Blog >> ülés

Immár 4000km-en is túl egy dolog nem stimmel még. Minden hosszabb utam után fáj a derekam. De nagyon. Már a három memória pozíción három különböző beállítás van, de egyik sem oldotta meg a gondot. Utazás közben nincs gond, nem tűnik kényelmetlennek. Kifejezetten kényelmesnek sem, valahogy túl kemény az egész ülés. Az igazi gond az. hogy 5-600km után kiszállok és beleáll a fájdalom a derekamba. Nekem, akinek ezelőtt soha, semmitől nem fájt a derekam.

Bárkit vittem, bárki vezette ezt az autót, csak dicsérte, hogy mennyire kényelmes. Úgyhogy a hiba biztosan az én készülékemben van. Viszont tény, hogy 2 napra megnyomorít. Utolsó ötletként ma fogtam és lemértem a 146 ülését. Magasságot, ülőlap és háttámla szögeket, majd átmásoltam a 159-be. A motorok elég fura helyeken érnek végállásba.
Végül az ülőlap és háttámla szögét teljesen sikerült lemásolnom, viszont az ülés magassága 5 cm-rel alacsonyabb legfelső állásban is.

Beülve ismerős az érzés, úgyhogy van remény, hogy jó lesz. Sokkal könnyebb kiszállni, nem kell kászálódni, mint eddig. Az is biztos, hogy érzésből nem állítottam volna ide, bármeddig próbálgatom, ezt le kellett mérni :-)

Most reménykedek hogy bejön, mert igen nagyon morcos lennék, ha ezen múlna egy ilyen jó autó használhatósága.

Szereztem egy bontott ülésvázat memóriás ülésállítással és gerinctámasszal. Gondoltam átdobom a csak motoros ülésembe, had legyen fullos. Nos meghaladta a képességeimet, túl sok bontással járt volna és csatlakozók is hiányoztak. Ha valakit érdekel, elvihető... ...elkelt.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kicseréltem a bőrbelsőm, egy másik bőrbelsőre.
1; Légzsákos (a gyári is az volt, így talán ki tudom majd ütni a hibát)
2; Kartámaszos
Szereztem már Audi TT kartámaszt, de macerás lett volna a beszerelés, így a gyári mellett döntöttem.

Rendeltem új szőnyegeket is , Alfa Romeo logo hímzéssel.
Bejelöltem ,hogy vannak rögzítési pontok, küldtek egy csomó patentnak látszó műanyagot, de a szőnyeg nincs kilyukasztva, ami bosszant, meg nem is értem ,hogy lehet rögzíteni igényesen. Akinek ilyen "Főnixes" szőnyege van , felvilágosíthatna...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-16

Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.

Ülés kiszedése:

Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.

Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.

1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.

2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......

Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.

3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.

4-5 képeken már a helyén vannak.

Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?

Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.

>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-27

Hosszú hónapok (évek) kutatómunkája eredményeképp ma végre meglettek a gyári SportPack 2 Recaro szövet üléseim.
Nagyon sok kutatómunka előzte meg. Mindenképp szövetet szerettem volna légzsákkal, deréktámasszal, elektromos háttámlával. Na, ez elég ritka :)
Próbáltam viszonylag jó állapotú használtakat keresni, de ilyen se a magyar oldalakon, se az ebay-en nincs. Amik vannak, azok vagy bőrösek, vagy légzsák nélküliek, vagy menthetetlenül lestrapáltak. Aztán megtaláltam ezt. Bár kissé kopott volt, de szerencsére az ebay-en találtam vadiúj gyári ülőlap kárpitot!!! :) Az oldaltámaszt is javítani kellett, de ehhez is sikerült anyagot találnom. A javítás a Bara Kárpit műhelyében történt.

>> EgyébZsolesz_145 // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-08-30

Ma megkaptam az eredeti üléseket, ami még járt az autóhoz. Persze, aki eddig látta a képeket vagy sejti mi lenne ezzel a célom, egyből kételkedhetne, hogy ez meg minek?
Aminek részletesebben utána kell néznem: bőrápolás, kárpit tisztítás ezek utólagos festése, sablon készítés, tartó lábazat. És a végén lesz belőle valami, az biztos, hogy szép lesz, ha nem is lesz teljesen kész, úgy ahogy most elképzelem...
Késöbb majd jelentkezem... (bár sok időt adtam magamnak erre a projektre)
Igyekszem majd nem csak előtte és utána képeket felrakni. :)

Már a vezetőülés nagyon darabokban volt (nem ment az emelője, a bal oldalon nem volt tartása, így a felújítás helyett a csere mellett döntöttem. Sikerült jó áron szereznek frankó üléseket. Bár FL előttiek, de tényleg rendben vannak és van bennük Alfa hímzés! :)
Kaptak egy autoglym-es tisztítást, meg kitakarítottam a vasat is rendesen, ha már hozzáfértem.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-07-07

A 159 manuális első üléseit 2 karral lehet állítani, a hátsóval emelni, az elsővel billenteni. Az első nem mindegyik ülésben van beépítve, ezeknél más a burkolat, nincs meg a helye. Na most az enyémnél a hely megvan de egy kör alakú fekete matrica fedte. a VTT-n Shadin-nal megszakértettük és rájöttünk hogy megvan benne a mechanika, valószínűleg csak a karok hiányoznak. Később leszereltem a burkolatot, amihez T50 (torx) is kell. Ez utóbbi a biztonsági öv rögzítő csavarjához kell és nem nagyon van a sima készletekben, bitben egyáltalán nincs, így vettem egy crova-fejet. A burkolat alatt valóban megvan a mechanika, a hátsó kart rászerelve szépen működik is. Megrendeltem Csöri-nél a két kart gyári újban, mert ugye bontottban ilyet nemigazán lehet kapni, szerencse kell hozzá, meg két tönkrement ülés. A hozzá való két csavart és két kupakot, csak 20 db-os csomagban lehet kapni, szerencsére Shadinnak volt, mivel 2 ülésből csinált egyet magának és nincs különbség az első és hátsó karokhoz való csavarok illetve kupakok között. Most jutottam oda hogy felszereljem. A kör alakú takaró érdekes volt, mert úgy nézett ki hogy csak körben volt ragasztós, az alapvetően a textil szigetelőszalagra hasonló anyag, tehát tényleg úgy nézett ki mintha oda való lenne. Hogy miért kerül rá gyárilag, és miért van benne kétkaros mechanika, vagy miért szerelte le valaki később azt nem tudom. Mindegy, most visszanyerte eredeti formáját.

>> Tuning és extraVKG231!!! (156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-04-19

Elhoztam Marklarlandből a fekete szőnyeget, még két első Q4 ülést (a jóból sosem elég...), 4 Q4-es ajtókárpitot meg egy nagy doboz csavart, patentot, alátétet, biszbaszt.

Szeretném, ha minél hamarabb összeállna most már a két első ülés is.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-04-05

Ma nekiálltam a múlt héten megjavított üléspárna cseréjének. A szivacsot kipótoltam Shadin159 Cartárstól kapott másik üléspánából amit palmatexel ragasztottam rá, majd egy erős szövettel fedtem be, amit szintén ráragasztottam. Az ülés kiszerelése: fejtámlát kiszedni, ülést előretolni, támlát előrehajtani, a biztonsági öv ülésre csatlakozó részén a kis fedél leszedése után a rögzítő csavarját kitekerni, az ülés alatti műanyag burkolat eltávolítása után az elektromos csatlakozót bontani, végül a sínekben lévő 2db csavar kiszedése után kissé előre billentve kiemelhető az ülés. A kárpitot lefejtettem a szivacsról amihez el kellett csipkednem a rögzítő gyűrűket. Ezek helyett vettem D14-es függönykarikákat itt:Szögker. Ha már a kezembe került a kárpit, akkor itt volt a ragyogó alkalom a tisztítására úgyhogy azt is kimostam, az összes leszerelt fedéllel-burkolattal-fogantyúkkal együtt. A kárpit száradása után visszaszereltem mindent. Kb 3 óráig tartott a nettó mukaidő. Nagyon örülök hogy megcsináltam, mert megint van oldaltartása az ülésemnek. Valami ilyen lehetett újkorában is :-)