kalo166TB2013-11-23 17:55:05 // 44155
lehet felhívom....köszi
.......................2013-11-23 17:43:57 // 44154
nincs,
nekem kifejezetten kiábránditó volt ahogy a nyomvályúkból felveri a vizet a kerék szörnyű hangos volt,ahogy a lemezekbe ütközik a víz
nekem kifejezetten kiábránditó volt ahogy a nyomvályúkból felveri a vizet a kerék szörnyű hangos volt,ahogy a lemezekbe ütközik a víz
W.2013-11-23 17:38:36 // 44153
Zé talán több infoval is tud szolgálni.
mex862013-11-23 17:23:09 // 44152
ez mit jelent?
mert mondjuk egy falazott egr vagy egy kidobott dpf-től, kiherélt szívósortól én annyira nem félnék.
vagy mondjuk ha egy hefej csere volt gariban.
mit lehet még mókolni?
mert ha ezeket annak vesszük, akkor sajnos fentiek miatt szinte mind mókolt
mert mondjuk egy falazott egr vagy egy kidobott dpf-től, kiherélt szívósortól én annyira nem félnék.
vagy mondjuk ha egy hefej csere volt gariban.
mit lehet még mókolni?
mert ha ezeket annak vesszük, akkor sajnos fentiek miatt szinte mind mókolt
Piritu - 1.000.0002013-11-23 16:58:14 // 44151
Beszámolóm anno a tesztvezetésemről.
Dömpi (il dottore)2013-11-23 16:29:05 // 44150
Lehet, hogy valami hülye ISO-szabvány vagy egy még hülyébb EU-s rendelet ezt írja elő, mindazon által egy 3,5 éves gumiabroncs, ami még 1 métert sem gurult kocsi alatt, szerintem új.
Amúgy meg végre új gumim van, ne rontsd el az örömemet!
Amúgy meg végre új gumim van, ne rontsd el az örömemet!
Alfonis2013-11-23 16:20:07 // 44149
hey! vannak valakinek tapasztalatai Alfa Giulietta val kapcsolatban?
Van olyan halk belül mint a 159?
Van olyan halk belül mint a 159?
Shadin2013-11-23 13:17:37 // 44147
Viszont meseszerű az ára, meg kell nézni a szerviz előzményét a Néró M5-nél, ha igaz a sztori. Ránézésre best buy.
Shadin2013-11-23 13:14:42 // 44146
Erre az autóra korábban már reagált egy kartárs itt a fórumon. Valami nem stimmelt vele.
Alfonis2013-11-23 13:02:51 // 44145
én mikor 159 et kerestem voltam ebben a kereskedésben. elég unszimpatikus volt a faszi. semmit nem engedett volna. a hirdetésben minden álom volt a helyszínen már nem.
kalo166TB2013-11-23 12:39:16 // 44144
erről tudtok valamit?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive_automata_bor._ulesfutes._navigacio._pdc-7356509
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive_automata_bor._ulesfutes._navigacio._pdc-7356509
Shadin2013-11-23 09:26:14 // 44142
OK, de (:-)) ott van lyuk, a "mi" esetünkben nincs lyuk csak folyamatos felépülés aminek nincs káros/kellemetlen/nemkívánt lyuk hatása, hála a VGT-nek :-D
Befejeztem.
Befejeztem.
Shadin2013-11-23 09:15:11 // 44141
Zsolt1552013-11-23 08:19:04 // 44140
Egy gumiabroncsot a gyártástól számított 24 hónapig újként, 24-36 hónap között újszerűként, 36 hónap után pedig már csak használtként lehet eladni.
mex862013-11-22 22:34:16 // 44139
ártól függetlenül nekem is igen tetszett.
vaj belső meg ritka, azt vadásztam sokáig aztán beértem a feketével.
de most a 159-ben majdnem összejött már :D
vaj belső meg ritka, azt vadásztam sokáig aztán beértem a feketével.
de most a 159-ben majdnem összejött már :D
Dömpi (il dottore)2013-11-22 22:27:16 // 44138
az tetszett benne, hogy reálisnak tűnik a km, a belső pedig brutál... nekem
de úgysem veszek 166-ot...most legalább is biztosan
de úgysem veszek 166-ot...most legalább is biztosan
mex862013-11-22 22:16:54 // 44137
pff ez milyen rég fennvan már..
2éve vettem lassan az enyémet már akkor is fennvolt vmi eszement áron
sőt 1-2 hónapja is még 1,79M-ért volt
ugyanilyen színű az enyém is asszem :)
nekem ez a párosítás van: 166 2.4jtd és 159 2.4jtdm :D
jó mi? bár jobb volna a 66 v6-al :D
bár sajna ez az állapot csak ideiglenes
2éve vettem lassan az enyémet már akkor is fennvolt vmi eszement áron
sőt 1-2 hónapja is még 1,79M-ért volt
ugyanilyen színű az enyém is asszem :)
nekem ez a párosítás van: 166 2.4jtd és 159 2.4jtdm :D
jó mi? bár jobb volna a 66 v6-al :D
bár sajna ez az állapot csak ideiglenes
Dömpi (il dottore)2013-11-22 22:15:52 // 44136
már álmodozom róla, hogy beszerezzek egy 3.0 V6 24V-t...de asszem meg kell várnom, hogy a fiam felnőjjön, mert csak akkor lesz mire fogni :)
(a lányom előbb lenne jogsiérett, de ő brera-ról álmodozik)
(a lányom előbb lenne jogsiérett, de ő brera-ról álmodozik)
mex862013-11-22 22:15:18 // 44135
szenzorokat le lehet valahgoy csekkolni a helyükön
offos bajor vasnál vmi hangot ad ki (viccen kívül) működési elvből adódóan, sztem itt is kell legyen ilyen.
bár lehet ha egyik se megy akkor ezt így nehéz lesz :D
offos bajor vasnál vmi hangot ad ki (viccen kívül) működési elvből adódóan, sztem itt is kell legyen ilyen.
bár lehet ha egyik se megy akkor ezt így nehéz lesz :D
kalo166TB2013-11-22 22:13:16 // 44134
eléggé hasonlóan gondolkodunk:)))
W.2013-11-22 21:51:18 // 44133
Viszont a 159 mellé csakis V6-os 166-ot ajánlok! :)
W.2013-11-22 21:48:14 // 44131
Ezt évek óta árulják. Ritka az ilyen belsős 166. Most már az ára is leszaladt csöppet.
W.2013-11-22 21:44:45 // 44130
Ma kiolvastattam a masinát. Mind a 4 hátsó tolatószenzort hibásnak írja. Mondjuk nem is működik. Hol lehet a gond? Azt kizártnak tartom, hogy egyszerre mind elromlott. Viszont más hiba nincs!
Norby2013-11-22 21:44:35 // 44129
Igen, most minden ok,remélem így is marad egy darabig.
Majd figyelek és jelentek.
Majd figyelek és jelentek.
Dömpi (il dottore)2013-11-22 21:44:34 // 44128
Anno, mikor feleségem eladatta a Fiestát, én is agyaltam rajta, hogy megkapj a 159-et, én meg veszek egy 166-ot, de aztán 159-147 párosítás lett belőle.
Sokáig ez tetszett.
Sokáig ez tetszett.
Csabi2013-11-22 21:38:28 // 44127
Akkor összeállt a vas! :) gondolom a DPF-ed megvan még...kíváncsi vagyok nálad is 300km-ként fog e regenerálni...
W.2013-11-22 21:30:46 // 44126
Ez úgy(így) szerintem is a legjobb párosítás! :)
kalo166TB2013-11-22 21:26:20 // 44125
ha a bal1 jó (márpedig az jó), asszem nem fog érdekelni a többi:) amúgy meg a tervek szerint megmaradna a 66 is...persze ez csak terv, de ha összejönne...:)
W.2013-11-22 21:23:48 // 44124
Ez kétségtelen :) Most hogy valósidejű összehasonlítási lehetőségem van, fotókkal fogom illusztrálni a 159 kontra 166 HELYzetet...:))
Liquid2013-11-22 21:22:43 // 44123
a turbolyuk az a tartomány amikor nincs elegnedő turbonyomás, tehát alapjáratóól mondjuk 1500-1700-ig a 2.4-nél
kalo166TB2013-11-22 21:19:32 // 44122
de annyira széééép, tudjátok milyen az amikor csak az jár a fejben: KELL! az utasok meg le vannak.... :))) örüljenek, hogy beülhetnek:)))))
Norby2013-11-22 21:17:38 // 44121
új motorvezélő program + új akksi és az 50 cfokos víznél lévő indítási probléma is megoldva
Csabi2013-11-22 21:04:04 // 44120
Amit idéztél...szerintem a mi verziónkat támassza alá...a 2-3000 fordulatot meg benzinesre érti a cikk, nemde?
Shadin2013-11-22 20:52:58 // 44119
Nem hinném, hogy azt hívják turbólyuknak.
"A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik."
"...elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők, ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést."
Nyilván ez megint okoskodásnak hat, de a klasszikus turbólyuk nem ez, itt alul lassan de folyamatosan épül fel a töltőlevegő nyomás, továbbá nincs szó rakétáról sem mikor felépült. Kerékpárt is nehezebben lehet "elindítani" álló helyzetből tekerve, nem turbós autó sem gyorsul alapjáratról, az egésznek van egy tehetetlensége, felesleges ezt a turbóra fogni egy olyan fordulatszámnál ami egészségtelen az autóra nézve...
"A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik."
"...elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők, ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést."
Nyilván ez megint okoskodásnak hat, de a klasszikus turbólyuk nem ez, itt alul lassan de folyamatosan épül fel a töltőlevegő nyomás, továbbá nincs szó rakétáról sem mikor felépült. Kerékpárt is nehezebben lehet "elindítani" álló helyzetből tekerve, nem turbós autó sem gyorsul alapjáratról, az egésznek van egy tehetetlensége, felesleges ezt a turbóra fogni egy olyan fordulatszámnál ami egészségtelen az autóra nézve...
Giuntini2013-11-22 20:41:15 // 44118
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy lehet leereszteni az olajat az automata váltóból, hol van a leeresztő csavar?
David | Centocinquantanove2013-11-22 20:40:26 // 44117
Az én értelmezésemben a turbólyuk az a vakfolt, holtsáv, ott ahol a turbó hatása nem érvényesül (pl nincs kellő kompresszió). Jellenzően pl alacsony sebességi fokozatokban 1500 prm alatt, ahol nem jött létre még a turbo jótékony hatása a gyorsulásra :))
Shadin2013-11-22 20:39:59 // 44116
EGR nincs ledugózva ? :-D
Csabi2013-11-22 20:28:04 // 44115
nem ez a turbólyuk, h 1500tól indul meg, és alatta tehetetlen ahogy írod? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 20:27:12 // 44114
tényleg :)
direttore2013-11-22 20:16:33 // 44113
nem figyeltél! 1-5 mp, nem 1,5 ! :)
Dömpi (il dottore)2013-11-22 19:53:40 // 44112
Mi az a turbólyuk? :-)
Nekem nincs turbólyukam sem, meg "elektronikalyukam" sem. Pedig csak 8V.
Amint 1-ben elindulok, és mire 2-be húzom, már 1500 rpm felett van a turbó nyomásmérője meg "kattan" fent.
Tavaly télen is tojásokkal a talpam alatt közlekedtem az alsóbb sebességfokozatokban (1-4-ig), hogy valahogy 0,8 alatt tartsam a turbónyomást, mert hidegen pörgetve nem akarom kinyírni. Nagyon nehezn sikerül csak 0,8 alatt tartani, mert amint megnyomom a gázpedált, a turbóm azonnal reagál.
Egyre inkább kezdek hinni GTPetinek "...a tiéd szénné van chippelve".
Nekem nincs turbólyukam sem, meg "elektronikalyukam" sem. Pedig csak 8V.
Amint 1-ben elindulok, és mire 2-be húzom, már 1500 rpm felett van a turbó nyomásmérője meg "kattan" fent.
Tavaly télen is tojásokkal a talpam alatt közlekedtem az alsóbb sebességfokozatokban (1-4-ig), hogy valahogy 0,8 alatt tartsam a turbónyomást, mert hidegen pörgetve nem akarom kinyírni. Nagyon nehezn sikerül csak 0,8 alatt tartani, mert amint megnyomom a gázpedált, a turbóm azonnal reagál.
Egyre inkább kezdek hinni GTPetinek "...a tiéd szénné van chippelve".
Shadin2013-11-22 17:13:41 // 44111
~1500 környékén a nyomatékgörbe felfutása van. Alatta nem is tud "turbólyuk" lenni, ott az egész gép tehetetlen. 2000 környékén meg már ugye van kipufogó gáz ami már hajtja a turbót és nincs akkora tehetetlen tömeg mint alacsony fordulaton ahol eleve nem tud normális nyomás kialakulni csak lassan.
Hazafelé jövet néztem, nem igazán lehetett/kellett 1500 alatt pörgetni. Egy normális indulásnál is 1500 van mire felengedtem a pedált. Ilyen fordulaton max., ahogy cartárs előttem mondta, csak "átgurulni" ill. tartósan közlekedni lehet. Tehát 1500 alatti fordulat nem is létezik :-)
Kicsit belebonyolódtam, bocsi.
Lehet hogy ezért fogyaszt az autó ~8 litert?
Hazafelé jövet néztem, nem igazán lehetett/kellett 1500 alatt pörgetni. Egy normális indulásnál is 1500 van mire felengedtem a pedált. Ilyen fordulaton max., ahogy cartárs előttem mondta, csak "átgurulni" ill. tartósan közlekedni lehet. Tehát 1500 alatti fordulat nem is létezik :-)
Kicsit belebonyolódtam, bocsi.
Lehet hogy ezért fogyaszt az autó ~8 litert?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 17:08:24 // 44110
hát .... 1500-nál nyomsz egy kövéret, 1,5mp az elektronika meg mire felpörög 2000-ig az másik 1,5mp...
Csabi2013-11-22 16:45:39 // 44109
elöbb leírtad a lényeget :)
Csabi2013-11-22 16:42:30 // 44108
Elég eltérően értelmezzük a turbólyukat....nálam annyit jelent, h hiába taposod a gázpedált,a turbonyomás nem épül fel maxra csak a fordulattal egyens arányban...ez van a 2,4-nél olyan 2000fordulatig felette pedig már rögtön kiakad a turbómérő.
Biztos az elektonika is rásegít, de az Euro4 meg kell.
Biztos az elektonika is rásegít, de az Euro4 meg kell.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:39:43 // 44107
"a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö" - Nem igazán.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
.......................2013-11-22 16:27:15 // 44106
a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö
nekem a 2,4 ben nincs ilyen ,
a Mito ban Sem dinamik állásban a DNA
nekem a 2,4 ben nincs ilyen ,
a Mito ban Sem dinamik állásban a DNA