Többek közt ezért szeretem ezt a fórumot :-) Mindig tanulok valamit :-) Konkrétan minden szervizkor ezt a lakatfogós mérést meg kell/ene ejteni a gyári procedúra szerint. Nálunk a gyártó ezt ajánlja első körben. Minden ponton meghatározza a mérhető tól-ig értékeket.
Ez a Te szakterületed, én csak ugatom a témát :-D
Pityukoma2014-11-18 19:22:46 // 61590
GTPeti2014-11-18 18:36:06 // 61589
Kieg.: Szerintem sokkal több értelme lenne a csatlakozások meglazításának, megtisztításának és összerakás előtt rézpasztával bekenésének. (Természetesen lehetőleg levett akksisaru mellett. Profik csinálhatják áthidalt testcsatlakozással is az akkusaru és a kasztni egy jól hozzáférhető pontja között, a bikakábel egyik felével.)
GTPeti2014-11-18 18:34:20 // 61588
Ez a lakatfogós történet nem ennyire egyszerű. Konkrétan nem is nagyon jó erre, legalábbis önmagában nem.. Maga a sokfogyasztós elv nem rossz ötlet, de a sok bekapcsolt fogyasztó mellett, a testcsatlakozás két oldalára csatlakozva kéne mérni a feszültséget. OK... lakatfogóval lehetne mérni az áramot, ebből kiszámítható az átmeneti ellenállás. Azonban erre olyan nagyon nagy szükség nincs, elég, hogyha látod, hogy 10mV esik ott, vagy többszáz, esetleg mégtöbb.
Pityukoma2014-11-18 18:19:29 // 61587
Teljesen logikus amit Szosza írt, lehet az is. Én arra gondolok (csak ötlet szinten) hogy ha vársz v. 2x izzítasz akkor ugye több idő telik el. Na mármost több idő alatt van ideje felépülni a kisnyomású üzemanyag körben a kellő nyomásnak. Nem tudom hogy FES/MES-el lehet-e nézni a kisnyomású körben a nyomást? Referencia értéket sem tudok :-( Viszont ha valamilyen okból nincs meg ott a kellő nyomás, akkor nehezebben indul a vas.
Kamionoknál (tudom mindig ezekre hivatkozok :-) ) van a gyári diag programban olyan pont amivel ki lehet kapcsolni hogy NE induljon be a motor, csak indítózzon. Közben lehet látni az indítózás közbeni nyomásokat. Indítózás közbeni ill.többféle fordulatszámhoz vannak gyári értékek. Ha nehezen indul v. gyengusz a moci akkor sok más mellett ezt is vizsgálni kell.
A test csatlakozásokat pedig egy roppant egyszerű méréssel lehet ellenőrizni: Lakatfogóval. Biztos a 159-nél is van rá eljárás hogy álló motornál hány bekapcsolt fogyasztóval mennyinek kell lenni a főkábelen átfolyó áramerősségnek. Gyári értéket sajna erre sem tudok. Viszont ha összefutunk legközelebb mondjuk egy talin akkor megmérünk több vasat, így lesz összehasonlítási alapunk. Csak figyelmeztess előtte hogy vigyem a lakatfogót - kölcsönbe tudok kérni-
Bocs ha hosszú voltam, csak pár ötlet kiböffent belőlem :-)
Kamionoknál (tudom mindig ezekre hivatkozok :-) ) van a gyári diag programban olyan pont amivel ki lehet kapcsolni hogy NE induljon be a motor, csak indítózzon. Közben lehet látni az indítózás közbeni nyomásokat. Indítózás közbeni ill.többféle fordulatszámhoz vannak gyári értékek. Ha nehezen indul v. gyengusz a moci akkor sok más mellett ezt is vizsgálni kell.
A test csatlakozásokat pedig egy roppant egyszerű méréssel lehet ellenőrizni: Lakatfogóval. Biztos a 159-nél is van rá eljárás hogy álló motornál hány bekapcsolt fogyasztóval mennyinek kell lenni a főkábelen átfolyó áramerősségnek. Gyári értéket sajna erre sem tudok. Viszont ha összefutunk legközelebb mondjuk egy talin akkor megmérünk több vasat, így lesz összehasonlítási alapunk. Csak figyelmeztess előtte hogy vigyem a lakatfogót - kölcsönbe tudok kérni-
Bocs ha hosszú voltam, csak pár ötlet kiböffent belőlem :-)
gpek2014-11-18 17:54:13 // 61586
Ja, ki is akarom nyomozni hogy mi lehet ez.
Haddel2014-11-18 17:47:10 // 61585
Tudom bosszantó nagyon.Én is volt, hogy inkább után töltöttem olajat, mert idegesített.
.......................2014-11-18 17:43:45 // 61584
Bár a bontottak is kiflik,amik nem repedtek
Le kell síkoltatni még
Le kell síkoltatni még
.......................2014-11-18 17:42:01 // 61582
25..30 Ezer
Haddel2014-11-18 17:40:07 // 61581
gpek2014-11-18 17:35:22 // 61580
Most az a legutolsó infóm hogy a járatok be vannak koszosodva és fennttartják az olajat a hengerekben. Következő csere előtt motortisztító adalék kell neki hogy kimossa.
Haddel2014-11-18 17:31:41 // 61579
Nekem is szokott össze-vissza mutatni a műszer,de a nívópálcával ellenőrizve elegendő volt az olajszint.
GTPeti2014-11-18 16:48:41 // 61578
Srácok, mennyiért mehet ma egy használt, de nem repedt leömlő 159 2.4-hez?
Liquid2014-11-18 16:45:06 // 61577
fasza :(
semmilyen más elektromos para nincs, ECU hibatároló üres, izzítás hiba sincs
semmilyen más elektromos para nincs, ECU hibatároló üres, izzítás hiba sincs
gpek2014-11-18 16:30:12 // 61576
Nekem is volt 302-es hibám, fiat update-et nyomot a motorvezérlő szoftra, azóta nincs :) Amúgy gyertyákat én is cseréltem, de nem oldotta meg a dolgot.
.......................2014-11-18 15:39:56 // 61575
tstkábel kontaktok a motortérben pucolva
Új akku
az egész izzitó áramkör szétszede,megpucolva az éintkezők
Ezek után jó lett
Új akku
az egész izzitó áramkör szétszede,megpucolva az éintkezők
Ezek után jó lett
Liquid2014-11-18 15:27:05 // 61574
nekem is elmúlt a hiba de továbbra is nehezen indul, úgy emlékezem pont Te írtál megoldást erre is...mi volt az?
Ha 2x izzítok vagy várok 5-10 másodpercet akkor könnyebben indul
Ha 2x izzítok vagy várok 5-10 másodpercet akkor könnyebben indul
David | Centocinquantanove2014-11-18 15:08:08 // 61573
Ennek így nem sok értelmét látnám... :)
ValeRossi462014-11-18 14:36:59 // 61572
Nekem megoldotta a gyertya csere,ezt írta ki nekem is tavaly. De ez nem jelenti az,h nem lehet akksi .
.......................2014-11-18 14:24:21 // 61571
Le merem fogadni ,h utána is csinálni fogja
csocsi2014-11-18 13:27:59 // 61570
Ma megnézte a szerelő.
Kontakt hiba nincs, gyertya csere esedékes
Kontakt hiba nincs, gyertya csere esedékes
ValeRossi462014-11-18 11:50:12 // 61569
Proxy rendezés mennyire bonyolult dolog?
147es megkapta a nagy kijelzős óracsoportot és villog a km számláló. A km-t átírtam az régi óra állására,de még mindig villog.
147es megkapta a nagy kijelzős óracsoportot és villog a km számláló. A km-t átírtam az régi óra állására,de még mindig villog.
gpek2014-11-18 10:25:30 // 61568
Azon agyaltam lehet a olaj pumpa a rossz, vagy az alsó lánc az ingadozó nyomás miatt?
Szabolcs 1592014-11-18 08:55:25 // 61567
Csabi2014-11-18 08:46:53 // 61566
Arra szavaznék én is...így látatlanban.
Marcox2014-11-18 08:45:56 // 61565
Áhhh! nagyon patyek! :) jó tudni,hogy így is lehet. Én jöttem,láttam, klikkeltem :) :D
Tegnap ezután még rákeveredtem a Youtube-ra, és vhogy rátaláltam egy ilyen kombinációkra hogy Hitler és az Alfa Romeo .... nagyjából gondolom a többség tud angolul. A 4C -s verziót belinkelem ide. -tudom nem ez a topic, de nevessünk már sokat ezeken a szürke őszi napokon! :)
Az olasz tudást meg nem tudom kinek van/nincs így annak nem látom sok értelmét belinkelni, ha nem érti meg a többség.
Hitler vs. Alfa Romeo 4C
Tegnap ezután még rákeveredtem a Youtube-ra, és vhogy rátaláltam egy ilyen kombinációkra hogy Hitler és az Alfa Romeo .... nagyjából gondolom a többség tud angolul. A 4C -s verziót belinkelem ide. -tudom nem ez a topic, de nevessünk már sokat ezeken a szürke őszi napokon! :)
Az olasz tudást meg nem tudom kinek van/nincs így annak nem látom sok értelmét belinkelni, ha nem érti meg a többség.
Hitler vs. Alfa Romeo 4C
gpek2014-11-18 08:16:14 // 61564
Ha valaki nem akar regisztrálni, vagy egyszerűen nem szeretné nézni az RTL arculatát itt a direkt link :o)
Nézd meg - video!
Nézd meg - video!
.......................2014-11-18 07:24:41 // 61563
Akkor nem csinál senki 159 hibatáblázatot?
.......................2014-11-18 07:21:50 // 61562
Német fórumokon böngésztemés a hirtelen 130 hűtővíz ,majd visszahűlés utánmegint ok 90 fok,és az eltűnő majd visszatérő vízszint ott egyértelműen a VÍZPUMPA hiba
elforog a lapát a tengelyen,így megáll a keringés
elforog a lapát a tengelyen,így megáll a keringés
Marcox2014-11-18 00:28:31 // 61561
Ejjha,de leült a múlt héthez képest a topic :)
Videózzunk egy kicsit akkor :)
http://rtl.hu/most/4191_automania_09-09-12
Videózzunk egy kicsit akkor :)
http://rtl.hu/most/4191_automania_09-09-12
.......................2014-11-17 20:29:15 // 61560
Az olajszintnek mindíg max on kell lennie,ez nem kérdés
Dömpi (il dottore)2014-11-17 19:34:45 // 61559
gpek2014-11-17 16:51:24 // 61558
És az hibás? Azért marad benne? Vagy mindig koppanón legyen az olaj hogy ne nyafizzon érte? Mit gondoltok?
Piritu - 1.000.0002014-11-17 16:30:12 // 61557
Kartergáz lecsapató/visszavezető rendszer mindegyikben kell hogy legyen, a TS-ben is van. Nekem nagy valószínűséggel abban marad benne.
norbi04092014-11-17 15:39:25 // 61556
Tenkjuuuszómaccs! :)
Akkor belevágok asszem...de a bizt kedvéért kap egy diamond lock váltózárat is majd :)
Akkor belevágok asszem...de a bizt kedvéért kap egy diamond lock váltózárat is majd :)
gpek2014-11-17 15:15:42 // 61555
Volt maxon is, mikor Csöri feltöltötte, de valamennyi elmegy. (Ez nyomozás alatt van).
De mikor maxon volt akkor is ugrált rendesen.
De mikor maxon volt akkor is ugrált rendesen.
David | Centocinquantanove2014-11-17 14:40:43 // 61554
Pénteken lemostam a kocsit, de úgy, hogy csilli villi lett... Eddig tartott!
A guta megüt! A hátulján megint látszik, az ablaktörlő íve, olyan retkes megint, pedig 1 napig sem élvezhettem a ragyogást.... :(
A guta megüt! A hátulján megint látszik, az ablaktörlő íve, olyan retkes megint, pedig 1 napig sem élvezhettem a ragyogást.... :(
David | Centocinquantanove2014-11-17 14:28:02 // 61553
na ebben nem voltam biztos, a hill-holder a VDC rendszer része...
tdemeter2014-11-17 14:20:46 // 61552
Elotte sosem volt ilyenem:(
tdemeter2014-11-17 14:20:08 // 61551
Az akksit tavasszal vettem, azt ketlem, hogy beallt volna.
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
.......................2014-11-17 14:18:09 // 61550
Ha jól sejtem sosincs maxon az olajszint?
.......................2014-11-17 14:13:54 // 61549
A VDC attól még megy,hogy a hill holder nem
dev1662014-11-17 14:06:32 // 61548
hűtővíz szintjét is nézegesd rendszeresen
gpek2014-11-17 13:40:32 // 61547
Aha, értem, nem villog. csak néha azt jelzi nincs, akkor világít és akkor ált. a pálca alján van csak az olaj. Idő elteltével, 1-2 egységet feljebb megy. Olyan mintha néha elszökne valahova a nyomás is meg az olaj is.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
David | Centocinquantanove2014-11-17 12:55:52 // 61546
Ez igaz, de a VDC üzemzavara nincs kihatással az úttartásra, ha pl vészhelyzet van?
dev1662014-11-17 12:42:35 // 61545
A csöpögő végű nívópálca az alacsony szintet, a kis olajoskanna pedig az alacsony nyomást jelzi. Ha ez utóbbi villog is, az az olaj cseréjére figyelmeztet a kézikönyv szerint.
Hűtővíz nem koszos?
Hűtővíz nem koszos?
gpek2014-11-17 12:13:31 // 61544
Pálcán is fellép az ingadozás. Az sem tiszta hogy az szintet vagy olajnyomást mér, mármint a digitális cucc. teljesen érthetetlen nekem ez az olaj téma a kocsinál.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
.......................2014-11-17 12:12:47 // 61543
Az elég ha 2 bármilyen kulcsod van,
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
.......................2014-11-17 12:08:01 // 61542
Hill holder nélkül megy az auto ugyanúgy
No para
No para
David | Centocinquantanove2014-11-17 11:57:23 // 61541
Amúgy a szerelőnek (sajnos) igaza van, vannak random előforduló "elektromos" öngyógyuló hibák, ez tény, de legalább ezek maguktól megjavulnak... :)
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).