mizooo2015-08-20 13:16:00 // 70440
Értem köszi! Van minden szerszám, de ha jól értem ez csak a keverő modul tisztítása :) a szívósor tisztításához gondolom azt le kell szerelni mindenképpen.
Shadin2015-08-20 12:39:28 // 70439
Milyen szűrőre gondoltál?
Pzk2015-08-20 11:12:23 // 70438
Köszi, így értelek ;)
Pityukoma2015-08-20 11:09:16 // 70437
A szívósort nem kell leszerelni hozzá. Le kell szedni a cooler/szívó csövet, pillangó szelepet, EGR szelepet, EGR keverő modult.
Szerszámok: 3/8"-os racsni készlet, 5-ös imbusz dugó v. kulcs. E12-es torx dugó v. kulcs.
Segédanyagok: féktisztító spray, brigéciol v. más zsíroldó/mosó és töménytelen mennyiségű rongy :-)
+ egy szabad nap :-)
Szerszámok: 3/8"-os racsni készlet, 5-ös imbusz dugó v. kulcs. E12-es torx dugó v. kulcs.
Segédanyagok: féktisztító spray, brigéciol v. más zsíroldó/mosó és töménytelen mennyiségű rongy :-)
+ egy szabad nap :-)
Pityukoma2015-08-20 10:38:17 // 70436
Ez a az én gyagyám :-) Vívódok magamban. Környezettudatosság v. az ilyen szívás elkerülése? Az EGR hivatott a kipufogó gáz Nitrogénoxid tartalmának a csökkentéséért ill. egyebek mellett az égési motorzajra is jótékony hatással van. Semmi más okom nincs rá hogy "csak" szűkítsem. Kap még egy esélyt a rendszer, aztán lehet hogy begurulok és teljes fal lesz a vége.
Pzk2015-08-20 01:47:48 // 70435
Még egy gondolat, én már szívtam offban hasonló tünetekkel LMM miatt...
Pzk2015-08-20 01:40:55 // 70434
emGéza2015-08-19 23:36:56 // 70433
Olaj csere (Selenia Star 5W-40)
Akkor az elejétől kezdem !
Beletöltöttem az előírt 5.5 L olajat , megnéztem a nívót , max , akkor jó .
Nézte a fene a műszert .
Beültem , helyre raktam a kulcsnak látszó izét és ezzel egy időben nyomtam a kuplungot,
majd rányomtam a gombra . Beindult , becsuktam az ajtót és GO .
Most jött ez a hülye eső és felborult a sorrend ! Először figyeltem fel a kijelzőre , ""olaj max alatt eggyel"" . Aztán a lejtőn állva az indítás ""nincs olaj"". Gyorsan leállítottam , nívón max. Kb 300 m mentem , ott viszonylag síkon állt . Na akkor kérdeztem itt , hogy mi lehet a baj(a) . Kicsi "rotty a gatyóba" !!! Erről egy vicc jut eszembe .
Az öreg Székely dicsekszik :
Olyan puskám van , hogy .
Rácéloztam a fára , meghúztam a ravaszt , rotty , a fa kidőlt !
Utána a betony villanyoszlopra , rotty és már dőlt is !
Aztán kimentem az erdőbe , megláttam a medvét , rotty a gatyóba és már szaladtam is !
Aztán indítás után ""max alatt 2vel"" . Ma töltöttem rá 3 dl ami tetszett a műszernek is ,
"max olaj" . Hurrá ! 2 óra múlva indultam ""max alatt eggyel "" . Aztán jött a lejtős parkolás
"max alatt 2 " , utána a sík "max alatt 1"
No ! Aki ezt elolvasta , annak jó pihenést ! :D
Akkor az elejétől kezdem !
Beletöltöttem az előírt 5.5 L olajat , megnéztem a nívót , max , akkor jó .
Nézte a fene a műszert .
Beültem , helyre raktam a kulcsnak látszó izét és ezzel egy időben nyomtam a kuplungot,
majd rányomtam a gombra . Beindult , becsuktam az ajtót és GO .
Most jött ez a hülye eső és felborult a sorrend ! Először figyeltem fel a kijelzőre , ""olaj max alatt eggyel"" . Aztán a lejtőn állva az indítás ""nincs olaj"". Gyorsan leállítottam , nívón max. Kb 300 m mentem , ott viszonylag síkon állt . Na akkor kérdeztem itt , hogy mi lehet a baj(a) . Kicsi "rotty a gatyóba" !!! Erről egy vicc jut eszembe .
Az öreg Székely dicsekszik :
Olyan puskám van , hogy .
Rácéloztam a fára , meghúztam a ravaszt , rotty , a fa kidőlt !
Utána a betony villanyoszlopra , rotty és már dőlt is !
Aztán kimentem az erdőbe , megláttam a medvét , rotty a gatyóba és már szaladtam is !
Aztán indítás után ""max alatt 2vel"" . Ma töltöttem rá 3 dl ami tetszett a műszernek is ,
"max olaj" . Hurrá ! 2 óra múlva indultam ""max alatt eggyel "" . Aztán jött a lejtős parkolás
"max alatt 2 " , utána a sík "max alatt 1"
No ! Aki ezt elolvasta , annak jó pihenést ! :D
Alejandro2015-08-19 22:20:16 // 70432
nekem is soknak tűnik a 3 dl/2000 km, főleg az első 2000 km-re!
mostani olajamban ~6500 km van és még nem kell rátölteni, maxon van, és még a színe sem túl sötét. igaz, ez szintetikus és volt olajcsere előtt motoröblítés (Xado Vitaflush).
az előző olajcsereperiódusnál 8000 km után kezdte csipegetni, 12000 km-ig (amikor lecseréltem) 0,5 l-t töltöttem rá.
mostani olajamban ~6500 km van és még nem kell rátölteni, maxon van, és még a színe sem túl sötét. igaz, ez szintetikus és volt olajcsere előtt motoröblítés (Xado Vitaflush).
az előző olajcsereperiódusnál 8000 km után kezdte csipegetni, 12000 km-ig (amikor lecseréltem) 0,5 l-t töltöttem rá.
.......................2015-08-19 21:51:12 // 70431
Nekem ugyanezt csinálta ,az EGR volt rossz
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 21:48:07 // 70430
rossz porlasztónál nincs hibakód...csak nem indul az autó vagy nehezen, dödögős az alapjárat
denil12015-08-19 21:43:46 // 70429
Az egyik az 5ből mintha a végét járná de ha komoly lenne a baj akkor dobna hibakódot. Kell egy logolást csinálni az időkről, remélem jövő héten meg tudom ejteni és akkor esetleg Manky meg tudja mondani,h a befecskendezési idők jók e.
denil12015-08-19 21:42:46 // 70428
Már tervben volt véve eddig is csak nem jutottunk el odáig.
De most akkor tuti ránézünk!
De most akkor tuti ránézünk!
emGéza2015-08-19 21:30:15 // 70427
A 3dl megse látszott a nívón . Már megint 1 egységgel kevesebbet mutat és nem mentem vele . Hmmm . Nincs meg az összhang :(
Szido2015-08-19 21:14:27 // 70426
Köszi, utánanézek. Nem igazán tudom hol van ez a vákuumpumpa, de meg fogom találni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 21:04:16 // 70425
nívópálca szerint nézd, ne a belső mutató szerint...maxnál több olajat ne rakj bele nem egészséges a motornak...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 21:02:58 // 70424
porlasztó?
Szabolcs 1592015-08-19 19:59:16 // 70423
Map sensort pucold ki ,,vagy ha van ismerősöd az ő kocsiàbol vegyétek ki egy próbára tud érdekes dolgokat művelni
norbi04092015-08-19 19:51:39 // 70422
Nem vagyok valami eszes, szóval lehet hülyesèg, de rail nyomás? bár akkor 2 óra után miért jó....
Viszint ránézni semmiség.
Viszint ránézni semmiség.
Haddel2015-08-19 19:37:50 // 70421
Soknak tünik számomra a 3deci 2000 km-re.Én ugy szoktam,hogy minden második olajcserénél egy literrel töb olajat veszek,igy van mindig tartalékban.
Igy van ,kérjük is ,hogy minden benzines tapasztalatot ossz meg velünk.Kevés a benzines 159 ,jól jön minden infó.
Igy van ,kérjük is ,hogy minden benzines tapasztalatot ossz meg velünk.Kevés a benzines 159 ,jól jön minden infó.
denil12015-08-19 19:00:03 // 70420
Sziasztok!
Látom senki nem válaszolt, gondolom másnak se nagyon van ötlete.
Tegnap egész nap tökéletesen ment az autó, ma reggel munkába menet megint jött a borzalom.
Gázadásra rángatás és nem akar felpörögni a mutató. Ha mégis megteszi akkor a nyomás is lassan épül fel, majd csak valahol 3000 felett kap életre a motor és a turbónyomás is.
Félreálltam és dadogott alapjáraton is. Párszor beinditottam de a legtobbszor már csak tekert de nem indult be. Illetve egyszer úgy mint amikor lassan épül fel a üzemanyagnyomás és alig kap naftát de a tekerés alatt egyre többet kap ( a tekerés is egyre gyorsabb es hallani,h el-elkapja az ütemet) és végül beindult de aztán le is állt.
Computer nem dob hibát majd fél óra állás után az autó beindult és csökkentett teljesitmennyel eljutottunk a szereloig. Ott semmit nem csinaltunk vele csak allt 2 orat es azota megint megy mint a meszes..
Turbo vadonat uj
DPF uj
EGR patyolat
Látom senki nem válaszolt, gondolom másnak se nagyon van ötlete.
Tegnap egész nap tökéletesen ment az autó, ma reggel munkába menet megint jött a borzalom.
Gázadásra rángatás és nem akar felpörögni a mutató. Ha mégis megteszi akkor a nyomás is lassan épül fel, majd csak valahol 3000 felett kap életre a motor és a turbónyomás is.
Félreálltam és dadogott alapjáraton is. Párszor beinditottam de a legtobbszor már csak tekert de nem indult be. Illetve egyszer úgy mint amikor lassan épül fel a üzemanyagnyomás és alig kap naftát de a tekerés alatt egyre többet kap ( a tekerés is egyre gyorsabb es hallani,h el-elkapja az ütemet) és végül beindult de aztán le is állt.
Computer nem dob hibát majd fél óra állás után az autó beindult és csökkentett teljesitmennyel eljutottunk a szereloig. Ott semmit nem csinaltunk vele csak allt 2 orat es azota megint megy mint a meszes..
Turbo vadonat uj
DPF uj
EGR patyolat
Dömpi (il dottore)2015-08-19 16:57:55 // 70419
Dömpi (il dottore)2015-08-19 16:05:39 // 70418
Szia! Örülök, hogy újra tolhatod neki! :)
Más:
Megkaptam a porvédőgumit. Sajnos nem megy rá a felsőé az alsóra. Lengőkar csere lesz. :)
Más:
Megkaptam a porvédőgumit. Sajnos nem megy rá a felsőé az alsóra. Lengőkar csere lesz. :)
Pzk2015-08-19 11:52:09 // 70417
Szia, első körben átnézném a vákuum pumpa és a turbó közötti gumicsövezést, hátha azon van repedés és bizonyos vákuum értéknél falsot szív és amiatt ingadozik a nyomás. Valamint ezzel egyidejűleg kipucolhatnád a csővezésen lévő szabályozószelep szűrőjét is.
emGéza2015-08-19 11:50:17 // 70416
A nivopálca maxon , de rátöltöttem és 3 dl olajjal kiegyeztünk a műszerrel . Így az is
maxot mutat . 2000 Km olajcsere óta , ha matekozok , akkor 2000Km/3dl olaj fogyi .
Innentől figyelni fogom .
Csak azért is írtam le , hogy legyen itt valami benyás is :D
maxot mutat . 2000 Km olajcsere óta , ha matekozok , akkor 2000Km/3dl olaj fogyi .
Innentől figyelni fogom .
Csak azért is írtam le , hogy legyen itt valami benyás is :D
Pzk2015-08-19 11:44:19 // 70415
Szia, tervezem én is lefalazni az EGR-t, de teljesen. Viszont lehet van némi tapasztalatod már, ami miatt Te úgy döntöttél, hogy csak szűkíted a nyílásokat és nem falazod le teljesen, ennek az okára volnék kíváncsi...
emGéza2015-08-19 11:38:06 // 70414
Újra gyűrheted az aszfaltot ;)
Szido2015-08-19 11:21:18 // 70413
Sziasztok!
Pár napja vettem észre, hogy padlógáznál rángat kicsit a kocsi (2.4). A turbónyomás is ugrál. Van hogy a nagy melegben tempomattal 130-nál ugyanúgy elkezd rángatni, és a nyomás akkor is ugrál. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Pár napja vettem észre, hogy padlógáznál rángat kicsit a kocsi (2.4). A turbónyomás is ugrál. Van hogy a nagy melegben tempomattal 130-nál ugyanúgy elkezd rángatni, és a nyomás akkor is ugrál. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 09:07:13 // 70412
faxa dolgok ezek :( Grat hogy megcsináltad....én már 5 éve azt mondom dejzel csak kiherélve kéne, különben szopás az egész...ezért váltottam benyásra
droberto2015-08-19 08:53:32 // 70411
Nagyon köszönjük Pityu az oknyomozást. Azt gondolom, nagyon hasznos kis írás. Ilyen egy igazi Alfás, ha megszívja valamivel és bajba kerül, még akkor is van ereje másokon segíteni. :)
Remélem, hogy ezzel megoldódott végleg a problémád. :)
Sok boldog Alfás Km-et!
Remélem, hogy ezzel megoldódott végleg a problémád. :)
Sok boldog Alfás Km-et!
Chianti2015-08-19 00:24:04 // 70410
Kezdem érteni az EGR ellenzők álláspontját. Gyanítom, hogy nálam is hasonló állapotokkal fogunk találkozni, ha megbontjuk a rendszert. Még az is elképzelhető, hogy a takarítás után annyit javul a motor teljesítménye, hogy tuningra sem lesz szükség :o) Bár ezt erősen kétlem... Mindenesetre örülök én is, hogy újra "veled van az erő".
Pityukoma2015-08-18 20:28:15 // 70409
Igen ez erősen megfontolandó :-) Most a kilépő oldalra bekerült a gyári 4 furatos szűkítő, a belépő oldalra pedig az én általam csinált 10mm-es furattal ellátott szűkítő.
Pityukoma2015-08-18 20:25:57 // 70408
Köszi :-)
Majd összeírom és publikálom. E Torx biztos.
Majd összeírom és publikálom. E Torx biztos.
Haddel2015-08-18 20:23:32 // 70407
Tök jó,örülök ,hogy megoldódott .Tényleg elrettentő fotók ezek.
Haddel2015-08-18 20:22:22 // 70406
Na neeeeee !! :D:D
Shadin2015-08-18 20:22:13 // 70405
Basszus, ehhez képest az enyém tiszta volt...
mizooo2015-08-18 19:51:55 // 70403
Szuper örülök!!! Én is neki szeretnék állni, de vajon itthon nekiállhatok? Milyen szerszámok kellenek a szívósor leszereléséhez?
A Tiszatavi ökocentrumban én nagyot csalódtam, csak az akváriumos rész tetszett a többi szegényes :(
A Tiszatavi ökocentrumban én nagyot csalódtam, csak az akváriumos rész tetszett a többi szegényes :(
Pityukoma2015-08-18 19:35:10 // 70402
Öröm és boldogság, visszakaptam a vasat! Két hét Alfa nélküli idő után :-)))
A szervizben azzal fogadtak: hú ez nagyon megy, az esőben 3.-ban villog a kipörgés gátló. Hazafelé persze hogy kitérőt tettem az M0 felé, gondolván kicsit megzavarom (persze a kresz betartása mellett). Végig vigyorogtam magamban:-) Tényleg szuper lett. Én is úgy éreztem hogy bőven meg van a ménes és jobb mint azelőtt. Úgy gondolom hogy egy hosszú folyamat alatt fogyott pár lóerő, ezért fel sem tűnt.
Nos kezdem az okfejtést, miután kezemben vannak a tönkrement alkatrészek:
Lehet nincs igazam,de úgy gondolom mindez az EGR jótékony hatásának a következménye. Hogy rohadna meg aki kitalálta:-( visszaküldeni a kormot hogy szívja be a motor ismét. A fotókon jól látszik hogy az EGR keverő modul 6 belépő nyílásából 3.5 el volt tömődve korommal az EGR-el szemközti oldalon. Ezért a belépő kipufogó gáz a maradék réseken igyekezett a szívósor felé így nem keveredett megfelelően a cooler által visszahűtött friss levegővel. Ráadásul egy oldali hőterheléssel bombázta a műanyag szívósort ami végül megolvadt és bemondta az unalmast. Most már látom hogy nem a gumigyűrű az ok, csak ő is egy okozat. A szívósorban is bőven akadt a szutyokból. Az eredeti nyílás 32mm, amit a falára rakodott korom 22mm-re szűkített ami ~31%-os!!! átmérő csökkenést jelent a motor légző nyílásán (talán ezért volt a teljesítmény csökkenés). Nem fotóztam le mind a 4-et, de a 4-es henger a legdurvább és az 1-es már a tűrhető kategóriát súrolja. Ott csak kb 1mm volt a korom a falán. Egyértelmű hogy minél messzebb van az EGR-től annál tisztább. SZVSZ mindez megelőzhető az EGR keverő (is) tisztításával. Csak 1 gumigyűrű kell hozzá, a többi munkaidő. Nem kell leszedni a szívósort hozzá! Ha lenn van akkor a szívósorban lévő lerakodás jelentős része is eltávolítható vakarással és egy porszívóval (résszívó fejjel). Az intervallumot nem tudom megtippelni, csak viszonyítás képen az enyémben ~220ezer van. Mindenki vonja le a tanulságot, azért írtam hogy ha valaki szán rá pénzt, akkor megelőzhető.
A kezdet a poroszlói ökocentrum parkolójában a Tisza tónál:
Majd a borzalom:
Blog majd később, most jön az NCIS :-DDD
A szervizben azzal fogadtak: hú ez nagyon megy, az esőben 3.-ban villog a kipörgés gátló. Hazafelé persze hogy kitérőt tettem az M0 felé, gondolván kicsit megzavarom (persze a kresz betartása mellett). Végig vigyorogtam magamban:-) Tényleg szuper lett. Én is úgy éreztem hogy bőven meg van a ménes és jobb mint azelőtt. Úgy gondolom hogy egy hosszú folyamat alatt fogyott pár lóerő, ezért fel sem tűnt.
Nos kezdem az okfejtést, miután kezemben vannak a tönkrement alkatrészek:
Lehet nincs igazam,de úgy gondolom mindez az EGR jótékony hatásának a következménye. Hogy rohadna meg aki kitalálta:-( visszaküldeni a kormot hogy szívja be a motor ismét. A fotókon jól látszik hogy az EGR keverő modul 6 belépő nyílásából 3.5 el volt tömődve korommal az EGR-el szemközti oldalon. Ezért a belépő kipufogó gáz a maradék réseken igyekezett a szívósor felé így nem keveredett megfelelően a cooler által visszahűtött friss levegővel. Ráadásul egy oldali hőterheléssel bombázta a műanyag szívósort ami végül megolvadt és bemondta az unalmast. Most már látom hogy nem a gumigyűrű az ok, csak ő is egy okozat. A szívósorban is bőven akadt a szutyokból. Az eredeti nyílás 32mm, amit a falára rakodott korom 22mm-re szűkített ami ~31%-os!!! átmérő csökkenést jelent a motor légző nyílásán (talán ezért volt a teljesítmény csökkenés). Nem fotóztam le mind a 4-et, de a 4-es henger a legdurvább és az 1-es már a tűrhető kategóriát súrolja. Ott csak kb 1mm volt a korom a falán. Egyértelmű hogy minél messzebb van az EGR-től annál tisztább. SZVSZ mindez megelőzhető az EGR keverő (is) tisztításával. Csak 1 gumigyűrű kell hozzá, a többi munkaidő. Nem kell leszedni a szívósort hozzá! Ha lenn van akkor a szívósorban lévő lerakodás jelentős része is eltávolítható vakarással és egy porszívóval (résszívó fejjel). Az intervallumot nem tudom megtippelni, csak viszonyítás képen az enyémben ~220ezer van. Mindenki vonja le a tanulságot, azért írtam hogy ha valaki szán rá pénzt, akkor megelőzhető.
A kezdet a poroszlói ökocentrum parkolójában a Tisza tónál:
Majd a borzalom:
Blog majd később, most jön az NCIS :-DDD
emGéza2015-08-18 19:21:06 // 70401
Az volt a gond , hogy lejtőn álltam . Most sík úton jó , max alatt van .
Okosautó :D
Okosautó :D
mizooo2015-08-18 19:19:20 // 70400
Szélvédőgyártókat kellene megkérdezni, lehet melegítéssel le lehet varázsolni de igencsak lutri :)
Shadin2015-08-18 19:14:48 // 70399
Köszönöm! Norbi belinkelte a blogodat, hasznos! Nem kell keresgélnem :-) A talpat vajon le lehet szedni roncsolásmentesen?
Haddel2015-08-18 19:14:09 // 70398
Hm,akkor nem tudom. Nekem csak akkor csinál ilyet,ha már aktuális az olajcsere.
Dzsozy2015-08-18 18:38:04 // 70397
Köszi Mkinek! Igazából kicsit bepánikoltam! A használatira nem is gondoltam. :) Sikerült, de hogy hogyan azt nem tudom, mivel csavargattam ide, meg oda, lenyomva tartottam itt meg ott, aztán jó lett. :) De lehet, hogy előkapom a könyvet, és végigmegyek a műveleteken a biztonság kedvéért.
emGéza2015-08-18 18:22:00 // 70396
Tegnap kezdte ,max alatt 1 egység . Most 0-t mutat .
1000Km van az olajban és 13000 Km van még hátra a szervizből .
Kezdődik ! :O
1000Km van az olajban és 13000 Km van még hátra a szervizből .
Kezdődik ! :O
Haddel2015-08-18 17:50:17 // 70395
Ne pánikolj,ezt nekem is szokta.😃 Mikor volt olajcseréd? Én azt figyeltem meg ,hogy mikor már eléggé el van használódva az olaj akkor irja. Nivó pálcán ha megnézem ,akkor van benne. De inkább rá szoktam tölteni kicsit,mert idegesit a jelzés.
emGéza2015-08-18 17:43:24 // 70394
Nincs motorolaj ! Ezt a hibát írja ,pedig van . Mi lehet a baj(a) ?
mizooo2015-08-18 17:19:15 // 70392
Hali, a sima szélvédőn nem ugyanott van a tükörtartó mint a szenzoroson így marad olyan 20-mm-es rés a tetőkárpit és a tükörburkolat között, engem egyenlőre nem zavar senkinek sem tűnik fel de később lehet "gyártani" rá burkolatot.
3 szál megy a tükörbe kell egy gyújtás 12V, egy test és ha rákötöd a kabinvilágítást a 3. szálra akkor kikapcsol ha fel van kapcsolva a kabinvilágítás elvileg, én azt be sem kötöttem. Tápot a biztosítéktáblától vittem fel neki a kárpitok alatt, kb a gyári útvonalon.
3 szál megy a tükörbe kell egy gyújtás 12V, egy test és ha rákötöd a kabinvilágítást a 3. szálra akkor kikapcsol ha fel van kapcsolva a kabinvilágítás elvileg, én azt be sem kötöttem. Tápot a biztosítéktáblától vittem fel neki a kárpitok alatt, kb a gyári útvonalon.
yani🍀2015-08-18 16:39:00 // 70391
A hasnálatiban benne van, hogyan kell alaphelyzetbe állítani.