V.Tomi.145-146 🍀2019-06-29 09:44:03 // 142955
Kazes☻2019-06-28 22:08:17 // 142954
Nézd meg Bözsi blogját...
V.Tomi.145-146 🍀2019-06-28 08:27:16 // 142953
Enyém is ilyen volt
marci912019-06-28 08:11:43 // 142952
A belső küszöböket és a padlólemezhez csatlakozó derékszög élt helyben szokták lehajtani. Sok munka, de ha sokáig akarod még használni és az autó többi része rendben van, szerintem megéri rendbetenni. Apámmal nagyon sok autót lakatoltunk, én még soha nem láttam olyan küszöböt, ahol csak a külső borítást kellett cserélni, általában az élekkel és a belső merevítőkkel is probléma van. Ha még haszált sütőolajjal fújták volna ki, még az is megvédte volna :(
Kazes☻2019-06-27 22:55:47 // 142951
Nézegettem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-27 22:46:44 // 142950
Nézegess ilyesmiket :-)
Olasz, nincs rozsda, kevés méter, potom ár.
Olasz, nincs rozsda, kevés méter, potom ár.
Kazes☻2019-06-27 20:57:04 // 142949
Külsőt találtam...
Attika012019-06-27 20:54:10 // 142948
Attika012019-06-27 20:48:06 // 142947
Én mikor asszonyét csináltattam rendeltem külső, belső küszöböt ha emlékszel......
Kazes☻2019-06-27 19:19:34 // 142946
Ez nem akkora gáz, ilyet már javítottam... mert (ahogy a képen is látni) van mihez hegeszteni. :)
Kazes☻2019-06-27 19:18:12 // 142945
A kasznis én lettem volna, de itt az a bajom, hogy szinte nincs már belső küszöb se... magyarán nincs mihez hegeszteni... és belső küszöböt nem lehet kapni, plusz a közbenső perforált merevítő lemez... Ha csak a külsőt kellene egy kis taposó lemez foltozással együtt javítani, az nem lenne gond, de így... szvsz elég gáz. Megmenteném, de egy szaki, ha el is vállalná, egy autó árát kérné el... az tuti. Nem éri meg.
djhans2019-06-27 19:16:10 // 142944
Kazes☻2019-06-27 19:14:51 // 142943
Igen... én is...
Kau2019-06-27 19:08:19 // 142942
Kau2019-06-27 18:59:45 // 142941
Tegyél rá küszöb spoilert, az eltakarja :)))
Komolyra fordítva, ez csúnyább, mint az enyém volt, de egy karosszériás szerintem ki tudja javítani. Más kérdés, hogy mennyiért.
Komolyra fordítva, ez csúnyább, mint az enyém volt, de egy karosszériás szerintem ki tudja javítani. Más kérdés, hogy mennyiért.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-27 14:46:13 // 142940
Ez szegény TS? Tudod... én ezt hagynám. Kb így nézhet ki most (vagy rosszabbul) az én régi kis jtd-m :-(
Kazes☻2019-06-27 13:24:21 // 142939
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-25 21:41:34 // 142938
A két 146-hoz anno a csúcs az 5 kerék garnitúra volt (4 alu, 1 acél) . Most meg van egy 146, négy kerék, elég is :-)
Kau2019-06-25 21:00:45 // 142937
Nekem is régebbi sztori. Most van 9 egyforma felnim, magamnak cserélgetem a kerekeket. (Téli, nyári, pótkerék) :)
DennisBeru2019-06-25 17:58:34 // 142935
Értettem, bocs a keresztapaságért, hülye telefon :D KAZES 🍷⚕️🇮🇹🍀
fbence2019-06-25 15:51:09 // 142934
146 boxer:
olajteknőtömítés cserénél van valami extra dolog ? Főtengely, olajpumpa, vagy valami frankó kis játék ami megszivathat ?
olajteknőtömítés cserénél van valami extra dolog ? Főtengely, olajpumpa, vagy valami frankó kis játék ami megszivathat ?
Kazes☻2019-06-25 14:45:07 // 142933
Ctrl+C, Ctrl+V. :P
DennisBeru2019-06-25 13:15:03 // 142932
Köszönöm, Kezes Neked is ;) 🍷
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-25 10:08:28 // 142931
A patentcentrum.hu oldalon keresd, onnan rendeltem én is.
djhans2019-06-25 06:33:49 // 142930
Gumisok pont le....ják, hogy mi lesz a kocsival. Én elöl a kis baknál, hátul a futómű felfogatásnál emeltem. Most vettem az új kocsira 4 évszakos gumikat mert nem akarok venni 4 felnit pluszban és nem akarom a gumikat se cserélgetni a felniken. Sajnos csak utána vettem észre hogy a gumis emelőjénél a 4-ből csak 3 pogácsán volt gumi betét. Szerencsére nem szedte le a festéket a küszöb pereméről. A kocsikhoz adott gyári emelő az csak vész esetére jó a pótkerékhez. Az simán leszedi a festéket a küszöbről.
DennisBeru2019-06-24 21:55:06 // 142929
Üdv. Igaz én augusztusra kaptam időpontot küszöb cserére, de érdeklődnék honnan szereztek be új patenteket, esetleg cikkszámuk is van? Nálam is le volt törve a kapaszkodó fül egy csomó helyen a műanyag spoileron, de műanyagossal hegesztettem rá újat.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 21:49:26 // 142928
A jtd ugyanez volt :-)
Kazes☻2019-06-24 21:36:34 // 142927
Dömével nem is voltam még gumisnál... inkább kerék le, oszt viszem a hónom alatt! :)))
Kau2019-06-24 20:55:59 // 142926
Legutóbb a karosszériás a küszöbcserénél megerősítette az emelési pontokat is. E!lőtte már recsegett-ropogott, mikor kereket cseréltem. Sőt. Az egyikhez már nem is mertem alá tenni az emelőt. Valahol a rugónál tudtam megemelni :)
Kau2019-06-24 20:53:08 // 142925
Nekem is szoktak örülni a gumisnál, mikor mondom, hogy csak krokodillal lehet emelni. Az SE gyárilag úgy meg van ültetve, hogy még az is csak úgy megy alá, ha picit ráemelek kézzel a karosszériára. Ha telibe akarják emelni a kocsit, azért előre szólok, hogy csak pogácsával. Nekem is volt régebben, hogy úgy emelték a kocsit, hogy a küszöb spoiler meghajlott.
V.Tomi.145-146 🍀2019-06-24 16:03:11 // 142924
Én is ott szoktam emelni, vagy bölcső. Egyébként a nyíl a küszöbön nem arra mutat, valószínűleg a gyári tartó pontja lehetett mikor futott a kasztni a soron. Legalább is az audikon is ilyen rögzítő van a szalagon mikor még csak maga a felépítetlen karosszéria van.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 15:49:52 // 142923
Már tudom. Eleinte még nem tudtam/nem figyeltem/különösebben nem foglalkoztam vele, örültem hogy beton placc nélkül meg tudom oldani itthon az emelgetést. Mostanra pedig teljesen ki is iktattam az autó emelgetést :-)
Shadin2019-06-24 15:29:12 // 142922
marci912019-06-24 14:07:34 // 142921
Én örökké a bölcsőnél emeltem krokodillal, a gyárit még a 7 év alatt egyszer sem vettem elő :) A küszöb belsejét ha már az elmúlt 10 évben egyszer is kifújták bármilyen zsíros vagy olajos alapú cuccal, akkor az már hatalmas segítség a belül kiszáradt, jobb esetben csak felületi rozsdás lemezeknek. A küszöbspoiler furatain amúgy prímán be lehet fújni a masszát, ami szépen lefolyik a küszöbélre és ha még benn is ragad a mocsok a spoiler és a lemez közt, az max felületi rozsdát fog okozni.
Kazes☻2019-06-24 13:39:33 // 142920
Igen, csak hát a gyári emelőkön van egy vájat, pont ennek a kímélésére... elméletileg. Krokival meg csakis beljebb emelünk. Én mindig rá is szólok a gumisra, ha muszáj vinnem az autót és látom, hogy nem tolja be eléggé a krokiját. De van egy gumis itt Tétényben, aki már ügyes és inkább betolja a bölcső széléig az emelőjét... biztos volt már gondja belőle a kényesebb tulajokkal és már felkészült. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 13:28:30 // 142919
Igen, magán a küszöb toldaton van két kis háromszög nyilacska, ami jelzi, hogy ott emelési pont van, meg van erősítve a küszöb pereme. Én sem tudtam, hogy ettől függetlenül nem ildomos állandóan oda betámasztani a krokit. Gondolom vész esetére van, ha a pótkerék szettet használni kell útközben. Így aztán az ezüstnél is és a zöldnél is én magam is rátettem egy lapáttal, azok az erősített peremek össze vissza voltak nyomorodva, rozsdásodva. Gumisnál pedig alapból nagyon figyelni kell, az ezüstöt többször is úgy emelték, hogy a küszöbtoldat is hajlott. Hiába szóltam...
Ezeket a leckéket már sikerült megtanulni. Igazából minimumra van csökkentve az emelések száma is (igazából nullára). All season gumi, a szerelőm pedig aknáról dolgozik. Hülyén hangzik, de fontos momentumok egy öreg autó szempontjából :-DD
Ezeket a leckéket már sikerült megtanulni. Igazából minimumra van csökkentve az emelések száma is (igazából nullára). All season gumi, a szerelőm pedig aknáról dolgozik. Hülyén hangzik, de fontos momentumok egy öreg autó szempontjából :-DD
Kazes☻2019-06-24 13:13:55 // 142918
Azt szinte minden autónál elrontotta valaki... legalábbis nem láttam még épet azon a helyen. Ennek különösen a GT tulajok örülnek, mert nekik az a kötény fémből van és hát ott látványosabb és tovább tart és költségesebb is... : /
Shadin2019-06-24 12:36:38 // 142917
Nekem ott baxták el hogy a küszöbnél emelték az autót és nem a tappancsnál. Küszöb oldala és a lyukak rozsdamentesek, de az emelési pontoknál össze-vissza van sértve a kaszni. Na meg egyszer(-kétszer) az emelő meg a kocsi között maradt a spoiler is :-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 11:40:51 // 142916
A kasznissal ezen harcoltunk egy csomót. :-) Mikor elkészült az autó, nem akarta feltenni, mondván elrohasztja újra. Aztán körbe kérdeztem veterános hozzáértőket is. A konklúzió az lett, hogy a küszöböt így is úgy is belülről rohasztja a lecsapódó pára, a küszöbtoldatot nyugodtan fel lehet tenni, nem attól fog elrozsdásodni a küszöb. Már ha a furatok le vannak kezelve és normálisan van feltéve.
A 145/46 patentja mellesleg egész okosan van kitalálva, van egy gallér rajta, ami ráfekszik a furatra, valamennyi vízzárást biztosít.
Igazad lehet, hogy érdemes néha levenni, és kicserélni a petentokat. Nekem most úgy van feltéve, hogy az új patentok karosszéria tömítővel lettek benyomva a furatokba. Ettől azt reméljük, hogy az amúgy lekezelt furatok peremén szétterült a tömítő, így a furatok széléről induló rozsdát ezzel egy időre megfogtuk. Ezen kívül viszem majd éves üregvédő frissítésre, talán ez a legfontosabb, hogy újra egy rugalmas réteg legyen belül. Alul van egy sor ledugózott furat (a 155 küszöb miatt), azokon szépen, könnyedén teli lehet fújni évente.
A 145/46 patentja mellesleg egész okosan van kitalálva, van egy gallér rajta, ami ráfekszik a furatra, valamennyi vízzárást biztosít.
Igazad lehet, hogy érdemes néha levenni, és kicserélni a petentokat. Nekem most úgy van feltéve, hogy az új patentok karosszéria tömítővel lettek benyomva a furatokba. Ettől azt reméljük, hogy az amúgy lekezelt furatok peremén szétterült a tömítő, így a furatok széléről induló rozsdát ezzel egy időre megfogtuk. Ezen kívül viszem majd éves üregvédő frissítésre, talán ez a legfontosabb, hogy újra egy rugalmas réteg legyen belül. Alul van egy sor ledugózott furat (a 155 küszöb miatt), azokon szépen, könnyedén teli lehet fújni évente.
djhans2019-06-24 10:03:03 // 142915
Szerintem érdemes néha ezt leszedni és a felgyűlt sarat kitakarítani belőle. Tény, hogy jól néz ki a küszöb műanyaggal de lassabban szárad ki és hamarabb rohad a küszöb alja. Én leszedés után új patentokat tettem bele. Az volt a baj hogy leszedésnél nem a patent jött ki néhány helyen hanem a műanyagból tört ki a patent helye. Szerintem maradt is pár patent még.
Shadin2019-06-24 07:52:36 // 142914
Mondjuk úgy h sikerült, de nem vagyok büszke rá :-)
marci912019-06-24 07:16:38 // 142913
Harcolt már valaki az ABS kockával? Nos, nekem pár éve hibakódos egy rosszul megválasztott hátsó kerékcsapágy miatt, tervezgetem a cserét, de valahogy mindig háttérbe szorul. Tavaly az elsőket cserélték és ott eltört a jobb első kis jeladó, azóta teljesen olyan, mint ha az ABS kocka nagyobb fékezéskor megpróbálna rásegíteni. Lehetséges ez, hogy az ABS jel világít (a rendszer nem működik), de mégis rá-rásegít?
Kazes☻2019-06-23 21:46:48 // 142912
És sikerült is...? :)
Shadin2019-06-23 18:04:14 // 142911
Hát ja :-(
Egész du. ragasztottam.
Egész du. ragasztottam.
V.Tomi.145-146 🍀2019-06-23 16:55:23 // 142910
Amatőr lehetett, mert különben tudná hogy alulról csavarozva van. Idióta...
Kazes☻2019-06-23 14:29:30 // 142909
Azt a mindenit... ilyenről sem hallottam még... :( Reméljük rendbe tudod hozni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-23 13:47:02 // 142908
:-(
Shadin2019-06-23 10:45:43 // 142907
Teljesen fel vagyok háborodva annak tényétől, hogy Csepelen parkolva a 145-ös bal küszöbét valaki megpróbálta letépni, majd miután nem sikerült roncsolásmentesen, inkább ott hagyta :-( Gumi szegély feltépve, majd alatta feszegetve és az első két patent fogadó a spojlerben eltörve :-( Értem én, hogy alig van már hozzá alkatrész és az enyémek kb hibátlanok, de ez egy célirányos rongálásnak néz ki amit rohadtul elítélek, pláne mert ilyet nem egyszerű suhancok csinálnak. Kezdjek aggódni a 19 éves vasam eszmei értéke miatt?
Mindenesetre szopja le egy vacogós krokodil azt aki ilyet csinál.
Mindenesetre szopja le egy vacogós krokodil azt aki ilyet csinál.
Chris822019-06-21 17:26:18 // 142906
Köszi, a műanyag is feltehetőleg?