misike762017-01-09 09:07:14 // 138555
Ilyenkor el is gondolkodom a benzinesbe.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-09 08:48:11 // 138554
Tudtam én, hogy GTPeti ezt már leírta. Érdemes böngészni Peti blogját, jó dolgokat ír le és igen alaposan :-)
Nyilván nehéz azt megmondani, hogy mennyivel hosszabbította meg az akksi élettartamát. A jtd előző Varta akksija 5 évet bírt összesen, aztán cserélnem kellett, mert a kapacitása nagyon lecsökkent, hajlamos volt lemerülni huzamosabb gyújtáson ácsorgástól (felkapcsolt lámpával.. persze :-S), pl amikor az ECU-hoz próbáltam csatlakozni. Tartalék akksinak elraktam, bármikor kisegíthet a bajból. Majd egy rekondicionálást végigfuttatok rajta, lehet segít neki.
A TD aksija is 5 éve üzemel. Nálunk. Fogalmam sincs mikori és milyen gyártmány. Ezzel hoztuk el az autót és 5 éve ezzel indítjuk minden nap, hidegben, melegben, napi sokszor. Ez többször látja a töltőt, mert nem kell hosszabbítózni a szabad ég alatt, kényelmesebb ráakasztani. Még a nagy mínuszokban sem tapasztaltam olyat, hogy gyengébben tekerne mióta redszeresen töltöm.
Nyilván nehéz azt megmondani, hogy mennyivel hosszabbította meg az akksi élettartamát. A jtd előző Varta akksija 5 évet bírt összesen, aztán cserélnem kellett, mert a kapacitása nagyon lecsökkent, hajlamos volt lemerülni huzamosabb gyújtáson ácsorgástól (felkapcsolt lámpával.. persze :-S), pl amikor az ECU-hoz próbáltam csatlakozni. Tartalék akksinak elraktam, bármikor kisegíthet a bajból. Majd egy rekondicionálást végigfuttatok rajta, lehet segít neki.
A TD aksija is 5 éve üzemel. Nálunk. Fogalmam sincs mikori és milyen gyártmány. Ezzel hoztuk el az autót és 5 éve ezzel indítjuk minden nap, hidegben, melegben, napi sokszor. Ez többször látja a töltőt, mert nem kell hosszabbítózni a szabad ég alatt, kényelmesebb ráakasztani. Még a nagy mínuszokban sem tapasztaltam olyat, hogy gyengébben tekerne mióta redszeresen töltöm.
Kazes☻2017-01-09 08:35:59 // 138553
Ma reggeli hasonló időjárási körülmények közt a Ts pöcc-röff... egész hétvégén pihent. A Td még alszik. :-)
misike762017-01-09 06:57:35 // 138552
Ma reggel -10be nagyon keserves indulás. Nem is értem, mert tegnap este -8ba, kint állva pöccre. Ma reggel az első két kísérletnél hörrent egyet-egyet, de utána csak a kínlódás. De aztán a 15. körül összekapta magát és elhozott dolgozni.
Piritu - 1.000.0002017-01-08 22:23:20 // 138551
Azt lefelejtettem, hogy egy noname akku volt, amit eredetileg 3-4 évre terveztem.
Most is rajta van a mostani :-)
Most is rajta van a mostani :-)
Piritu - 1.000.0002017-01-08 22:13:06 // 138550
Nekem a kidobásra ítélt fűnyíró trakesz akku élettartamát még két évvel meghosszabbította. A Spider akkuja telente havi pár napot rajta van, így 6 évet szolgált.
Xixo2017-01-08 22:05:08 // 138549
Gyakorlati tapasztalata van valakinek, hogy ez így mennyivel hosszabbítja meg az akksi élettartalmát?
Coyote2017-01-08 21:28:31 // 138548
Nem olcsó egy kütyü, de ha tudja azt amiket írnak róla akkor lehet hogy érdemes beruházni egy ilyen bigyóra :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-08 21:15:37 // 138546
:-) Holnap leírom értelmesen. :-)
Coyote2017-01-08 20:52:30 // 138545
Már hozzá szoktam ezekhez a fél válaszokhoz pajti.....te is mindíg így nyomod :-P de így szép az élet.....
Kazes☻2017-01-08 20:48:35 // 138544
Na, Sanya... ezt most aztán jól megkaptad... ;)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-08 20:28:42 // 138543
Okos töltő, pár extra funkcióval.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-08 20:27:14 // 138542
Nagyon nem mindegy, hogy -10 vagy -20. Nem szoktam én sem variálni prémium dízellel, de -20 közelében van értelme. A Cr dízel érzékeny arra, ha nem folyékony az üzemanyaga. Nem fog hamarabb beindulni tőle, de lejjebb tolódik az a hőmérséklet ahol még beindul. A régi dízeleknek kevésbé érzékeny az üzemanyag rendszere, nincs elektronikus szabályzás, és nagyobb a kompressziója (még kopottan is).
misike762017-01-08 20:16:38 // 138541
-15 fok, jtd, deszkagarázsba (nem sokkal ér többet a semminél), 1 izzítással pöccre indul. 2 éve , omw maxxmotionnal, -16-ba meg se rezzent.
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-08 19:14:22 // 138540
Jajj Gyuribácsi át van esve a világ a lovon ismét. Régen is volt diesel,szarabb mint ma a CR-ek,hideg is volt.Mégis mentek. Éppen ma indítottam a 88-as 2.4-es Turbodailymet,amiben egymillió felett van a futás,a kompresszió meg a normális értékek alatt,normál molos gázolajjal,hozzáteszem izzítás nélkül,mert a torokfáklyája nem megy,más meg nincs benne,kapott egy kis hidegindítót,és 15 másodperc indítózás után indult,mondjuk egy 88-amperorás akksija van csak de az legalább erős:)
A 20V is csak 3-al fordít többet -10 alatt mint felette,egy izzítással,szóval így 3,5 fordulatra indul,maxx motion meg minden csoda nélkül,szóval nem érteni magyar...:D
A 20V is csak 3-al fordít többet -10 alatt mint felette,egy izzítással,szóval így 3,5 fordulatra indul,maxx motion meg minden csoda nélkül,szóval nem érteni magyar...:D
Xixo2017-01-08 18:36:59 // 138539
Olyan mint az akkumulátor töltő csak ezzel a C-tek-et tudod tölteni. :)
Coyote2017-01-08 18:34:38 // 138538
Hülye vagyok, de mi az az a C-tek töltő? :-D
Diszi2017-01-08 18:02:07 // 138537
Köszönöm a választ. Én is leginkább a motorvezérlőre gyanakszom, mivel a DELPHI-vel sem kommunikál, ezért a jövőhét folyamán be fogok egyet szerezni.
Xixo2017-01-08 17:41:38 // 138536
Hozzáteszem, hogy az enyém állt előtte másfél napot, a piros meg használatban volt még előző nap. De érdekes, hogy volt már ilyen hideg korábban is és nem volt ilyen gondom, indultunk mindig.
Az akksi meg mindkettőben 1éves kb, az övé exide excell, az enyém premium. Végre beruháztam egy töltőre is, úgyhogy ha az enyém feltölt az övét is regeneráljuk picit. Biztos ami biztos.
Az akksi meg mindkettőben 1éves kb, az övé exide excell, az enyém premium. Végre beruháztam egy töltőre is, úgyhogy ha az enyém feltölt az övét is regeneráljuk picit. Biztos ami biztos.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-08 17:28:24 // 138535
Én mindkettőbe MaxxMotion-t raktam, mert a normál gázolaj tudtommal -20 fokig szivattyúzható át a szűrőn szabvány szerint. A paraffin kiválás már hamarabb megindulhat. Én azt mondom, ha egy dízel -20 ban egyáltalán beindul, annak nagyon nagyon örülni kell :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-08 17:19:53 // 138534
-25?? Az már bármilyen dízelnek gyilkos. Már -8 alatt érdemes kettőt izzítani és a kuplungot minden esetben ki kell nyomni indításkor! Az akksinak is jó kondiban kell lenni, sok múlik rajta. Én hetente rakom C-Tek töltőre mindkettőt télen. Most -10 alatt nem mertem tölteni, de ha kicsit melegszik, már megy is a töltő mindkét autóra. A jtd akkor engedélyezi a porlasztó nyitást, ha megvan a 400 Bar rail nyomás. Ezt az önindítóval kell összehoznia. Ezért fontos az akksi és a kuplung kinyom..
Coyote2017-01-08 16:08:16 // 138533
Nekem max motion van a tankba a tank meg tele, mégse indult könnyen. Szóval nem biztos hogy az üzemanyag a rossz bár.....
Xixo2017-01-08 15:50:50 // 138532
Nálunk az egyik indult, a másik nem. Persze az enyém nem... valószínűleg a zene miatt kicsit jobban van nyúzva az akksi. Mert a másik is épp hogy elindult, szerintem ha még párat tekerek rajta, akkor az is kakukk. Most meggyanúsítom az ósanos gázolajat, eddig minden oké volt vele, de most olyan érzésem volt, mintha nem kapna üzemanyagot. Hiába izzítottam háromszor is hosszan, az elején majdnem beindul, aztán csak tekeri az önindítót. De lehet ez baromság. :)
Coyote2017-01-08 15:48:47 // 138531
Persze. Elég sokáig világított az izzitó lámpa, de aztán el aludt mint mindíg. Gondolom a nagy hidegben kicsit ledermedt az üzemanyag. A lényeg, hogy beindult :-)
Coyote2017-01-08 15:29:00 // 138529
Nálunk kicsit nehezen indult a dejzel :-( -25 fok volt éjjel. Reggel gyújtás ráad várok amíg minden zúgó búgó hang el hal, majd indítok. Első két probálkozás nem sikerült :-( akarta mert hallottam, de mégse. Aztán a harmadikra már beindult. Kicsit fura remegő durva hangja volt aztán pár másodperc és beállt rendesen. Remélem csak a hideg miatt volt. Tank tele van, ráadásul jófajta dijzellel :-)
Kazes☻2017-01-08 15:25:37 // 138528
Nekem -igaz Ts -en - a kis piros relék adták meg magukat... Blogomban olvashatod... háthassegít. :-)
eugabesz2017-01-08 15:25:23 // 138527
Nagyon úgy néz ki,az akkusaru hibás érintkezése miatt kezdődtek a problémák,s mint olyan,ez simán okozhatja a motorvezérlő hibáját.Sajnos ilyenkor érintkezés kimaradás,és újra érintkezés közben bármi !! kaphat egy kis túláramot,amit a motorvezérlőben lévő feszültség stabilizátorok nem nagyon szeretnek.
Elég volt egy pici szakadás valamelyik ellenállásodban,ami nagyobb feszültség hatására még épen "összeolvadt" az ellenálláson belül,am sokáig nem tolerálja a rajta átfolyó feszültség úgy is meg fogja előbb utóbb szakítani az ott kialakuló "kapcsolatot".
Vagy simán egy IC szállt el benne,ami még érzékenyebb,hiába vannak feszültség stabilizálók,egy idő után azok is felmondják a szolgálatot.
Kérj ajánlatot akár bontóból egy motorvezérlőre,nekem anno küldtek egyet a mercimhez,olyan garanciával,hogy ha nem az a hiba,akkor visszafizetik az árát. Szerencsém is volt vele,mert amit küldtek,hibás volt,de minden szó nélkül küldtek másikat,most is azzal működik az autó,szerencsém volt,az volt a hibás.
Elég volt egy pici szakadás valamelyik ellenállásodban,ami nagyobb feszültség hatására még épen "összeolvadt" az ellenálláson belül,am sokáig nem tolerálja a rajta átfolyó feszültség úgy is meg fogja előbb utóbb szakítani az ott kialakuló "kapcsolatot".
Vagy simán egy IC szállt el benne,ami még érzékenyebb,hiába vannak feszültség stabilizálók,egy idő után azok is felmondják a szolgálatot.
Kérj ajánlatot akár bontóból egy motorvezérlőre,nekem anno küldtek egyet a mercimhez,olyan garanciával,hogy ha nem az a hiba,akkor visszafizetik az árát. Szerencsém is volt vele,mert amit küldtek,hibás volt,de minden szó nélkül küldtek másikat,most is azzal működik az autó,szerencsém volt,az volt a hibás.
Kazes☻2017-01-08 15:21:15 // 138526
Eddig nekem is szépen tette a dolgát, de most...! 2015 szeptemberében kapott vadi újat... már kifingott volna és persze ilyenkor, mikor kimenni sincs kedve az embernek, nemhogy szerelni... :-/
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-08 15:08:05 // 138525
Na látod, nekem meg a TD a stabil pont. -14 -ben simán indul, semmi küzdelem. Elindulás után olyan mint szokott lenni. Mondjuk most 8.5 volt a fogyasztás :-)
Az 59 is indult szépen, de azon érezni hogy le van dermedve mindene és nem szereti sem a hideget, sem a várost.
Az 59 is indult szépen, de azon érezni hogy le van dermedve mindene és nem szereti sem a hideget, sem a várost.
Rolee19862017-01-08 15:01:39 // 138524
Kazes☻2017-01-08 14:57:35 // 138523
Eddig szépen indult a Ts (ma nem mozog) és most mértem először, 9,1 l-es fogyi jött ki... főként rövid távos városozás. :-) Td meg pont tegnap és ma kezdte a xarakodást... Eddig bírták volna a nem is túl rég cserélt izzítók? :-/
Diszi2017-01-08 14:36:47 // 138522
Vissza olvastam és mindent ki is próbáltam! Az akksira én is gyanakodtam de tökéletesen indította az autó előtte viszont kipróbáltam másik akksival és de semmi nem változott.
Ami még idegesítő, hogy hiába próbáltuk kiolvasni a hibakódot egyszerűen a Delphi nem tud kapcsolatot létesíteni az autóval.
Nem lehet, hogy a motorvezérlő adta meg magát?
Ami még idegesítő, hogy hiába próbáltuk kiolvasni a hibakódot egyszerűen a Delphi nem tud kapcsolatot létesíteni az autóval.
Nem lehet, hogy a motorvezérlő adta meg magát?
Kau2017-01-08 14:13:47 // 138521
80Ah-s akksi? Az már elektromos autó, nem? :))))
Kau2017-01-08 14:12:43 // 138520
Ha visszaolvasol, több megoldás is van írva a hidegen nem indulásra. Kb 5 oldalt lapozz vissza ;)
Kau2017-01-08 14:08:35 // 138519
Nem lehet, hogy szimplán az akksi halt be?
Jorjie2017-01-08 13:55:19 // 138518
Fűtetlen garázs, 80 Ah-s akksi, dermedésgátló adalék az üzemanyaghoz adva, izzítás után pöcc-röff. Jtd :-)
Diszi2017-01-08 13:39:29 // 138517
Üdv Mindenkinek!
Adódott egy eléggé idegesítő és ezidáig megoldatlan problémám Alfa 145 1.6boxer (1995) típusú autómmal.
Az autó több éve szinte hibátlanul működik és egyszer sem hagyott cserben de közel egy hónapja megmakacsolta magát!
A probléma úgy kezdődött, hogy miután ráadtam a gyújtást és indítottam volna elszállt minden, kb olyan volt mintha valami zárlat keletkezett volna (laikusként így tapasztaltam) aztán se gyújtás se áram semmi nem működött mind addig míg az akksi sarut meg nem mozgattam, aztán szépen visszajött minden és indult is az autó ahogy korábban is. Mikor ez a jelenség 10 indításból már 2-3 alkalommal is előfordult az akksi silány minőségére gyanakodtam ezért megcsiszolgattam egy kicsit a lábait és ennek hatására kb 2 hétig zavartalanul működött és nem jött elő ez a probléma az indításnál.
Igen ám de 2 hét után újra jelentkezett a probléma és 10-15 indítás után már nem volt hajlandó beindulni. (az utolsó alkalommal mikor előjött a gond véletlenül a gyújtást rajta hagyva mozgattam meg az akksi sarut)
Azóta minden médiumot :D felkeresve próbáltuk elhárítani a problémát de eddig semmi sem vált be.
Amit eddig tudunk: relék behúznak, biztosítékok jók, az ülés alatt az AC kapcsolója le volt ugyan kapcsolódva de a visszakapcsolás sem segített, egy "alfás" a felső holtponti jeladóra gyanakodott de annak a cseréje sem segített
Szikra egyáltalán nincs, a gyújtás ráadása után a kulcs+code felirat nem alszik el de soha nem is aludt el előtte sem csak mikor már beindult az autó.
Azt is mondták, hogy ezekben az immobiliser úgy működik, hogy hibás is, akkor is beindul az autó de pár másodperc után leáll (ebből kiindulva nem az lehet a gond)
Azt hiszem minden leírtam amit tapasztaltunk! Kérdezem én, mi lehet a gond mit nem vettem észre és mi a megoldás? Előre is köszönöm a segítségeteket!
Adódott egy eléggé idegesítő és ezidáig megoldatlan problémám Alfa 145 1.6boxer (1995) típusú autómmal.
Az autó több éve szinte hibátlanul működik és egyszer sem hagyott cserben de közel egy hónapja megmakacsolta magát!
A probléma úgy kezdődött, hogy miután ráadtam a gyújtást és indítottam volna elszállt minden, kb olyan volt mintha valami zárlat keletkezett volna (laikusként így tapasztaltam) aztán se gyújtás se áram semmi nem működött mind addig míg az akksi sarut meg nem mozgattam, aztán szépen visszajött minden és indult is az autó ahogy korábban is. Mikor ez a jelenség 10 indításból már 2-3 alkalommal is előfordult az akksi silány minőségére gyanakodtam ezért megcsiszolgattam egy kicsit a lábait és ennek hatására kb 2 hétig zavartalanul működött és nem jött elő ez a probléma az indításnál.
Igen ám de 2 hét után újra jelentkezett a probléma és 10-15 indítás után már nem volt hajlandó beindulni. (az utolsó alkalommal mikor előjött a gond véletlenül a gyújtást rajta hagyva mozgattam meg az akksi sarut)
Azóta minden médiumot :D felkeresve próbáltuk elhárítani a problémát de eddig semmi sem vált be.
Amit eddig tudunk: relék behúznak, biztosítékok jók, az ülés alatt az AC kapcsolója le volt ugyan kapcsolódva de a visszakapcsolás sem segített, egy "alfás" a felső holtponti jeladóra gyanakodott de annak a cseréje sem segített
Szikra egyáltalán nincs, a gyújtás ráadása után a kulcs+code felirat nem alszik el de soha nem is aludt el előtte sem csak mikor már beindult az autó.
Azt is mondták, hogy ezekben az immobiliser úgy működik, hogy hibás is, akkor is beindul az autó de pár másodperc után leáll (ebből kiindulva nem az lehet a gond)
Azt hiszem minden leírtam amit tapasztaltunk! Kérdezem én, mi lehet a gond mit nem vettem észre és mi a megoldás? Előre is köszönöm a segítségeteket!
Kau2017-01-08 13:18:04 // 138516
Ja, és szabad ég alatt áll.
Kau2017-01-08 13:16:41 // 138515
Nógrád megye. -25 fok. Lassan indult az indítózás, de elsőre beindult. Kicsit hülye hangja volt, gondolom az olaj volt megdermedve. Pár másodperc múlva beállt rendesen és a hangja is jó lett. Az 5 éves Exxide akksi jól vizsgázott most is :)
De nagyon úgy éreztem, hogy az olaj miatt már nem lenne jó, ha hidegebb lenne! Két napot állt ebben a hidegben.
Nektek, hogy sikerültek a hideg napok? (Bár délebbre jobb időt mondott) :)
De nagyon úgy éreztem, hogy az olaj miatt már nem lenne jó, ha hidegebb lenne! Két napot állt ebben a hidegben.
Nektek, hogy sikerültek a hideg napok? (Bár délebbre jobb időt mondott) :)
Kazes☻2017-01-06 18:46:27 // 138514
Akkor marad neked is TZoli, ahogy Warbi is írta... ;-)
Nekem mondjuk van elektromos sütőm, ha erre jársz, kipróbáljuk! :-)
Nekem mondjuk van elektromos sütőm, ha erre jársz, kipróbáljuk! :-)
Kau2017-01-06 18:23:08 // 138513
Képzeld, még nem :)
Meg akartam várni az első beszámolót, hogy igenis működik a dolog. Nekem nincs elektromos sütőm meg ilyenek, úgyhogy, ha nagyon macerás a projekt, akkor más megoldás után nézek.
Meg akartam várni az első beszámolót, hogy igenis működik a dolog. Nekem nincs elektromos sütőm meg ilyenek, úgyhogy, ha nagyon macerás a projekt, akkor más megoldás után nézek.
Kazes☻2017-01-06 16:35:07 // 138512
Én is... úgyhogy neki kezdhetnél már, mert te biztos beruháztál ilyen pálcikára! :D
Kazes☻2017-01-06 16:33:19 // 138511
Nekem is Ő javította... :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-06 14:41:14 // 138510
Nekem TZoli155 megcsinálta anno. Ég és föld! :-) A semmire se jó lámpából egy egész használható lett. Ha jól emlékszem picivel rövidebb távtartót gyártott bele. A távtartó tuning és egy növelt fényerejű izzó együtt a tuti kombináció :-)
Kau2017-01-06 13:58:14 // 138509
Várom a tapasztalatokat :)
Kazes☻2017-01-06 13:17:48 // 138508
Még nem kezdtél neki...?! ;-)
Kazes☻2017-01-06 12:13:45 // 138507
Akkor inkább a második... '55-ben nem volt lehajtható hátsó ülések tudtommal... ha sor, ha nem, Bubu! :-P
A sör jöhet! ;-)
A sör jöhet! ;-)
Coyote2017-01-06 10:33:14 // 138506
Az első és a hátsó sort :-P vagy lehet inkább egy sört? :-D