Blog >> hangszóró

>> EgyébJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2012-06-01

Warbi ötletét alapul véve megcsináltam a hangszórórácsokat. Nem szép, de hatásos :-)
1.kép: kerestem két facsavart, kettő cm hosszúak, és egy csavarhúzót.
2.kép: a letört fül helyére betekertem az egyiket, oda ahol vastagabb az anyag. Kicsit pepecs meló, és óvatosan is kell csinálni. Amikor belekapott a csavar a műanyagba betekertem addig, amíg a másik oldalon látszódott, hogy mindjárt átér. Ezután felpróbáltam a helyére és megnéztem hogy a másik csavar hova esik. Természetesen a másik letört fül helyére, de be kell mérni hogy mennyire legyen kívlül, hogy tartson.
3.kép: betekertem a másikat is.
4.kép: ilyen lett.
Nem a legszebb látvány hátulról, de az nem látszik :-) A lényeg, hogy előlről milyen, és hogy ne essen a lábamra, ha becsukom az ajtót.
Lényeges: a rács belseje úgy van kiképezve, hogy megadja az alját és a tetejét, a belső gyűrű ferdén van benne! A 2-es képen látszik is.
Az egész nem volt negyed óra, és nem is siettem :-)

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2012-05-23

Ma végre elkészült az a projekt is, amibe több mint egy hónapja vágtam bele. Akkor a "két éve együtt" évfordulóra terveztem kicserélni az ülés és oldalkárpit szettet, de sajnos mint kiderült nem olyan egyszerű a helyzet mint hittem, hittük. Gegének köszönhetően ráálltam a projektre, megvettem a szettet, de az első üléseken kívül semmi nem ment be rendesen az autóba. Ugyan mindenhol csak 1-1 centi hibádzott, de kiderült, hogy a GT ülések nem kompatibilisek a 147-el. :) De nem adtam fel, hátsó ülések karosszériáshoz kerültek, felfogatási pontok át lettek hegesztve, így azok bekerültek. Előre a könyöklőt apummal csináltuk meg húsvétkor nagy mókolások árán, de legalább stabil és szép. Az első oldalkárpitot egy hangszóró csere után kollégámmal tettük helyre, míg a hátsókat Bara Laciék csinálták meg. Szép munkát végeztek, úgy ahogy az első ülés javításával és hímezésével. Most már nagyon szép a belső, a hangszóró cseréknek köszönhetően nem recsegnek a hangszóróim, sőt, még jobb élmény lett a Pio hangzás. :) Két hátulütője lett a munkálatoknak, az egyik, hogy sajnos az elektromos tükör állításom elromlott mikor az első oldalkárpitokat le kellett szedni, a másik pedig, hogy a hátsó üléseken érezni, hogy nem a gyári kényelem dominál, viszonyt van hátul is kartámasz. :)
A 180.340. km-nél a bejáratásnak is vége lett, ennek örömére nagytakarítás és kis fotózás volt, már csak pár apróság, és késznek fogom érezni az autót. :)

(Ülések: 50e, javítás és hímezés: 15e, oldalkárpitok beigazítása: 15e, felfogatási pontok átrakása: 10e, hangszórók cseréje: 30e.)

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-06-05

Avagy hifi tuning gyári alkatrésszel. Ma Ferko a kezembe nyomta a 156-osa gyári Bose hangszóróit, az övében valami komolyabb szett figyel már Kru jóvoltából. Nagyon megörültem két okból is. Az egyik mint köztudott, a 146 gyári hangszórói Sokol rádiót megszégyenítően gyengék. A fejegység csere sokat javított a hangzáson, de hát...az átlagostól is messze van.
A másik, régóta küzdök a hangszórórácsokkal, lényegében egy ép és egy viszonylag helyrepofozott darabom volt, ami 4 hangszóróhoz kevésnek tűnik.
Így aztán nekiláttam szakszerűen beépíteni a Bose hangszórókat. Lásd fotók.
A powertape azért kell, mert alap sufni eszköz...nomeg a 156 hangszórókon a csatlakozásokat pont rövidre zárná az ajtólemez. Éppen passzentosan fér ugyanis be a gyári helyre, de befér. Semmit nem kell vágni, reszelni, forrasztani. A csavarhelyek is stimmelnek. A hangszórókhoz megkaptam a Ferko autójában szolgáló hangszórók rácsait, meert az övében a gyári rács van (nagyon helyesen, az az igazi :-)). Azért ezzel is jól jártam. Nem tudom így kell e alkalmazni a kis fém bizzenbasszokat ami volt hozzá, de én kettőt felcsavaroztam és erre pattintottam a rács műanyag keretét. Így egész jól is néz ki.
Bekapcsolva egész jól szól. Kicsit piszkálva a fejegység beállításait még egy fokkal jobb lett. Nem high-end, de hallhatóan jobb a gyárinál. Van közepe és magasa. Meg jól hangzik, hogy Bose hifi van a 146-ban....

Köszi Ferko!

>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2010-04-02

Gondolkodtam előre mit lehetne tenni... A gyár nem tudom milyen megfontolásból, de ovál alakkal megáldott hagsugárzót helyezett el az első ajtókba. Ilyen hangszóróból igen szegényes a gyártók felhozatala. Sikerült találnom egy finom kis DLS szettet. A 45-ösben is volt DLS, szép hangja van, jöhet. Megvettem, remélem holnap KGB-vel be tudjuk tenni ezeket és a korábban vett hátsó szettet is.

Btw. akkora mágnese van, hogy csak na, remélem befér. A hangjára felettébb kíváncsi vagyok.

MP3-as Clarion fejet valaki? Erősítőt? Mélyládát? Van eladó, tessék, tessék ;)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-03

Régóta tervben volt már a gyári Bose lecserélése, mert valahogy sosem nyerte el maximálisan a tetszésemet. Régi ismerősként a Fanat-X csapathoz fordultam segítségért, akik egy szerintem kedvező ajánlattal álltak elő. Egy komolyabb rendszert akartam, mint ami a 146-osomban volt, nagyjából felvázoltam az elképzelésemet, és végül egy full Vibe Audio rendszer lett a dologból, mely a következő részekből áll:
- Vibe BlackAir 12 MK II+ subwoofer (30-cm-es mélynyomó, 1600W terhelhetőség, 550W RMS, 89Db érzékenység, 20Hz-1500Hz frekvenciatertomány, 4 ohm),
- Vibe Slick A4 erősítő (4x150W, vagy 4x250W 2 ohm, vagy 2x500W RMS teljesítmény, 20 - 20.000Hz frekvencia átvitel, 98dB jel / zaj viszony, beépített LP / HP szűrők, 4 csatornás, 650W max. összteljesítmény, 55 - 5500Hz között állítható frekvencia vágás, 0-18dB bass boost 45Hz-en),
- Vibe BlackAir 6 (120W folyamatos, 360W max. terhelhetőség, 90dB érzékenység, 60 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es mélyközép hangszóróval szerelt 2 utas hangszóró szet),
- Vibe Slick 60 hangszórók (80W folyamatos, 240W max. terhelhetőség, 91dB érzékenység, 54 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es átmérőjű 2 utas koaxiális hangszóró).

A rendszer majdnem 100%-osan be van szerelve, még az erősítő helyét kell pontosan megtalálni, mert a jelenlegi elhelyezés átmeneti. Valamint a hangzáson még erőteljes finomítás szükséges. De ha elkészül, akkor azt hiszem egy elég jó cucc lesz... :-)

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-01-04

A mély ládán kapott rácsot a hangszóró, többek között, hogy a neon is kapjon némi védelmet. mivel kapott egy kisebb ütést a csomiban és eltörött a külső burkolata. Így jól is jött mert a rács alapból nem fért a neon közé, ezért egy kicsit meg kellett faragni. Úgy érzem jól sikerült :)

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-10

Végre 3 hét után megérkezett a csomagtértálcám ill. kicseréltem a gyári fejegységet egy Pioneer DEH-5900P típusúra meg felraktam a kormánytávirányítót is!