Jah igen a kérdéses autók, azon felül amiket Erhard mondott. Az új c mercikhez még nem volt szerencsém, viszont még a régebbi E-hez elég rendszeresen. 2008-as már fl 320 vdi. Belső dizájnban nem nagy etwas, de a futóműve, a motorja... V6 220 le mint az állat úgy megy, és közben majdnem annyit eszik mint nekem a megboldogult 59-esem evett. Városban 10 körül, pálya 7,5-8l
A C5 kombikat sokat nézegettem most a nyáron, 1.6 hdi, 2.0 hdi-t is. Mindkettő jó motor a kategóriájában, de az 1.6 azért kényesebb, jobban oda kell rá figyelni. Az 1.6-nál tényleg 10 e km ként KELL olajat cserélni, 80-100 e kmerenként le kell venni az olajdeknit ki kell takarítani az olajpumpa valamint a turbó szűrőkosarát, és oda kell figyelni a porlasztók tűzkarikájára. Egyébként remek kis motorok ezek, keveset esznek és mennek mint a meszes. A 2.0 hdi már igénytelenebb motor jól mennek és nincs nyűgjük. A befecskendező rendszer mindkettőnél Bosch, javítható, felújítható ha kell. . :) Magáról az autóról meg annyit, hogy a kombinak hatalams csomagtartója van, kényelmes ülések, kicsit morbid a fix kormányközép, a futómű nagyon jól nyeli az úthibákat, főleg a hidrós, viszont nem egy Alfa feling.
mzo2015-08-30 21:30:21 // 70640
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 21:27:39 // 70639
a trafó kényes sajnos
Alejandro2015-08-30 21:19:24 // 70638
ilyet nekem is szokott... ez lenne az emlegetett gyakori hiba a jts-eknél? trafósor vagy mi?
ez mivel jár általában, mit kell cserélni/javítani a megoldáshoz?
ez mivel jár általában, mit kell cserélni/javítani a megoldáshoz?
mzo2015-08-30 21:17:46 // 70637
Pont ma akartam írni, hogy sajnos már nem vagyok Alfa tulaj, :( Elment a kis drága, de már meg is van az utóda... ;)
És ha nem gond annak ellenére, hogy már nem vagyok Alfa tulaj, maradnék még itt a fórumon, hacsak nem utáltok ki. :)
És ha nem gond annak ellenére, hogy már nem vagyok Alfa tulaj, maradnék még itt a fórumon, hacsak nem utáltok ki. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:54:23 // 70636
áthúz...melegen meg már nem
emGéza2015-08-30 20:51:15 // 70635
és miért csak hidegen ?
Akkor benne lesz a "hibaüzenetekbe" , ki kell olvastatnom valakivel ...
Akkor benne lesz a "hibaüzenetekbe" , ki kell olvastatnom valakivel ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:47:19 // 70634
a C merci nem egy nagy autó, a dejzele hangosabb, mint egy 59-é, automatával jó a fogyasztása de sajnos delphi a befecskendező rendszere ami elégé avét, hajlamos hogy elromlik bennük a világítás kapcsoló meg az elektromos kormányzár ami egy vagyon...amúgy eljár 6-7L-re
a C5 HDI, 200e után lepattan a nagynyomású, belül rohadt nagy amúgy egy igénytelen autó
a C5 HDI, 200e után lepattan a nagynyomású, belül rohadt nagy amúgy egy igénytelen autó
Shadin2015-08-30 20:32:10 // 70633
nem ismerem ezeket a tipusokat, de tetszenek, vagy szóba jöhetnek. Gondoltam, ha nem nagyon offolom szét a fórumot megkérdezem kinek mi az esetleges tapasztalata...
Csabi2015-08-30 20:13:50 // 70632
Igen voltam vele műszakin, márkaszervizben...nem tudom, h mértek e kipuffgázt....de megkapta.
Egyel elötte azaz 4éve bent voltam a műszakin, na hát ott be sem indították a kocsit...szóval ennyit erről...:)
Fogyasztásbeli eltérést nem tapasztaltam, és igen kapott egy zárólemezt is...
Egyel elötte azaz 4éve bent voltam a műszakin, na hát ott be sem indították a kocsit...szóval ennyit erről...:)
Fogyasztásbeli eltérést nem tapasztaltam, és igen kapott egy zárólemezt is...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:13:04 // 70631
láttam mind a kettőt, mire vagy kíváncsi? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:07:37 // 70630
trafó...
Shadin2015-08-30 19:09:11 // 70629
Megjártuk Bulgáriát (~2500Km) az autó q.va sokat zabált, elérte a 7,2-t :-( Manky jó munkát végzett, 140-nél olyat tol 5 személlyel csomagokkal telepakolva, hogy csak söpörtem le a vándormunkás köcsög belső sávban ködlámpával közlekedőket :-) Bulgár - Szerb határ 3 óra! Járó motor tolakodás, anyázás és a DPF teszi a dolgát. Az ablakemelő sem szakadt le. Bár volt nálam alkatrész és szerszám, ez lehet az oka... Jó autó ez...
Off
MB C180 Avantgarade-et (2010-) látott már közelről valaki?
Esetleg Citroen C5 (201-) kombit?
On
lehet kell kell valami amíg Giuliám lesz...
Off
MB C180 Avantgarade-et (2010-) látott már közelről valaki?
Esetleg Citroen C5 (201-) kombit?
On
lehet kell kell valami amíg Giuliám lesz...
emGéza2015-08-30 17:53:03 // 70628
Ma megint behisztizett a vas !
Reggel az első indítás után , alapjáraton elkezdett puffogni . Mint a gyújtás hiányos
bakkecske ...
Megtornáztattam pár másodpercig és utána járt rendesen . Pár hete is csinálta , gondoltam a gyertyák miatt . Kicseréltem , de más lehet a hiba . De mi ?
Reggel az első indítás után , alapjáraton elkezdett puffogni . Mint a gyújtás hiányos
bakkecske ...
Megtornáztattam pár másodpercig és utána járt rendesen . Pár hete is csinálta , gondoltam a gyertyák miatt . Kicseréltem , de más lehet a hiba . De mi ?
csokagm2015-08-30 17:51:27 // 70627
Sziasztok!
159-esen töröm a fejem. Bár még elég kezdetleges.
Van esetleg valakinek katalógusa róla hogy milyen konfigurációkban volt annak idején?
Köszi
159-esen töröm a fejem. Bár még elég kezdetleges.
Van esetleg valakinek katalógusa róla hogy milyen konfigurációkban volt annak idején?
Köszi
W.2015-08-30 15:14:38 // 70626
Persze. Usb töltő bedugva, Spotify elindít, lejátszás. Nekem automatikusan elindul a media player. Semmi gondom vele, bár a hangminősége nem a legjobb.
Bence30hu2015-08-30 13:52:41 // 70625
Igen van persze. Bedugom a telót a gyári usb töltőre. De semmi. A spotifyban sem tudom kiválasztani az eszközt. Iphone-ról megy neked is ?
W.2015-08-30 13:14:01 // 70624
USB van? Mert akkor csak csatlakoztatod és kész! Nekem megy rendesen!
Bence30hu2015-08-30 12:54:22 // 70623
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani,hogy hogyan tudnék rábírni egy Iphone 5s-t arra,hogy a spotify az autó hangszóróin keresztül zenéljen ? :) 5.6 BlueandMe van rajta jelenleg de nem reagál semmire csak tölti a telefont.
Köszi.
Valaki meg tudná mondani,hogy hogyan tudnék rábírni egy Iphone 5s-t arra,hogy a spotify az autó hangszóróin keresztül zenéljen ? :) 5.6 BlueandMe van rajta jelenleg de nem reagál semmire csak tölti a telefont.
Köszi.
norbi04092015-08-30 12:10:08 // 70622
Valóban visszaolvasgathattam volna, sorry :)
Egyèbként köszi a válaszod:) Műszakin voltál vele azóta?:)
Bár ahogy olvastam Pityukoma válaszát (amit nagyon köszönök, nagyon hasznos infó), a NOX pöfèkelést nem is mérik műszakin és ugye ezekszerint ez nő meg ha az EGR nem működik. Fogyasztásod változott? Falazva is van? :)
Egyèbként köszi a válaszod:) Műszakin voltál vele azóta?:)
Bár ahogy olvastam Pityukoma válaszát (amit nagyon köszönök, nagyon hasznos infó), a NOX pöfèkelést nem is mérik műszakin és ugye ezekszerint ez nő meg ha az EGR nem működik. Fogyasztásod változott? Falazva is van? :)
Nivan842015-08-30 11:30:53 // 70621
26.000 környékén már van Bridgestone 205 szélben, de többet fog érni télen biztonság tekintetében a +10 szélesség, mint a név a gumi oldalán. Egy rossz kátyú vagy rossz fék, futómű eseten meg meg oly mindegy szerintem.
Nivan842015-08-30 11:24:31 // 70620
20.900ft az Automaxx-nál. Ebben a méretben még 26.000 környéke a Kumho Falken es Toyo, 30.000 a Vredestein és 32.000 a Bridgestone.
TáDé2015-08-30 10:38:44 // 70619
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. 1,9 mjtd SW hátsó rugó színkódjai mit jelentenek.
Eltört a bal oldali hátsó rugó és szükségem lenne egy világoskék és egy sárga pöttyel jelöltre. Az sem baj ha párban van, mert a másik oldali sem lehet jobb ...
Ideiglenesen most egy teljesen más van benne (4 pötty van rajta).
Előre is köszönöm.
Egy kis segítségre lenne szükségem. 1,9 mjtd SW hátsó rugó színkódjai mit jelentenek.
Eltört a bal oldali hátsó rugó és szükségem lenne egy világoskék és egy sárga pöttyel jelöltre. Az sem baj ha párban van, mert a másik oldali sem lehet jobb ...
Ideiglenesen most egy teljesen más van benne (4 pötty van rajta).
Előre is köszönöm.
URBAN2015-08-30 10:08:33 // 70618
Sziasztok! Megoldódott a "remegő motor" problémám. 20000 huf 4 injektor bevizsgálása, majd kiderült a kettes injektor rossz! Csere. 65000 huf. Összköltség:85000huf
Kozi2015-08-30 09:49:29 // 70617
Sziasztok!
Infóra lenne szükségem!Nemrég hallottam hogy a 159 2.4 gyenge pontja a kipufogósor mert állítólag elvetemedik és kitépi a hengerfejből a tőcsavarokat.
Kérdés: igaz ez a dolog,éy ha igaz akkor mit lehet tenni ellene?
Köszönöm!
Infóra lenne szükségem!Nemrég hallottam hogy a 159 2.4 gyenge pontja a kipufogósor mert állítólag elvetemedik és kitépi a hengerfejből a tőcsavarokat.
Kérdés: igaz ez a dolog,éy ha igaz akkor mit lehet tenni ellene?
Köszönöm!
emGéza2015-08-30 09:03:30 // 70616
Már írtad . De 25ezer és ennyiért , inkább számomra ismertebbet választanák .
Pl bridgestone
Pl bridgestone
emGéza2015-08-30 08:57:54 // 70615
Igen! 205 vs 215 . A 6,5" felni és az ár határozza meg .
Liquid2015-08-29 23:06:14 // 70614
235/40R19 - 67,1
245/40R19 - 67,9
225/55R17 - 67,9
Ez mind elfér, még az ültetett futómű (TI) mellett is
A dilemma most a 205/60 és a 215/60 ügyében van?
Szerintem válaszd azt ami neked szimpatikusabb, olcsóbb satöbbi.
Mindkettő teljesen jó.
245/40R19 - 67,9
225/55R17 - 67,9
Ez mind elfér, még az ültetett futómű (TI) mellett is
A dilemma most a 205/60 és a 215/60 ügyében van?
Szerintem válaszd azt ami neked szimpatikusabb, olcsóbb satöbbi.
Mindkettő teljesen jó.
Nivan842015-08-29 23:05:23 // 70613
MOMO w2 North Pole 215/60 r16 😃
Csabi2015-08-29 23:01:42 // 70612
Látom lusta vagy visszaolvasgatni, pedig már jó sokszor le volt írva..:)
EGR-t külön is ki lehet írni... Ami változás a motorra nézve, h valamennyit növekszik a turbónyomás, és a motor lassabban melegszik fel... (5-10%-ra gondolj)
Nekem több mint egy éve ki van írva működő DPF mellett...mondhatom, nincs hatással a DPF működésére...
A károsanyag kibocsátás meg passz, nyilván magasabb részterhelésen/alapjáraton...de valószínűleg még bőven határértéken belül.....
EGR-t külön is ki lehet írni... Ami változás a motorra nézve, h valamennyit növekszik a turbónyomás, és a motor lassabban melegszik fel... (5-10%-ra gondolj)
Nekem több mint egy éve ki van írva működő DPF mellett...mondhatom, nincs hatással a DPF működésére...
A károsanyag kibocsátás meg passz, nyilván magasabb részterhelésen/alapjáraton...de valószínűleg még bőven határértéken belül.....
emGéza2015-08-29 16:49:09 // 70611
A 70572 hsz-ban leírtam a kalkulátor eredményeket , igaz nem mm , hanem
cm-be értendő .
A 225/50 17" 65,8cm átmérő
A 205/60 16" 65,3 (akko igaza lehet )
A 215/60 16" 66,5
(inch x 2,54 így jött ki a cm , ezért eltérhet más táblázattól)
Az átmérő miatt , nem a szélesség a gond . 6,5" sz. lemezfelnim van és erre kéne
a legmegfelelőbb gumi ...
Lehet rámegy a 215 ...de a fent nevezett 2 méret között jelentös ár külünbség van.
Jaj szegény fejem! Mooooost mi lesz ? :D
cm-be értendő .
A 225/50 17" 65,8cm átmérő
A 205/60 16" 65,3 (akko igaza lehet )
A 215/60 16" 66,5
(inch x 2,54 így jött ki a cm , ezért eltérhet más táblázattól)
Az átmérő miatt , nem a szélesség a gond . 6,5" sz. lemezfelnim van és erre kéne
a legmegfelelőbb gumi ...
Lehet rámegy a 215 ...de a fent nevezett 2 méret között jelentös ár külünbség van.
Jaj szegény fejem! Mooooost mi lesz ? :D
Pityukoma2015-08-29 16:45:17 // 70610
Ez a károsanyag kérdés egy igen érzékeny egyensúly eredménye. Az egr hatástalanítása az egyik összetevőjét csökkenti, míg egy másikat növeli a kipufogó gáznak. Ki lehet külön is íratni. Ha jól emlékszem Shadin már kipróbálta így is a motort, majd vissza íratta. Ha az EGR-t kiíratod, akkor a DPF fellélegzik a kevesebb korom képződés miatt. Viszont a NOX kibocsájtás az egekbe szökken. Hozzáteszem ezt nem mérik a műszakin míg a korom kibocsájtást igen.
Dízeleknél széles körben elterjedt megoldás a kipufogógáz-visszavezetés (EGR): ennek hatására a nitrogén-oxid- (NOx) emisszió jelentősen csökken, miközben a korom- (és szálló por) kibocsátás nő. A szabályozást úgy állítják be, hogy mindkét határérték a szabványos ciklusban teljesüljön, ahol a maximális sebesség 120 km/h. Az autópályán 130-140-es tempónál azonban az elektronika rendszerint lekapcsolja az EGR-t, hiszen itt nem mérik a NOx-ot. A dugóban vánszorgó autók így is a szmog elsődleges forrásai közé tartoznak, így nem valószínű, hogy javít a légszennyezettség helyzetén, ha azokon a szakaszokon mesterségesen lassítják a közlekedést, ahol amúgy zökkenőmentes lehetne. A jó szándékú törvényalkotók tehát rossz törvényt alkottak a sebességkorlátozással: ha 130 helyett 100-zal megy a dízel, akkor az EGR bekapcsol, és a szálló por koncentrációja nemhogy csökkenne, hanem nő.
Forrás:www.dieselgas.hu
E kényes egyensúly megbontása beláthatatlan következményekkel járhat. Így nem tudom megmondani neked a tutit. Mindenki járja körül a témát, aztán döntsön maga. Esetleg ha lenne köztünk aki a BME gépjárművek tanszékén végzett és a diesel motor tervezés a szakiránya, na tőle szívesen fogadnák véleményt a témában :-)))
Dízeleknél széles körben elterjedt megoldás a kipufogógáz-visszavezetés (EGR): ennek hatására a nitrogén-oxid- (NOx) emisszió jelentősen csökken, miközben a korom- (és szálló por) kibocsátás nő. A szabályozást úgy állítják be, hogy mindkét határérték a szabványos ciklusban teljesüljön, ahol a maximális sebesség 120 km/h. Az autópályán 130-140-es tempónál azonban az elektronika rendszerint lekapcsolja az EGR-t, hiszen itt nem mérik a NOx-ot. A dugóban vánszorgó autók így is a szmog elsődleges forrásai közé tartoznak, így nem valószínű, hogy javít a légszennyezettség helyzetén, ha azokon a szakaszokon mesterségesen lassítják a közlekedést, ahol amúgy zökkenőmentes lehetne. A jó szándékú törvényalkotók tehát rossz törvényt alkottak a sebességkorlátozással: ha 130 helyett 100-zal megy a dízel, akkor az EGR bekapcsol, és a szálló por koncentrációja nemhogy csökkenne, hanem nő.
Forrás:www.dieselgas.hu
E kényes egyensúly megbontása beláthatatlan következményekkel járhat. Így nem tudom megmondani neked a tutit. Mindenki járja körül a témát, aztán döntsön maga. Esetleg ha lenne köztünk aki a BME gépjárművek tanszékén végzett és a diesel motor tervezés a szakiránya, na tőle szívesen fogadnák véleményt a témában :-)))
emGéza2015-08-29 16:25:59 // 70609
" nem marad hely a hónak "
Hmmmm
Hmmmm
Alejandro2015-08-29 15:06:33 // 70608
Jobban jársz: vidd másik gumishoz!
A gyári 225/50 r17 nagyobb annál, mégse tölti ki a kerékjáratot!
Vagy a gyáriak az idióták vagy a gumisod!
A gyári 225/50 r17 nagyobb annál, mégse tölti ki a kerékjáratot!
Vagy a gyáriak az idióták vagy a gumisod!
Liquid2015-08-29 14:49:47 // 70607
Mondd meg a gumisodnak, hogy a 245/40R19 is elfér, TI futóművel:)
GTPeti2015-08-29 14:25:17 // 70606
"me a többi túl kitölti a kerékjáratot"
Ez aztán komoly érvelés. :)
Szerintem inkább az itt ajánlott méretekre hagyatkozz, jobban jársz. ;)
Ez aztán komoly érvelés. :)
Szerintem inkább az itt ajánlott méretekre hagyatkozz, jobban jársz. ;)
emGéza2015-08-29 13:23:26 // 70605
GM lemezfelni ET 37 . Nekem ez van ...
A 215/60 16"-ott mondta nagynak .
A 215/60 16"-ott mondta nagynak .
gubaadam862015-08-29 12:47:05 // 70604
Egy gyári ET számu felnivel nem illene belevernie, főleg ha nincs ültetve. De nem tudom milyen gumis, lehet, hogy nagyon pro. Az a baj, hogy kiszámolni majdnem lehetetlen. Egy Prelude-ön a múltkor végigpróbáltunk 5 méretet mire nem vert bele.
emGéza2015-08-29 12:36:18 // 70603
Asztot monta a gumis , h 205/60R16 kell rája , me a többi túl kitölti a kerékjáratot !
22E Bridngestone ...
Most mi van ?
Én ragaszkodtam a 215/60-hoz , de Ő ...
Most nyomok egy resetet , pálinkával , kedden újra indul a gumi projekt !
Remélem tiszta fejjel :D
22E Bridngestone ...
Most mi van ?
Én ragaszkodtam a 215/60-hoz , de Ő ...
Most nyomok egy resetet , pálinkával , kedden újra indul a gumi projekt !
Remélem tiszta fejjel :D
norbi04092015-08-29 12:17:30 // 70602
Sziasztok Srácok! :)
Az lenne a kérdésem, hogy csak az EGR-t ki lehet íratni, vagy akkor már a DPF-et is ki kell? Ha ki lehet akkor az milyen hatással van a motorra és a DPF-re nézve? Nagyobb károsanyag pöfékelés lesz? Műszakin még átsuhan?
Az lenne a kérdésem, hogy csak az EGR-t ki lehet íratni, vagy akkor már a DPF-et is ki kell? Ha ki lehet akkor az milyen hatással van a motorra és a DPF-re nézve? Nagyobb károsanyag pöfékelés lesz? Műszakin még átsuhan?
Pityukoma2015-08-28 23:14:28 // 70601
Lehet egy tisztítás megoldja. Egy próbát megér. Nekem bejött :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-28 20:08:06 // 70600
plusz olyan fos anyagból van hogy reped...állandóan keresik az olajhűtőket, de senki nem veszi meg mert 80-90e ft...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-28 20:03:29 // 70599
persze meg a ki be csavarozgatás miatt fog csöpögni utána úgy hogy nagyon jó ötlet...
.......................2015-08-28 19:08:58 // 70598
.......................2015-08-28 19:03:33 // 70597
A flexibilis olajhűtőre menő csövön van az oda meg a vissza ágon is ,egy oldható kötés
1 Percel többmunka ha úgyis le van véve a műanyag kartervédő
mert csak egy 10es kulcs kell hozzá
1 Percel többmunka ha úgyis le van véve a műanyag kartervédő
mert csak egy 10es kulcs kell hozzá
Dzsozy2015-08-28 18:11:29 // 70596
Akkor a 2. képen feltüntetett adatok jók, csak a 2.2 jts-nél 2008 előttire való?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-28 17:58:31 // 70595
2008-ban van a váltás...
Dzsozy2015-08-28 17:44:39 // 70594
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-28 17:42:08 // 70593
az olajtermosztátot is meg a turbót is le kell szedni és az autót fejre állítani és akkor kijön belőle a 6,55433321 L olaj is
.......................2015-08-28 15:37:28 // 70592
Le kell engedni az olajhűtőből is,és belemegy a 6,4liter