Fórum >> Típusok >> 159

David | Centocinquantanove2014-05-27 13:17:46 // 53954
Jogos, én is így gondolom.

Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-27 12:59:40 // 53953
van nála bonyolultabb és sokkal több hibalehetőséggel úgy hívják Twinport :P
dev1662014-05-27 12:53:37 // 53952
egy használt dízelnél a költségek attól függnek, hogy éppen milyen állapotában fogja ki a vevő a járgányt. Ha rendszeresen karban volt tartva a gép, nem tiporták ki a szemét és nem várták meg, hogy minden költséges javítás összejöjjön az eladásra, akkor akár egészen olcsó is lehet a fenntartása és ugyanígy fordított esetben nagyon drága is lehet. ez a benzinesre is igaz, főleg a JTS-re, ami messze nem egy buta kis egyszerű szívómotor, hanem az egyik legbonyolultabb a nagy sorozatban gyártott a szívómotorok közül.

éppen ezért nem az a legfontosabb, h dízel vagy benzines és hogy mennyit fog menni vele, hanem az, hogy jó autót vegyen VAGY vehet olcsót és de akkor tegyen félre sok pénzt (+türelmet és időt) későbbre. az utóbbi sem feltétlenül rossz megoldás, mert legalább megment egy alfát.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-27 12:49:43 // 53951
benzinesből melyik éri meg kevés km-hez?
Liquid2014-05-27 12:27:14 // 53950
ez mondjuk jogos, illetve az is lényeges kérdés hogy csak 5km-re jár majd vele munkába, vagy többszáz km-t pályázik?
Mert ha csak rövid távokon mászkál akkor is jobba a benzines.

Amúgy in is max. 15e-et megyek évente, de kellett a power :)
.......................2014-05-27 11:51:24 // 53948
azt kellene a leendö kollágatól megkérdezni,hogy mennyi km ert szándékszik évente menni a jövendöbeli 159 ével?

mert ha csak 15..20 ezret ,akkor a dieselt NEM ajánlom,egyszerüen nem éri meg
Liquid2014-05-27 11:49:47 // 53947
főleg ha doktor és pipázik :D
Dömpi (il dottore)2014-05-27 11:43:51 // 53946
kivéve a TBi-t

hát igen, a T(i)bi, csak jó lehet :)
.......................2014-05-27 11:39:21 // 53945
"minél fiatalabbat, annál jobb"
na ez az Alfánál reciprokértéken igaz

ahogy közeledünk a gyártás végéhez egyre slendriánabbul vannak a kocsik összerakva
Liquid2014-05-27 10:50:34 // 53944
A dízel szerintem jobb választás, nem igazán szimpatikusak a benzinmotorok, kivéve a TBi-t. 2008-ban volt egy facelift, onnantól kicsit könnyebbek és pár dolog változott, talán a kormánymű se annyira problémás.
A futómű sokkal erősebb, robosztusabb mint a 156-é, nem szokott vele gond lenni.
Ami problémás lehet:
- DPF (lehet cserélni, illetve kivenni és kiíratni), de ha rossz a DPF annak valószínűleg oka van, azt meg kell keresni (pl. injektorok)
- lapátkák (ezeket ki lehet kötni)
- EGR
- kormánymű
- hátsó ablakemelő szerkezet, cserélni kell egyben
hirtelen ezek jutottak eszembe, majd a többiek kiegészítik :)

Egész más világ mint a 156, az egy könnyed, agilis gép, ez inkább egy tank. Viszont olyan tank, ami alatt egy kiváló futómű van.
vzolee2014-05-27 10:25:21 // 53943
Most már beenged, tegnap volt vmi baja.
KollerT2014-05-27 10:19:55 // 53942
Megoldották, hozzáért a kerékőrcsavar.
ValeRossi462014-05-27 09:32:29 // 53941
A hosszú olajcsere periódus tuti nem tesz jót hosszútávon,de a kannás tankolással nincs gond,ha tudod honnan van és saját kannába teszed. Persze ennek ellenére biztos van akinek e miatt ment el valami,de .......nem mindegy honnan és hogyan...
Piritu - 1.000.0002014-05-27 09:29:21 // 53940
Többek közt ezért is érdemes elolvasni a kocsi használati utasítását :-DD
David | Centocinquantanove2014-05-27 09:26:00 // 53939
Ez jó, erre én is később jöttem csak rá jóval...
Nálam az volt a trükk, hogy emelkedőn már nagyon apró fékezéssel is megtartotta magát az autó, de erre még nem kapcsolt a HillHolder.
Aztán rájöttem, hogy ha egy kicsit erősebben nyomom be a féket, hogy a fékpedáltól is megkapja a jelet, akkor már működik pöpecül. Jó kis találmány annyi szent. :)
Dömpi (il dottore)2014-05-27 09:21:59 // 53938
Ahogy vasárnap kiolvastuk a hibakódot, ránéztünk a DPF-re is.
Régebben 300-350 km-enként regenerált, most az utolsó 5 regen közötti átlagtávolság 640 km. Ennyit tesz, hogy hetente-kéthetente megyek egy hosszabb etapot is.

Amúgy a szerelő barátom megjegyezte, hogy újabban, ha szidják előtte az olasz kocsikat, mindig az enyémet hozza fel pozitív példaként. Persze hozzá is teszi, hogy megkapja a törődést, a gyár által előírt olajat és nincs kannából tankolás.

Mert ugye ha a modern dízellel gond van, legyen az bármilyen típus, az esetek többségében a 30-ezres olajcsere (long life), no meg a kannás gázolaj áll a háttérben.
Shadin2014-05-27 09:05:19 // 53937
Hi! Van valakinek Pest környékén MPPS kébele kölcsön kb. sűrgősen szóljon lsz. Köszi!
afla1592014-05-27 08:22:08 // 53936
Minket is elkapott 2x az eső...és jött is egy hiba üzenet, de mint utólag kiderült nincs köze az esőhöz. Érdekes összefüggés a dologban és csak ezért osztom meg veletek, mert ez is bizonyítja (legalábbis számomra) hogy nincsenek véletlenek. A talin beszélgettem két cartársal az autómról és feltettek egy kérdést. Van visszagurulás gátló az autódban???? Szerintem nincs válaszoltam, mert ezidáig fogalmam sem volt róla, hogy ez lehet mint felszereltség a gépezetben. Elmondták, hogy ez hogyan működik és ennyi. Tudni kell azt hogy a VTT előtti napon a kuplungra rálépve egy csattanást hallottam és egy rugó darab repült a padlóra. Nahh ennek annyi, de igazság szerint semmi különbséget nem éreztem a működésén. (természetesen a kuplung visszahúzó rugó fáradt el ami már a napokban orvosolva lesz) Haza felé jövet aztán beröppen t egy hiba kód HILL HOLDER blablabla.... a többit már nem tudtam megjegyezni. Itthon aztán egyből kézikönyv hibajelzések és ráleltem az okra. Csak azért dobta ki a hibaüzenetet mert a kuplung pedálom nem állt vissza alap helyzetbe. Hoppáááá van a gépsárkányba ez a funkció is. Természetesen másnap azonnal kipróbáltam egy igen meredek emelkedőn való induláskor.....qrva jóóóóóó. Szóval ennyit a véletlenekről, ha nem elegyedünk szóba és nem kerül említésre akkor én már tutira szerelőnél vagyok és tutira fizetek ha másért nem hát az infóért.
KollerT2014-05-27 02:54:28 // 53935
(KOPOGÁS)
Sziasztok, most vettem egy Ti szettet, tökéletes is volt, több száz km-ig, amikor ma újra elindultam, minden fordulat után ütött egyet jobb hátul. Aztán elmúlt és most csak erős balrakanyarodásnál jelentkezik. Mi lehet a baj?:( Egyébként ma húztam a felni csavarokon.)
Ákos (dewvil)2014-05-27 01:16:52 // 53934
faszanyos balhe volt, muszaj megemlitenem megegyszer:-)
drobero koszi a koca tuningot:-)

nah szal' ertitek:-)
Halesz2014-05-26 23:22:09 // 53933
Norbi email címe helyesen

norbi0409 kukac windowslive.com
Piritu - 1.000.0002014-05-26 22:28:23 // 53932
Felvetettem a dolgot az Amore felé.
Halesztől az alábbi választ kaptam: "Nyitott kapukat döngettek, az új Amore ezt is tudni fogja. :) És már ezerrel készül a kód. "
:-)))
Halesz2014-05-26 22:22:57 // 53931
:))) Egyszer még az is előfordulhat, bár én valami GT/Brera utódra várok továbbra is :)
GTPeti2014-05-26 22:19:45 // 53930
Már megijedtem, hogy a Főpap maga is átnyergel. :)

Pedig nincs is ebben semmi ijesztő. B)
Halesz2014-05-26 22:09:02 // 53929
Sziasztok! Emailben érkezett az alfaamore címére ez a levél. Kérlek Titeket, segítsetek, akár itt a fórumban válaszolva, akár közvetlenül neki:


Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Igazából az a helyzet, hogy autó vásárlás előtt állok.
3 éve sajnos nem jött össze egy Alfa 156 vásárlása. Most viszont úgy néz ki, beteljesítem a vágyam.
Alfa Romeo 159-re hajtok most nagyon. Viszont mielőtt elindulok nézelődni, szeretnék megtudni róla egy-két dolgot.
A dízel felé hajlok (1.9 JTD) de ha akad egy jó állapotú benzines (1.9 JTS) akkor nem utasítom vissza azt sem.
Azt több helyen olvastam, hogy minden szériából a legolcsóbbat tilos megvenni, mert arra sokat kell költeni vásárlás után.
Viszont....az évjáratokkal is ez a helyzet? Az persze logikus, hogy minél fiatalabbat, annál jobb, de Alfa 159 esetében
több gond van egy 2005-2006-os évjáratúval mint mondjuk egy 2008 körülivel? Gondolok itt típushibákra...
Én amit így rá tudnék szánni a vásárlásra... 2.000.000-2.200.000 Ft, és ennyiért azért már lehet kapni szépeket...legalábbis képek alapján szépeket.
Amikor már előttem van a gyönyörűség, mi az amit alaposan meg kell nézni rajta a szokásosakon kívül?...Gyakran előforduló hibák/hibaforrások.
Szóval a lényeg...Vannak típushibák? Ha igen mik? Olvastam, hogy volt 2 visszahívás 159 esetében, hol tudom ellenőrizni,
hogy ezeket a módosításokat elvégezték az adott autón? A 159-es esetében már valóban nincs annyi gond mint mondjuk a 156-ossal?

Nagyon szépen köszönöm előre is a segítségeteket!

Üdv:
Nagy Norbert
norbi040 (kukac) windowslive.com
GTPeti2014-05-26 22:00:00 // 53928
Öreg?? Egy díva nem öregszik, max érettebb lesz. B)
mizooo2014-05-26 21:51:08 // 53927
Egy kis Manky reklám ismét. A tesztüzem alatt, semmilyen hiba nem merült fel, csak nagy vigyorgás :) Ajánlom mindenkinek harap a gép ha kell, persze most vissza kell fognom magam, hogy ne tapossam neki :P



Más: Ma az M0 Csömöri felhajtójánál egy Giu mellé álltam be, intettem a srácnak, ő visszaintett és rövid beszélgetést folytattunk. Azt mondta van egy 59-ese is de az már öreg :D na mondom fasza én meg örülök ennek az öreg "szarnak". Azt mondta még várja az utódot. Vigyorogtunk egyet és egymás mellett ráhajtottunk az M0-ra én erre ő arra. Szép látvány lehetett.
Liquid2014-05-26 21:46:52 // 53926
mit mond az FTP?
Liquid2014-05-26 21:44:19 // 53925
az oldalamon megtalálod az FTP elérhetőségét
Giuntini2014-05-26 20:43:36 // 53924
Még egyszer, a VTT-ről. Nagyszerű volt, és minden köszönet Pityukomának, és Drobertónak a nagyszerű szervezésért. Igaz, hogy csak tavaly vettem meg az első Alfámat, de lelkem mélyén mindig is a milánói márka fanatikusa voltam. Jó közétek tartozni.
vzolee2014-05-26 16:22:19 // 53923
Engem nem enged be az FTP, küldtem mailt is róla :/
Chianti2014-05-26 16:12:30 // 53922
Közben rájöttem, hogy a VTT topicban van pár kép, meg videó is az eseményekről...
Chianti2014-05-26 16:09:58 // 53921
Köszi a gyors választ! Már csak 1 gondom van: hogyan érem el az FTP-t? (nem vagyok 1 PC guru) :o(
Liquid2014-05-26 16:01:56 // 53920
ejj, egy Rosso bizony feldobta volna az összképet :)
A Pityuokma által szervezett "mennyire ismered az Alfa történetét, jelenét illetve az autód alkatrészeit fényképről" című verseny eredményhírdetése volt :)
Nagyon odatette magát, jópofa és ötletes verseny volt, itt is szeretném ismét megköszönni, komoly munkát tett bele.
Az FTP-n fentvan Piritu képcsomagja és most már az enyém is, remélem mielőbb feltolja mindenki aki teheti.
Chianti2014-05-26 15:51:50 // 53919
Nem irigylem a hölgyet, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan itt lesz velünk megint... :o)
Chianti2014-05-26 15:46:11 // 53918
Szevasztok Cartrársak! Egyik szemem sír, mert nem lehettem ott, a másik meg nevet, mert látom, hogy akik ott voltak nagyon jól érezték magukat! Fotókat lécci lécci... minél többet!
Végül hány autó volt és mennyien voltatok összesen?
Azért meg kell jegyezzem, tényleg nagyon kár hogy nem lehettem jelen, a sötét sor üde színfoltja lett volna 1 Rosso SW.
Gratula a dobogósoknak, de elárulnátok milyen versenyszámban lettek helyezettek? Vagy ez már az összetett verseny eredményhirdetése volt?
Még 1 kérdés... a kis oldalzászlók a verdákon honnan származnak?
Várom a további beszámolókat, meg a képeket!
Üdv! :o)
Liquid2014-05-26 14:46:28 // 53917
a kamerához csak egy kis lyuk kell a rendszámtartó takarásába, nem olyan vészes :)
David | Centocinquantanove2014-05-26 14:39:15 // 53916
Én ilyen csipogósra gondoltam anno, már elég baráti áron hozzá lehet jutni egy 4 vagy 8 érzékelős cucchoz, de sajnos nincs se elektronikai ismeretem / felszerelésem hogy beszereljem, sem bátorságom kilukasztani a lökösöket :)
Annyira meg nem hiányzik, hogy egy kissebb vagyont fizessek valami szakembernek, hogy betegye... :)
Liquid2014-05-26 14:21:07 // 53915
el tud koszolódni, de nem vészes, igazából csak télen nagyobb latyakban jellemző
David | Centocinquantanove2014-05-26 14:18:29 // 53914
Nem szokott elkoszolódni a kamera objektívje?
Liquid2014-05-26 14:10:35 // 53913
az ultimate az lenne, ha valaki gyártana, a kapcsolós emblémába integrált kamerát, ami kinyílik ha szükséges, fizeténék érte relatíve sokat :)
Liquid2014-05-26 14:09:41 // 53912
máshogy nehéz kivinni a lökösön :)
tdemeter2014-05-26 14:02:22 // 53911
tyuuu ez jo !
Es most ehez furni is kell? vagy felesleges
Liquid2014-05-26 13:59:39 // 53910
simán jól lehet látni vele. Persze azért van holttere bőven, de általános parkolássegédként kitűnően funkcionál.
Csak elhelyezni nem egszerű.
A blogomban van róla egy rövid leírás.
Joker 1562014-05-26 13:54:45 // 53909
Hali!
És ez normál? Nekem f920BT van a kocsiban, és látom,h. a rüki rá van kötve, mert egyből kameraképet akar adni, de ugye kamera az nincs. Ér ez valamit tolatóradar nélkül mondjuk? Mennyire lehet látni vele?
Liquid2014-05-26 13:51:58 // 53908
megy ez olcsóbban is :)
Nekem kb. ilyenem van.
Ehhez van olyan kábel is amin vissza tudod vinni a jelet a fejegységhez.
tdemeter2014-05-26 13:42:47 // 53907
liquid: Amit a partyn beszeltunk a tolato kamerarol, pontosan milyen kamera is kene nekem? mert en kerestem az ebayen kimondottan az en tipusomhoz valot (pioneer avic f700bt) es eleg sokert talaltam.

http://www.ebay.co.uk/itm/PIONEER-AVIC-F700BT-AVICF700BT-MINI-REAR-VEIW-REVERSE-BACK-UP-CAMERA-/321299499910?pt=US_Rear_View_Monitors_Cams_Kits&hash=item4acef14b86

valami mas?
tdemeter2014-05-26 13:23:49 // 53906
Az nem semmi!
David | Centocinquantanove2014-05-26 12:36:07 // 53905
Már megrendeltem, kb 1000 ft lesz (gyári) és hétfőre van itt... De azért köszönöm!
Addig meg járkálok tömítés nélkül... mi baj lehet belőle?

Tegnap nagyon amatőr voltam, hogy beejtettem. Reméltem, hogy kiesik alul de sajnos nem így történt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak