Blog >> ülés
Adódott, hogy a sofőr oldali ülés fűtés kapcsoló is megadta magát. Sajnos már nem tudtam javítani, ezért panelestül cseréltem, egy utólagosan beépíthető szettre, amilyet már az anyós oldalra is raktam. A kapcsolókat a sebváltókar elé helyeztem el, sokkal kényelmesebb kezelni, és látom is, hogy éppen melyik fokozatra van kapcsolva. Nagy előnye, ha leveszem a gyújtást, visszaáll alap kikapcsolt állapotra.
A szivacsból hiányzott egy kis darab, ide egy masszívabb fürdőszivacsból vágtam egy darabot. (jobb mint a semmi...)
A sofőr oldali fűtőpanel, nagy valószínűséggel már újkora óta nem működhetett, mert odacsípték a fütőszalat a rögzítő bilinccsel, és letestelt. Ezt forrasztással lehetett javítani. Nem értem garanciába miért nem javítatták meg. Itt még a kapcsolót is javítani kellett, de itt csak igazgatni kellett egy kicsit az érintkezőkön, és már működik is. Az anyós oldalon csak kapcsoló baja volt, de sajnos itt már nem tudtam javítani a kapcsolót, de újat se nagyon volt kedvem venni, legalábbis gyárit. Egy 760ft-os kapcsólót raktam a helyére. Funkcióját teljesen jól ellátja.
Ez olyan poszt, amit később módosítani fogok. Csak találjak kárpitost.
Történt ugyanis, hogy a nagyonnagy szerviz alkalmával Alex észlelte, hogy az üléseim teljesen rottyon vannak, eltört a bal első váza is, meg amúgyis ki voltak ülve.
Úgyhogy felajánlotta a saját Recaroját, amiket meg kell csináltatni kárpitossal, de megéri.
Először vonakodtam, de aztán beleültem és rájöttem, hogy zseniális. Tart, kényelmes... kell.
Elméletileg az 1.8 turbókba helyett az első generációs Milanokba tették ezt a fajta ülést, szóval ez az ultraritka kategória. És még a gyári kárpithoz is illik színben.
Szóval kárpitos kerestetik :)
A második képen látható az elérni kívánt állapot :)))
Előrebocsátom, hogy
- nem vagyok hozzáértő csak szeretek vezetni
- zöldfülű alfás vagyok de legalább 25 féle autóval mentem minimum több száz de inkább több (száz)ezer kilométert
úgyhogy, ennek megfelelően csak benyomásokat, élményeket tudok megosztani, szakértő hozzászólásokat sajnos nem :)
Tehát:
1,5 hónapja költöztünk össze Júliával, de csak most regisztráltam a klubba, így megpróbálom visszaidézni a még mindig friss első benyomásokat.
Indulás előtt: az ülések
Az ELSŐ élmény: beülök az autóba és mint minden autónál amit előtte nem én vezettem beállítom az ülést. Na ilyen még nem volt. Csak az ülést kell előrébb húzni egy kicsit és az üléspozíció maga a tökély. 183 centi magas vagyok, ok nem messze az átlag magasságtól de azt hittem mégsem átlagos, de vagy 183 az új átlag vagy ezt az ülést valaki nagyon eltalálta. Eleinte persze játszottam az ülésállító gombokkal mert hát mégiscsak 6 irányban állítható és milyen vicces már ahogy ide oda mozog, de rájöttem hogy csak elrontani tudom, úgyhogy 1. gombbal vissza alapállapotba, előre csúsztatom kicsit, 1 gomb eltárol és ennyi.
Érdekes, hogy én eddig általában távolabb ültem a kormánytól, eléggé hátratolva az ülést, de itt valahogy jobban kiadja a sportosabb pozíció közelebb a kormányhoz. Sokat emlegetik, hogy alacsonyan vannak az ülések a Giuliában és ha figyelem akkor igaz is, de valszeg amiatt hogy jó pár évvel ezelőtt beletettem pár százezer kilométert egy 4. generációs Mazda 626-osba aminek szintén alacsonyan voltak az ülései (akkor nem is értettem hogy a japók hogy látnak ki belőle), így nem is tűnt fel és ma sem tűnik fel. De tény hogy páran akik beülnek szóvá teszik.
Az ülőlapot van aki rövidnek találja, én hozzászoktam ahhoz hogy nem kinyújtott karral vezetek így a lábaim sem az ülőlapon vannak, ezért nekem nem tűnt fel, Az viszont tény hogy gyors kanyarokban azért nem olyan az ülés tartása mint egy sportülésé. Akinek gyakran van alkalma csapatni annak marad a Veloce csomag... Azzal az útvonal mixszel viszont amivel én használom (85% A-B utazás 15% örömautózás), ez az ülés tökéletes. Elegendő oldaltartás, hosszú távon is kényelmes testtartás, de azért dzsekiben is lehet levegőt venni...
Szóval Vályi Pistát csak megerősíteni tudom, beülsz, magadra húzod a kormányt és érzed hogy megérkeztél :D
Szembejött a Facebookon egy hirdetés, eladó szedán 156-ból ti bőrbelső.
A háttámla elektromosan állítható, a csatlakozók ott vannak az autóban az ülések alatt. A légzsákokhoz is. Majd még meglátom megmaradnak -e, lehet eladóak lesznek.
Volt vele munka, elég koszos állapotban kaptam meg őket.
Mivel nekem nem jött be a bőrbélső, főleg a hideg miatt, ezért beszereztem egy fűthető alcantara belsőt.
A fűtés sajnos mint utólag kiderült nem jó, de majd orvosolva lesz.
Korábban beszereztem egy csomagtér hálót is.
- Belső: 45 000 Ft
- Háló: 5 000 Ft
Budapestre rendeltem a téli abroncsaim, így haza kellett azokat hoznom. Mivel 2 db nem fér be a csomagtartóba, a hátsó üléseket le kellett döntenem. A probléma akkor kezdődött, mikor kipakoltam és vissza akartam hajtani a háttámlákat. Csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot sikerült, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudtam visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogta és nem engedett.
A probléma egyébként triviális volt. Annyi, hogy az a műanyag gomb, ami van a biztonsági övön, lepattant és ezért, mikor ledöntöttem, engedte teljesen visszacsévélni az övet. Viszont, a szerkezet úgy van kialakítva, hogy ha nem függőlegesen áll (azaz háttámla normál állásban), akkor blokkol, tehát az övet nem lehet kihúzni. Így szépen megfogta ott lent.
A javítás azonban nagy szívás volt, szét kellett borítani hátul mindent, háttámlát szétszedni, ülőlapot felvenni... El is tört az egyik bolha, amit majd pótolnak.
A szerelő visszaragasztotta a műanyag gombot és összerakott mindent. Azonban több órájába telt a dolog, ami 5 ezer forintos óradíj mellett nem csalt mosolyt az arcomra. De most már legalább jó.
Az 1-2. képen látható az említett műanyag gomb, a 3.-on pedig, hogy mennyire kell lazának lennie a háttámla előre döntött állapotában a középső biztonsági övnek.
A hónap elején kétnapos villanyautó oktatáson kellett részt vennem, melyre kivételesen céges tesztautóval mentem, így remek alkalom nyílt az Alfa belterének apró csinosítgatására. Mindkét első ülésben az idő, és a több mint 300 000 megtett kilométer martalékává váltak az oldaltömések, így az indulás előtti nap parkolópályára tettem a gépet, és kiürítettem a belteret. Az egész hóbelevancot kollégám Traficjával elvittem egy kis renoválásra, a hozzá nem férhető helyekről pedig végre ki tudtam takarítani az évek folyamán felgyülemlett mocskot. Az üléseket ahol szükséges volt újratömték, a kormánykereket pedig bebőröztettem a már ismert emberrel. Nem lett olyan, mint anno az E46-é, a perforált rész is lemaradt róla (pont nem volt olyan anyaga, heteket meg nem tudtam várni), ettől függetlenül nagyon jó a fogása, és feldobja belteret. Örültem is a végre vállalható beltérben eltöltött minden percnek, egészen addig, míg az utóbbi napok egyik nagyobb esőzése után ismét vészjósló foltok jelentek a tetőkárpit hátsó részén. Világos volt, hogy most már nem a korábban vízhatlanná tett tetőablak lesz a ludas, így figyelmem a tetőantennára irányult. Lebontva a tetőkárpitot a csomagtartó felől gyanúm beigazolódni látszott: vízcseppek, folyásnyomok, és egy még mindig nedves elvízkövesedett antennát rögzítő anya jelezte, hogy jó helyen keresgélek. A tetőablaknál már bevált szilóval (persze nem ecetsavas, hanem fekete RTV szilikon) jól aládolgoztam, s telenyomtam az antenna talpat is, hogy azon keresztül se kerülhessen nedvesség az utastérbe. Azóta volt eső, és autómosás is, hogy kiderülhessen ha baj van, de - lekopogom - úgy néz ki végre teljesen inkontinens a tetőlemez. Aztán, hogy szégyen, vagy sem, de a már fentebb említett kárpitosmunkának köszönhetően esett csak le így fél évvel a vásárlás után, hogy nem véletlenül vannak ott azok a ledek az ülések oldalán, ugyanis gyárilag fűthető mindkettő. Elbeszélgetnék avval az olasz mérnökkel, aki meghatározta a fűtéskapcsolók helyét fittyet hányva az ergonómia legapróbb csírájára is - a belső sínnél teljesen láthatatlan módon előrefelé néznek. Ha nem szedem ki az üléseket, a helyükön soha nem találtam volna meg őket. Mivel a világ egyik legjobb dolgának tartom, nagyon megörültem, de sajnos csak az anyósoldali működött. Ha már van, s jön a tél, kell hogy működjön mindkettő, így pénteken ismét szét lett borítva a vezetőülés, s kicserélték benne a fűtőpárnákat. Nagyon jó lett, így már tényleg csak az alvázvédelem van hátra, mielőtt beköszönt a tél...
130130 km
Sajnos a TI ülések szélén lévő varrások az ülések mélysége miatt hajlamosak megkopni. Úgy döntöttem nem kókányolok lakkfilccel és társaival, megpróbálom rendes bőrfestékkel kijavítani. A http://borfestek.hu/ oldalról rendeltem a cuccokat hozzá:
- festék
- tapadásnövelő
- befejező lakk
Először a felületet jól megtisztítottam tiszta alkohollal, hamar szárad. A varrás mellett montázsazalaggal leragasztottam, de óvatosan anélkül is lehet festeni.
A festékhez a leírás szerint 10% tapadásnövelőt kevertem, laboratóriumi mérőedényeket használtam, de csak mert hozzájutottam. Ezután papírboltban kapható sima iskolai lószőr ecsettel kijavítottam a varráson a festést. A száradás után felvittem a befejező lakkot (félfényes változat), ezt két rétegben is elvégeztem. Növeli a bőr ellenállását az izzadtsággal, zsírral szemben, és növeli a kopásállóságot. Teljes száradás után az ülés egész felületén elvégeztem a bőrtisztítást és bőrápolást, amihez a készletet szintén a fenti webáruházból rendeltem. Az ápoló balzsamot kézzel masszíroztam be a bőrbe, a végén pedig áttöröltem a hozzá kapott törlőronggyal.
A kormányt szintén lemostam bőrtisztítóval (jó mocskos volt, szép barna lét töröltem le róla pucolás közben), majd kapott masszírozva finom bőrápolót, két adagban. Miután megszáradt, letörölgettem. Nem lett ragacsos, sem csúszós, pont olyan amilyennek lennie kell.
Nem vagyok profi bőrkárpitos, biztos szebbre is lehetett volna csinálni, de jó érzés a self-service.
Nekem tetszik a végeredmény (két utolsó kép)
-Vonóhorog (csak festék költség + hozzá vizsgáztatás) ~7.500,-
-Ülés garnitúra csere (a réginek sincsen baja)
-Plüss szőnyeg ~10.000,-
-2 garnitúra alfás szelep sapka ~3.500,-
-Lancia felni (ajándékba kaptam)
-Tomikámnak elektromos alfa :) 2.000,- az autó, az új aksi 5.000,- (4x hosszabb ideig tartó teljesítmény) + festék 2.500,-
-Téli garnitúra Pirelli 12.000,- alkudva mivel gyári gumija, 99-es évjárat, de hibátlan, repedés mentes mély mintával ( télen fent volt, egyszer sem csúsztam meg, de a felülete már keményebb egy újhoz képest)
-Alfás rendszám tábla keret 1.000,-
-2013-ban cserélt bal és jobb oldali lengőkarok 20.000,-
-Akkumulátor töltő 7.000,-
-Bika kábel 1.500,-
-Vontató kötél 2.000,-