Blog >> ülés

>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-12-20

Mivel a csak fél elektromos ülések voltak a vasban és Andy már régóta szívta a vérem hogy nem rendes autó ez így! Múlthéten hirdetek ocsóért (ingyen) elektromos ülést gyorsan le is csaptam rá! Volt némi szépség hiba is a tervben még hozzá hogy szövet volt ráadásul szürke ehez még hozzá jön hogy az egyik ülésfűtés kapcsoló hiányzott a másik pedig rossz volt! Tehát nem passzolt a bézs belső térhez és keltetek hozzá alkatrészek is! De leleményes a magyar alapon először szét szedtem a plüss üléseket ezzel némi rutint szerezve a kárpitos szakmában hogy a bőrössel még véletlenül se történjen semmi baj! Előtte persze ki lettek próbálva a motorok és az ülésfűtés is! Minden működik! Sikeres volt a bőr átültetés!De itt ugye még nincsen vége a műanyagok ugye szürke színűek és a kapcsolókat is felkel hajtani ebben Rohodi Misi volt nagy segítségemre ez úton is köszi neki! Ezek a héten meg is jönnek egy része egyenesen Torinóból! Kellet némi elektromos melót is végezni szerencsére csak a fűtésnek kellet delejt szerezni mivel gyárilag fél elektromos ülés lévén a mozgatás hogy ott volt a csati. Helyükre kerültek az ülések! És ha meg jöttek a rendelt cucok akkor a hétvégén teljesen készen lesznek!

>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-11-15

Mivel az eredeti bőrülésem nem volt fűthető, elhatároztam, hogy ha találok szép szürke bőrülést, ami elektromos és fűthető, akkor megveszem. Sikerült találnom, és elfogadható áron meg is tudtam venni. Mivel eredetileg nem így szerelték az autót, kellett hozzá egy kis vezetékezés. Vettem hozzá gyári tartozékokat (relé, biztosíték) és a gyári helyére bekerültek. Nem volt kis munka, ugyanis a teljes autókárpitot ki kellett szedni, azonban a hideg téli napokon megterül a sok befektetett energia :)
Az új garnitúra elég koszos volt, beépítés előtt langyos szappanos vízzel lepucoltam, majd bőrápolóval bekentem.

>> Tuning és extraEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-12-16

Ha már ződ,legyen kövér,mondám magamban,úgyhogy mától kiződűlt a belseje is a kicsikének :)Egyrészt sokkal szebb,másfelől a háccsó szék osztottan lehajtható,így hát pompásan lehet most már pakolászni

Ma igyekeztem elterelni a figyelmem a doblemez-problémáról, ez legkönnyebben úgy ment, hogy bele sem ültem a kocsiba :-p

Az (épület)lakatost sem látogattam meg, inkább cuccokat és gondolatokat rendezgettem: elhatároztam, hogy mielőbb megnyúzom az eredetileg B1 "Rekszi"-t és elmegyek vele anyagbeszerző körútra. Persze egyből beugrott, hogy még a mostani ülésemről hiányzó csavarok dobozát sem tudom, hol van :-(
Némi OFF pakolászás után viszont megtaláltam, ez már nem lehet mentális akadály! :-p

Este azért mentünk egy kört a gyerekekkel, utána meg együtt tettük le a Kisszarost a garázsba, így nem nagyon tudtam lendíteni a dolgokon - de hát a vasárnap este nem is erre való...

Ma délelőtt két megbeszélés között támadt egy kis űr: mivel egész éjszaka rajzoltam és otthon amúgy is pihentem volna, elmentem a bontóba. Az autó még megvolt, ellenben:

- doblemez és műszerfalernyő nem volt
-a J1 ajtó nem nyitható és burkolat van rajta, a B1-ben benne a zár, burkolat nincs - eddig OK - az a fontosabb!

Szétnéztem kicsit belül: hátsó ülés koszt leszámítva hibátlannak tűnt, plüss és osztva dönthető - esetleg majd 1x... ;-)
Kerestem a nekem hiányzó apróságokat, találtam a padlón egy láthatóan a középkonzolba illő, de még nem látott elemet. Hurrá - gondoltam -ez megy a magnó helyén tátongó lyukba!

Visszamentem megbeszélni a zárkiszedés hogyanját : látszik hogy nem egy tömegcikk, kapásból durva 3500-at mondott a srác, meg mellé olyan zöldségeket, mint pl.
"attól függ, központi záras-e?..."
(ti: a zár, ami kell nekem, csak egy "végrehajtó szerv", van rajta X nyúlvány, amiket tolva-húzva nyit és zár. Ezekre a nyúlványokra gyorskötésekkel megy rá a kulcszár, a belső kilincs, a gomb és központi zár, a külső kilincs csak hozzáér nyitáskor, tehát a zár önállóan univerzális és nem mellesleg használtan nem ér ennyit :-p
Gyorsan odahívtam az enyémhez - azon sincs borítás :-) - megmutattam, mily egyszerű a zár + közöltem, hogy pár éve (ami mondjuk már 7 :-p) 1000 HUF volt Nyéken, erre rám hagyta, mármint hogy akkor nála is ennyi lesz :-)

Mint a 33-as zárkiszerelés regionális bajnoka, 1 perc alatt végeztem vele, sajnos a műanyag ezen is repedt :-( A hátsó ajtó szintén jól hozzáférhető, gyorsan kikaptam azt is és összehasonlítottam:
-
# más a külső kilincshez menő nyúlvány és minden szegecselve van az alapra
# gyerekzáras - az mondjuk levágható könnyen

+
# az alaplemez ugyanaz , műanyag is van rajta ugyanúgy, sőt: mivel a hátsó ajtón nincs kulcszár, teljesen hibátlan!!!!

Végül döntöttem: a műanyagot is szegecs tartja, de ránézésre lefúrható, szerintem érdemes nekimenni a bulinak ennyiért.

Utána beszéltem a FIAT Miskolccal és kiderült, jól döntöttem: 14-15k körül van a zár, ez kisebb helyen is minimum 10000 lesz - bár lehet, hogy létezik utángyártott is, majd még megkérdezem.

Doblemez-ügyben úgy voltam, hogy ha van gyári belőle,nem fogok fukarkodni a pénzzel: sajnos pont a külső része nem rendelhető, csak az utastér felőli fele. Logikus, hiszen pont ott szokott NEM tönkremenni :-(

Kicsit szomorkás a hangulatom miatta, holnap megpróbálom a leömlőmet készítő alsózsolcai Török vállalkozást felhívni, ők foglalkoznak kasztnielemekkel, szerintem még egyedi gyártás is van - csak kérdés, mi alapján, mondjuk ha azon múlik, otthagyhatom a kocsit náluk 1-2 napra, a leömlő is így készült!

Már távoztamban néztem meg a belső takaróelemet: nem a magnó helyére megy, hanem a kis fiókom helyére és az Alfa Controll kijelzőjének a kerete - lehet hogy egyszer még jó lesz...

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-08-14

Ma kicserélődött az ülés,mivel az eredeti már szétfoszlott :-(
Szövet,műbőr kombóról plüssre váltottam Marklar jóvoltából.
Nem kevés tisztítószert kellett elhasználni.

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-22

Sokáig gondolkofam milyen ülést tegyek az autóba. Gondolkodtam utólagos bőrözésen. állítható kagylókon, végül a legolcsóbb/legjobb variáció csöppent az ölembe egy véletlen folytán, így ezek a szép fekete/szürke GTV ülések lesznek benne. Van rajta egy szakadás, de könnyen javítható.
Köszönöm a segítséget Ollah!!

>> Szerviztipoatti // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2007-09-11

Tegnap a kecske testem alatt eltört a vezetőoldali ülés. Állítólag 156 típushiba, nem igazán szereti a 100+ kilós emberkéket magán... A jelenség az, hogy az ülésmagasság emelőjét használva csak az ülés bal oldala reagál, a jobb oldal csak úgy lifeg, hallani, ahogy a teleszkóp dolgozik. Balos kanyarban elég szar a feeling, ill. az egész ülés ferdén áll.
Mára a probléma megoldva - hegesztéssel. Ez a szerencsésebbik eset, ha nem így törik, az egész ülés alsó részét cserélni kell pl. bontottra, ami járhat akár 20K Ft. költséggel is.