Pénteken lemostam a kocsit, de úgy, hogy csilli villi lett... Eddig tartott!
A guta megüt! A hátulján megint látszik, az ablaktörlő íve, olyan retkes megint, pedig 1 napig sem élvezhettem a ragyogást.... :(
David | Centocinquantanove2014-11-17 14:40:43 // 61554
David | Centocinquantanove2014-11-17 14:28:02 // 61553
na ebben nem voltam biztos, a hill-holder a VDC rendszer része...
tdemeter2014-11-17 14:20:46 // 61552
Elotte sosem volt ilyenem:(
tdemeter2014-11-17 14:20:08 // 61551
Az akksit tavasszal vettem, azt ketlem, hogy beallt volna.
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
.......................2014-11-17 14:18:09 // 61550
Ha jól sejtem sosincs maxon az olajszint?
.......................2014-11-17 14:13:54 // 61549
A VDC attól még megy,hogy a hill holder nem
dev1662014-11-17 14:06:32 // 61548
hűtővíz szintjét is nézegesd rendszeresen
gpek2014-11-17 13:40:32 // 61547
Aha, értem, nem villog. csak néha azt jelzi nincs, akkor világít és akkor ált. a pálca alján van csak az olaj. Idő elteltével, 1-2 egységet feljebb megy. Olyan mintha néha elszökne valahova a nyomás is meg az olaj is.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
David | Centocinquantanove2014-11-17 12:55:52 // 61546
Ez igaz, de a VDC üzemzavara nincs kihatással az úttartásra, ha pl vészhelyzet van?
dev1662014-11-17 12:42:35 // 61545
A csöpögő végű nívópálca az alacsony szintet, a kis olajoskanna pedig az alacsony nyomást jelzi. Ha ez utóbbi villog is, az az olaj cseréjére figyelmeztet a kézikönyv szerint.
Hűtővíz nem koszos?
Hűtővíz nem koszos?
gpek2014-11-17 12:13:31 // 61544
Pálcán is fellép az ingadozás. Az sem tiszta hogy az szintet vagy olajnyomást mér, mármint a digitális cucc. teljesen érthetetlen nekem ez az olaj téma a kocsinál.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
.......................2014-11-17 12:12:47 // 61543
Az elég ha 2 bármilyen kulcsod van,
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
.......................2014-11-17 12:08:01 // 61542
Hill holder nélkül megy az auto ugyanúgy
No para
No para
David | Centocinquantanove2014-11-17 11:57:23 // 61541
Amúgy a szerelőnek (sajnos) igaza van, vannak random előforduló "elektromos" öngyógyuló hibák, ez tény, de legalább ezek maguktól megjavulnak... :)
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).
David | Centocinquantanove2014-11-17 11:50:42 // 61540
Tetesd vissza a perselyt rugóstul mindenestül. Ha továbbra is előjön akkor meg kell nézni hány éves az akksid. Nálam is így volt - személyes tapasztalatból mondom - (de másnál is volt már ilyen), hogy ha kezd gyengélkedni akkor akár 1-2 hónappal előtte is elkezdheti csinálni ezeket a dolgokat (hill holder not availabe, VDC not available, stb.)
Nálam elkezdte irogatni, motor újraindításkor mindig eltűnt a hibajel, nem is foglalkoztam vele komolyabban, nem vittem szervizbe. kb 2 hónapra rá meg is feküdt az akksi teljesen.
Ha ez sem akkor ráérünk majrézni... :)
Nálam elkezdte irogatni, motor újraindításkor mindig eltűnt a hibajel, nem is foglalkoztam vele komolyabban, nem vittem szervizbe. kb 2 hónapra rá meg is feküdt az akksi teljesen.
Ha ez sem akkor ráérünk majrézni... :)
dev1662014-11-17 11:46:56 // 61539
Piritu tippje sem rossz, mert a JTD-kben a motorszellőztető rendszer része egy olajpára lecsapató tartály, ami szintén tárolhat pár deci olajat, ha eldugul. Normális esetben a lecsapódó olaj azonnal visszafolyik a karterbe. Más kérdés, hogy ebben a tartályban csak nagyon lassan gyűlik össze az olaj, mert a kartergázt szűri, így a te esetedre nehéz ráhúzni. JTS-nél nem tudom biztosan, hogy van-e ilyen rendszer, de gyanítom, hogy van.
dev1662014-11-17 11:42:46 // 61538
tényleg ingadozik (nívópálca) vagy csak az olajszintmérő szerint? Ha igen, mennyivel?
Nálam egyszer fordult elő ilyen hibajelzés (JTD), amikor a mélygarázsból lassan, 1-esben hajtottam ki, így volt ideje az olajnak hátrafolyni a karterben az emelkedőn felfelé.
Az olajszintmérőt akkor lenne érdemes cserélni, ha a nívópálcán nincs ingadozás.
Én első körben csak olajszűrőt cserélnék, mert lehet, hogy valami kínai vacak került be, amiben egyáltalán nincs nyomástartó szelep.
Nálam egyszer fordult elő ilyen hibajelzés (JTD), amikor a mélygarázsból lassan, 1-esben hajtottam ki, így volt ideje az olajnak hátrafolyni a karterben az emelkedőn felfelé.
Az olajszintmérőt akkor lenne érdemes cserélni, ha a nívópálcán nincs ingadozás.
Én első körben csak olajszűrőt cserélnék, mert lehet, hogy valami kínai vacak került be, amiben egyáltalán nincs nyomástartó szelep.
gpek2014-11-17 11:28:00 // 61537
Erre az olajszint ingadozásra nem tud valaki megoldást? Neten írják hogy van de nincs konkrét hogy mitől vagy hogy... aggasztó... Kicseréltetem a szenzort hátha...
tdemeter2014-11-17 11:16:26 // 61536
Szerdan viszem vissza, addigra lesz meg a csere persely, akkora kerul bele az uj rugo is...
tdemeter2014-11-17 11:13:23 // 61535
Akkoris kapjak be...
Elvittem egy kuplung rugo cserere a gepet, mert eltort.
Mikor szetszedtek, kiderult, hogy a rugo egy kis perselyben mozog, de a szetszedeskor a persely darabjaira hullott mert "el volt oregedve". Meg is mutattak, azt mondtam, ok.
Erre mondtak, hogy ettol meg jarhatok vele, mert a kuplung a rugo nelkul is ki tudja nyomni magat.
Mondtam a szerelonek, hogy ok, de ugye semmi (de tenylgeg) semmi nem baszodik majd el a kocsin emiatt?
Azt mondta, hogy higgyem el semmi.
Ez volt csutortokon, szombat reggel jott elo a hiba, addig nem is hasznaltam a kocsit.
Ma reggel ismet.
Most felhivtam a szerelot es eskudozott, hogy nem, ez nem lehet emiatt es h tok normalis egy alfanal ha idonkent van elektromos hiba, de en valahogy erosen szkeptikus vagyok.
Miert most jott elo pont?
AAAHhhh
Az a baj, hogy enis elhiszek mindent, igazabol ott basznak at ahol akarnak...
Elvittem egy kuplung rugo cserere a gepet, mert eltort.
Mikor szetszedtek, kiderult, hogy a rugo egy kis perselyben mozog, de a szetszedeskor a persely darabjaira hullott mert "el volt oregedve". Meg is mutattak, azt mondtam, ok.
Erre mondtak, hogy ettol meg jarhatok vele, mert a kuplung a rugo nelkul is ki tudja nyomni magat.
Mondtam a szerelonek, hogy ok, de ugye semmi (de tenylgeg) semmi nem baszodik majd el a kocsin emiatt?
Azt mondta, hogy higgyem el semmi.
Ez volt csutortokon, szombat reggel jott elo a hiba, addig nem is hasznaltam a kocsit.
Ma reggel ismet.
Most felhivtam a szerelot es eskudozott, hogy nem, ez nem lehet emiatt es h tok normalis egy alfanal ha idonkent van elektromos hiba, de en valahogy erosen szkeptikus vagyok.
Miert most jott elo pont?
AAAHhhh
Az a baj, hogy enis elhiszek mindent, igazabol ott basznak at ahol akarnak...
Marcox2014-11-17 10:55:10 // 61534
Nekem 2 rendes kulcsom van hozzá. Nem tudom mi a "gyári" kit ennél az Alfánál.
Fiatnál van tapasztalatom, ott kapsz egy rendes bicskás kulcsot + 1 sima fapad verziót.
Fiatnál van tapasztalatom, ott kapsz egy rendes bicskás kulcsot + 1 sima fapad verziót.
David | Centocinquantanove2014-11-17 10:55:08 // 61533
Félreértesz. A hillholder mindig aktív, ha a VDC be van kapcsolva, de csak akkor élesedik be effektíve, ha a leírt 4 dolog egyszerre fennáll.
Olyan mint a légzsák, folyamatosan "működik", de csak akkor durran ha szükséges.
Ha kiírja neked a hibaüzit, akkor a VDC (vagy annak egyes moduljai, pl. hill-holder) nem frankó valami miatt.
Ez általában gyengélkedő akksi miatt szokott előfordulni, de volt már kuplung vagy fékpedál kapcsoló miatt is.
Olyan mint a légzsák, folyamatosan "működik", de csak akkor durran ha szükséges.
Ha kiírja neked a hibaüzit, akkor a VDC (vagy annak egyes moduljai, pl. hill-holder) nem frankó valami miatt.
Ez általában gyengélkedő akksi miatt szokott előfordulni, de volt már kuplung vagy fékpedál kapcsoló miatt is.
norbi04092014-11-17 10:50:26 // 61532
Sziasztok!
Írtam egy biztosítónak lopás casco-val kapcsolatban. Ma visszaírtak, hogy rendelkezni kell az összes kocsihoz tartozó kulcsal. Na ez eddig oké is...de a gyárból hány kulccsal gurul ki a kicsike? Mert nekem van 1 db távirányítós és 1 db szervízkulcs vagy hogy hívják. Ha ez nem elég, akkor magyarul nem tudok biztosítást kötni? :) Vagy mit lehet ilyenkor tenni?
Írtam egy biztosítónak lopás casco-val kapcsolatban. Ma visszaírtak, hogy rendelkezni kell az összes kocsihoz tartozó kulcsal. Na ez eddig oké is...de a gyárból hány kulccsal gurul ki a kicsike? Mert nekem van 1 db távirányítós és 1 db szervízkulcs vagy hogy hívják. Ha ez nem elég, akkor magyarul nem tudok biztosítást kötni? :) Vagy mit lehet ilyenkor tenni?
tdemeter2014-11-17 10:45:52 // 61531
Ez fura, tuti nem tettem 1-be.
David | Centocinquantanove2014-11-17 10:29:55 // 61530
Bocs, hülyeséget írtam, 6%-os lejtő / emelkedő.
Ja, és a motornak járnia kell természetesen.
Ja, és a motornak járnia kell természetesen.
David | Centocinquantanove2014-11-17 10:27:19 // 61529
A Hill holdert 4 tényező együttállása kapcsolja be:
- a kuplung ki van nyomva
- a sebváltó 1-esben vagy R-ben van
- a fékpedál be van nyomva
- az autó (asszem) 7 vagy annál nagyobb fokos emelkedőn / lejtőn áll
- a kuplung ki van nyomva
- a sebváltó 1-esben vagy R-ben van
- a fékpedál be van nyomva
- az autó (asszem) 7 vagy annál nagyobb fokos emelkedőn / lejtőn áll
tdemeter2014-11-17 10:21:21 // 61528
Na ez tok vicces, ma reggel ugyanott ugyanazon a lejton kiirta, hogy hill-holder unavailable:)
Szoval nem tudok mast gondolni, csak hogy jol elbaxtak a szervizben.
A hill-holdernek es a kuplung kapcsolonak konkretan mi koze van egymashoz?
Szoval nem tudok mast gondolni, csak hogy jol elbaxtak a szervizben.
A hill-holdernek es a kuplung kapcsolonak konkretan mi koze van egymashoz?
gpek2014-11-17 08:10:41 // 61527
Az is izgi hogy a tied dizel vagy is tök más felépítésű motor. Hova megy el fél liter rejtélyes.
gpek2014-11-17 07:56:16 // 61526
Kb 4000 szal nem vész. Marha fura. Az is fura más téma, hogy lefrissítette a fiat a szoftvert majd 2-3000 km eltűnt az órából. Magyarul visszatekerte a fiat a kocsit. Most annyi a km mint a motor km az Ecuban. Összesen 130.000.
.......................2014-11-17 07:45:50 // 61525
Nekem a Novitec 8x19 ET35 245 széles gumival
pont jó,szerintem az ET 30 határeset 8coll széles felnivel
Bár ha robbantott gumit szerelsz rá jó lehet..
215 45 R18 pl
amúgy a gyári méret 235 45 r18
pont jó,szerintem az ET 30 határeset 8coll széles felnivel
Bár ha robbantott gumit szerelsz rá jó lehet..
215 45 R18 pl
amúgy a gyári méret 235 45 r18
Piritu - 1.000.0002014-11-17 07:05:07 // 61524
Nekem eddig 2x csinált ilyet a Párduc. Az olaj a nagy valószínűséggel a kartergáz szűrőben maradt ott.
Hány km van az olajban?
Hány km van az olajban?
gpek2014-11-17 06:49:49 // 61523
Köszönöm valahol én is így sejtettem. De van az a indítás előtti ellenőrző. Pl autopályán megállok a benzinkúton és 2 perc múlva indulok azt írja nincs benne olaj ott világít a kanna a digit kijelzőn. Majd megállok ismét várok akkor visszafolyik és félig lesz a jelzés. Idegesítő kicsit ez hogy sípol, meg hogy ekkora az eltérés. Selenia star van benne.
dev1662014-11-16 23:25:48 // 61522
olajszintet megismételhető körülmények között érdemes ellenőrizni. A min-max szintek üzemmeleg motorra vonatkoznak, 5 perccel a leállítás után nézve. De nézheted 1 nap állás után hidegen is, a lényeg, h mindig ugyanúgy, így össze tudod hasonlítani.
Hosszú állás után, az állás idejétől függően bőven a max fölé mehet a szint, ami teljesen normális, hiszen (főleg az olajszűrőből) több deci olaj visszafolydogál a karterbe.
Ha ugyanolyan körülmények között ellenőrizve is változik az olajszint, az már más tészta.
Hosszú állás után, az állás idejétől függően bőven a max fölé mehet a szint, ami teljesen normális, hiszen (főleg az olajszűrőből) több deci olaj visszafolydogál a karterbe.
Ha ugyanolyan körülmények között ellenőrizve is változik az olajszint, az már más tészta.
gpek2014-11-16 23:03:30 // 61521
Ma leszedtem a csillárt. De nem ott van a hiba a csomitartónál.
Az szerintetek normális hogy baromira változik a motorolaj szint a digit kijelzőn és a pálcán is? Magyarul mintha elkenődne vagy fél liter aztán mire visszafolyik stb. Meg mondjuk néha furán szökik is de ezt még nem vizsgáltam agyon.
Az szerintetek normális hogy baromira változik a motorolaj szint a digit kijelzőn és a pálcán is? Magyarul mintha elkenődne vagy fél liter aztán mire visszafolyik stb. Meg mondjuk néha furán szökik is de ezt még nem vizsgáltam agyon.
Mr.Szaki2014-11-16 21:24:01 // 61520
Ezt egyszer egy komolyabb lejtőn már én is tapasztaltam...
Jossi2014-11-16 21:03:28 // 61519
Sziasztok!!! Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogy fel lehet-e rakni az autóra gyári 7x16" ET34 es felni helyett nem gyári 8x18"ET30 felnit 235/40R18-as gumikkal!! Engem az ET szám érdekel,ugyanis a gyári 8x 18-as felninek az ET száma 41!! Előre is köszi a segítséget!!
ValeRossi462014-11-16 18:51:18 // 61518
Ma kicsit jobban raneztem arra az olajpara leeresztore,mert h ott a felso kozepso cso ki-be jar,sot most hogy jobban hozzafertem siman kihuztam a hazbol. Ja es onnan kartergaz is lathato modon tavozott. Pityukoma es Shadin is megnezte nem kene mozogni annak a csonek :) gondolom nem uzemszeru az allapot :D
Liquid2014-11-16 16:40:43 // 61517
mindenki és minden teszt az aktuális Conti TS-t isteníti, gondoltam kipróbálom, ráadásul a Pandánál nem volt nagy az árkülönbözet. Az Alfára nem ilyet vettem mert abban a méretben már túl drága volt nekem.
Haddel2014-11-16 13:54:13 // 61516
Haddel2014-11-16 08:59:25 // 61515
Úgy értettem,a hóban fog jól tapadni :-)
Pityukoma2014-11-15 22:39:51 // 61514
Sokat vacilláltam hogy milyet vegyek. Aztán azért döntöttem ez mellett, mert ha leesik a hó a gyerekek azonnal nyúznak hogy menjünk szánkózni. Hóláncom ugyan van 4db, de az Alfa-ra mind kicsi. A péceli dombságra szoktunk kimenni és oda kell a jó gumi ha nem akarok tavaszig ott maradni.
Bízom benne hogy beválik. :-)
Bízom benne hogy beválik. :-)
Pityukoma2014-11-15 22:34:00 // 61513
Azért vigyázni kell vele, száraz úton tesztelgettem, meg sem közelíti a nyári testvérét. Nem hiába nevezik télinek.
Pityukoma2014-11-15 22:30:12 // 61512
Nekem már 2 éve bent van.
(Jó ez a blog írás, már fogalmam sem volt mikor raktam be)
(Jó ez a blog írás, már fogalmam sem volt mikor raktam be)
Pityukoma2014-11-15 22:24:58 // 61511
Én is ezt használom :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-15 21:26:08 // 61510
ez tényleg így van :)
Haddel2014-11-15 21:09:33 // 61509
Ez nem semmi :-) :-)
'''''2014-11-15 20:55:23 // 61508
Ha gyenge aksival indítok,még a dpf-et is kiírja,hogy eldugult.Nincs is már bent a kocsiban! :-)
Liquid2014-11-15 20:50:44 // 61507
2013.08 óta van meg, eddig műxik rendesen.
Haddel2014-11-15 20:33:14 // 61506
Szerintem sok minden vissza vezethető a gyenge aksira.Nekem multkor csutkára lemerült az aksi(,3 hétig nem használtam a kocsit),feltöltöttem,azóta a fejegység is stabilan működik.Nem fagy le, mint előtte.
tdemeter2014-11-15 20:25:49 // 61505
Hetfon visszaviszem nekik, mert tuti nem veletlen a dolog.