Zsolt1552013-11-23 08:19:04 // 44140
Egy gumiabroncsot a gyártástól számított 24 hónapig újként, 24-36 hónap között újszerűként, 36 hónap után pedig már csak használtként lehet eladni.
mex862013-11-22 22:34:16 // 44139
ártól függetlenül nekem is igen tetszett.
vaj belső meg ritka, azt vadásztam sokáig aztán beértem a feketével.
de most a 159-ben majdnem összejött már :D
vaj belső meg ritka, azt vadásztam sokáig aztán beértem a feketével.
de most a 159-ben majdnem összejött már :D
Dömpi (il dottore)2013-11-22 22:27:16 // 44138
az tetszett benne, hogy reálisnak tűnik a km, a belső pedig brutál... nekem
de úgysem veszek 166-ot...most legalább is biztosan
de úgysem veszek 166-ot...most legalább is biztosan
mex862013-11-22 22:16:54 // 44137
pff ez milyen rég fennvan már..
2éve vettem lassan az enyémet már akkor is fennvolt vmi eszement áron
sőt 1-2 hónapja is még 1,79M-ért volt
ugyanilyen színű az enyém is asszem :)
nekem ez a párosítás van: 166 2.4jtd és 159 2.4jtdm :D
jó mi? bár jobb volna a 66 v6-al :D
bár sajna ez az állapot csak ideiglenes
2éve vettem lassan az enyémet már akkor is fennvolt vmi eszement áron
sőt 1-2 hónapja is még 1,79M-ért volt
ugyanilyen színű az enyém is asszem :)
nekem ez a párosítás van: 166 2.4jtd és 159 2.4jtdm :D
jó mi? bár jobb volna a 66 v6-al :D
bár sajna ez az állapot csak ideiglenes
Dömpi (il dottore)2013-11-22 22:15:52 // 44136
már álmodozom róla, hogy beszerezzek egy 3.0 V6 24V-t...de asszem meg kell várnom, hogy a fiam felnőjjön, mert csak akkor lesz mire fogni :)
(a lányom előbb lenne jogsiérett, de ő brera-ról álmodozik)
(a lányom előbb lenne jogsiérett, de ő brera-ról álmodozik)
mex862013-11-22 22:15:18 // 44135
szenzorokat le lehet valahgoy csekkolni a helyükön
offos bajor vasnál vmi hangot ad ki (viccen kívül) működési elvből adódóan, sztem itt is kell legyen ilyen.
bár lehet ha egyik se megy akkor ezt így nehéz lesz :D
offos bajor vasnál vmi hangot ad ki (viccen kívül) működési elvből adódóan, sztem itt is kell legyen ilyen.
bár lehet ha egyik se megy akkor ezt így nehéz lesz :D
kalo166TB2013-11-22 22:13:16 // 44134
eléggé hasonlóan gondolkodunk:)))
W.2013-11-22 21:51:18 // 44133
Viszont a 159 mellé csakis V6-os 166-ot ajánlok! :)
W.2013-11-22 21:48:14 // 44131
Ezt évek óta árulják. Ritka az ilyen belsős 166. Most már az ára is leszaladt csöppet.
W.2013-11-22 21:44:45 // 44130
Ma kiolvastattam a masinát. Mind a 4 hátsó tolatószenzort hibásnak írja. Mondjuk nem is működik. Hol lehet a gond? Azt kizártnak tartom, hogy egyszerre mind elromlott. Viszont más hiba nincs!
Norby2013-11-22 21:44:35 // 44129
Igen, most minden ok,remélem így is marad egy darabig.
Majd figyelek és jelentek.
Majd figyelek és jelentek.
Dömpi (il dottore)2013-11-22 21:44:34 // 44128
Anno, mikor feleségem eladatta a Fiestát, én is agyaltam rajta, hogy megkapj a 159-et, én meg veszek egy 166-ot, de aztán 159-147 párosítás lett belőle.
Sokáig ez tetszett.
Sokáig ez tetszett.
Csabi2013-11-22 21:38:28 // 44127
Akkor összeállt a vas! :) gondolom a DPF-ed megvan még...kíváncsi vagyok nálad is 300km-ként fog e regenerálni...
W.2013-11-22 21:30:46 // 44126
Ez úgy(így) szerintem is a legjobb párosítás! :)
kalo166TB2013-11-22 21:26:20 // 44125
ha a bal1 jó (márpedig az jó), asszem nem fog érdekelni a többi:) amúgy meg a tervek szerint megmaradna a 66 is...persze ez csak terv, de ha összejönne...:)
W.2013-11-22 21:23:48 // 44124
Ez kétségtelen :) Most hogy valósidejű összehasonlítási lehetőségem van, fotókkal fogom illusztrálni a 159 kontra 166 HELYzetet...:))
Liquid2013-11-22 21:22:43 // 44123
a turbolyuk az a tartomány amikor nincs elegnedő turbonyomás, tehát alapjáratóól mondjuk 1500-1700-ig a 2.4-nél
kalo166TB2013-11-22 21:19:32 // 44122
de annyira széééép, tudjátok milyen az amikor csak az jár a fejben: KELL! az utasok meg le vannak.... :))) örüljenek, hogy beülhetnek:)))))
Norby2013-11-22 21:17:38 // 44121
új motorvezélő program + új akksi és az 50 cfokos víznél lévő indítási probléma is megoldva
Csabi2013-11-22 21:04:04 // 44120
Amit idéztél...szerintem a mi verziónkat támassza alá...a 2-3000 fordulatot meg benzinesre érti a cikk, nemde?
Shadin2013-11-22 20:52:58 // 44119
Nem hinném, hogy azt hívják turbólyuknak.
"A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik."
"...elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők, ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést."
Nyilván ez megint okoskodásnak hat, de a klasszikus turbólyuk nem ez, itt alul lassan de folyamatosan épül fel a töltőlevegő nyomás, továbbá nincs szó rakétáról sem mikor felépült. Kerékpárt is nehezebben lehet "elindítani" álló helyzetből tekerve, nem turbós autó sem gyorsul alapjáratról, az egésznek van egy tehetetlensége, felesleges ezt a turbóra fogni egy olyan fordulatszámnál ami egészségtelen az autóra nézve...
"A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik."
"...elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők, ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést."
Nyilván ez megint okoskodásnak hat, de a klasszikus turbólyuk nem ez, itt alul lassan de folyamatosan épül fel a töltőlevegő nyomás, továbbá nincs szó rakétáról sem mikor felépült. Kerékpárt is nehezebben lehet "elindítani" álló helyzetből tekerve, nem turbós autó sem gyorsul alapjáratról, az egésznek van egy tehetetlensége, felesleges ezt a turbóra fogni egy olyan fordulatszámnál ami egészségtelen az autóra nézve...
Giuntini2013-11-22 20:41:15 // 44118
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy lehet leereszteni az olajat az automata váltóból, hol van a leeresztő csavar?
David | Centocinquantanove2013-11-22 20:40:26 // 44117
Az én értelmezésemben a turbólyuk az a vakfolt, holtsáv, ott ahol a turbó hatása nem érvényesül (pl nincs kellő kompresszió). Jellenzően pl alacsony sebességi fokozatokban 1500 prm alatt, ahol nem jött létre még a turbo jótékony hatása a gyorsulásra :))
Shadin2013-11-22 20:39:59 // 44116
EGR nincs ledugózva ? :-D
Csabi2013-11-22 20:28:04 // 44115
nem ez a turbólyuk, h 1500tól indul meg, és alatta tehetetlen ahogy írod? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 20:27:12 // 44114
tényleg :)
direttore2013-11-22 20:16:33 // 44113
nem figyeltél! 1-5 mp, nem 1,5 ! :)
Dömpi (il dottore)2013-11-22 19:53:40 // 44112
Mi az a turbólyuk? :-)
Nekem nincs turbólyukam sem, meg "elektronikalyukam" sem. Pedig csak 8V.
Amint 1-ben elindulok, és mire 2-be húzom, már 1500 rpm felett van a turbó nyomásmérője meg "kattan" fent.
Tavaly télen is tojásokkal a talpam alatt közlekedtem az alsóbb sebességfokozatokban (1-4-ig), hogy valahogy 0,8 alatt tartsam a turbónyomást, mert hidegen pörgetve nem akarom kinyírni. Nagyon nehezn sikerül csak 0,8 alatt tartani, mert amint megnyomom a gázpedált, a turbóm azonnal reagál.
Egyre inkább kezdek hinni GTPetinek "...a tiéd szénné van chippelve".
Nekem nincs turbólyukam sem, meg "elektronikalyukam" sem. Pedig csak 8V.
Amint 1-ben elindulok, és mire 2-be húzom, már 1500 rpm felett van a turbó nyomásmérője meg "kattan" fent.
Tavaly télen is tojásokkal a talpam alatt közlekedtem az alsóbb sebességfokozatokban (1-4-ig), hogy valahogy 0,8 alatt tartsam a turbónyomást, mert hidegen pörgetve nem akarom kinyírni. Nagyon nehezn sikerül csak 0,8 alatt tartani, mert amint megnyomom a gázpedált, a turbóm azonnal reagál.
Egyre inkább kezdek hinni GTPetinek "...a tiéd szénné van chippelve".
Shadin2013-11-22 17:13:41 // 44111
~1500 környékén a nyomatékgörbe felfutása van. Alatta nem is tud "turbólyuk" lenni, ott az egész gép tehetetlen. 2000 környékén meg már ugye van kipufogó gáz ami már hajtja a turbót és nincs akkora tehetetlen tömeg mint alacsony fordulaton ahol eleve nem tud normális nyomás kialakulni csak lassan.
Hazafelé jövet néztem, nem igazán lehetett/kellett 1500 alatt pörgetni. Egy normális indulásnál is 1500 van mire felengedtem a pedált. Ilyen fordulaton max., ahogy cartárs előttem mondta, csak "átgurulni" ill. tartósan közlekedni lehet. Tehát 1500 alatti fordulat nem is létezik :-)
Kicsit belebonyolódtam, bocsi.
Lehet hogy ezért fogyaszt az autó ~8 litert?
Hazafelé jövet néztem, nem igazán lehetett/kellett 1500 alatt pörgetni. Egy normális indulásnál is 1500 van mire felengedtem a pedált. Ilyen fordulaton max., ahogy cartárs előttem mondta, csak "átgurulni" ill. tartósan közlekedni lehet. Tehát 1500 alatti fordulat nem is létezik :-)
Kicsit belebonyolódtam, bocsi.
Lehet hogy ezért fogyaszt az autó ~8 litert?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 17:08:24 // 44110
hát .... 1500-nál nyomsz egy kövéret, 1,5mp az elektronika meg mire felpörög 2000-ig az másik 1,5mp...
Csabi2013-11-22 16:45:39 // 44109
elöbb leírtad a lényeget :)
Csabi2013-11-22 16:42:30 // 44108
Elég eltérően értelmezzük a turbólyukat....nálam annyit jelent, h hiába taposod a gázpedált,a turbonyomás nem épül fel maxra csak a fordulattal egyens arányban...ez van a 2,4-nél olyan 2000fordulatig felette pedig már rögtön kiakad a turbómérő.
Biztos az elektonika is rásegít, de az Euro4 meg kell.
Biztos az elektonika is rásegít, de az Euro4 meg kell.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:39:43 // 44107
"a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö" - Nem igazán.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
.......................2013-11-22 16:27:15 // 44106
a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö
nekem a 2,4 ben nincs ilyen ,
a Mito ban Sem dinamik állásban a DNA
nekem a 2,4 ben nincs ilyen ,
a Mito ban Sem dinamik állásban a DNA
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:22:25 // 44105
Szerintem amit turbólyuknak érzünk az az elektronikának köszönhető.
Amíg nincs meg a levegőtöbblet nem ereszti el a ménest. A 156-on a box itt avatkozott be jól és semmi késlekedés se volt. cserébe néha nyomott egy pamacsot.
Amíg nincs meg a levegőtöbblet nem ereszti el a ménest. A 156-on a box itt avatkozott be jól és semmi késlekedés se volt. cserébe néha nyomott egy pamacsot.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:14:36 // 44104
A múltkor mentem egy 1000 km-es etapot németbe kikapcsolt klímával. Semmivel se fogyasztott kevesebbet a szokott tempomatos utazás mellett. Kicsit meglepődtem.
Dömpi (il dottore)2013-11-22 14:56:41 // 44103
Nekünk a babakocsis időszak mindkét gyereknél lement amikor még a Fiat Mareát hajszoltam.
Most, hogy várjuk a harmadikat, feleségemen kitört a fészekrakó ösztön és a múltkor előszedette velem a babakocsit. Hát elég méretes darab, úgyhogy be is próbáltam a 159-be. Simán bemegy, de kb. a fél csomagtartó alapterületét elveszi. Persze ettől még könnyebb dolgokat majd rá lehet pakolni, de tavasszal a tetőbox beszerzését nem fogom megúszni.
Most, hogy várjuk a harmadikat, feleségemen kitört a fészekrakó ösztön és a múltkor előszedette velem a babakocsit. Hát elég méretes darab, úgyhogy be is próbáltam a 159-be. Simán bemegy, de kb. a fél csomagtartó alapterületét elveszi. Persze ettől még könnyebb dolgokat majd rá lehet pakolni, de tavasszal a tetőbox beszerzését nem fogom megúszni.
Dömpi (il dottore)2013-11-22 14:52:24 // 44102
NEM! Próbáltam!
A 215/55/16-os téli befér állítva egymás mellé a 4 db, talán a 225-is, de nincs tapasztalatom.
A 235-ös 19-es nekem nem ment be.
A 215/55/16-os téli befér állítva egymás mellé a 4 db, talán a 225-is, de nincs tapasztalatom.
A 235-ös 19-es nekem nem ment be.
Csabi2013-11-22 14:45:08 // 44100
Végül is igazad van,viszonyítás kérdése:)
Shadin2013-11-22 14:44:05 // 44099
Haverom is ilyen magas és nem tudta eléggé hátratolni az ülést. Próba.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 14:41:00 // 44098
akkor simándi :P
kalo166TB2013-11-22 14:38:55 // 44097
193cm vagyok, ér gondolkodni 159 sw-ben? :))) valszeg senki sem ül mögém... :) de ez van, akinek nem tetszik... :)))
Shadin2013-11-22 14:35:34 // 44096
1400-tól 4000-ig közel folyamatosan/egyformán gyorsul, először nyomatékból majd fokozatosan teljesítményből. 1400 alatt meg kit érdekel, ott nem akarok vigéckedni. Tudjátok hol van turbólyuk? A 164V6TB 2700-as fordulatánál. Na az a turbólyuk. :-)
Shadin2013-11-22 14:30:43 // 44095
5-en vagyunk, én 178 (ill. egyre kisebb) hátul 3 gyermek simán elfér. Babakocsit már kinőtték, de a 156-ban még cigöltem, de nem sokat. Nem volt szempont a b.kocsi alig használtuk, de ha kellett elfértünk. Anyósom mondja mindig, hogy anno kispolákkal, előtte meg 500-assal jártak az Adriára. Túl van ma misztifikálva ez a csomagtartó kérdés. Én azért vettem ""kombit"" mert ez tetszett.
Csabi2013-11-22 14:28:33 // 44094
de van :) 1500 de inkább 2000 alatt
Shadin2013-11-22 14:25:34 // 44093
Nekem nincs turbólyuk. Hol kéne legyen?
.......................2013-11-22 14:14:11 // 44092
csak is böröset,már úgy megszoktam :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 14:04:01 // 44091
amíg 1 gyerek van akkor asszony mögé, így még jó..