Fórum >> Típusok >> 145-146

uaz146ti (kispali kisebbik fia)2021-10-07 21:40:53 // 145175
Sziasztok!

Körülbelül 10 éve nem jártam a fórumon. :)
Viszont most úgy adódott, hogy ismét szükségem lenne a segítségetekre.

Éppen felújítás alatt van a 146ti-m 1996-ból és sajnos motort kell benne cserélni.
Eredetileg AR67204 motorkódú szív volt benne, de nem találok megfelelő donort. Kérdésem, hogy az AR32301 számú 2.0 Twin Spart motor mennyire csereszabatos.

Azt megtaláltam, hogy az ECU ugyanaz M1.5.5, milyen gyakorlati különbségek vannak a két motor között?

Előre is köszönöm a segítséget.

Ugyanitt AR67204 2.0 Twin spark motort vásárolnék! :)
Gergely2021-10-06 16:20:11 // 145174
Nekem is van egy jobb első ajtóm. alja erősen korrodált, ami használható: az elektromos ablak mechanika + üveg + zár+ gumikéderek. Ingyé' elvihető!! :)
Marklar1552021-10-06 11:31:46 // 145173
Vigye már el valaki.
Egyben 30e Érden.

4. képen az látszik, hogy egy 155 csomagtartónyi is bennne van az árban. :)
epitesz2021-09-30 14:55:07 // 145172
Annyi mindenképpen volt.
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-30 14:46:26 // 145171
Ha csak ennyi haszna volt, hogy megvédett, már megérte..
epitesz2021-09-30 14:34:51 // 145170
Az tuti, hogy erősebb lett. Sajnos a személyes tapasztalat igazolja. A vasbeton kapuoszlop se fogott ki rajta.
Tocsa2021-09-27 07:02:33 // 145169
Igen a boxer emelési pontjai gyengébbek mint a ts nek.
A küszöb él meg kényes 3 lemez találkozása így ha ott megreped a gyári paszta a víz lerendezi. Belülről alapos üregvédelem szükséges. Hátsó híd alá is érdemes benézni!
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-23 14:04:09 // 145168
Huhh.. hát lássuk a hibafeltárást! Vicces lesz, ha végül itt köt ki Debrecenben kasznimunkára vagy fényezésre. Van rá némi esély :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-23 14:02:28 // 145167
Nekem a küszöb cserekor a belső küszöböt készítették vastagabb lemezből. Nem láttam, csak mondták, és elhiszem. :-) Ugyanis észrevehetően merevebb lett az autó, simán nyílt/záródott az összes ajtó akár egy ponton felemelt autónál is, ami nem volt jellemző korábban. Érdemes megerősítgetni itt-ott, ha már úgyis szabdalni kell.
127_sud2021-09-23 13:11:06 // 145166
Várjuk a folytatást milyen állapotú a gép.
127_sud2021-09-23 13:02:33 // 145165
A gyári hátsó emelőbak meg elég gyenge és nálam az is kapott illetve volt rajta rozsda szóval nem volt stabil de most jó lesz az is. Elég lapos ugye az autó a Boxer meg eleve érzékeny főleg a kipufogóra mint tudjuk, nekem is volt a leömlőn jó sok ütés és horpadás pedig nem ültetett.
Kazes☻2021-09-23 12:58:03 // 145164
Kemény... még nem is láttam ilyet, hogy az emelési pont így el legyen torzulva! :-o
127_sud2021-09-23 12:55:33 // 145163
Bizony ez is nagyban besegít a küszöb problémához de azért van más is. A befolyó víz sokszor nem tud távozni és ez a másik hibaforrás (belülről még rondábban tud rohadni). A régi autókon nem véletlen volt kialakítva több kifolyónyílás amit időnként ki kell tisztítani. Amúgy azért lett így emelve mert az első emelőbakok teljesen el voltak torzulva (valószínű többször fel is ültek vele) ezért ha ott emeli az ember akkor nem tudja megcsinálni. Egy egészséges küszöb nem horpad be emeléskor (persze nem ott kell) max. a festés sérül, nálam mondjuk soha nem járt gumisnál az autó mert én cserélem a kerekeket. Igaz ez csak 5 éve van így. Szépen haladnak az autóval. A középső küszöbnél pont ilyenek miatt a gyári 1,5mm-es lemez helyett 3mm-es lett betéve az elején és a végén!
Halesz2021-09-23 11:56:55 // 145162
Projekt Alfa 145 - második rész
(kattints a videóért)
Kazes☻2021-09-23 10:21:35 // 145161
Micsoda meglátás! Én észre sem vettem, hogy hogyan van emelve... de igazad van! :)
Tocsa2021-09-23 08:33:06 // 145160
Na ezért rohad a küszöb mert úgy emelgetik a gumisok is ahogy most a tiéd látszik a fotón! Van neki gyári emelési pontja és ott kell emelni akkor nem horpad meg a küszöbél nem reped a festék nem jut be a víz stb...és nem rohad szét még a nyúlvány is idővel!
Marklar1552021-09-15 18:09:31 // 145159
Hy.
Ha nem olvassátok az adok- veszeket. :)
Uccsó lehetőség!
146/ 5 maradékok.
Eladó
6db ajtó üvegekkel, zármotorral is. 2db e, 4db h.
2db csomifedél, egyikben ablaktörlő is.
2pár hátsó lámpa2db h. Lökös
4db e sárvédő
1 pár elektromos tükör
1db e lökös, nem fl, maszk is 1db
2db h. Sárvédő.
TD óracsoport.
Csomagtartónyi apróságok, műanyagok. ...
Érden. Egyben 30000ft
20 4723609

Kazes☻2021-09-13 18:50:12 // 145158
☹️ Mindenesetre sok sikert hozzá! 🍀
KrisztiánL752021-09-13 16:50:44 // 145157
Köszönöm a válaszokat. A hűtőt addig mostam, amig tiszta folyadék jött ki rajta. A kiegyenlítő tartály kupakja jól működik mert látszódott, hogy folyt ki rajta hűtőfolyadék.
A hiba megmaradt. Viszont ma reggel kíváncsiságból megnéztem a csöveket is. (Szombat délután gurultam egyet vele, majd hétfö reggelig pihent. 32 óra állás). A 2 vastag cső (amik mennek a hűtőből a termosztáthoz és a motorhoz) olyan kemények voltak, hogy alig lehetett megnyomni. A kiegyenlítő tartály kupakját óvatosan meglazítottam és nyomta ki a hűtőfolyadékot. Szóval nagy valószínűséggel hengerfejes. Kezdődik a szétszedés, síkolás, stb. Közel 140e. és 2-3hét. Nagyon fájdalmas. Még egyszer köszi mindenkinek.
marci912021-09-13 14:26:10 // 145156
Szia!
Én első körben cserélném a kiegyenlítő tartály kupakját. Egy szelep van benne, ami kiegyenlíti a nyomást a rendszerben és be tud csapni, ha beragad. Utána nem ártana átmosni a rendszert. Ha nagyon koszos víz jön le, esetleg kivenni a hűtőt és átmosni kint.

De a termosztáttal is vigyázni kell! Egy hagyományos termosztát megviccelt már, az új azonnal tönkre ment. Erre mondta édesapám, hogy a régi világban minden termosztátot beépítés előtt "megedzettek" forró vízben :)
epitesz2021-09-13 01:48:57 // 145155
Hát ez rém kellemetlen! :D
Kazes☻2021-09-11 23:20:21 // 145154
Vagy rossz a hőgomba, vagy hengerfejes... 🤔
Coyote2021-09-11 11:33:37 // 145153
Lehet, hogy a hűtő van eldugulva és nem kering rendesen a hűtő folyadék. Érdemes lenne át mosni a hűtőt vagy egyszerűen cserélni.
KrisztiánL752021-09-11 11:17:11 // 145152
Sziasztok!
Megoldást keresek a következő problémára. Folyamatosan túlmelegszik a hűtővíz. Részletezem. Előjött a probléma. Ki lett cserélve a termosztát(83°-os nyitású). Gumitömítés a helyén. Ki lett cserélve a vízszivattyú, feszítő, stb,. Mindegyik új. A hűtőventillátor rendesen kapcsolgat. Még is túlmelegszik. A kiegyenlítő tartályt feltöltve a min-max jelzés közé. Volt olyan is, hogy reggel gondoltam megnézem a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadékot. Meglazítottam a kupakot és elkezdett kifolyni a folyadék. De olyan is volt, hogy simán le tudtam venni a kupakot és optimális szinten volt a folyadék. Egy megtörtént eset: 24° késő délután. Gurulok a városban 55km/h sebességgel a vízhőfok felmegy kicsicel 100 fölé, a ventillátor kapcsol. 100 alá megy a mutató, kikapcsol a ventillátor. Majd kezdődik előlről. Ezt csinálja folyamatosan. Most például városon kívül mentem 90-100km/h sebességgel és felment a vízhőfok a 120 kiírásig, világítani kezdett a befecskendező jelzésű piros ikon.
Mi lehet a baj, illetve a megoldás? (A fűtés nagyon jól megy, ott nem lehet levegős). A teljes hűtő forró mindenhol, tehát oda is elkering. Szóval, várom a megoldásokat. Köszönöm.
marci912021-09-10 11:37:09 // 145151
Na srácok, én csak elkezdem a nyomozó hadjáratot jövőhéten.
Mindenféle ellentmondással szemben össze fogom nézni a 146 1.6 TS váltóját egy 147 1.6 TS váltóval. Ha csak a nyomcsapágyban különböznek, annak a csatlakozását megoldanám, de a 147-nél még talán esély is van rá, hogy találok egy kevesebbet futott váltót, amire aztán normálisan vigyázhatok.
Sajnos elszomorít a tény, hogy minden öreg 146 váltó 200-300 E km-es futás felett van, ill. eddig mindegyikben meg volt forogva a nyelestengely csapágy és egy felújítás egy 100-as gurigától kezdődik (és az már sosem lesz a tuti). Az egyik kopott váltót mi is széthúztuk és hát közös megegyezés alapján jobbnak láttuk, ha inkább ezt hanyagoljuk, pedig faterommal már nem egy teherautó váltót megcsapágyaztunk és összeraktunk az évek alatt :/
Kazes☻2021-09-09 16:42:28 // 145150
Ő az! 😅
epitesz2021-09-09 15:02:25 // 145149
torjaytól vettem egyet én is. Végül megfutamodtam.
Kazes☻2021-09-09 11:17:07 // 145148
Ha jól látom az az úgynevezett kartergáz cső, ami visszavezeti a szívócsőhöz/be a gázt... és a többi. :)
Kau2021-09-09 10:36:33 // 145147
Na, még egy "jó" hír. Észre vettem, hogy az egyik gumicsövet kirágta a nyest. Láttam már a kocsi körül többször is. Tudja valaki, hogy ez a cső mi célt szolgál? Olaj, víz nem jön belőle beindítva sem. Ideiglenesen leragasztottam szigetelőszalaggal.
127_sud2021-09-09 10:17:30 // 145146
Igen, régi olasz autók alkatrészeivel foglalkozom. Igyekszem lehetőleg gyárival és csak újak vannak nálam.
127_sud2021-09-09 10:14:35 // 145145
Akkor nem csináltad meg az autót? Pedig pont olyan oldali gyári küszöböm volt mint ami neked kellett.
epitesz2021-09-08 16:16:06 // 145144
Ha már így kasznizgattok. Akinek Torjay féle új jobb oldali 146 küszöbre lenne szüksége jelentkezzen nálam! ;) Plusz van egy csomó TD-hez való cucc is amit még a Zöldhöz kaptam Gyuritól.
V.Tomi.145-146 🍀2021-09-08 10:15:47 // 145141
JTD leműszakizott :)) egyik rendszámtábla világítás nem égett, de hamar ki lett cserélve. Meg is kérdezte a vizsgabiztos hogy sokat dolgozatok vele? :D enni lehetne most az aljáról :D úgy hogy most nagy öröm van :))
Kazes☻2021-09-08 10:12:28 // 145140
Valószínűleg nála... Laci ezzel (is) foglalkozik. De persze majd pontosítja... 🙂
ervin2021-09-08 10:09:35 // 145139
Köszönöm!
A forrást is meg tudod adni, hol kapható?
Köszi
Kazes☻2021-09-07 23:26:08 // 145138
Simán lehet... csak hát a váltón lévőt sokkal könnyebb kicserélni... azt még Kau is ki tudná! :D
V.Tomi.145-146 🍀2021-09-07 22:22:28 // 145137
Hát hogy ha munkahenger akkor lehet szerintem a felső is mivel körülbelül fél úton már rásegít a rugó is. Asszonynak a JTD-be a felső adta meg magát, mondjuk ott lábbal kellett vissza húzni. Tiéd még valamennyire működhet egyenlőre. Persze csak találgatás
Kazes☻2021-09-07 22:16:26 // 145136
Szvsz a váltón lévővel kezd... ha már és bízzunk benne, hogy meg is oldja a problémát. Persze kérdés, hogy mi, hogyan, mikor volt cserélve... :)
Kau2021-09-07 19:56:22 // 145135
Kéne egy kis segítség, hátha jártatok már így.
Össze lett rakva a kuplung, de a pedál benyomásakor darabosan mozog a kuplungpedál. Nem olyan, mint a vaj. Csúsztatni nehezebben lehet, mert megugrik a kocsi. Mintha picit szorulna és ahogy engedem fel a lábam, hirtelen feljön. Nem tudom jobban leírni.
Lehet, hogy egy fékolaj csere és légtelenítés megoldaná a problémát? Régen volt már cserélve. Vagy egy munkahenger csere lehet a megoldás?
V.Tomi.145-146 🍀2021-09-07 13:54:07 // 145134
Innen jól néz ki az alja :) kis hibákat meg hamar lehet orvosolni :)
V.Tomi.145-146 🍀2021-09-07 13:52:44 // 145133
Én is fújtam minden zárt részbe. TD nekem lakatolás után 2015-ben került vissza forgalomba, télen is használom és most is szép az alja. Azóta egyszer egész biztosan újra üregvédőztem, de jól is bírja.
127_sud2021-09-07 13:49:52 // 145132
Még szerencsére az autódhoz lehet venni új főtengelyt, nem úgy mint a boxerekhez! Év elején szereztem valakinek és olyan 85000Ft körül volt csapágyakkal, nem rossz az elfekvő készlet néha.
ervin2021-09-07 12:46:08 // 145131
Sziasztok!

Sajnos hajtókarcsapágyas lett a 97-es 145QV-m 225000 km-rel, hiába kíméltem rendszeres olajcserével, hidegen nem taposással, stb.:(
Főtengelyt is kell köszörülni, kérdezném, hogy
- tud-e valaki jó gépműhelyt
- ha benyögik, hogy nem köszörülhető / nincs hozzá túlméretes csapágy, honnan tudnék beszerezni új főtengelyt

Köszi
Ervin
127_sud2021-09-07 12:19:40 // 145130
Persze nem rozsdamentes az enyém se de elviselhető hiába 26 éves. Én amit lehetett leszedtem mielőtt vittem a lakatoshoz (kívül-belül) és azért elég jól látszódtak a problémák. Egy kiadós mosás se árt ilyenkor, volt rajta kosz rendesen. Jobb mielőbb megcsináltatni a kasztnit mert nem rohad tovább legalább meg a megfelelő szakembereknek nagyon sok a munkájuk szóval nem könnyű sorra kerülni! Az enyémmel sajnos sokszor felültek mert ugye elég lapos az alja ezeknek, a boxer meg plusz egy kicsit érzékenyebb ilyen szempontból.
marci912021-09-07 11:51:59 // 145129
Az igazat megvallva, az enyém is csak azért maradt meg ilyen állapotban, mert már 12 éves korától védem alulról is (üregvédelem, alvázvédelem, stb). Nekem gyári a küszöb még, de előszeretettel szereti csak úgy ledobni az eredeti rücsi bevonatot és ott már jön is a rozsda azonnal. Szerintem a technológia változhatott és a padlólemezen használt anyag minősége. Kívülről viszont szerintem jobb fényezést kaptak a FL-esek. Én amúgy zsírspray-vel szoktam kezelni minden hírtelen felbukkanó rozsdagyanút. A nyulványokat is általában ezzel fújom ki.
Most legutóbb a bölcső levételkor a csavarfuratokon is fújtam be, biztos ami biztos.
V.Tomi.145-146 🍀2021-09-07 10:27:56 // 145128
Faceliftesek 2 x jobban rohadnak az biztos, de attól függetlenül menthetőek. Boxeren is kell majd javítani, de első meglátásra nem tűnt vészesnek. Küszöb és padló találkozásnál is jó volt úgy rémlik. Ha a műanyag küszöbök lekerülnek ott derül ki úgy is a valóság. Fl-nél egyébként jobban féltem levenni a küszöb burkolatot :D
127_sud2021-09-06 18:37:42 // 145127
Van lakatos aki szerint a végén már vékonyabb lemezek voltak (nem feltétlen tartó elemre gondolok) illetve amikor már kifut egy modell nem erőlködnek annyira. Nemcsak Fiat csoportra értette. Ki tudja hol van az igazság.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak