, nem mondom, hogy jól aludtam :-) Kaptam pár képet egy fekete TI-ről, ami ha azt nézzük fekete Ti, mint a többi. És ez megérintett.
Másnap ott voltunk megnézni... kipróbálni.
Mondanom sem kell, hazahoztam. Nem bocsánat, hazahozott :-) Ott abban az autóban a próbaúton fogtam fel, hogy nem azt kerestem, amit a neten mindenáron ki akartam túrni. Nem feltétlenül a könnyed, teszem-veszem autó az ami nekem kell.
Hazáig nem bántottak, nem piszkáltak, nem akadályoztak, pedig volt forgalom.
Én meg nem az órát néztem, hogy mikor érünk haza, hanem piszkáltam a navit, kapcsolgattam a rádiót, próbálgattam a tempomatot és pihentem. Az autó meg hozott. És a városban sem volt bennem az a mindenáron tépjünk haza feeling. Persze haladtam, soroltam, elértem a zöldet, de jóval szolidabban.
Valahogy leért az autó üzenete, hogy ebben a dugóban araszolni is jó. Egyszerűen annyira kellemes környezet, hogy nincs hova rohanni. Ott benne jó. Nem kell a gyerekekkel rohanni haza és majd otthon beszélgetünk, játszunk. Már ott benne annyira más az atmoszféra. És ehhez az automata "must have".
Szóval így lett, van egy 5 éves autóm 125000km-rel.