tdemeter2014-05-30 11:33:04 // 54165
igen az kezenfekvonek tunik
David | Centocinquantanove2014-05-30 11:13:46 // 54164
Esetleg még guminyomás különbség... ezt a legegyszerűbb és legolcsóbb kiküszöbölni. Először ezt nézném meg.
tdemeter2014-05-30 11:00:50 // 54163
Nekem 2 napja nagyon finoman jobbra huz a kormanyom. 130-as tempo mellett szep finomann lemaszik az utrol.
Gumi vagy futomu? Mindkettot 2 hete csereltem/allitottam.
Gumi vagy futomu? Mindkettot 2 hete csereltem/allitottam.
SilentSound2014-05-30 10:32:44 // 54162
Nyikorgó, azért írtam olajozatlan talicskának a hangeffektet. Nyilván nem annyira hangos, mert zárt ablakoknál nem hallatszik be. Nem tudom pontosan behatárolni, hogy honnan hallatszik, de valószínűleg az első kerekek környékéről. Én balról hallom, de hát azon az oldalon ülök... :)
Liquid2014-05-30 10:30:49 // 54161
morgó hang, vagy inkább súrlódó?
honnan hallod?
honnan hallod?
SilentSound2014-05-30 10:27:05 // 54160
Kicsit megtörném az üzemanyag meg olaj témát egy egészen más kérdéssel. Lassú gurulásnál kicsit olyan talicska hangeffektet produkál az autó, mintha valami kenési problémája lenne. Csak lehúzott ablaknál hallom pl. mikor beállok parkolóba tényleg minimális sebességnél. Ez esetleg jellemző a típusra és van rá recept vagy nézessem meg a futóművet?
Liquid2014-05-30 10:26:08 // 54159
nem vagy csőlátású, csak hiszel benne, mi meg nem :)
Amúgy ez pontosan ugyanaz a szitu mint az olajos story. Csak úgy lehetne hitelt érdemlően bizonyítani hogy megéri a nem kevés többletpénzt, ha fognál 2 új motort, az egyiket ezzel a másikat azzal tankolnád, majd 50e km után mindkettőt szétszednéd. Mindezt mondjuk tesztpadon, hogy tuti legyen.
Amúgy meg mivel a prémium drágább, ezért kvázi töbet fogyaszt az autó (akár 10%-kal), ugyanez igaz a különböző adalékokra is.
Amúgy ez pontosan ugyanaz a szitu mint az olajos story. Csak úgy lehetne hitelt érdemlően bizonyítani hogy megéri a nem kevés többletpénzt, ha fognál 2 új motort, az egyiket ezzel a másikat azzal tankolnád, majd 50e km után mindkettőt szétszednéd. Mindezt mondjuk tesztpadon, hogy tuti legyen.
Amúgy meg mivel a prémium drágább, ezért kvázi töbet fogyaszt az autó (akár 10%-kal), ugyanez igaz a különböző adalékokra is.
Csabi2014-05-30 10:25:28 // 54158
EGR
A héten kiírták, minden OK...
A kiírásról: Elképesztő számomra, h hova fejlődik a "chip-tudomány"
-program letöltés (50perc)
-Az EGR-DPF kiírásra létezik egy program ami jól bevált, többek között a nagyok is ezt (ezeket) használják(háttérinfo)... No ezzel a programmal megnyitod a letöltött szoftvert, kiválasztod, h mit akarsz blokkolni EGR vagy DPF vagy mindkettő, módosítja a program a szoftvered és már mehet is vissza.
-visszatöltés kevesebb mint 1perc, és kész
Szerintem, nem sok van hátra addig, míg mindenki magának fogja írni a "chip-tuningot", persze csak a megfelelő programot kell beszerezni...:)
A héten kiírták, minden OK...
A kiírásról: Elképesztő számomra, h hova fejlődik a "chip-tudomány"
-program letöltés (50perc)
-Az EGR-DPF kiírásra létezik egy program ami jól bevált, többek között a nagyok is ezt (ezeket) használják(háttérinfo)... No ezzel a programmal megnyitod a letöltött szoftvert, kiválasztod, h mit akarsz blokkolni EGR vagy DPF vagy mindkettő, módosítja a program a szoftvered és már mehet is vissza.
-visszatöltés kevesebb mint 1perc, és kész
Szerintem, nem sok van hátra addig, míg mindenki magának fogja írni a "chip-tuningot", persze csak a megfelelő programot kell beszerezni...:)
David | Centocinquantanove2014-05-30 10:13:30 // 54157
Valószínúleg ha akkor a szerelő azt mondja, hogy 2T olaj helyett tegyen minden tankba egy evőkanál szájvizet (sarkítok) akkor valszeg azt is megcsinálta volna, és valszeg attól sem lenne semmi baja, akkor biztos a szájvíz lenne a csodaszer... Hagyjuk már...
Ez akkor lenne releváns érv, ha lenne egy ugyanolyan autója ami ugyanannyit futott volna 2T nélkül és bizonyítottan több motorikus problémája lenne...
Ez akkor lenne releváns érv, ha lenne egy ugyanolyan autója ami ugyanannyit futott volna 2T nélkül és bizonyítottan több motorikus problémája lenne...
tdemeter2014-05-30 10:07:37 // 54156
Joreggelt.
Latom jokis vitat sikerult kirobbantanom ezzel az uzemanyag mizeriaval:))
En senkit sem akarnek erre rabeszelni,mindengi gondoljon amit akar, de akik nem hisznek benne, azoknak azt javaslom, hogy ne 1 tankolas utan varjak a csodat.
3-4-10 tankolas utan kell.
Es azzal is nehehezen tudok egyeterteni, amit pityukoma irt. Az sem hosszutavu teszt volt.
Egyebkent olyan teszt volt egyszer az indexen is, ok is hasonlo modon mertek es nekik is az volt az eredmeny, hogy a legjobb a uzemanyag a sima hagyomanyos:)
Csakhat itt igazabol messze nem (csak) arrol van szo, hogy most 200 helyett 250-el kezd-e menni a gep (mert ez is bullshit szerintem:).Itt arrol van szo, hogy 50.000 km-en mennyire fog elkoszolodni az injektor, mennyire fullad meg a koromtol a turbo vagy az egr, nem beszelve a reszecskeszurorol. Hosszutavu hatasokrol van szo.
Hiaba fogyasztott tesztpadon ugyanannyit, hiaba volt ugyanolyan eros. Attol meg lehetett sokkal tisztabb uzemanyag, nem? Az pedig hosszutavon csak jo.
Ahogy a legeloszor is irtam en a valtast fokent azert csinaltam,mert ezekbe mind mind belefutottam es most kb 60000 km problema mentes kilometer van mogottem.
Az alfaba eddig 10000 km-ert tettem. Mikor megvettem egybol minden szervizt megcsinaltattam.
Akkor 8.5-ot evett, most tegnap 6.8-at szamoltam, De az utolso 2 tankolas is 7.2, 7,4 volt.
Elnezest kerek ha emiatt csolatasu vagyok:)
Latom jokis vitat sikerult kirobbantanom ezzel az uzemanyag mizeriaval:))
En senkit sem akarnek erre rabeszelni,mindengi gondoljon amit akar, de akik nem hisznek benne, azoknak azt javaslom, hogy ne 1 tankolas utan varjak a csodat.
3-4-10 tankolas utan kell.
Es azzal is nehehezen tudok egyeterteni, amit pityukoma irt. Az sem hosszutavu teszt volt.
Egyebkent olyan teszt volt egyszer az indexen is, ok is hasonlo modon mertek es nekik is az volt az eredmeny, hogy a legjobb a uzemanyag a sima hagyomanyos:)
Csakhat itt igazabol messze nem (csak) arrol van szo, hogy most 200 helyett 250-el kezd-e menni a gep (mert ez is bullshit szerintem:).Itt arrol van szo, hogy 50.000 km-en mennyire fog elkoszolodni az injektor, mennyire fullad meg a koromtol a turbo vagy az egr, nem beszelve a reszecskeszurorol. Hosszutavu hatasokrol van szo.
Hiaba fogyasztott tesztpadon ugyanannyit, hiaba volt ugyanolyan eros. Attol meg lehetett sokkal tisztabb uzemanyag, nem? Az pedig hosszutavon csak jo.
Ahogy a legeloszor is irtam en a valtast fokent azert csinaltam,mert ezekbe mind mind belefutottam es most kb 60000 km problema mentes kilometer van mogottem.
Az alfaba eddig 10000 km-ert tettem. Mikor megvettem egybol minden szervizt megcsinaltattam.
Akkor 8.5-ot evett, most tegnap 6.8-at szamoltam, De az utolso 2 tankolas is 7.2, 7,4 volt.
Elnezest kerek ha emiatt csolatasu vagyok:)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-30 09:55:09 // 54155
boldog ember akinek D4D-je van csak gyári turbó 950e...vagy van közép is potom 450e-ért ,mert egy Toyota sosem romlik el, de ha igen végy másikat :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-05-30 09:52:11 // 54154
Fene tudja, De azért ez a 430ekm az derék, meg hát olyan ember tanácsolta neki aki adagolókat újít fel.
Csabi2014-05-30 09:51:25 // 54153
Jah az jó...hamarabb létrejön az öngyulladás, jobb hidegindítás, kevésbé kopogós égés...
Shadin2014-05-30 09:45:53 // 54152
A kérdés az, hogy vajon nélküle lenne-e baja...
Shadin2014-05-30 09:44:24 // 54151
A prémiumnak magasabb a cetán vagy mifene száma :-D Az jó?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-05-30 09:37:45 // 54150
Erről csak annyit hogy rokonomnak 10 éve van egy b vectra 2.0 Dti a kezdetektől rakja bele tankolásonként a 2dl 2T olajat, merte egy adagoló szerelő szaki tanácsolta neki. most tart az autó 430ekm nél és semmi baja, meg nem is volt 10 év alatt.
David | Centocinquantanove2014-05-30 08:40:02 // 54149
Múltkor nekem ugyanezt csinálta a ( és < jel ha egymás mellett van, azt nem szereti a fórum motor...
A múltkor azt olvastam egyébként valahol, hogy régebben a MOL-tól valaki azt nyilatkozta - az üzemanyagaik gyenge minőségét firtató kérdésre válaszolva -, hogy az üzemanyagaik minősége a hazai autók átlagos kondíciójához van igazítva...
WTF?
A múltkor azt olvastam egyébként valahol, hogy régebben a MOL-tól valaki azt nyilatkozta - az üzemanyagaik gyenge minőségét firtató kérdésre válaszolva -, hogy az üzemanyagaik minősége a hazai autók átlagos kondíciójához van igazítva...
WTF?
David | Centocinquantanove2014-05-30 08:24:20 // 54148
Giuntini2014-05-30 06:50:16 // 54147
Ehhez nagyjából csatlakozom, bár az enyém automata váltós.
Zsombor2014-05-30 00:37:24 // 54146
Nekem simával, prémiummal, adalékkal se eszik kevesebbet 12-nél városban :)
Csabi2014-05-29 23:42:46 // 54145
Normál gázolaj max 0,05% kéntartalom, a prémium meg max0,01% amit kénmentesnek hívnak, by MOL pl
Csabi2014-05-29 23:28:01 // 54144
Harmadszorra nem próbálom meg leírni, valamiért nem jeleníti meg a folytatást...:)
Csabi2014-05-29 23:24:37 // 54143
Nincs olyan, h kénmentes gázolaj, nem lehet ezt elérni az előállítás során...adalékokkal lehet csökkenteni...A normál gázolajnak magasabb a kéntartalma(
Csabi2014-05-29 23:23:35 // 54142
Nincs olyan, h kénmentes gázolaj, nem lehet ezt elérni az előállítás során...adalékokkal lehet csökkenteni...
A normál gázolajnak magasabb a kéntartalma(
A normál gázolajnak magasabb a kéntartalma(
Piritu - 1.000.0002014-05-29 22:58:55 // 54141
Apropó, a VTT 2.0 tesztkérdések helyes válaszait meg lehetne tudni?
Piritu - 1.000.0002014-05-29 22:58:04 // 54140
Nem kis zabszem volt utána abban a bizonyos testrészemben, hogy nem lesz-e kukás a dpf+kat.
VKG231!!! (156+75)2014-05-29 22:51:49 // 54139
Asszem Kálloy Molnár Péter 159-ese olyan színű :) Az egyik Alfissimoban volt róla kép :) A rendszáma meg KMP-159 :D
Pityukoma2014-05-29 22:49:12 // 54138
Erre emlékszem, akkor is megcsodáltam :-)
Piritu - 1.000.0002014-05-29 22:38:33 // 54137
Piritu - 1.000.0002014-05-29 22:34:22 // 54136
Kíváncsi lennék, hogy egyáltalán adtak-e el Mo-n:
4SA Piros Competizione szín - 585 000 Ft felár volt
4SA Piros Competizione szín - 585 000 Ft felár volt
.......................2014-05-29 22:32:41 // 54135
A sina gázolaj is kénmentes,
2007 után nem is lehet mást forgalomba hozni
2007 után nem is lehet mást forgalomba hozni
Szabi(kispalinagyobbikfia)2014-05-29 22:32:33 // 54134
igény...
Szabi(kispalinagyobbikfia)2014-05-29 22:31:16 // 54133
igyény lenne rá :)
Pityukoma2014-05-29 22:25:30 // 54132
Azért mégis szoktam tankolni prémium dieselt. Állítólag kénmentes és kíméli a befecskendező rendszert. A VTT-n is az volt benne :-) No ez viszont egzakt módon nem mérhető.
Pityukoma2014-05-29 22:09:56 // 54131
Az prémium kontra sima diesel tüzelőanyag témához van egy történetem: Kamiont mértünk teljesítmény padon, a gázolajat mérőedényből szívta. Első mérés sima, következő mérés prémium gázolajjal volt. Sem a leadott teljesítmény sem az elfogyasztott gázolaj mennyiségében nem volt különbség a két mérés között ugyan annyi (stopperrel mért) idő alatt. Sőt a füstölés mérő is be volt kötve.
Direkt nem írtam sem autó márkát, sem tüzelőanyag márkát. Csak mint érdekességet említettem meg :-)
Direkt nem írtam sem autó márkát, sem tüzelőanyag márkát. Csak mint érdekességet említettem meg :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-29 21:55:41 // 54130
van itthon valakinek 8C rosso festésű 59-e?
Liquid2014-05-29 21:34:15 // 54129
Hm, mindig derül ki valami új, te is aztán voltál minden, csak akasztott ember nem :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-29 21:28:25 // 54128
életem első munkahelye by Stollwerck művek 1995... művezetőt akartak csinálni belőlem, mert tudtam németül, minden munkafolyamatba be kellett tanulnom a gyártástól, a csomagolásig ...dolgoztunk, magyar, német, orosz piacra is, mindig ugyan az a minőség ment mindenhová ...az orosz piacra az automata dátumozó volt pár hónappal későbbre állítva ...1,5 évet bírtam, multihoz soha többé :P
Liquid2014-05-29 21:24:10 // 54127
ez sajnos a sokévnyi tervgazdálkodás következménye, amikor bizony itthon szarabb volt minden, de ennek már régen vége, fel kéne ébredni
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-29 21:23:16 // 54126
kit hülyéztem le Peti? Hol láttál ilyet?
GTPeti2014-05-29 21:21:25 // 54125
Igen, az is egy érdekes dolog, hogy indirekte lehülyézel valakit, illetve kétségbe vonod a szavahihetőségét. Részemről téma befejezve.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-29 21:19:29 // 54124
általában az a furcsa, hogy mindig a kis hazánkat elhagyók TISZTELET A KIVÉTELNEK mondják ezt, jobb a kinti nyál, más a milka csoki íze, a sör is más, itthon minden olaj hamis, az alkatrész is gyengébb minőségű stb, stb ...tudjuk itthon minden szar ...érdekes akkor az én autóim ilyen szarok, hogy mindig ugyan annyit esznek bárhol is tankolok, vagy a Gábor kollégámé aki hetente teszi meg BP-München távot, kifelé is 7,4 meg haza is...de érdekes dolgok ezek ...
Liquid2014-05-29 21:17:47 // 54123
én tankoltam osztrák, szlovák Agip-nál, Avantinál, itthon sokfelé és se dízelnél se benzinnél nincs különbség, és nemcsak nekem nincs, de egyetlen ismerősömnek, munkatársamnak se, csak itt vannak ilyenek :)
Egyedül az AutoClub-os kutakkal volt olyan tapasztalatom (sok évvel ezelőtt), hogy többet fogyaszt az autó, de ez valszeg csak annyi volt, hogy csaltak a mennyiséggel.
Egyedül az AutoClub-os kutakkal volt olyan tapasztalatom (sok évvel ezelőtt), hogy többet fogyaszt az autó, de ez valszeg csak annyi volt, hogy csaltak a mennyiséggel.
Liquid2014-05-29 21:14:28 // 54122
ez max. akkor lehet ha itthon valami tanyasi kútnál tankolnak ukrán kamionosok által pancsolt cuccot, majd a nagy NYUGATON a Billás kútnál és az jobb :)
Ezzel pontosan úgy vagyok mint a prémium - nem prémium összehasonlítással, amíg nem tudja valaki hitelt érdemlően, műszakilag bizonyítani hogy tényleg annyival jobb addig sajna erősen szkeptikus vagyok (a prémiumnyállal kapcsolatban meg már van teszt, ami szépen bebizonyította hogy semmi értelme, igaz az benzin volt, de a gázolajjal is pont ez a helyzet)
Ezzel pontosan úgy vagyok mint a prémium - nem prémium összehasonlítással, amíg nem tudja valaki hitelt érdemlően, műszakilag bizonyítani hogy tényleg annyival jobb addig sajna erősen szkeptikus vagyok (a prémiumnyállal kapcsolatban meg már van teszt, ami szépen bebizonyította hogy semmi értelme, igaz az benzin volt, de a gázolajjal is pont ez a helyzet)
GTPeti2014-05-29 21:11:19 // 54121
Ha te neked eddig sosem volt negatív tapasztalatod, ez még nem jelenti azt, hogy nem létezhet a jelenség. Olyat senki sem állított, hogy állandó jelenségről van szó. (Bár én 2-ből kétszer jártam így, de lehet, hogy utána 20 tankolással nem lett volna probl. Ezt már nem nagyon van kedvem tesztelni és szerencsére nem is kell.)
GTPeti2014-05-29 21:09:47 // 54119
Most hogy így mondod, bizonyára az osztrákoknál tankolt naftától hirtelen 2.4-esre duzzadt a motor hengerűrtartalma. Tényleg lehet.
Csak jelezném, hogy több cartárs is beszámolt nemrég hasonló tapasztalatokról. Lentebb olvashatóak a hozzászólásaik.
Csak jelezném, hogy több cartárs is beszámolt nemrég hasonló tapasztalatokról. Lentebb olvashatóak a hozzászólásaik.
Liquid2014-05-29 21:09:30 // 54118
ha nem te írtad volna, akkor még jobban kétségbe vonnám. Neked alapvetően hiszek műszaki dolgokban, mert ismerlek, és tudom hogy nem a levegőbe beszélsz, de azt is tudom amit én tapasztaltam...
GTPeti2014-05-29 21:08:05 // 54117
Nyugodtan tartsd annak. Egyedül az zavar, hogy kétségbe vonod az állításomat, holott nem szoktam a levegőbe beszélni. De ez van.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-29 21:07:55 // 54116
ez az, ilyen változásra vágysz ülj át egy 2,4-be lesz változás ugyan azzal a nyállal is :)