Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2014-11-12 12:56:07 // 61354
Még annyit hozzàteszek hogy kérdezd meg Szatyit a 159 hibàiról. Ő húsz éve csak Alfàkkal foglalkozik. Azok a hibàk amit anapokban leírtàl pl.a Bmw-nél sokkal gyakoribb. Te gondolom ha olyan hibàd lenne mint nekem egyéletre végeznél az Alfàval.
Giuntini2014-11-12 12:48:02 // 61353
Annyit ehhez a vitàhoz hozzàtennék hogy az Alfa Romeo az a típus amivel nem csak egy autót veszel. Nekem sok autóm volt 90-től csak olasz (közben Suzi cég amit kimondhatatlanul utàltam) hanem az autózàs legszebb történrlmét. Ebből nőtt ki a Ferrari. Tehàt aki Alfàt vàsàrol az nem egyszerű hasznàlati eszközt vesz. Tehàt aki ilyen szempontok alapjàn dönt az vegyen Kiàt. Igen vannak hibàk de melyik gyàrtmànynak nincsen. A 159 minden szempontból jobb autó mind az elődei. Te màr nem fogsz tudni venni dízelt mert a környezrtvédelem miatt egyre bonyolultabbà vàlnak. Ebbe bele kell törődni.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-12 12:40:04 // 61352
azért az nagyon nagy különbség kettőnk között, hogy mondjuk ha a TS-ről kellene véleményt alkotnunk akkor Te amit hallasz arról fogsz beszélni én meg el tudom mondani hány blokkot adtam el vagy hajtókarcsapágyat...pl a héten is....
David | Centocinquantanove2014-11-12 12:38:21 // 61351
Igen, ezt én is hallottam és pont így is csinálom az esetek 99%-ában.
Egy közeli ismerős mégánjában van automata fenyszórókapcsoló, na ott egy izzópár max fél év.
Ehhez képest amit én kihúztam (több mint 16 hónapot) ezzel az izzóval az akár jónak is mondható... Pedig én nem vagyok a kapcsolgatós típus, ha elinduláskor felkapcsolom az úgy is marad amíg meg nem érkezem.
dev1662014-11-12 12:34:44 // 61350
így van, de mégsem saját használati tapasztalat. erre írtam, amit írtam. nem csak a SAJÁT használati tapasztalat számít, sőt bizonyos hibáknál semmit sem mond. Ugyan nem volt a birtokomban még 159, de sokat vezettem már mindenféle dízelekkel és hajtásláncokkal, mégsem tudtam meg semmit a lentebb boncolgatott a témákról. Arról a szerelőket és az alkatrészeseket kell kérdezni, és én így is tettem.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-12 12:29:32 // 61349
na látod, nálam sok minden lecsapódik ...
dev1662014-11-12 12:14:29 // 61348
az is igaz ma már az autóiparban, hogy minél újabb annál kevésbé tartós konstrukció.

nálunk ritka, de mobile.de-n azért árulnak nem kevés TBi-t, úgyhogy kell, hogy legyen vele már tapasztalat és nem csak 159-be szerelték.
Liquid2014-11-12 12:13:27 // 61347
Igen, egyetlen pozitívuma az hogy benzines hangja van, a 2.0 meg gyenge az én szempontomból
.......................2014-11-12 12:12:04 // 61346
Nincs 159 ed,
Ott a pont..
én sem értem ,hogy alkotsz véleményt ha nincs SAJÁT tapalasztalatod
Liquid2014-11-12 12:11:43 // 61344
sose fog kiderülni, mert nagyon kevés van belőle, mármint Tibi-ből
SZVSZ, a turbossága miatt abban is van/lesz szopásfaktor bőven
Más:
bécsi kolega szűk fél éve vett egy Julist 1.4 TJet 120Le, húlt héten beállt a turboja, 72e km-nél. Nagyon nem mindegy mit műveltek vele az elődök
'''''2014-11-12 11:55:49 // 61342
A Tibinek a fogyasztását sokallom a tudásához képest.A 2.0 meg írtad,hogy nem javaslod.
yani🍀2014-11-12 11:54:35 // 61341
Ez a vita már átment személyeskedésbe, ezért szerintem mindenkinek kéne vennie egy nagy levegőt és témát váltania!
Senkiről nem gondolnám, hogy a rossz szándék vezérli egy-egy hozzászólás megírásánál, de szerintem is jobb lenne, ha mindenki a saját tapasztalatait írná le.
dev1662014-11-12 11:52:20 // 61340
tudom egyelőre keveset tudunk róla és akkor biztos fostalicska is, de nekem az 1750 TBi az egyedüli ami szimpatikus, illetve a 2.0 JTDm új EGR hűtőházzal.
Csabi2014-11-12 11:52:08 // 61339
Megoszhatnád velünk a Szerelő nevét , elérhetőségét(?), lehet tudjuk ki az, de legalább akkor nincs elfedve a neve....ha már ennyi 159-et szerel naponta..
dev1662014-11-12 11:50:56 // 61338
amúgy ne értsd félre, nem kóstolgatásnak szántam, hanem arra akartam utalni, hogy egyáltalán nem/nem csak a felhasználói tapasztalat az igazi tapasztalat, nem lehet ezt így kisarkítani.
'''''2014-11-12 11:47:46 // 61337
Tényleg csak érdeklődés képen kérdezem:Ha a 159-be nem ajánlod a dízel motort akkor mit?Csak az 1.9, 2.2,3.2-est ne mond.
Egyébként nekem semmi gondom az enyémmel.
dev1662014-11-12 11:45:31 // 61336
Szsvsz az önámításnak és érzelmi alapra terelni a témát, nem sok értelme. Nincs itt min megsértődni. Én minden autómnak ismerni akartam a típushibáit, hogy időben fel tudjak készülni és elkerüljem a súlyosabb hibákat. pl. ha tudtam volna régebben, hogy az EGR szelep pozíciója nincs szabályozva és tisztítás a világon semmit nem ér, akkor sokkal hamarabb kicserélem/felújítom a szelepet és nem kormoltam volna teli a szívósort és az EGR csöveket feleslegesen a 20V-n, mert ma már felismerem a tüneteket. Vagy régen régen a 10V 166-omon nem újítom fel feleslegesen az injektorokat, mivel később kiderült, hogy nem is volt komoly bajuk és a felújítás után sem lettek jobbak. Ma már nem tudnának ilyennel átb*ni. Számos ilyen esetet tudnék felhozni. Én inkább informálódok, tanulok és nyitott szemmel járok és ezzel sok pénzt és bosszúságot spórolok meg.
dev1662014-11-12 11:33:12 // 61335
ismerek itt valakit, aki minden létező típusról markáns véleményt formál kizárólag a hozzá rendelt alkatrészek mennyisége alapján (nem saját használati/szerelői tapasztalat alapján). :)) hogy is van ez?
Dömpi (il dottore)2014-11-12 11:22:25 // 61334
"1 nem a típust fikáztam, hogy annak bizonyos motorváltozatait, egész pontosan 1.9 16V, 2.4 20V, 2.0 16V"

...és ezzel jó néhány CarTárs lelki világába gázoltál bele, akik mellesleg féltő gonddal óvják autóikat, mindent megadnak nekik, ja, és amúgy tökéletesen működnek náluk a vasak.
Ha nem tűnt volna fel ugyanis, itt a fórumon >80% 1.9 16V tulaj.

Te meg ezt értsd meg!
Jó lenne, ha még egy darabig nem lennénk 156-topic (hiba, hiba, hiba és mégtöbb hiba...mert ott már szinte csak erről szól a történet, pedig ott sem kellene!)

Nem azt mondom, hogy ha tényleg van probléma, akkor söpörjük a szőnyeg alá, de a véleményed formáld meg kérlek vélemény-ként, ne tényállításként és lehetnél kicsit emocionálisan érzékenyebb - ld. amit fentebb írtam.

Ennyi
mex862014-11-12 11:13:24 // 61333
ugy mär nem.
nekem nem volt se szintszabälyzo se moso csak projektoros lämpa
ki is szedették :D
dev1662014-11-12 11:11:01 // 61332
1 nem a típust fikáztam, hogy annak bizonyos motorváltozatait, egész pontosan 1.9 16V, 2.4 20V, 2.0 16V (ez utóbbit kizárólag az EGR hűtési probléma miatt, amiről csak itt olvastam, ellenben már többször)
2 leírom újra: ahhoz, hogy a szívósori, DPF és hf problémákról képet kapj nem egy autót kell 100ekm-ig hajtani, hanem sok autóról kell infót gyűjteni. Én ezt megtettem és teszem a mai napig. Nem csak a 159-ről, minden alfáról, mert érdekelnek szőröstül bőröstül.
3 egy tulaj tapasztalata vajmi keveset ér egy specializált szerelő tapasztalatával szemben, aki egyszerre (nyilván nem egyedül) 3-4 159-esen dolgozik nap mint nap. Valamilyen szinten ez is torz kép, hiszen csak a rosszul találkozik, de egyetlen tulaj tapasztalatához képest, még mindig sokkal többet mond statisztikailag. Ha ezt megérted örülök, ha nem, nem csodálkozom.

A vw-s kötekedést tedd el későbbre vagy annak aki erre kíváncsi (jelenleg is 3 alfám van és a rajongás egyre vészesebb méretet ölt), mert nem az Alfát szidtam, még csak nem is a 159-et, hanem a 159-be épített dízelmotorokat. Nekem is unalmas, ugyanazt leírni 100-adszorra, mert mindig van aki szándékosan félreért dolgokat és belemagyarázza a saját vélt igazát.
Dömpi (il dottore)2014-11-12 10:48:42 // 61331
Nekem azt mondta a szerelőm, hogy ezeknek az emeltfényerejű izzóknak egy titka van: a kocsi indítása után csak kb. 15-20mp múlva kapcsold fel. Addigra beáll a generátor egy egyenletes üzemre.
David | Centocinquantanove2014-11-12 10:37:58 // 61330
Jó hogy épp felhoztad, ma reggel adta meg magát az egyik izzóm a tompítottban.
OSRAM Silverstar 2.0 volt benne tavaly június vége óta.
Igazából élettartamra és fényerőre nem panaszkodhatok, vagy csak nem próbáltam még erősebbet.
Ezt próbálta már valaki? Féleg, hogy gagyi hatása lenne, amit nem akarok, viszont jobban tetszene a kékes hatású fénye...
Giuntini2014-11-12 10:16:35 // 61329
Ezzel egyetértek. Az hogy mit kell rákölteni egy autóra, az nagyban függ a szerencsétől is. Az én esetem szerintem egyedi, és ez bárkinek benne van a pakliban, aki használt autóra szánja rá magát. Valódi véleményt egy motor konstrukciójáról csak akkor lehet mondani, hogyha te járattad be, és és megadtál mindent a motornak ami kell. Mellesleg a nagy VW imádó Auto Bild is csak 100ezres megbízhatósági tesztet csinál, és utána szedik szét darabokra a motort. 100ezer kilométer egy normálisan karbantartott motornak semmi. A 2.4 pedig nem arról híres, hogy 100ezer alatt szétugrik.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-12 09:39:36 // 61328
felesleges ezen rugózni...ahhoz, hogy bárki véleményt formáljon menjen vele legalább 100e km-et, nézzem meg mit költött rá és le tudja vonni a konklúziót ...
Dömpi (il dottore)2014-11-12 09:01:31 // 61327
Nem akartam támadó lenni, de mostmár igen!
Bazira unom ugyanis, hogy beirkálsz ide olyanokat, amikből az jön le, hogy a 159 mekkore sz@r. Holott valódi tapasztalatod nincs, nem is lehet, mert nics 159-ed.
Hidd el én is számos autót vezettem már több száz kilométereken, és max annyit állapítottam meg, hogy jó-e az úttartása, a kormányozhatósága, kényelmes-e stb. De hogy milyen jó vagy rossz a motor konstrukciója, azt ennyiből nem lehet megállapítani.
Ha csupán ennyi a mondanivalód a típusról, hogy sz@r, akkor azt inkább máshol írd le...pl egy VW fórumban.
Ja, és ajánlom figyelmedbe néhány 159 tulaj elmúlt néhány hozzászólását a pozitív tapasztalatairól és a típus védelméről.
Ennyi! Részemről a témát lezártam!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-12 08:35:16 // 61326
pedig az 56 nem is projektoros....én bekockáztatom, projektoros a lámpa, lesz lámpamosó, lehet megveszem a szintszabályzót is...a kutya nem mondja meg, hogy nem gyári....
Liquid2014-11-12 08:10:52 // 61325
engem se, pedig a 156-tal 1 évet közlekedtem xenonnnal sima lámpában.
mex862014-11-12 07:37:16 // 61324
engem anno többször is
utolagosat le is szedették velem...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-12 07:10:47 // 61323
Soha nem allitottak meg egyetlen xenonos autommal sem nyolc ev alatt...
Chianti2014-11-12 00:33:01 // 61322
Nem vagyok alapító tag itt az Amorén, semmilyen autóipari végzettségem nincs, és igazából nem is értek az autókhoz, pláne nem a dízelekhez. Nov. 4-én múlt 1 éve hogy nálam van "NINA a Vörös Démon", és amióta regisztráltam ide, azóta minden nap rendszeresen olvasom és ha úgy érzem hogy van mondanivalóm, néha hozzá is szólok 1-1 témához. Az elmúlt 1 év alatt sok tulajjal sikerült személyesen is találkoznom, és rengeteg infót, ha úgy tetszik tudást, gyűjtöttem össze szeretett típusunkról a segítségetekkel. De lassan kezdem úgy érezni, hogy minél többet olvasom a topicot, a sok vélt, vagy valós probléma kissé eltúlzott és komolyan elriasztja az esetlegesen ide tévedő, tájékozódni kívánó, leendő Alfa tulajokat, vagy a frissen regisztrált, még mámorban úszó lelkes rajongókat.
Jó ötletnek tartom egy átfogó, elsősorban tapasztalatokon alapuló, motorspecifikus, kritikus alkatrészekre, előforduló hibákra kiterjedő adatbázis létrehozását. Ez tényleg sokat segítene mindannyiunknak és a jövőbeli vásárlóknak egyaránt. De azért ne arról szóljon már ez az igazán pörgős topic, hogy ha beülök az imádott vérdámba, akkor mintegy Damoklész kardjaként ott lebegjen a fejem felett a fenyegető veszedelem, hogy vajon ha most elindulok akkor odaérek-e, vagy esetleg út közben beáll az EGR, eltömődik a DPF, elkoszolódik a MAP, LMM ,leszakad az örvénycsappantyú és beszívja a motor... csak hogy néhányat említsek a slágertémák közül. Természetesen nem vonom kétségbe mindezek valószínűségét... de szerintem - mondom ezt saját tapasztalatból, ill. az elmúlt évben hallottak/olvasottak alapján - ez a 159-es típus egy baromi jó konstrukció, igazi élményautó, gyönyörű kívül belül, pazar a futóműve, de minek is soroljam, hisz úgyis tudjátok... viszont semmivel sem problémásabb mint pl. a német konszern márkái. Ez az én véleményem... és vállalom. Maradok továbbra is lelkes olvasó, és remélem még sokáig boldog 159 tulaj.
Pityukoma2014-11-11 23:30:39 // 61321
Off:
Pl: a DAF
On.
Jupiter1552014-11-11 23:00:06 // 61320
Érdekes, pont a Dömpi által belinkelt GE Ultralightról cseréltem éppen ma Osram Nightbreakerre (meglett az a kis rugó, de le kellett venni hozzá az alsó motorvédőt), és az Osram sokkal jobb (a teremgraázsban nagyon látványos a különbség).
dev1662014-11-11 22:47:10 // 61319
Azért értelmetlen, amit írsz, mert a boncolgatott témák egyikéhez sem kell felhasználói tapasztalat és messziről ordít, hogy úgy szóltál bele a vitába, hogy nem igazán tudtad miről is szólt. Ráadásul burkoltan támadó hangnemben tetted ezt, miközben neked senki sem ártott. Mindegy, nem lényeg.

BTW nem kevés 59-essel volt dolgom az évek során. A családon belül volt egy 1.9 16V 1,5 évig, de baráti próba erejéig, máskor vételi szándékból (másik családtagnak kerestük) vezettem már 1.9 16V manuálist (ebből 3-at is), automatát is és 2.4 automatát és igen, ez idő alatt egyik sem szívta be a lapatkákat és nem melegedett túl sem, ergó ezek a hibák ki is zárhatók, nemde? :)))
Haddel2014-11-11 22:31:49 // 61318
A 159 után kicsit másabb lehet az úttartása a szuzinak :-)
Dömpi (il dottore)2014-11-11 22:30:32 // 61317
Jó éjt!
Dömpi (il dottore)2014-11-11 22:30:06 // 61316
Nem! Direkt nem! Pont azért nem, hogy ne egye szét a belső felét!
Haddel2014-11-11 22:24:46 // 61315
Én is pont igy voltam,első rá nézésre ,jol néztek ki,aztán vettem észre az első tengelyen levők belső szélét. Neked a gyári értékre van állítva a futómű?
Dömpi (il dottore)2014-11-11 22:13:22 // 61314
A kopáshoz annyit, hogy a gumisom szerint szinte semmit (ránézésre), a két elsőnél a belseje kicsit jobban kopott. Szerinte keményebbre kellene fújnom jövőre. Idén közepes terhelésre fújtam (elöl 2,7 hátul 2,5), de jövőre teljes terhelésre fogom fújni (elöl 2,9 hátul 2,7).

Igen Robi, igazad volt! :)
Dömpi (il dottore)2014-11-11 22:11:18 // 61313
Majd hétvégén megmérem.
Húzós napom volt, egész nap Pesten voltam egy konferencián a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál, este 7-re értem haza, utána egyből húztam a gumishoz.
Úgyhogy onnan visszaérve csak beraktam a kerekeket a garázsba.

OFF
Egy bérelt szutyuki swift-tel voltam Pesten...bakker, konkrétam halálfélelmem volt abban a kocsiban!
ON
Dömpi (il dottore)2014-11-11 22:08:38 // 61312
Mostmeg elcsesztem a linket, ááááááááááááááááááá

link
Haddel2014-11-11 22:08:05 // 61311
Neked mennyit koptak a nyári gumik?
Dömpi (il dottore)2014-11-11 22:07:43 // 61310
Én GE Megalight Ultra-t használtam és nagyon jó volt.
http://www.alfaamore.hu/tagok/7137/autok/8452/blog/26068


Azután vettem bele Osram Nightbreaker-t...hát a GE jobb is, és olcsóbb is.
Élettartama kb. ugyanaz.
Haddel2014-11-11 22:04:47 // 61309
Nekem se ajánlotta senki,de tudtam, hogy ilyet akarok :-)
Dömpi (il dottore)2014-11-11 21:58:23 // 61307
a 8V a legmaszívabb, legstabilabb motor és nincs benne örvénycsappantyú...mondjuk nem is megy úgy, mint a 16V, hacsak ... :)
Piritu - 1.000.0002014-11-11 21:57:58 // 61306
A lámpába beírt betűjelzéseket nézted? A pékek azt is szokták nézni.
Marcox2014-11-11 21:55:20 // 61305
Igen, őt már kaptam ajánlatban, hogy oda vigyem inkább ne "márkaszervizbe"
csak ma a ....-om ki lett és hagytam mindent úgy ahogy van, nem foglalkoztam tovább vele..talán majd éjjel :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak