Fórum >> Típusok >> 159

ValeRossi462015-08-31 13:40:03 // 70655
üdv!! Ha már kilométerek...Makarska riviéra 1800 km,4 személy,full megpakolva 140-160es tempó,végig pálya 7,5 l. De mint lejjebb írva vagyon,mit számít a fogyasztás :D
Ja és jobb hátsó ablakemelő elhagyta magát nálam is :D
Haza fele Horvát Cobra 11 lekapcsolt,miután 160as tempónál letoltam,és az alagútban elfelejtettem lassítani 100-ra :D Civil Audi,villogva és kis úttörő táblájával levezetett a pályáról :D csomagtartóba mozi,aztán bünti. 160km/h - 10% az 144 km/h 1000 kuna,tolerancia 50% így 500 lett a vége. Sajnos nem érdekelte,hogy előttem is ennyivel mentek,Én voltam hátul :(
GTPeti2015-08-31 12:32:20 // 70654
Ilyenkor azt kell megnézni, hogy a futóműről leakasztott potméterek jeleit rendesen veszi-e az lámpa elektronikája. Természetesen MES-sel figyelve.

Lehet, hogy az egyik poti elromott, pl. (A szénréteg elkopott a leggyakrabban használt pozítcióban.)
zsoltika2015-08-31 12:30:32 // 70653
Sziasztok!

Újra kérdés merült fel, ami a az autóvillamosságis kollégát is megfogta :)
Hátha tapasztaltatok már hasonlót:
Xenon lámpa, néhány napja még tökéletesen működött. Pénteken este vidékre menet, én is érzékeltem, hogy nagyon felfele világít, plusz sokan köszöntek is a szembe jövők közül...
Ma elgurultam villanyos emberkéhez, hibakód nincs a szenzorra, újrakalibrálás megtörtént, de ugyanúgy visszaállítja felfele (mármint oda kalibrál).
Van ötletetek mi lehet az oka?
Este megyek még vissza hozzá, megnézzük sötétben is, ha más nincs csavarokkal le lesz állítva. Csak azért furcsa, mert napokkal ezelőtt tökéletesen beállította magát...

Köszi ha van valakinek ötlete!! :)
norbi04092015-08-31 11:17:34 // 70652
Nagyonjó! Akkor azthiszem eldőlt az EGR sorsa....megy a lecsóba. Így legalább megszűnik a menet közbeni berántás gyenge gázadásnál 2000 rpm környékén.
tdemeter2015-08-31 10:41:29 // 70651
Igen, Igen !:)))
GTPeti2015-08-31 10:30:41 // 70650
"Ettol fuggtetlenul vegig sirtam, hogy miert nem azzal mentunk:)"
Ezek az akut vírusfertőzés egyértelmű jelei. :D
tdemeter2015-08-31 10:21:07 // 70649
Megjartuk olaszorszagot (2600 km) 5 emberrel, fullra pakolva az offos citroen c4 grand picassoval, atlagfogyi 5.7 lett.
Az alfa nem fogyaszasi bajnok, abba a hetvegen tankoltam es ott, foleg varos+autopalyazas utan 8 litko jott ki...
Ettol fuggtetlenul vegig sirtam, hogy miert nem azzal mentunk:)
Szoval kb nem erdekel mennyit eszik:)
GTPeti2015-08-31 09:52:48 // 70648
"Jó autó ez..."


MB C180 (pont egy nyeszlett 180-at, jó kis MacPhersonos futóművel??)
Citroen C5


Vélek némi ellentmondást felfedezni. Ha jó autó, akkor még jó pár év benne van. Nézd meg az én 156-omat. Csak megy és megy. (kopp-kopp-kopp) No eladási kényszer.
tdemeter2015-08-31 08:54:25 // 70647
Hello!

San Marinoban, egy modell boltban lottem ezt a fotot:)

Dömpi (il dottore)2015-08-31 00:13:23 // 70646
még nem tudom...
droberto2015-08-30 23:19:03 // 70645
Húú az klafa, de nem lehet egy óccsóság a Comp. Rosso festék.
Dömpi (il dottore)2015-08-30 23:06:08 // 70644
Ja, a váz a kocsija (147) színkódja alapján lett fényezve, az első villához pedig kikerestünk egy MiTO-fehér színkódot...olyan érdekes krémes-fehér lett. Marha jól néz ki, és megesz a sárga írígység.

A sajátom vázát majd az Arkangyal színkódjára fújatom, a villát pedig 8C Competizione rosso-ra.
Dömpi (il dottore)2015-08-30 22:49:13 // 70642
Ez már kóros... vagy mégsem? :)
Feleségem, Réka, felújítja a régi versenybringáját ... azután az enyémet is hasonló stílusban.


Jövőre az AC-re majd visszük az "ALFA"-bringákat is :)
emGéza2015-08-30 22:27:43 // 70641
Hidegen most és később mindig ?
mzo2015-08-30 21:30:21 // 70640
Jah igen a kérdéses autók, azon felül amiket Erhard mondott. Az új c mercikhez még nem volt szerencsém, viszont még a régebbi E-hez elég rendszeresen. 2008-as már fl 320 vdi. Belső dizájnban nem nagy etwas, de a futóműve, a motorja... V6 220 le mint az állat úgy megy, és közben majdnem annyit eszik mint nekem a megboldogult 59-esem evett. Városban 10 körül, pálya 7,5-8l
A C5 kombikat sokat nézegettem most a nyáron, 1.6 hdi, 2.0 hdi-t is. Mindkettő jó motor a kategóriájában, de az 1.6 azért kényesebb, jobban oda kell rá figyelni. Az 1.6-nál tényleg 10 e km ként KELL olajat cserélni, 80-100 e kmerenként le kell venni az olajdeknit ki kell takarítani az olajpumpa valamint a turbó szűrőkosarát, és oda kell figyelni a porlasztók tűzkarikájára. Egyébként remek kis motorok ezek, keveset esznek és mennek mint a meszes. A 2.0 hdi már igénytelenebb motor jól mennek és nincs nyűgjük. A befecskendező rendszer mindkettőnél Bosch, javítható, felújítható ha kell. . :) Magáról az autóról meg annyit, hogy a kombinak hatalams csomagtartója van, kényelmes ülések, kicsit morbid a fix kormányközép, a futómű nagyon jól nyeli az úthibákat, főleg a hidrós, viszont nem egy Alfa feling.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 21:27:39 // 70639
a trafó kényes sajnos
Alejandro2015-08-30 21:19:24 // 70638
ilyet nekem is szokott... ez lenne az emlegetett gyakori hiba a jts-eknél? trafósor vagy mi?

ez mivel jár általában, mit kell cserélni/javítani a megoldáshoz?
mzo2015-08-30 21:17:46 // 70637
Pont ma akartam írni, hogy sajnos már nem vagyok Alfa tulaj, :( Elment a kis drága, de már meg is van az utóda... ;)
És ha nem gond annak ellenére, hogy már nem vagyok Alfa tulaj, maradnék még itt a fórumon, hacsak nem utáltok ki. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:54:23 // 70636
áthúz...melegen meg már nem
emGéza2015-08-30 20:51:15 // 70635
és miért csak hidegen ?
Akkor benne lesz a "hibaüzenetekbe" , ki kell olvastatnom valakivel ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:47:19 // 70634
a C merci nem egy nagy autó, a dejzele hangosabb, mint egy 59-é, automatával jó a fogyasztása de sajnos delphi a befecskendező rendszere ami elégé avét, hajlamos hogy elromlik bennük a világítás kapcsoló meg az elektromos kormányzár ami egy vagyon...amúgy eljár 6-7L-re
a C5 HDI, 200e után lepattan a nagynyomású, belül rohadt nagy amúgy egy igénytelen autó
Shadin2015-08-30 20:32:10 // 70633
nem ismerem ezeket a tipusokat, de tetszenek, vagy szóba jöhetnek. Gondoltam, ha nem nagyon offolom szét a fórumot megkérdezem kinek mi az esetleges tapasztalata...
Csabi2015-08-30 20:13:50 // 70632
Igen voltam vele műszakin, márkaszervizben...nem tudom, h mértek e kipuffgázt....de megkapta.
Egyel elötte azaz 4éve bent voltam a műszakin, na hát ott be sem indították a kocsit...szóval ennyit erről...:)
Fogyasztásbeli eltérést nem tapasztaltam, és igen kapott egy zárólemezt is...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-30 20:13:04 // 70631
láttam mind a kettőt, mire vagy kíváncsi? :)
Shadin2015-08-30 19:09:11 // 70629
Megjártuk Bulgáriát (~2500Km) az autó q.va sokat zabált, elérte a 7,2-t :-( Manky jó munkát végzett, 140-nél olyat tol 5 személlyel csomagokkal telepakolva, hogy csak söpörtem le a vándormunkás köcsög belső sávban ködlámpával közlekedőket :-) Bulgár - Szerb határ 3 óra! Járó motor tolakodás, anyázás és a DPF teszi a dolgát. Az ablakemelő sem szakadt le. Bár volt nálam alkatrész és szerszám, ez lehet az oka... Jó autó ez...

Off

MB C180 Avantgarade-et (2010-) látott már közelről valaki?
Esetleg Citroen C5 (201-) kombit?

On

lehet kell kell valami amíg Giuliám lesz...
emGéza2015-08-30 17:53:03 // 70628
Ma megint behisztizett a vas !
Reggel az első indítás után , alapjáraton elkezdett puffogni . Mint a gyújtás hiányos
bakkecske ...
Megtornáztattam pár másodpercig és utána járt rendesen . Pár hete is csinálta , gondoltam a gyertyák miatt . Kicseréltem , de más lehet a hiba . De mi ?
csokagm2015-08-30 17:51:27 // 70627
Sziasztok!
159-esen töröm a fejem. Bár még elég kezdetleges.
Van esetleg valakinek katalógusa róla hogy milyen konfigurációkban volt annak idején?
Köszi
W.2015-08-30 15:14:38 // 70626
Persze. Usb töltő bedugva, Spotify elindít, lejátszás. Nekem automatikusan elindul a media player. Semmi gondom vele, bár a hangminősége nem a legjobb.
Bence30hu2015-08-30 13:52:41 // 70625
Igen van persze. Bedugom a telót a gyári usb töltőre. De semmi. A spotifyban sem tudom kiválasztani az eszközt. Iphone-ról megy neked is ?
W.2015-08-30 13:14:01 // 70624
USB van? Mert akkor csak csatlakoztatod és kész! Nekem megy rendesen!
Bence30hu2015-08-30 12:54:22 // 70623
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy hogyan tudnék rábírni egy Iphone 5s-t arra,hogy a spotify az autó hangszóróin keresztül zenéljen ? :) 5.6 BlueandMe van rajta jelenleg de nem reagál semmire csak tölti a telefont.

Köszi.
norbi04092015-08-30 12:10:08 // 70622
Valóban visszaolvasgathattam volna, sorry :)
Egyèbként köszi a válaszod:) Műszakin voltál vele azóta?:)
Bár ahogy olvastam Pityukoma válaszát (amit nagyon köszönök, nagyon hasznos infó), a NOX pöfèkelést nem is mérik műszakin és ugye ezekszerint ez nő meg ha az EGR nem működik. Fogyasztásod változott? Falazva is van? :)
Nivan842015-08-30 11:30:53 // 70621
26.000 környékén már van Bridgestone 205 szélben, de többet fog érni télen biztonság tekintetében a +10 szélesség, mint a név a gumi oldalán. Egy rossz kátyú vagy rossz fék, futómű eseten meg meg oly mindegy szerintem.
Nivan842015-08-30 11:24:31 // 70620
20.900ft az Automaxx-nál. Ebben a méretben még 26.000 környéke a Kumho Falken es Toyo, 30.000 a Vredestein és 32.000 a Bridgestone.
TáDé2015-08-30 10:38:44 // 70619
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. 1,9 mjtd SW hátsó rugó színkódjai mit jelentenek.

Eltört a bal oldali hátsó rugó és szükségem lenne egy világoskék és egy sárga pöttyel jelöltre. Az sem baj ha párban van, mert a másik oldali sem lehet jobb ...
Ideiglenesen most egy teljesen más van benne (4 pötty van rajta).

Előre is köszönöm.
URBAN2015-08-30 10:08:33 // 70618
Sziasztok! Megoldódott a "remegő motor" problémám. 20000 huf 4 injektor bevizsgálása, majd kiderült a kettes injektor rossz! Csere. 65000 huf. Összköltség:85000huf
Kozi2015-08-30 09:49:29 // 70617
Sziasztok!
Infóra lenne szükségem!Nemrég hallottam hogy a 159 2.4 gyenge pontja a kipufogósor mert állítólag elvetemedik és kitépi a hengerfejből a tőcsavarokat.
Kérdés: igaz ez a dolog,éy ha igaz akkor mit lehet tenni ellene?
Köszönöm!
emGéza2015-08-30 09:03:30 // 70616
Már írtad . De 25ezer és ennyiért , inkább számomra ismertebbet választanák .
Pl bridgestone
emGéza2015-08-30 08:57:54 // 70615
Igen! 205 vs 215 . A 6,5" felni és az ár határozza meg .
Liquid2015-08-29 23:06:14 // 70614
235/40R19 - 67,1
245/40R19 - 67,9
225/55R17 - 67,9
Ez mind elfér, még az ültetett futómű (TI) mellett is
A dilemma most a 205/60 és a 215/60 ügyében van?
Szerintem válaszd azt ami neked szimpatikusabb, olcsóbb satöbbi.
Mindkettő teljesen jó.
Nivan842015-08-29 23:05:23 // 70613
MOMO w2 North Pole 215/60 r16 😃
Csabi2015-08-29 23:01:42 // 70612
Látom lusta vagy visszaolvasgatni, pedig már jó sokszor le volt írva..:)
EGR-t külön is ki lehet írni... Ami változás a motorra nézve, h valamennyit növekszik a turbónyomás, és a motor lassabban melegszik fel... (5-10%-ra gondolj)
Nekem több mint egy éve ki van írva működő DPF mellett...mondhatom, nincs hatással a DPF működésére...
A károsanyag kibocsátás meg passz, nyilván magasabb részterhelésen/alapjáraton...de valószínűleg még bőven határértéken belül.....
emGéza2015-08-29 16:49:09 // 70611
A 70572 hsz-ban leírtam a kalkulátor eredményeket , igaz nem mm , hanem
cm-be értendő .
A 225/50 17" 65,8cm átmérő
A 205/60 16" 65,3 (akko igaza lehet )
A 215/60 16" 66,5
(inch x 2,54 így jött ki a cm , ezért eltérhet más táblázattól)
Az átmérő miatt , nem a szélesség a gond . 6,5" sz. lemezfelnim van és erre kéne
a legmegfelelőbb gumi ...
Lehet rámegy a 215 ...de a fent nevezett 2 méret között jelentös ár külünbség van.
Jaj szegény fejem! Mooooost mi lesz ? :D
Pityukoma2015-08-29 16:45:17 // 70610
Ez a károsanyag kérdés egy igen érzékeny egyensúly eredménye. Az egr hatástalanítása az egyik összetevőjét csökkenti, míg egy másikat növeli a kipufogó gáznak. Ki lehet külön is íratni. Ha jól emlékszem Shadin már kipróbálta így is a motort, majd vissza íratta. Ha az EGR-t kiíratod, akkor a DPF fellélegzik a kevesebb korom képződés miatt. Viszont a NOX kibocsájtás az egekbe szökken. Hozzáteszem ezt nem mérik a műszakin míg a korom kibocsájtást igen.

Dízeleknél széles körben elterjedt megoldás a kipufogógáz-visszavezetés (EGR): ennek hatására a nitrogén-oxid- (NOx) emisszió jelentősen csökken, miközben a korom- (és szálló por) kibocsátás nő. A szabályozást úgy állítják be, hogy mindkét határérték a szabványos ciklusban teljesüljön, ahol a maximális sebesség 120 km/h. Az autópályán 130-140-es tempónál azonban az elektronika rendszerint lekapcsolja az EGR-t, hiszen itt nem mérik a NOx-ot. A dugóban vánszorgó autók így is a szmog elsődleges forrásai közé tartoznak, így nem valószínű, hogy javít a légszennyezettség helyzetén, ha azokon a szakaszokon mesterségesen lassítják a közlekedést, ahol amúgy zökkenőmentes lehetne. A jó szándékú törvényalkotók tehát rossz törvényt alkottak a sebességkorlátozással: ha 130 helyett 100-zal megy a dízel, akkor az EGR bekapcsol, és a szálló por koncentrációja nemhogy csökkenne, hanem nő.
Forrás:www.dieselgas.hu
E kényes egyensúly megbontása beláthatatlan következményekkel járhat. Így nem tudom megmondani neked a tutit. Mindenki járja körül a témát, aztán döntsön maga. Esetleg ha lenne köztünk aki a BME gépjárművek tanszékén végzett és a diesel motor tervezés a szakiránya, na tőle szívesen fogadnák véleményt a témában :-)))
emGéza2015-08-29 16:25:59 // 70609
" nem marad hely a hónak "
Hmmmm
Alejandro2015-08-29 15:06:33 // 70608
Jobban jársz: vidd másik gumishoz!
A gyári 225/50 r17 nagyobb annál, mégse tölti ki a kerékjáratot!

Vagy a gyáriak az idióták vagy a gumisod!
Liquid2015-08-29 14:49:47 // 70607
Mondd meg a gumisodnak, hogy a 245/40R19 is elfér, TI futóművel:)
GTPeti2015-08-29 14:25:17 // 70606
"me a többi túl kitölti a kerékjáratot"
Ez aztán komoly érvelés. :)

Szerintem inkább az itt ajánlott méretekre hagyatkozz, jobban jársz. ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak