Áhhh! nagyon patyek! :) jó tudni,hogy így is lehet. Én jöttem,láttam, klikkeltem :) :D
Tegnap ezután még rákeveredtem a Youtube-ra, és vhogy rátaláltam egy ilyen kombinációkra hogy Hitler és az Alfa Romeo .... nagyjából gondolom a többség tud angolul. A 4C -s verziót belinkelem ide. -tudom nem ez a topic, de nevessünk már sokat ezeken a szürke őszi napokon! :)
Az olasz tudást meg nem tudom kinek van/nincs így annak nem látom sok értelmét belinkelni, ha nem érti meg a többség.
Hitler vs. Alfa Romeo 4C
Marcox2014-11-18 08:45:56 // 61565
gpek2014-11-18 08:16:14 // 61564
Ha valaki nem akar regisztrálni, vagy egyszerűen nem szeretné nézni az RTL arculatát itt a direkt link :o)
Nézd meg - video!
Nézd meg - video!
.......................2014-11-18 07:24:41 // 61563
Akkor nem csinál senki 159 hibatáblázatot?
.......................2014-11-18 07:21:50 // 61562
Német fórumokon böngésztemés a hirtelen 130 hűtővíz ,majd visszahűlés utánmegint ok 90 fok,és az eltűnő majd visszatérő vízszint ott egyértelműen a VÍZPUMPA hiba
elforog a lapát a tengelyen,így megáll a keringés
elforog a lapát a tengelyen,így megáll a keringés
Marcox2014-11-18 00:28:31 // 61561
Ejjha,de leült a múlt héthez képest a topic :)
Videózzunk egy kicsit akkor :)
http://rtl.hu/most/4191_automania_09-09-12
Videózzunk egy kicsit akkor :)
http://rtl.hu/most/4191_automania_09-09-12
.......................2014-11-17 20:29:15 // 61560
Az olajszintnek mindíg max on kell lennie,ez nem kérdés
Dömpi (il dottore)2014-11-17 19:34:45 // 61559
gpek2014-11-17 16:51:24 // 61558
És az hibás? Azért marad benne? Vagy mindig koppanón legyen az olaj hogy ne nyafizzon érte? Mit gondoltok?
Piritu - 1.000.0002014-11-17 16:30:12 // 61557
Kartergáz lecsapató/visszavezető rendszer mindegyikben kell hogy legyen, a TS-ben is van. Nekem nagy valószínűséggel abban marad benne.
norbi04092014-11-17 15:39:25 // 61556
Tenkjuuuszómaccs! :)
Akkor belevágok asszem...de a bizt kedvéért kap egy diamond lock váltózárat is majd :)
Akkor belevágok asszem...de a bizt kedvéért kap egy diamond lock váltózárat is majd :)
gpek2014-11-17 15:15:42 // 61555
Volt maxon is, mikor Csöri feltöltötte, de valamennyi elmegy. (Ez nyomozás alatt van).
De mikor maxon volt akkor is ugrált rendesen.
De mikor maxon volt akkor is ugrált rendesen.
David | Centocinquantanove2014-11-17 14:40:43 // 61554
Pénteken lemostam a kocsit, de úgy, hogy csilli villi lett... Eddig tartott!
A guta megüt! A hátulján megint látszik, az ablaktörlő íve, olyan retkes megint, pedig 1 napig sem élvezhettem a ragyogást.... :(
A guta megüt! A hátulján megint látszik, az ablaktörlő íve, olyan retkes megint, pedig 1 napig sem élvezhettem a ragyogást.... :(
David | Centocinquantanove2014-11-17 14:28:02 // 61553
na ebben nem voltam biztos, a hill-holder a VDC rendszer része...
tdemeter2014-11-17 14:20:46 // 61552
Elotte sosem volt ilyenem:(
tdemeter2014-11-17 14:20:08 // 61551
Az akksit tavasszal vettem, azt ketlem, hogy beallt volna.
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
.......................2014-11-17 14:18:09 // 61550
Ha jól sejtem sosincs maxon az olajszint?
.......................2014-11-17 14:13:54 // 61549
A VDC attól még megy,hogy a hill holder nem
dev1662014-11-17 14:06:32 // 61548
hűtővíz szintjét is nézegesd rendszeresen
gpek2014-11-17 13:40:32 // 61547
Aha, értem, nem villog. csak néha azt jelzi nincs, akkor világít és akkor ált. a pálca alján van csak az olaj. Idő elteltével, 1-2 egységet feljebb megy. Olyan mintha néha elszökne valahova a nyomás is meg az olaj is.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
David | Centocinquantanove2014-11-17 12:55:52 // 61546
Ez igaz, de a VDC üzemzavara nincs kihatással az úttartásra, ha pl vészhelyzet van?
dev1662014-11-17 12:42:35 // 61545
A csöpögő végű nívópálca az alacsony szintet, a kis olajoskanna pedig az alacsony nyomást jelzi. Ha ez utóbbi villog is, az az olaj cseréjére figyelmeztet a kézikönyv szerint.
Hűtővíz nem koszos?
Hűtővíz nem koszos?
gpek2014-11-17 12:13:31 // 61544
Pálcán is fellép az ingadozás. Az sem tiszta hogy az szintet vagy olajnyomást mér, mármint a digitális cucc. teljesen érthetetlen nekem ez az olaj téma a kocsinál.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
.......................2014-11-17 12:12:47 // 61543
Az elég ha 2 bármilyen kulcsod van,
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
.......................2014-11-17 12:08:01 // 61542
Hill holder nélkül megy az auto ugyanúgy
No para
No para
David | Centocinquantanove2014-11-17 11:57:23 // 61541
Amúgy a szerelőnek (sajnos) igaza van, vannak random előforduló "elektromos" öngyógyuló hibák, ez tény, de legalább ezek maguktól megjavulnak... :)
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).
David | Centocinquantanove2014-11-17 11:50:42 // 61540
Tetesd vissza a perselyt rugóstul mindenestül. Ha továbbra is előjön akkor meg kell nézni hány éves az akksid. Nálam is így volt - személyes tapasztalatból mondom - (de másnál is volt már ilyen), hogy ha kezd gyengélkedni akkor akár 1-2 hónappal előtte is elkezdheti csinálni ezeket a dolgokat (hill holder not availabe, VDC not available, stb.)
Nálam elkezdte irogatni, motor újraindításkor mindig eltűnt a hibajel, nem is foglalkoztam vele komolyabban, nem vittem szervizbe. kb 2 hónapra rá meg is feküdt az akksi teljesen.
Ha ez sem akkor ráérünk majrézni... :)
Nálam elkezdte irogatni, motor újraindításkor mindig eltűnt a hibajel, nem is foglalkoztam vele komolyabban, nem vittem szervizbe. kb 2 hónapra rá meg is feküdt az akksi teljesen.
Ha ez sem akkor ráérünk majrézni... :)
dev1662014-11-17 11:46:56 // 61539
Piritu tippje sem rossz, mert a JTD-kben a motorszellőztető rendszer része egy olajpára lecsapató tartály, ami szintén tárolhat pár deci olajat, ha eldugul. Normális esetben a lecsapódó olaj azonnal visszafolyik a karterbe. Más kérdés, hogy ebben a tartályban csak nagyon lassan gyűlik össze az olaj, mert a kartergázt szűri, így a te esetedre nehéz ráhúzni. JTS-nél nem tudom biztosan, hogy van-e ilyen rendszer, de gyanítom, hogy van.
dev1662014-11-17 11:42:46 // 61538
tényleg ingadozik (nívópálca) vagy csak az olajszintmérő szerint? Ha igen, mennyivel?
Nálam egyszer fordult elő ilyen hibajelzés (JTD), amikor a mélygarázsból lassan, 1-esben hajtottam ki, így volt ideje az olajnak hátrafolyni a karterben az emelkedőn felfelé.
Az olajszintmérőt akkor lenne érdemes cserélni, ha a nívópálcán nincs ingadozás.
Én első körben csak olajszűrőt cserélnék, mert lehet, hogy valami kínai vacak került be, amiben egyáltalán nincs nyomástartó szelep.
Nálam egyszer fordult elő ilyen hibajelzés (JTD), amikor a mélygarázsból lassan, 1-esben hajtottam ki, így volt ideje az olajnak hátrafolyni a karterben az emelkedőn felfelé.
Az olajszintmérőt akkor lenne érdemes cserélni, ha a nívópálcán nincs ingadozás.
Én első körben csak olajszűrőt cserélnék, mert lehet, hogy valami kínai vacak került be, amiben egyáltalán nincs nyomástartó szelep.
gpek2014-11-17 11:28:00 // 61537
Erre az olajszint ingadozásra nem tud valaki megoldást? Neten írják hogy van de nincs konkrét hogy mitől vagy hogy... aggasztó... Kicseréltetem a szenzort hátha...
tdemeter2014-11-17 11:16:26 // 61536
Szerdan viszem vissza, addigra lesz meg a csere persely, akkora kerul bele az uj rugo is...
tdemeter2014-11-17 11:13:23 // 61535
Akkoris kapjak be...
Elvittem egy kuplung rugo cserere a gepet, mert eltort.
Mikor szetszedtek, kiderult, hogy a rugo egy kis perselyben mozog, de a szetszedeskor a persely darabjaira hullott mert "el volt oregedve". Meg is mutattak, azt mondtam, ok.
Erre mondtak, hogy ettol meg jarhatok vele, mert a kuplung a rugo nelkul is ki tudja nyomni magat.
Mondtam a szerelonek, hogy ok, de ugye semmi (de tenylgeg) semmi nem baszodik majd el a kocsin emiatt?
Azt mondta, hogy higgyem el semmi.
Ez volt csutortokon, szombat reggel jott elo a hiba, addig nem is hasznaltam a kocsit.
Ma reggel ismet.
Most felhivtam a szerelot es eskudozott, hogy nem, ez nem lehet emiatt es h tok normalis egy alfanal ha idonkent van elektromos hiba, de en valahogy erosen szkeptikus vagyok.
Miert most jott elo pont?
AAAHhhh
Az a baj, hogy enis elhiszek mindent, igazabol ott basznak at ahol akarnak...
Elvittem egy kuplung rugo cserere a gepet, mert eltort.
Mikor szetszedtek, kiderult, hogy a rugo egy kis perselyben mozog, de a szetszedeskor a persely darabjaira hullott mert "el volt oregedve". Meg is mutattak, azt mondtam, ok.
Erre mondtak, hogy ettol meg jarhatok vele, mert a kuplung a rugo nelkul is ki tudja nyomni magat.
Mondtam a szerelonek, hogy ok, de ugye semmi (de tenylgeg) semmi nem baszodik majd el a kocsin emiatt?
Azt mondta, hogy higgyem el semmi.
Ez volt csutortokon, szombat reggel jott elo a hiba, addig nem is hasznaltam a kocsit.
Ma reggel ismet.
Most felhivtam a szerelot es eskudozott, hogy nem, ez nem lehet emiatt es h tok normalis egy alfanal ha idonkent van elektromos hiba, de en valahogy erosen szkeptikus vagyok.
Miert most jott elo pont?
AAAHhhh
Az a baj, hogy enis elhiszek mindent, igazabol ott basznak at ahol akarnak...
Marcox2014-11-17 10:55:10 // 61534
Nekem 2 rendes kulcsom van hozzá. Nem tudom mi a "gyári" kit ennél az Alfánál.
Fiatnál van tapasztalatom, ott kapsz egy rendes bicskás kulcsot + 1 sima fapad verziót.
Fiatnál van tapasztalatom, ott kapsz egy rendes bicskás kulcsot + 1 sima fapad verziót.
David | Centocinquantanove2014-11-17 10:55:08 // 61533
Félreértesz. A hillholder mindig aktív, ha a VDC be van kapcsolva, de csak akkor élesedik be effektíve, ha a leírt 4 dolog egyszerre fennáll.
Olyan mint a légzsák, folyamatosan "működik", de csak akkor durran ha szükséges.
Ha kiírja neked a hibaüzit, akkor a VDC (vagy annak egyes moduljai, pl. hill-holder) nem frankó valami miatt.
Ez általában gyengélkedő akksi miatt szokott előfordulni, de volt már kuplung vagy fékpedál kapcsoló miatt is.
Olyan mint a légzsák, folyamatosan "működik", de csak akkor durran ha szükséges.
Ha kiírja neked a hibaüzit, akkor a VDC (vagy annak egyes moduljai, pl. hill-holder) nem frankó valami miatt.
Ez általában gyengélkedő akksi miatt szokott előfordulni, de volt már kuplung vagy fékpedál kapcsoló miatt is.
norbi04092014-11-17 10:50:26 // 61532
Sziasztok!
Írtam egy biztosítónak lopás casco-val kapcsolatban. Ma visszaírtak, hogy rendelkezni kell az összes kocsihoz tartozó kulcsal. Na ez eddig oké is...de a gyárból hány kulccsal gurul ki a kicsike? Mert nekem van 1 db távirányítós és 1 db szervízkulcs vagy hogy hívják. Ha ez nem elég, akkor magyarul nem tudok biztosítást kötni? :) Vagy mit lehet ilyenkor tenni?
Írtam egy biztosítónak lopás casco-val kapcsolatban. Ma visszaírtak, hogy rendelkezni kell az összes kocsihoz tartozó kulcsal. Na ez eddig oké is...de a gyárból hány kulccsal gurul ki a kicsike? Mert nekem van 1 db távirányítós és 1 db szervízkulcs vagy hogy hívják. Ha ez nem elég, akkor magyarul nem tudok biztosítást kötni? :) Vagy mit lehet ilyenkor tenni?
tdemeter2014-11-17 10:45:52 // 61531
Ez fura, tuti nem tettem 1-be.
David | Centocinquantanove2014-11-17 10:29:55 // 61530
Bocs, hülyeséget írtam, 6%-os lejtő / emelkedő.
Ja, és a motornak járnia kell természetesen.
Ja, és a motornak járnia kell természetesen.
David | Centocinquantanove2014-11-17 10:27:19 // 61529
A Hill holdert 4 tényező együttállása kapcsolja be:
- a kuplung ki van nyomva
- a sebváltó 1-esben vagy R-ben van
- a fékpedál be van nyomva
- az autó (asszem) 7 vagy annál nagyobb fokos emelkedőn / lejtőn áll
- a kuplung ki van nyomva
- a sebváltó 1-esben vagy R-ben van
- a fékpedál be van nyomva
- az autó (asszem) 7 vagy annál nagyobb fokos emelkedőn / lejtőn áll
tdemeter2014-11-17 10:21:21 // 61528
Na ez tok vicces, ma reggel ugyanott ugyanazon a lejton kiirta, hogy hill-holder unavailable:)
Szoval nem tudok mast gondolni, csak hogy jol elbaxtak a szervizben.
A hill-holdernek es a kuplung kapcsolonak konkretan mi koze van egymashoz?
Szoval nem tudok mast gondolni, csak hogy jol elbaxtak a szervizben.
A hill-holdernek es a kuplung kapcsolonak konkretan mi koze van egymashoz?
gpek2014-11-17 08:10:41 // 61527
Az is izgi hogy a tied dizel vagy is tök más felépítésű motor. Hova megy el fél liter rejtélyes.
gpek2014-11-17 07:56:16 // 61526
Kb 4000 szal nem vész. Marha fura. Az is fura más téma, hogy lefrissítette a fiat a szoftvert majd 2-3000 km eltűnt az órából. Magyarul visszatekerte a fiat a kocsit. Most annyi a km mint a motor km az Ecuban. Összesen 130.000.
.......................2014-11-17 07:45:50 // 61525
Nekem a Novitec 8x19 ET35 245 széles gumival
pont jó,szerintem az ET 30 határeset 8coll széles felnivel
Bár ha robbantott gumit szerelsz rá jó lehet..
215 45 R18 pl
amúgy a gyári méret 235 45 r18
pont jó,szerintem az ET 30 határeset 8coll széles felnivel
Bár ha robbantott gumit szerelsz rá jó lehet..
215 45 R18 pl
amúgy a gyári méret 235 45 r18
Piritu - 1.000.0002014-11-17 07:05:07 // 61524
Nekem eddig 2x csinált ilyet a Párduc. Az olaj a nagy valószínűséggel a kartergáz szűrőben maradt ott.
Hány km van az olajban?
Hány km van az olajban?
gpek2014-11-17 06:49:49 // 61523
Köszönöm valahol én is így sejtettem. De van az a indítás előtti ellenőrző. Pl autopályán megállok a benzinkúton és 2 perc múlva indulok azt írja nincs benne olaj ott világít a kanna a digit kijelzőn. Majd megállok ismét várok akkor visszafolyik és félig lesz a jelzés. Idegesítő kicsit ez hogy sípol, meg hogy ekkora az eltérés. Selenia star van benne.
dev1662014-11-16 23:25:48 // 61522
olajszintet megismételhető körülmények között érdemes ellenőrizni. A min-max szintek üzemmeleg motorra vonatkoznak, 5 perccel a leállítás után nézve. De nézheted 1 nap állás után hidegen is, a lényeg, h mindig ugyanúgy, így össze tudod hasonlítani.
Hosszú állás után, az állás idejétől függően bőven a max fölé mehet a szint, ami teljesen normális, hiszen (főleg az olajszűrőből) több deci olaj visszafolydogál a karterbe.
Ha ugyanolyan körülmények között ellenőrizve is változik az olajszint, az már más tészta.
Hosszú állás után, az állás idejétől függően bőven a max fölé mehet a szint, ami teljesen normális, hiszen (főleg az olajszűrőből) több deci olaj visszafolydogál a karterbe.
Ha ugyanolyan körülmények között ellenőrizve is változik az olajszint, az már más tészta.
gpek2014-11-16 23:03:30 // 61521
Ma leszedtem a csillárt. De nem ott van a hiba a csomitartónál.
Az szerintetek normális hogy baromira változik a motorolaj szint a digit kijelzőn és a pálcán is? Magyarul mintha elkenődne vagy fél liter aztán mire visszafolyik stb. Meg mondjuk néha furán szökik is de ezt még nem vizsgáltam agyon.
Az szerintetek normális hogy baromira változik a motorolaj szint a digit kijelzőn és a pálcán is? Magyarul mintha elkenődne vagy fél liter aztán mire visszafolyik stb. Meg mondjuk néha furán szökik is de ezt még nem vizsgáltam agyon.
Mr.Szaki2014-11-16 21:24:01 // 61520
Ezt egyszer egy komolyabb lejtőn már én is tapasztaltam...
Jossi2014-11-16 21:03:28 // 61519
Sziasztok!!! Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogy fel lehet-e rakni az autóra gyári 7x16" ET34 es felni helyett nem gyári 8x18"ET30 felnit 235/40R18-as gumikkal!! Engem az ET szám érdekel,ugyanis a gyári 8x 18-as felninek az ET száma 41!! Előre is köszi a segítséget!!
ValeRossi462014-11-16 18:51:18 // 61518
Ma kicsit jobban raneztem arra az olajpara leeresztore,mert h ott a felso kozepso cso ki-be jar,sot most hogy jobban hozzafertem siman kihuztam a hazbol. Ja es onnan kartergaz is lathato modon tavozott. Pityukoma es Shadin is megnezte nem kene mozogni annak a csonek :) gondolom nem uzemszeru az allapot :D
Liquid2014-11-16 16:40:43 // 61517
mindenki és minden teszt az aktuális Conti TS-t isteníti, gondoltam kipróbálom, ráadásul a Pandánál nem volt nagy az árkülönbözet. Az Alfára nem ilyet vettem mert abban a méretben már túl drága volt nekem.
Haddel2014-11-16 13:54:13 // 61516