Blog >> átvizsgálás
Hosszabb út előtt áll az autó, így teljes átvizsgálásra vittem el. Két olyan dolog van, ami a későbbiekben cserés lesz. Az egyik a hátsó lengéscsillapítók, amelyek elkezdtek rozsdásodni, illetve a váltótartó bak. Ezeket leszámítva az autó kifogástalan állapotban van, az úton nem lesz gond.
Ma végre teljesült egy régi álom, tulajdonosa lettem egy V6-os GTV-nek. :)
De nézzük kicsit bővebben:
Több hónap (év) fórum, használtautó (és kis mobile) böngészés után végül itthon csupán néhány kilóméterre sikerült találni egy jónak tűnő példányt.
Magyarországon újonan forgalomba helyezett, '99-es évjárat, novemberben tölti a 15-öt. Tulajdonostól eladó, 3 literes V6 121 000 km-rel.
Személyes találkozó is alátámasztja a leírt állapotot, kívül-belül szépen egyben van. Szép egyenletesen jár, érzésre motor is, váltó is rendben. Fék kicsit fura, egyenetlenül fog. (ex)Tulaj szerelője szerint nincsenek bekopva a betétek.
Minden esetre még mindig a legjobb az eddig megnézettek közül. Abban maradunk, hogy érdekel és átnézetném szerelővel is.
Az átvizsgálásra Olman Zsolt műhelyében kerül sor. Alaposak és korrektek, látszik, hogy tényleg szeretik az Alfákat. A szakvélemény is alátámasztja az első benyomásom "ez egyben van!" (persze azért egy kisebb lista összegyűlik a cserélendő dolgokról, de erről majd külön posztban).
Rövid alku. Kézfogás. Az autó elkelt.
Beszélgetés során kiderül, hogy a volt tulaj már tavaly is árulta, de akkor nem kelt el (illetve, hogy már akkor is nézegettem, csak végül nem hívtam fel..).
Örül, hogy végre eladta, de azt mondja azért kicsit szomorú is, nála egy korszak lezárult. Nálam egy új kezdődik.
Papíron az autó az enyém lett. Érzésre inkább én lettem az Övé.
Kihasználtam az általános Alfa/Lancia/Fiat/Jeep akciót, kértem egy klímatisztítást és egy tavaszi átvizsgálást.
Cserélni kellett a pollenszűrőket, illetve lógott az egyik kipufogótartó, vissza kellett hegeszteni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is, illetve a hátsó fékbetéteket, a következő hónapban az olajcserével együtt ez következik.
Ma sikerült a szervízben a kocsit felemelni és alaposan átnézetni.
Diagnózis:
- első futómű: axiálcsukló csereérett
- egyébként az autó egyben van, karambolmentes és jó állapotú
Ma átvizsgáltattam az autót. Jobb később, mint soha... Talán jobb lett volna előtte... De ugyanitt lennénk akkor is. Az autó jó, de a pénzét talán nem érte meg. Majd bizonyíthat. Kiderült, sokat nem is csavartak vissza az óráján; az a 40 ezer km barátok között is csekélység... :( Pár apróságot javítanom kell, de egyik sem vészes. Viszont a klíma hol jó, hol nem jó; azt hiszem, a ventillátorral összefüggő, és éppen nem tökéletes elektronika hülyíti meg. Orvosolva lesz.
A Speedy-nél ingyenes műszaki átvizsgálás-akció van. Mára kaptam időpontot. Átnézték az autót, újdonságot szerencsére nem tudtak mondani. A hátsó lengéscsillapítók cseréje lassan nagyon időszerű, valamint a tolatólámpa kapcsolója cserés. Ez utóbbi miatt ma délután még vissza kell mennem, megrendelték.
Ezeket leszámítva az autó tökéletes! :-)
Update: A tolatólámpa kapcsolója kicserélve.
Eljött az idő a nagy szerviz előtti hibafelderítésre az alsó szegleteken. Hiba nem volt, hál' Istennek.
Az átvizsgálás oka pedig evidens. Tervezek tavaszra egy fútóműbeállítást, és e fenti szemlével, szerettem volna minimalizálni annak az esélyét, hogy röviddel a beállítás után esetleg valami tönkremegy, és a ismét szükséges legyen geometriát hangolni.
Az eredmények:
Lengéscsillapító:
BE: 77%
JE: 76%
BH: 63%
JH: 52%
Fék:
BE: 1876N
JE: 1658N
BH: 1388N
JH: 1076N
Kézifék:
BH: 1616N
JH: 1315N
A mérésekről jegyzőkönyvet kaptam.
Köszöznet érte: Gemenc Autócentrum - Paks.
Ma már egyre jobban úgy nézett ki, hogy itt a hideg és talán havas idő, Lia megkapta a téli papucsokat, amelyekkel hozzám került a nyáron.
A csere zökkenőmentes volt, bár mindenhol meglepődnek, amikor azt mondom, hogy én kellek a beindításhoz:))
A cserével egyúttal át is vizsgálták, a 12 pontosat nézték meg. Kifogástalan állapotban van:))
Amit javasoltak ennek ellenére, hogy a hátsó féktárcsákat cseréljem ki, mert már kezdenek nagyon elkopni. Ezt mindenképp hamarosan meg kell ejteni, de még bírja. Hiába, sokat mentem vele (lásd előző post)
Egy régóta esedékes dolgot is kértem, a fényszórókkal nagyon magam elé világítottam, azt is elintézték, tekertek rajta egy kicsit, és máris jobb lett:))
Folyadékok rendben, és a futóművek is, amitől azért tartottam, ezeken a rossz utakon itt a fővárosban... kipuff is szép, na szóval Lia egészséges:))
Kaptam egy ingyenes műszaki átvizsgálási lehetőséget, melyet a Speedy adott ki. Náluk lehetett átnézetni az autót. Mára kaptam időpontot a Váci úton lévő műhelyükben. Megnézték a futóművet, rázópadon volt az autó, a fékeket, fékerőt. Majd fel lett emelve, és alulról is átnézték a kocsit. A kipufogórendszert, valamint a fékcsöveket, betéteket. A motortérben szíjak, olaj, víz, stb is átnézésre került. És legnagyobb örömömre az autó majdnem tökéletes. :-) Ami hibát találtak, az a kézifék jobb hátsó kerékre ható ereje, az kicsit kevés. Mondjuk én a kéziféket alig használom, szóval ez a rész nem nagyon érdekel, majd esetleg másfél év múlva a műszakin. A másik dolog amit találtak, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítóm nem tökéletes, lassan azt majd cserélhetem. Amúgy egy nagyon korrekt szerelő csapathoz volt szerencsém. Annak ellenére, hogy egy ingyenes átvizsgálásról volt szó, nem vették félválról, teljesen normálisak voltak.
Megemelve... átnézve... lengőkar tuti cserés lesz :( gyertyákat viszont szerencsére még jódarabig nem kell bántani :)