Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 20:42:48 // 68664
ennyire ne legyél azért "tudatlan"... azért járnak dejzellel mert ebben a tutijó országbn csak azt lehet elszámolni...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 20:31:18 // 68663
remélem nem követik a maciarcot és akkor 3-4 év múlva tudok váltani...addig meg veszek egy uccsó kiadású 59-et azzal kihúzom :)
mzo2015-06-20 20:19:53 // 68662
Na látod. Rángatott az autód. És ha lefalztad az Egr-t akkor is? Van egy tippem hogy akkor már nem. Az EGR falazás hosszútávú következményeit azért jobban ki lehet számolni mint a programozásnak. Hisz az EGR falazás miatt a motor nem lesz nagyobb erőhatásoknak kitéve, nem lesz fokozottabb az amortizációja. De a megnövekedett nyomaték és lóerő. Nincsenek a programozásokról hosszútávú, mindenre kiterjedő kiértékelt tesztek. Csak érzések. A gyártók gyakran más anyagokat használnak azonos (pl 1.5 dci, 1.6 hdi stb), de eltérő telejesítmény szintű motornál vagy pl olajhűtést használnak a dugattyúnál, vagy erősebb hajtókart, dugattyúkat, féltengelyt stb... És itt a bibi. Egy EGR falazás ezekhez képest fasorban sincs.
mzo2015-06-20 20:11:04 // 68661
Én még nem láttam fémtiszta kipfot 1.9-en és 2.4-en. Aztán lehet én néztem be őket. :)
Shadin2015-06-20 20:10:58 // 68660
Nekem Manky (ezer hála a türelméért!) több mint egy éve finomítja az autót, legalább 25 szoftveren vagyunk túl. A cél az volt, hogy a rángatásom elmúljon, és másod soron egy dinamikus kiegyensúlyozott karakterisztikát kreáljon az autónak. Igen most lehet elmondani mindennek, mert ez valszeg. durvább beavatkozásnak minősülhet mit az hogy lefalazom az EGR-t. Pedig egyik hosszú távú következményéről sincs senkinek fogalma. De mégis egy példa, hogy a fos rendszer akkor is tud rendesen működni 230k-val ha az nincs fizikailag szétbarmolva. Lehet, h én nyírom ki jobban a motort, majd kiderül. Tapasztalataim alapján, ugyan lehet h tévesen, de szerintem a programozó gárdának kicsit jobban oda kellett volna figyelni, és nem hiszem el, hogy amilyen most az én autóm az jelentősen csökkentett élettartammal bír majd, de a karaktere klasszisokkal jobb mint gyárilag. Most volt "rendes" műszakin, a pörgetős fajtán. Minden érték rendben van, korom NoX stb. És az autóban minden benne van és nem kormoz mint egy busz.
mzo2015-06-20 20:09:32 // 68659
Erre van a fórum hogy eszmét cseréljünk nem? ;) az hogy kicsit kötekedünk is hát Istenem... Amíg nem anyázunk és hívjuk párbajra egymást pont ez a jó benne. :)
Nekem mint lentebb is írtam az egy db kényszerített regen alatt a Szamosiéknál füstölt az autó, de a szerelő is mondta hogy ez így normális.
De engem nem is ez érdekel, hogy füstölt e vagy sem. Hanem az abnormális üzem a regen alatt, az olaj a városi dugókban stb stb... ja és persze a füst is. :))
mzo2015-06-20 20:01:35 // 68658
A mai modern dieselkkel pont ez a baj hogy hiába a DPF attól még a legapróbb korom és szennyező részecskéket sajna az sem fogja meg. És ezeket még veszélyesebbek mint a sima "korom".
Mi pl városban szinte csak és kizárólag a Corsát használjuk 1.3 cdti még pont dpf nélküli. És tökéletes. Idáig legalábbis... :) Egy db generátor problémája volt. és 4,8 at eszik városban.
A 3-om betűsökre meg nem a növelt teljesítmény miatt lett szükség, hanem a szigorított károsanyag kibocsátási normák miatt.
mzo2015-06-20 19:57:23 // 68657
:) Érdekes, nekem a 40-es olajjal egy év és kb 14.000 kmer alatt full szintről 1/4-nyit csökkent az olajszint. Pont annyit hogy a kijelző gyújtáskor már nem mindig full szintet jelzett, hanem már néha hiányoztt egy csík. De ez sztem abszolúte normális. DPF-el meg max felett volt az olajszint. A 30-as olajat meg nem az 1.9-hez találták ki, csak egyfajta kényszer volt. A DPF meg tényleg szar amiatt hogy messze van, ezt sajna annó elkefélték.
És elfogadom, lehet számodra kókányolás az ha ezeket a 3-ombetűseket kiszedik az emberek, de akkor mi van a Chippel, a tuninggal? Ott már benne van a pakliban, hogy a motor (vagy a csatolt részek) élettartama is csökkenhet a beavatkozás miatt. Míg a 3-om betűsök nélkül inkább nőni fog, vagy min. ugyanaz lesz mint velük. Úgy hogy lényeges mechanikai dologba nem avatkozol bele.
Én is gondolkoztam a chippen bevallom, csábított az olcsó lóerő többlet, (meg a fogy csökkenés) és lehet egyszer meg is lépem majd, de most jó így is.
Shadin2015-06-20 19:52:11 // 68656
És megint kötekednem kell :-) Nekem is van videóm kényszerített regenerálásról, többször is csináltam és egyszer sem volt ilyen füstfelhő A régi 2011 előtti gyári sw-vel többször lipm-elt be az autó 107%-os telítettséggel és az út szélén csináltam félreállva. Nem füstölt. Ami így füstöl mint a videón az már halott sok tekintetben. Érdekes módon a (gyári) sw frissítés után egyszer sem kellett ilyet csinálnom.

Mellesleg a kényszerített regen tul. képpen nem az aminek látszik. Csinálgat valamit, de a telítettséget a 10 perc működés után beállítja ~75%-ra és az igazi majd a normál üzemben történő regen lesz.

Robertoé persze úgy eltömődött, h így sem lehetett működésre bírni, ki kellett kapni és kipucolni. Azóta is működik.

Mindenesetre végre történik valami az Amore-n, még ha öljük is egymást :-D
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:46:44 // 68655
Tavaly a VTT-n több fémtiszta is volt, pedig csak én volta 2,0-val.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:44:30 // 68654
"Sztem a diesel jó lenne városban is" - Az állólámpások esetében ez igaz is volt.
A "csatolmányokra" azért lett szükség, mert nőtt a fajlagos teljesítmény. Nőtt a nitrogénoxidok (erősen mérgező) arány és sokkal kisebbek lettek a koromszemcsék (ami meg a tüdőnek nem tesz jót).
Amikor ezeket a védelmi eszközöket kiiktatod, akkor a fenti anyagok arányát növeled rendesen. A motor viselkedésén persze nem veszel észre semmit, csak a levegő lesz olyan amilyen. Aztán csodálkozunk a sok betegen, meg hogy milyen szar a levegő.
Ha továbbra is adagolós 60LE/2000 cm3- motorokat használnának, mindez nem számítana.
mzo2015-06-20 19:42:46 // 68653
Igen a videó jó példa arra hogy a regen alatt mégis csak távozhat füst a motorból. És nem hiszem hogy a DPF hibája miatt. ;)
mzo2015-06-20 19:40:11 // 68652
Egyébként ez érdekes téma, mert a 2.0 1.6 Jtdm-eknek valóban fém tiszta a kipuf vége, de az 1.9-eseknél már nem. Nem kormos de belül a cső már fekete.
mzo2015-06-20 19:39:07 // 68651
Jah az "új" volvókban is van elvileg Dpf, a múltkor mégis majdnem ködlámpát kellett kapcsolnom az egyik mögött. :)
Don Gombóc2015-06-20 19:38:27 // 68650
Csak két környezetvédelmi besorolással ezelőtt, ami nem is olyan régen volt, egy 2,4 10V dízellel kis odafigyeléssel simán elmentél +400K-t.
mzo2015-06-20 19:37:39 // 68649
Sztem nem a diesellel van baj a városban, mint techinkával, hanem a csatolmányokkal van a gond, amikről eddig is szó volt. Lásd dpf, egr... :) A taxisok meg nem véltlenül ezek kiiktatásával kezdik az üzemet. Sztem a diesel jó lenne városban is, csak ne legyenek rajta ezek a vackok.
Egyébként meg a jövő nem a dieseleké. A Priusok taxikénk való elterjedése meg az egyik legjobb dolog ami taxi szinten történik.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:29:56 // 68648
Az Amore-t olvasva is többször átjön, hogy ha valaki vesz egy használt vasat, akkor az pusztán azért olcsóbb, mint az új, hogy neki kevesebbe kerüljön. Aztán jön a szarolasz, ha költeni kell rá. Nos, nem azért.
Az új autón pont azért (is) buksz akkorát, mert ezeket a dolgokat nem kell cserélned. Ha elkopott, akkor viszont igen. 200 körül igenis be kell tervezni egy nagygenerált. Még ha nem is tetszik a dolog. Ha esetleg később esedékes örülhetünk.
TS példa: megveszed újonnan, eladod 95ezerrel, nem költesz gyertyára. Az új tulajnak pedig kell. Hányan neheztelték itt is, hogy milyen sokba kerül az a 8 gyertya! Az eredi tulaj ezt (is) elbukta vételárból.
Shadin2015-06-20 19:28:18 // 68647
Én csak azt mondom, hogy ha le kell falazni az EGR-t, az csak tüneti kezelés. Lehet hogy a konstrukció szar, nem vitatom, de amikor ilyen bajok vannak akkor az nem csak az EGR hibája. Kivi leszek, mert pont egy éve használok 40-es olajat. Ez azért is érdekes mert nekem, és szerintem másoknak is, a kor előrehaladtával a tb megnövekedett "olajfogyasztása" okozza az EGR és szívósor problémákat. A Selenia 30-as olaj nekem pl. simán fogyott. Nem 30k alatt, hanem 15k, egy év alatt. ~500Km-enként regenerál minimum, de még sose volt hogy több lenyen az olajszint pl. Viszont 40-essel nem csökkent legalább a szint. EU-norma ide vagy oda itt a probléma a 200k+ futásteljesítmény meg a szar szervizelés ill a bizonytalan előélet, nem pedig az EGR intézménye. A DPF az meg másik téma, mert elb@szták azzal h túl messze van a motortól, de akkor sem tartom indokoltnak minden újonccal kiszereltetni és azt ígérni, hogy mostantól itt a kánaán :-(

Fogadjunk Giuntini kartárs autója megint nem fog pár 100k-ig nyafogni egyik három betüsre sem.

És sajnos de, minden ilyen beavatkozás kókányolás. Ettől még szíve ügye a tulajnak mit tesz az autóval. És miért, mert a kedves tulaj csóró rendbetenni a prémium autóját és megkeresni miért is dugul el az EGR-je. Na az enyém nem fog és ez pénzbe kerül(t).

písz
.......................2015-06-20 19:24:43 // 68646
Pont ezt mondom,irreális amit gondolnak az emberek,hogy 400ekm ert elmennek egy diesellel,ami szép eperillatú
És 3litert eszik,de gyorsuljon 5alatt 100ra

Örök élet autó nincs ,sosem volt
Don Gombóc2015-06-20 19:24:05 // 68645
Marad a trolibusz. :-)
.......................2015-06-20 19:20:49 // 68644
A technika igenis rendben van,
Piritunak nekem és még nagyon soknak akik autópályán használjuk semmi gondja nincs sem egr el dpf el
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:19:39 // 68643
A videó egy jó példa. fekete a kipufogó vége, tehát a kormot nem fogja meg a dpf. Innentől bármi átjut.
.......................2015-06-20 19:17:14 // 68642
Anno 20éve 7500km erenként olajcsere
Max 100ezrenként porlasztócsúcs csere volt a dieseleknél
Senki nem nyafogott,mostmeg
Ezek haszongépjármü motorok,ha larban akarod tartani ezt így kell szerelni

Volt 159 mpi benzines,azon nincs ilyen
Miért nem olyat vettek ?
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:16:49 // 68641
Semilyen.
Olyan, hogy városi dízel nincs. Az állólámpások korszaka lejárt.
A usereknek kellene tudomásul venni, hogy a korszerű diesel motor nem erre való. (Traktorral se járunk autópályán 1000 km-re, mert nem arra való. De ettől még nem jelenthetjük ki, hogy szar a traktor, nem normális, aki ilyet gyárt. Meg az se, aki ezt a tényt közli velünk.)
Ezt viszont nem akarjuk tudomásul venni, mert akkor elvesztjük a diesel olcsóságát. (Azt is tudomásul kellene venni, hogy egy korszerű diesel nem olcsó.)
Nem véletlen, hogy Barcelonában a taxisok nagy része Priussal jár.

A kereskedőnek pont a korrekt tájékoztatás a feladata, hogy ne érjék a usert csalódások. Nekem egyszer "felejtettek" el megmondani valamit, annak 460ezres számla lett a vége.
Don Gombóc2015-06-20 19:16:40 // 68640
Úgy látszik nem értitek, hogy itt nem a taxisokról van szó alapjában, hanem erről a lehúzós szar technikáról.
Don Gombóc2015-06-20 19:14:03 // 68639
Nem őket sajnálom, hanem ezt a szarozást.
Az az elméletem, ha annyira fontos a világnak és a gyártóknak is a környezetvédelem, akkor az összes az erre beépített alkatrészre vállaljanak örök élet garanciát. Ennyi. Ne veled fizettessék meg azt amit amúgy is gazdagon megfizettél már mindenféle szarban.
Ja és szerintem nincs autópályás autó hanem autó van.
Vagy jönnek a benzines euro 6-os buszok? :-)
.......................2015-06-20 19:13:38 // 68638
Ha nem tetszik minek veszik meg a taxisok a "modern szart"?
Az utas nem várja el hogy büdös kormos diessel vigyék


Érdekes Münchenben a városi buszban is dpf van,mindben
Meg az összes taxiban is
mzo2015-06-20 19:10:19 // 68637
Persze, nem tétel, de ha nem kell levenni az azért jobb nem? Egyébként meg az 59-esek átlagtulajai kb pont abban a korban veszi meg az autót amikor már nagyjából pont le kéne venni a szívósort. És sajna a tulajok 80% örül ha kiköhögi a vételárat. Meg utána még a vezérlés olaj stb cserét. Ott már minden plussz szervíz igenis érvágás. Ha őjkorában veszi meg az ember persze nem gáz, használod 150-200 e kmerig addig jó, majd eladod.
.......................2015-06-20 19:09:28 // 68636
A taxisok miért nem járnak LPG vel?
Ja hogy csak gázolaj van mutyiba ,seftbe,occsoba?

Majd ha ráérek sajnálom öket

Piritunak igaza van a Diesel ma autópályás autó,és ott tökéletes
mzo2015-06-20 19:07:42 // 68635
Oké a szén elégetéséből, Co2 lesz. Meg füst is. Fekete. Csak egy példa. Láttál te már szénnel fűtött házat? Dől a füst a kéményből. Itt ráadásul aromás vegyületek is vannak, a DPF által megfogott cuccban. Azonkívül a gázolajat égetjük el ilyenkor amiből valóban vízgőz IS lesz. De KLIKK
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:06:37 // 68634
Szerintem nincsenek rémek.
Megmértem, megnézhető, hogy menyi ideig tart a felmelegedés, a hőfok elérése.
.......................2015-06-20 19:06:25 // 68633
Hüha 150ekm erenként le kell venni a szívósort:)
Egy lada 20ezret sem ment el bütykölés nélkül
Irreális elvárás ez egy géptöl,hogy karbantartás nélkül jól müködjön
Don Gombóc2015-06-20 19:03:36 // 68632
Na ez a szomorú. (-:
Az összes Budapesti taxisnak likvidálva van az egr, dpf kiírva stb. Autózhatatlan a kocsi és nem tudnak vele dolgozni. Ha egy gyártó vagy kereskedő ezt mondja, az csukjon be.
Ajánlják nekik hogy vigyék ki a verdát autópályára és kormolják ki. Nem ezért vették, hanem dolgozni.
Kérdem én akkor milyen a városi dízel? Mert az összes ez a modern szar már minden gyártótól.
.......................2015-06-20 19:02:40 // 68631
A dugulás nemcsak szén,
Mint a hogy a gázolaj sem 100%köolajszármazék
Plusz kis félig elégett motorolaj

Ha tábortüzet gyújtasz az is füstöl míg el nem éri a optimális hömérsékletet

Nem kéne rémeket látni
mzo2015-06-20 19:01:56 // 68630
Ezt nevezhetjük sztereotípiának, de nekem akkor is ez a véleményem. Értem én hogy az EGR azért lett kitalálva hogy EU norma véd az erdőt egyél hódot stb, de akkor is, azt ne nevezzük már normálisnak, hogy a motor szívósorát telebasszuk korommal, égéstermékkel, és utána még meg is magyarázzuk, hogy ez jó. MIért kellene nekem direkt egy előbb utóbb bizonyítottan hibát generáló alaktrészt védenem? Ami nélkül tökéletesen működik a motor egyébként. Csak azért mert a gyárban ezt így találták ki, meg az Eu környezetvédő fejesei? Attól még nem biztos hogy jó is. Hány olyan dolog van amit a felhasználó júzer a használat során módosít az autón, mert úgy jobb lesz.... Oké a te szívósorod biztos nem volt nagyon gatya 200k után. De hány embernek igen? Bizonyos tipusoknál szinte előírás a 150 k-ként i takarítás. Az meg hogy a szívósorban olaj van legtöbbször a turbó miatt van. Ott jön át az olaj, majd a cooleren keresztül jut be a szívósorba. Ezt pedig nem az olaj okozza, vagy a motor kopása, hanem a turbó kopása.

A TDI szintre süllyedés nem ott van, hogy egy vacak EGR-t lefalaz a tulaj, hanem inkább ott hogy szétpimpelik a motort a tulajok. Egy kis chip itt, egy kis okosítás ott. De nem kell félre érteni, nekem ezzel konkrétan semmi bajom, mindenkinek a saját autója azt csinál vele amit akar. Viszont egy egr falazás miatt még nem kell kókányolást kiáltani. Sztem.
Csabi2015-06-20 19:01:25 // 68629
Ahham hát kár, h nincs róla diagramm..:) Az meg tény, h EGR nélkül magasabb a turbónyomás, ezt anno lemértem a kételkedőknek...:)
Don Gombóc2015-06-20 18:57:52 // 68628
Bocsika! :-) Erhardnak szántam a kérdést egy hozzászólással lejjebb. :-)
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:55:19 // 68627
Nem, pedig vagy 200-on túl vagyunk mi is :-)
Érdekes tény az is, hogy néhányunk kipufogójának vége a működő dpf ellenére is kormos. Másoké (pl. az enyém) meg nem. Előbbi esetekben valami átjut, ettől simán füstölhet is.

"Az meg hogy a lerakódott korom vízgőz formájában távozna.... " - nem a korom, a gőz az üzemanyag származéka, ami beindítja és fenntartja a kiégetést. (Meg a normál kipufogó gázé is.) A korom gyakorlatilag szén, abból CO2 lesz, a gázolaj meg szénhidrogén, amiből vízgőz is lesz.
Ezért nem normális, hogy füstöljön. Mi ég, ami füstöl? Inkább a tökéletlen égés okozhatja, aminek szintén oka van. pl az, hogy túlságosan tele van, mert félbeszakadtak az előző regenek.
GTPeti2015-06-20 18:48:50 // 68626
Az első 10-20km-en a pálya felé menet és a pályán, a teherautók tempójában szoktam melegíteni. Önuralom kérdése. :)
Shadin2015-06-20 18:47:54 // 68625
Az EGR programba csak annyira lett belenyúlva, hogy a 136 lovas programra Manky ráírta a 150 lovas térképeit. Kb. azóta nem rángat, előtte és utána is diagoltam látszólag egyformán működött. Azóta is játszottam vele többször szűkítővel falazással és egyértelmű jele volt hogy működik rendesen, mint ahogy annak is, h csak simán lefalazva magasabb tb nyomással jár az autó.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:46:22 // 68624
Akkor ezt a potenciális veszélyforrást kiküszöbölted :-)
mzo2015-06-20 18:45:52 // 68623
Nem láttál még regen alatt füstölni autót? Akkor ajánlom a youtube-ot, még 59-es videók is vannak, kényszerített regenről. Dől a füst. Nekem is a Szamosiéknál anno csináltak egy kényszerített regent (nem kértem is nem is kellett volna, de megcsinálták) és akkor nekem is dobott füstöt a motor. Az utóbefecskendezés meg igaz, de ettő függetlenül ha nincs meg a kellő fordulat (bár még akkor is) bizony bejut a karterba az üzemanyag. És ehhez nem kell kopott motor. Nekem hibátlan a motorom, de mégis DPF-el olajcsere végére max felett volt az olajszint, DPF -regenek- nélkül meg max-ről lement 3/4-re. És ez a normális. Az meg hogy a lerakódott korom vízgőz formájában távozna.... hát ezt nem tudom kommentálni :)
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:45:12 // 68622
Érdekes, itt (és a többi topikban sem) még senki sem írt ilyesmit. Pedig koptatunk pár dpf-es autót...
GTPeti2015-06-20 18:45:00 // 68621
Neem, az én autóm élete mozgásban töltött részét átlagon felüli arányban autópályán töltötte (nem tiporva). 1 év volt kb., amikor munkábajárásra használtam tojáshéjjal a lábam alatt.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:41:02 // 68620
Szerintem pont ez a bizonyíték arra, hogy nem véletlenül kerül többe Novitec dobozka. Valószínűleg kicsit több tapasztalat van mögötte, hogy mit bír a technika. Esetleg nincs annyira "túlfeszítve" az a bizonyos határ.
Nekem se a sok km (bár így is elment 53ezret) tette be a kaput, hanem a kevés. A napi 2*5 km hidegen. Gondolom nem így használod te sem.
mzo2015-06-20 18:39:30 // 68619
Akkor nekem biztos véletlenül volt másfél centivel a max felett az olajszint a sok városi regen után... Az 1.3-as mjeteknél is komoly probléma ez, de más dpf-es motoroknál is, főleg az első generációsoknál. Komplett fórumok vannak csak arra amik erről szólnak, hogy pl a Fiat Dobló tulaj, 4-5 e kmerenként hordja olajcserére az autót, mert jóval max felett lesz az olajszint és jelez a comp. És mindez a regenek miatt. DE ugyanez Opelnél, Mazdánál, stb tipusoknál is fennáll.
Haddel2015-06-20 18:31:07 // 68618
Kiírni nem is fogja.Én is kb fél év után vettem észre először, akkor is ugy ,hogy kiszálltam itthon a kocsiból, és dübörgött a kipufogó,meg égett gumiszag volt. Akkor kapcsoltam,hogy ez tuti regenerálás.
Csabi2015-06-20 17:53:21 // 68617
Pályán a legnehezebb észrevenni, akkor amúgy is jobban ingadozik a fogyasztás egy emelkedőnél, szembeszélnél stb... De a legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, h regenerál vagy sem, h egy állandó sebességnél leveszed a lábad a gázról, ha rögtön nullára esik a turbónyomás mérő akkor regenerál. ( normál üzemben ha leveszed a lábad a gázról, akkor először kb. az első vonásig esik a mutató ami 0,2bar, majd további motorféknél megy nullára)
GTPeti2015-06-20 17:42:26 // 68616
Nekem lassan 150ekm óta van bent a Novi doboz.
Azt nem állítom, hogy gyári állapotú még a turbóm, de mindenesetre gyári.
SzJanos2015-06-20 17:41:28 // 68615
Visszaolvasva az előző 100 HSZ-t, sokan írtátok, hogy "amikor regenerál a DPF".... de honnan tudjátok, hogy regenerál? Én sokat járok pályán, de nem írja ki soha, hogy regenerálna. Néztem a kézikönyvben van erre figyelmeztető jelzés, de én még sosem láttam ezt a feliratot: "CLEANING DPF(PARTICULATE FILTER)IN PROGRESS vagy a jelzést. Valaki sok HSZ-sal ezelőtt írta, hogy olyankor a fogyasztás megugrik, de olyat sem igazán tapasztalok, néha a szokott 6,3 helyett 7,8-at mér ugyanazok a szakaszán az M5-ösnek, de nincs külön jelzés. Szóval honnan lehet tudni, mikor regenárál?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak