Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2020-01-03 15:18:10 // 119658
Még ha fel is tesszük, hogy tényleg annyi a km, amennyit ráhazudnakírnak, még akkor is komoly felár. Lehet, hogy lesz valaki, akinek megéri, hogy ha kipróbálja és tényleg érezni benne azt, amit írsz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 14:24:05 // 119657
Itt egy pl. Én simán vinném ennyiért.
Szerintem egy valóban kis futású autó megéri a felárat, mert nincs vele macera, és más az egész érzete az autónak. Egy bármilyen jól szervizelt, de nagyobb futású autó sosem lesz olyan, mint egy gyári futóművön, gyári kuplunggal szaladó kis km-es.
Liquid2020-01-03 11:37:42 // 119655
Saját tapasztalatom szerint inkább a naptári kor és a km-ből adódó problémák jöttek és nem feltétlenül dízel-gondok. Futómű, szervo-cső, olajhűtő csövek, olajszűrő tömítés, kardán, leömlő, EGR tömítés. Az 1.9-nél ezek egy része értelemszerűen nincs.
Ezek alapján ha lecseréled egy 100-et futottra, akkor nyersz egy csomó időt és km-t.

Én pontosan így csináltam, az elmúlt 7 hónap rendben volt, remélem hosszabb távon is bejön a számításom :) Én is a Giuliára váltásig szeretném "kihúzni".

Szerintem 200e km és 10 éves kor felett kb. bármikor bármi elromolhat, nyilván nem feltétlenül fog... És mindent meg lehet oldani, tehát ha nem kell minden nap autóznod vele, vagy tudod pótolni egy-egy szervíz idejére, és alapvetően elégedett vagy vele, akkor tartsd meg, nem fog hirtelen széthullani. Nálam a kényszerpihenők hossza volt az ok, ami miatt cseréltem.
RomeoOne2020-01-03 11:25:31 // 119654
Gondolkodom azon, hogy lecseréljem egy fiatalabb, 2010-2012 környéki 100e alatti futásteljesítményű 2,0-ás dízelre

Szerintem ne gondolkozz rajta, mert ilyen nincsen. Vayg ha mégis, annak majd nem akarod megfizetni a felárát. :)
knrdptr2020-01-03 11:19:43 // 119653
Sziasztok! Először is B.Ú.È.K.!
A dilemmám a következő : adott egy 2006-os évjáratú 1,9 jtdm 159 sw, évente ca. 25e km kerül bele, 95%-ban autópályán használom. Jelenleg 203e km van benne. Gondolkodom azon, hogy lecseréljem egy fiatalabb, 2010-2012 környéki 100e alatti futásteljesítményű 2,0-ás dízelre, vagy használjam még ezt 3-4 évet hogy aztán vegyek egy Giuliát. A kérdés: milyen gondok (részecskeszűrő ...) jöhetnek 200e km felett, milyen tapasztalataitok vannak? Mit gondoltok?
Kazes☻2020-01-02 19:07:53 // 119652
Nem értem a kérdésed. Szerintem nem írtam ilyesmit, vagy kizárólagosságot... Természetesen vannak jók és én is láttam Érden 7000, azaz hétezer km-t futott 1,8-ast Veronából és bizony, hogy klassz volt... nem is volt ott sokáig. :)
A többit meg majd eldönti pinyti cartárs.
Liquid2020-01-02 18:04:01 // 119651
Ez teljesen jogos, a kollektív tapasztalat szerint 200e km-ig nem nagyon van probléma, ahol valós a méter és nincs szétgyalázva.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 17:59:00 // 119650
De miért feltétlenül? Igaz én csak a keveset futottakat és az annak hazudott darabokat nézem, de egy ennyit futott Giulietta 1-1.2 misivel hosszabb. :-)
Városban a méter sem gyűlik olyan gyorsan, egy ennyit futott autó nálunk 8 év alatt fordulna a 100e km-be. Nyilván valós km kell hozzá, de itt sok cserélendő dologra nem számítanék a 8 év alatt az olajokon, szűrőkön kívül. Sem a Giuliettanál, sem a 159-nél.
felgumiznám négyévszakossal és ennyi. Ha ez a példány kamu, akad biztos másik, ha jól tudom Attis autója pl pont egy ilyen alig futott darab, és nem nagyon jár ide szerelési tanácsokért XD
Liquid2020-01-02 17:52:49 // 119649
Emlékszel mit mondott Bill Gates? :D Mire elég most 640kb memória? :D
Amúgy meg nagyon nem jó megközelítés, az hogy X vagy éppen Y lóerőnek elégnek kell lenni. A lóerő önmagában semmit se jelent, mert pl. a 140 Le egy Pandában egy vadállat lenne, a 159-ben meg éppen elég a helyváltoztatáshoz.
Nem bántottál meg senkit, én sem akartam, de ettől még tudjunk tárgyilagosak lenni, amúgy meg te vitted bele ezt a lóerő vonalat.
Erőből sosem elég (ésszerű keretek között), aki az ellenkezőjét állítja annak nem volt még a kezében erősebb autó.
Mert egy 200+ lovast is lehet ésszel vezetni, csak ott van tartalék, és nem kell vakarózni ha előzni kéne egyet.
Fogalmazzunk inkább úgy hogy mindenkinek megvan az a szint, amire szüksége van ilyen vagy olyan okból és azt gondolja elégnek. Bár a jelenlévők nagy része biztosan kérne több lovat ha lehetne :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 17:50:31 // 119648
Szerintem igazából nem vonta senki kétségbe amit leírtál, és nem hinném, hogy bántó szándékkal írt volna bárki bármit (még ha elő is fordul néha itt ilyesmi). A kinek mennyi lóerő elég egy tök szubjektív dolog. Bizonyítsam? XD
Anno a 156 1.6 TS sem volt versenygép, de pörgős is egyhatosként maradt meg a fejekben. 10.5s alatt gyorsul 100-ra.
A 159 1.8 mpi pontosan ugyanezt tudja, mégis lomha 159-ként könyveljük el. Miért is? :-)
Még csak nem is tapasztalati alapon, hanem csak úgy saccra.

Persze hogy elég az a 140 lóerő normális közlekedésre! Erősebb autóval könnyebb közlekedni, de nem létfeltétel a rengeteg lóerő. Kb két km fejben átállni. Tudom, mert közlekedek én a 146-tal országúton is, és nem mondanám, hogy fáj a 90 ló (a maga 11s-os gyorsulásával). A fotelben elmélkedve hú de számít, az országúton közlekedve egyszerűen pillanatok alatt alkalmazkodik az ember. Ugyanúgy haladok, előzök, megyek normális tempóban, és még élvezem is. Az hogy egy autó erősebb, mint amire feltétlen szükség van, az már egyéni preferencia. Van nyilván előnye és nyilván mindenki máshol húzza meg a határt amit elégnek gondol.

A tapasztalatodat meg köszönöm, engem már csak azért is érdekel, mert nálam is vannak bekedvencelt Giuliettak és 159-ek a ha.hu-n. :-)
Kazes☻2020-01-02 17:46:51 // 119647
Igen. Viszont as cartárs konkrétan az „1.8 szívó "opelmotor"”-ra kérdezett rá és volt kíváncsi.
Mondjuk (ahogy írtam is) szvsz a Giuliettaval jobban járna, de ez már az Ő dolga... ezért is említettem meg, hogy másik topic jobban feküdne a témának. ;)

Ebből fölöslegesen kreálnál vitát...
Liquid2020-01-02 17:40:52 // 119646
nem egészen, mert az autó nem csak motorból áll, és szerintem ha valami dilemmázik valamin akkor minden információfoszlány értékes lehet, pont erről szól a fórum. Tény hogy egyedül neki van sima 1.8-a, de ehhez hasonló kérdéseknél, ha senki nem válaszol, mert nem 100%-ban kompetens, akkor meg az lesz a baj, hogy mért nem válaszol senki.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-02 17:37:42 // 119645
Kinek mi a minden... apámnak még sok is lenne, nekem a világ sem elég :)))
Kazes☻2020-01-02 17:34:06 // 119644
Nyugodt szívvel... attól még tényként kezelendő. ;)
Attis2020-01-02 17:14:55 // 119643
Nekem az említett példány van, így én tapasztalatot írok. Nem írtam sehol, hogy versenygép, ellenben továbbra is tartom, hogy 140 LE-nek elégnek kell lennie mindenre! Le írtam a gyenge pontot is, mégpedig az F17es váltót. Én sem szoktam odaírni, hogy valótlant ír sok ember a 2,4esről, hogy így meg úgy. Azzal sem egy versenygép. És bocsánat, nem akartam senki lelkébe gázolni ezzel.
Liquid2020-01-02 17:01:10 // 119642
ezt vitatom, de mindegy...
Kazes☻2020-01-02 16:08:15 // 119641
Éppen ezért egyedül Attis cartársé volt értékelhető...
Liquid2020-01-02 15:59:13 // 119640
Szerintem mindegyikünk értette, viszont 1.8MPI 159-ről azért igen korlátozott a kollektív tapasztalat, így mindegyikünk hozzátette a saját meglátását.
Kazes☻2020-01-02 15:51:06 // 119639
Ne nekem mond, én értettelek... de látod, hogy tévútra ment kicsit a sok magyarázás. :)
Kazes☻2020-01-02 15:49:08 // 119638
Nincs dilemma... a Giulietta a jobb választás! :) Főként a leírt paraméterek szerint.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 14:39:29 // 119637
Így van, a T-Jet abszolút alkalmas városozni. A turbótól nem kell félni, csak a kellő tiszteletet megadni neki :-) 12 éve városozok (is) turbós autóval, sosem volt gond a feltöltővel.
Giuntini2020-01-02 14:38:52 // 119636
És nincs benne a multiair egység. Az még egy érzékeny pont.
Szasi2020-01-02 14:32:31 // 119635
1.4 120 pacis egy jó választás az nem közvetlenbefecskendezèses így nem kokszolodik a szívószelep nincs multiair ès ahogy írják sokan szedi is a lábát rendesen.
pinyti2020-01-02 14:27:53 // 119634
Pont emiatt érdekelt az MPI, s mellékszálon az 1.4Tjet. :)
Szasi2020-01-02 14:24:11 // 119633
Ha sokat jársz városba minèl egyszerübb felèpítèsű lehetőleg szívóbenzines ès nem közvetlen hanem szívócsőbefecskendezős benzinmotoros alfát vegyèl.
pinyti2020-01-02 14:19:37 // 119632
A kérdés kimondottan az 1.8MPI milyenségére, esetleges típusbetegségeire vonatkozott. Az hogy belekevertem a Giuliettát, avval csak azt akartam szemléltetni, hogy miért kimondottan a lehető legegyszerűbb benzines típusok felelnének meg a nálam történő felhasználás módjának (erre volt példa a multiair nélküli t-jet).
Szasi2020-01-02 14:18:31 // 119631
Szerintem a fogyasztás miatt nem tettek automatát a Tibihez lehet riasztóan magasak lettek volna az èrtèkek főleg városban.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 14:03:36 // 119630
Nem volt az rossz helyen itt sem, én értem a dilemmát :-) Giulietta Tb vs 159 szívó benzin. Mindkettő mellett tudnék érvet én is, és mivel az autóválasztás erős érzelmi befolyásolt döntés, egyértelmű jó megoldás nincs :-)
Kazes☻2020-01-02 13:08:20 // 119629
Mert rossz helyre került az eredeti kérdés! ;)
Giuntini2020-01-02 11:40:15 // 119628
Simán beleugranék egy Tibi automatába! Igen ez egy nagy tévedés! Benzinesből a 3,2 létezik Aisin váltóval, az meg egy benzintemető. A Selespeed 2,2-ről jobb nem beszélni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 10:47:04 // 119627
Nem tudom miért nem tették bele a 159-be, ugyanaz az Aisin, mint a dízelekben és a 3.2 jts-ben.
Liquid2020-01-02 10:04:34 // 119626
1.2 60Le, városban teljesen jó, 100 felett azért már lehet érezni a lovak hiányát :)
Attis2020-01-02 09:32:45 // 119624
Amennyiben félreértettelek, úgy elnézést. ;)
Liquid2020-01-02 08:30:01 // 119623
Félreértesz, légszíves ne forgasd ki a szavaim. Te keverted bele az úgyis 130-al lehet csak menni vonalat. Egy 1.2-es Pandánk van, ezért pontosan tudom milyen egy kvázi alulmotorizált autóval közlekedni, szeretjük.
Piritu - 1.000.0002020-01-02 07:13:26 // 119622
Szerintem valamit félreértesz :-)
Attis2020-01-02 06:49:55 // 119621
Ja értem, ezek szerint itt mindenkinek 2.4-es dízele van...vagy 3.2 benzinese. Lámpától lámpáig számít? Mert mondhattok bármit, de akkor nem 159-est kell venni.
"Nem az a kérdés tud-e 160-nal menni egy autó, hisz azt kis jóindulattal a Panda is tudja" - ez meg már FB színvonal. Na pont a hasonló kommentek miatt nincs kedve az embernek semmit se írni, mert vannak a jó autók és azok amik nem is autók, mert nem 185+LE-sek.
Liquid2020-01-01 23:30:48 // 119620
1.8TBI automata 159 is érdekes lenne, a Deltában van ilyen kombo.
Liquid2020-01-01 23:27:11 // 119619
Nem kell annyira félni a technika bonyolultságától. A kor és a km fontos, de még fontosabb az állapot. Az alsó lengőkar pl. ugyanannyiba kerül az összes 159-hez :)
Liquid2020-01-01 23:24:24 // 119618
Olyan megfontolásból írjuk, hogy a 159 motorválasztékából a 1.8 MPI a legegyszerűbb, leggyengébb, sima szívómotor, így annak ártanak legkevésbé a rövid utak.
Nem az a kérdés tud-e 160-nal menni egy autó, hisz azt kis jóindulattal a Panda is tudja, hanem az, hogy mennyi idő alatt éri el :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-01 22:03:23 // 119617
Ha a faceliftes könnyített 159 megkapta volna az 1.4 multiair motort, az egy izgalmas kombináció lett volna. A Giuliettaval nekem is az orra a bajom, de pl pirosban nem is rossz az '-) Műszakilag egy jó konstrukció, napi használósnak gond nélkül bevállalnám.
Egyébként ha a 146 nyugdíjba kényszerülne, kb pont ezen dilemmáznék. Egy szívó benzin 159 vs Giulietta 1.4 Tb. A Lancia Delta 1.4 tb egyébként a tökéletes Giulietta, csak rossz embléma van rajta XD Monduk akinek legutóbb javasoltam a Delta-t, mert különleges olasz autóra vágyott, az 159-est hajt, szóval... ha egy autó annyira szép mint a 159, nehéz észérvekkel ellenállni :-))
pinyti2020-01-01 21:58:18 // 119616
Köszi Srácok!

Csomagtartó méret ahogy nő a gyerkőc egyre kevésbé lesz releváns, így ha már teljesen elhagyhatjuk a babakocsit egy sima ötajtós kompakt is ki tudná szolgálni az igényeinket. Meg valljuk be a 156SW a maga 360 literével sem egy kiemelkedő méret... :)
A GM váltó ha jól tudom 159 esetében sajnos a dízeleknél is adott, így ez nem annyira "hibája, mint tulajdonsága" nekik. Ez gyenge pont szinte mindegyiknél.
Jelenleg a 116 lovas 8 szelepes 1.9JTD-vel is elvagyunk, szóval a dinamika sem elsődleges szempont.
A fő csapásirány ami előbb utóbb a cseréhez fog vezetni, hogy a 156-nál lehetőleg modernebb, újabb, s ha lehet kevesebbet futott autóba üljünk át, de úgy, hogy jelentősen ne váljon a technika túl bonyolulttá (szívó 1.8, 120 lovas 1.4 amiben nincs multiair, vagy valami ilyesmi).
Kazes☻2020-01-01 21:54:09 // 119615
Az szuper kis autó. ;)
Attis2020-01-01 21:34:09 // 119614
Szia!

Nekem 1.8 MPI van már több, mint két éve. Egy gyenge pontja van, mégpedig a váltó. Az is az Opeltől származik, mégpedig F17-es. Nincs rajta olajleeresztő, mert az Opel állítása szerint sosem kell benne olajat cserélni, azaz örök életű. (Hülyeség). Természetesen megoldható az olajcsere, sőt kell is, mert még egy mágnest sem tettek bele, ami összegyűjtené a kis fém darabkákat.
Városban ez is elkér 10 liter felett is, főleg ha hideg a motor. Autópálya 130-140 között 8 liter környékén van.
Nem tudom milyen megfontolásból írnak olyat, hogy csak városozásra ideális egy olyan autó, ami 140 lovas és 200 felett van a végsebessége. Nekem előzéseknél is bőven elég.
Én nem azt szoktam látni, hogy az Alfások többsége 160 felett hajtaná a vasat, mellesleg tudtommal itthon maximum 130 km/h-val lehet haladni. Kényelmesen ezzel is lehet menni akár 150-el is illetve felette is, csak ott már sokat kér benzinből. :)
Természetesen ki kell próbálni, aztán dönteni.
leopop32020-01-01 21:23:52 // 119613
Hát én pont ezért nem vettem giulettát az orra nekem sem tetszik a segge viszont elég jó 😁
Smith2020-01-01 21:19:28 // 119612
Az szuper kis autó lenne, ha nem lenne olyan bárgyú az eleje azokkal az "állított" lámpákkal. Mondjuk lehetne egy Giulietta hibrid aminek 159 eleje és Guilietta hátulja van. Az ütős lett volna!
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-01 21:16:22 // 119611
Én meg 170 lovas 1.4-est vezettem, azt mondanám, hogy meglepően megy. Azzal együtt, hogy a Giuliettaban érezni is, hogy mész, nagyon kis paprikás jószág :-) Döbbenet, hogy ezt tudja ma egy 1.4-es motor. A 120 lovas is jól megy állítólag, inkább autópályán jön ki, hogy csak 120 a ménes.
leopop32020-01-01 21:15:01 // 119610
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne most ugye egy 2.2 JTS Brerám van de nagyon elgondolkodtatott az 1750 TBi motor mind Brerában mind 159-ben (szembe jött velem egy két nagyon jó ajánlat és azért kérdezem)
Akik ilyen motorral használtak vagy használnak 159-et mik a tapasztalataitok illetve véleményetek a motorról?

Segítséget előre is köszönöm! :)
Liquid2020-01-01 20:22:34 // 119609
A Giulietta kisebb, csomagtartóban mindenképp. Szóval azt is el kell dönteni, hogy melyik méret kell neked. A másik fontos dolog szerintem az, hogy a napi rutinon felül mire kell, és mennyire érzed fontosnak a dinamikát. Giuliettából csak a 150 lovas dízelt vezettem az korrektül megy, viszont az 1.8MPI 159 tényleg csak városozni lenne ideális, mert abban dinamika nem sok van, Az 1.9 JTS-t vezettem egyszer, azzal végülis már lehet élni. A TBI már nem olyan ritka, de tény hogy nem olcsó, már csak azért sem, mert újan is a polc felsőbb részén voltak, és újabban a JTS-eknél, és nem kisfogyasztású, viszont van benne bugi. Az összes közül az 1.8-as 159 lenne motorilag a legjobb, de a Giulietta biztosan olcsóbban tartható, a T-Jet valószínűleg kevesebbet eszik, meg maga a kaszni is könnyebb. Komfortra szerintem nincs olyan nagy különbség, legalábbis elöl ülve.
Azt javaslom próbálj ki mindkettőből egyet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak