Fórum >> Típusok >> 159

droberto2015-01-11 00:19:37 // 63285
Grat a Baby-hez. :)
Vsz. a kiegyenlítő tartály, szűrője szabadult el.
droberto2015-01-11 00:18:29 // 63284
Sőt olyan is van, hogy kell egy bizonyos kipuff oldali folytás (ellenállás), hogy meglegyen a teljesítmény és (/ vagy) hogy ne zabrizza le a hajadat (igaz ez inkább benzinesnél fordulhat elő).
droberto2015-01-11 00:18:20 // 63283
Forced regenkor a leghatékonyabb regen, nálam a MES 70%-ra teszi mindig a tömődést, hogy utána enyhe valóságos dugulásnál mielőbb elvégezzen egy regent, normális üzemi körülmények közt. Ekkor ha valami nem stimm, akkor még mindig nem fullad be a motor a szűrőbe.
Egyébként mielőtt felteszi 70-re a MES, egy pillanatra kiírja, hogy 11%.
droberto2015-01-11 00:18:07 // 63282
Ez az alu lemez és a közte levő levegő szépen megfogja a hőt szerintem. Más kérdés, hogy a motor kapja rendesen a meleget.
gery1472015-01-10 23:12:55 // 63281
Köszönöm a gyors válaszokat.

Amire használnám arra az 1,9-nek is bőven elégnek kell lennie (autópályán napi 70km) és nem vagyok az a nagy száguldozó. Pályán többnyire 130-140-es tempóval járok...

Elnézést az amatőr kérdésért, de ha jól vettem ki az előző hozzászólásból akkor az automataváltónál nincs kettőstömegű lendkerék csak a manuálisnál?
mzo2015-01-10 22:53:38 // 63280
Nekem 1,9 16V automata (Q-Tronic) van. Fogyasztás városban (Bp) jellemzően 8,5 és 10 liter között bármi, bár volt már picit alacsonyabb és magasabb is, de ez a nagy átlag. Autópálya 130-140-nél 6-7 liter között, de inkább a 6 hoz közelebb. Tavaly pl megjártuk Spanyolt a legkisebb átlag tankolásra vetítve 6,2 volt a legmagasabb 6,5. Országút picivel ez alatt. A váltó nem rossz, ha jó. :) Nem a legeslegmodernebb váltó, de azért szépen teszi a dolgát, jól működik, gyorsan vált, tanulékony is egy kicsit. Mechanikusan megbízható, egy rákfenéje van mégpedig a vezérlőtömb. Ez előbb utóbb elkophat és akkor rántva válthat, vagy túl későn, túl korán stb... Cseréje kb annyi mint egy kettőstömegű lendkerék cseréje a kéziváltósoknál. Amit olvastam róla kb 150-250 e kmert bírnak ki ezek a tömbök. Van hogy kevesebbett van hogy többet, gondolom használatfüggő. Ha szépen vált nem ránt akkor nagy valószínűség szerint jó darabig még jó lesz. Egyébként a mai napig gyártják ezt a váltót -igaz kicsit frissítettek rajta- de sok francia német japán autóban volt és van.
mzo2015-01-10 22:34:53 // 63279
Blog lesz róla? :)
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:20:56 // 63278
Köszi, akkor jó a fülem :)

Most voltak nálunk fiam keresztapjáék. Neki van. A hangja alapján, mondomneki: ez öthengeres ugye?
Azt mondja gőze sincs. 2000 köbcentis, meg D3-as, meg 163 LE.

Most nézem amit linkeltél: a D4 business edition ami 163 LE, a D3 csak 136, de az az is 5hengeres.

Minden esetre annyi beigazolódott, hogy jó a fülem ehhez :)
Csabi2015-01-10 22:07:06 // 63274
ha nem várták meg a 30ezret akár valós is lehet az óraállás...
Liquid2015-01-10 22:02:57 // 63273
Alapvetően azt találd ki mennyire kell az erő :)
Az 1.9-et olcsóbb fenntartani, kevesebbet fogyaszt, viszont ennek megfelelően erőből is kevesebb van.
Az automata illetve Q4 plusz 1-2 liter, nálam 9-10 a fogyasztás, a sima 2.4 olyan 7-8,5 környékén elmegy, az 1.9-ek bővben ez alatt kajálnak. Nem tudom pontosan, majd az érintettek leírják, de olyan 6-7 között lehet.
tirex2015-01-10 22:02:40 // 63272
Nincs kiírva semmi. minden a helyén van. Le se szereltem a dobot, aknából kivágtam a dob alját,ki a porcelánszűrőt és visszahegesztettük a lemezt. semmi hangja nincs. Mintha misem történt volna. Majd megnézzük laptoppal mit ír most.
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:02:28 // 63271
OFF
tudja valaki, hogy az új volvo S60 D3-as 2.0-ás dízele 4 vagy 5 hengeres?
ON
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:01:34 // 63270
Ma arra jöttem rá, hogy mintegy 28-30e km-ert tekertek vissza a kocsimban.
Most cseréltem olajat és kiütöttem a FES-el az olajcserét.
Eddig összesen 8 olajcsere volt a kocsiban. Ebből 3 nálam.
122 ezernél cseréltem először.
Ha a gyári olajcsereperiódus 30 000 km, és a maradék 5 olajcserét az előző tulaj csináltatta, akkor kb. 150 000 km kellett benne lennie, mikor megvetem. 5x30000=150000

Megvételkor az órában 118e km volt, ergo 28-30-32e km-et tekerhettek vissza.

Érdekes viszont, hogy a FES-ben most 50 000-res csereperiódus van beállítva az ECU-ben. Ezt hogyan tudom átírni FES-el?
'''''2015-01-10 21:55:18 // 63269
Ha eldugul a szűrőd,csak vészüzemben tudsz tovább menni.Nem olvastad ki a hibakódot,ha van?Gondolom a kipakolt szűrő miatt ki is van írva.Egyébként ha csak a részecskeszűrő üres dobja van meg,nincs hülye hangja?
Haddel2015-01-10 21:35:04 // 63268
Kicsit emelkedőn áll ,meg még hátra van a finom hangolás ,azért próbáltam még csak az udvaromon :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 21:29:46 // 63267
2 milláért nem fogsz jó 2.4-et kapni
tirex2015-01-10 21:28:58 // 63266
Szerinetm nem úgy megy ahogy kellene. Azt gondoltam a az eldugult szűrő fojtja meg de ezek szerint nem.
gery1472015-01-10 21:28:11 // 63265
Sziasztok!

Dízel 159 vásárlásán töröm a fejem, a segítségeteket szeretném kérni, mire kell mindenképp odafigyelni vásárlás előtt, illetve az 1,9-es vagy a 2,4-esre érdemesebb koncentrálni?!

A keret 2 millió alatt van, így a első szériák jönnek leginkább szóba, amik legtöbbje már 200ezer km körül jár (óra szerint is...), mik azok a tipikus betegségek, ha vannak, amikre ilyen futás mellett már számítani lehet?

Automata váltóval kapcsolatban mik a tapasztalatok (megbizhatóság, szervízigény, költségek...)? Illetve, a fogyasztásról szeretném kérni a tapasztalataitokat(1,9 vs 2,4 manuális váltóval és automatával).

Köszönöm a segítséget, remélem hamarosan újra Alfás lehetek!
Gergő
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:28:11 // 63264
Ha ez a tompított, akkor tuti örülni fognak a szembe jövők.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 21:27:38 // 63263
80-100e-nél cseréld ki az EGR szarságot komplett...
Haddel2015-01-10 21:26:25 // 63262
Lehet,hogy most már fogok látni? :)
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:22:51 // 63261
Akkor neked is erősen javasolt a blogom végigolvasása :-))
Liquid2015-01-10 21:21:29 // 63260
még nem remappolta :D
'''''2015-01-10 21:20:03 // 63259
Mire gondolsz a "menettulajdonságok nem változtak"-al?
Liquid2015-01-10 21:20:02 // 63258
ejha :) mi lesz a cirkálóval? :)
tirex2015-01-10 20:59:37 // 63257
Sziasztok! Egy hete kipucoltam a részecskeszúrőt, kiszedtem belőle a kerámiabelsőt és maradt egy üres dob a helyén. A motorkontrollámpa elaludt de a menettulajdonságok és a fogyasztás nem változott.
Don Gombóc2015-01-10 20:59:36 // 63256
Nagyon remélem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:54:21 // 63255
az is jó választás
Don Gombóc2015-01-10 20:46:19 // 63254
Ha minden igaz egy hét múlva nálam lesz. 2,0 sw Jtdm distinctive.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:33:42 // 63253
májusra találj valamit legalább veled is emeljük az 59-es találkozó színvonalát :P
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:31:29 // 63252
dede :) találtál már valami fincsit?
Don Gombóc2015-01-10 20:29:45 // 63251
Arra hát ! :-)
Nem mondtam telefonon? :-)
Piritu - 1.000.0002015-01-10 20:26:19 // 63249
Már azt hittem, hogy valami komoly dologra gondolsz :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:24:45 // 63248
az EGR hűtő de tudod.... jobb esetben kifelé, rosszabb esetben befelé ereszti a vizet
Piritu - 1.000.0002015-01-10 20:21:42 // 63247
"A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ..."
???
Csabi2015-01-10 20:16:28 // 63246
:))) tudod a mesék végén szokták mondani, ha nem hiszed járj utána..., javaslom Neked is! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:14:04 // 63245
mire?
remélem egy 159-re :)))
Don Gombóc2015-01-10 20:13:48 // 63244
Úristen ! :-)
Hogy én mire készülök ! :-(

Pontosabban ide szántam a sirámot. :-)
Don Gombóc2015-01-10 20:12:31 // 63243
Úristen ! :-)
Hogy én mire készülök ! :-(
Szabolcs 1592015-01-10 20:10:23 // 63242
Big like Erhard :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:01:42 // 63241
vagy leszakad a szűrő a tartályban és nem tud már folyamatosan áramolni az olaj a rendszerben...nézzétek meg azt is, ritkán megy tönkre szervopumpa
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 19:42:25 // 63240
áhh nem típus hiba a DPF csak két fajta 2,4-es létezik amelyikben ki van meg amelyikben ki lesz írva a DPF ...csak itt hány tagnak ki van írva, hányan hívnak hol lehet kiíratni még mindig...tavaly csak 2db új DPF-et adtam el 1.9-be, Phone-t kéne megkérdezni tőle hányat vittek szerintem nem tud annyit behozni....ne dugjuk a fejünket a homokba már....
Nem írtam én én olyat, hogy írjuk ki a DPF-et, hogy kevesebbet egyen az autó ha jól látom én azt mondtam, hogy bizony a DPF és az eur4 sajnos többlet fogyasztást okoz szinte ugyan az a motor sokkal kevesebbet kér egy 56-ban meg egy 66-ban...én azt mondom és ezt fent tartom hogy a 2,4.nek bizony lépfenéje a DPF a szar gyári olaj ajánlásával együtt egy nagy hibaforrás ...ezért is van ennyi hiba vele lásd HF...
Az 1.9-es ennél jobb megoldás vagy nem annyira kényes erre, már mint a HF problémára..
A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 19:31:07 // 63239
az a baj Te akárhogyan vezetsz mindig sokat kér az autód elmondásod szerint...gondolom remapolva DPF nélkül még jobban toltad neki ...senki nem monda itt hogy DPF nélkül a szemét kitolva 6-ot fog enni az Alfája, a Perdixes sztorikat meghagyjuk annak a bizonyos embernek ...
Dejzelnél meg semmi jelentősége az általad említett programozott gázáramnak kérdezd meg Tamásunkat ...
Tudom mindjárt jön a remap miatti gyors turbó halál, az EGR nélküli sosem melegedünk be iromány, sőt a többlet fogyasztás stb ...
Sajnos el kell keserítsek mindenkit 90e km-et tettem bele az autóba DPF nélkül remapolva a fogysztásom lecsökkent 7,6-ra 9,5-ről jah és semmi hiba nem jött elő a majdenem nyitott rendszertől inkább csak jobb lett...
Coolby2015-01-10 19:11:32 // 63237
Na, gyors vagyok, holnap bemegyek vele Zé-hez és meglátjuk, mit mond.
Shadin2015-01-10 18:43:11 // 63236
Az egy más szitu, amikor totál beszart és cserélni kellene, de ilyen volt Robié is, mégis vissza lehetett hozni a halálból. Én azt mondom, ha betéved ide egy újonc, beír vagy sem, azt olvassa, hogy milyen fasza kiherélni az autót és füstölőt csinálni belőle, mert nem fog fogyasztani és versenyautó lesz belőle, ami így ebben a formában nem teljesen igaz :-(
Nem jellemző hibája a 159-nek a DPF, a 2011-es sw után meg pláne nem, azóta nem paráztat semmilyen limp móddal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak