ZoliNix2019-08-27 22:24:15 // 118490
Ha a kinyomócsapágyra gondolsz, az tavaly lett cserélve bár a szerelő azt mondta az nem jelenti azt hogy nem lehet rossz.
Liquid2019-08-27 21:07:38 // 118489
ez gonosz volt, de nagyon ül! :D :D
Liquid2019-08-27 20:50:19 // 118487
Az utángyártott, illetve az eredeti szerinted hol készül? :D
Amúgy olasz ebayről jött az enyém, de nincsenek illúzióim a származását illetően.
Amúgy olasz ebayről jött az enyém, de nincsenek illúzióim a származását illetően.
VKG231!!! (156+75)2019-08-27 20:05:29 // 118486
(Nekem majdnem 2 éve bírja a kínai!)
Smith2019-08-27 17:53:17 // 118485
Emblémából gyárit javaslom, az ebay amúgy tele van jónak kinéző emblémákkal, és tényleg jól is néznek ki, csak a nap nagyon hamar megfakítja és kezdenek gyorsan kopni, a kínai replikák. Utángyárott sem annyira zsebbenyúlós. Én most rendeltem kettőt, mert már a második szett ebayest kell levakarnom, mert olyan halvány ha megsüti a nap párszor. Lehet cserélni külön, ahogy itt írták is. Csípőfogóval nekiesel, vagy megfúrod és úgy, középről kell lefejteni. Nem nagy mutatvány.
Navit felejtsd el szerintem, telefon + waze, vagy új navis fejegység.
Navit felejtsd el szerintem, telefon + waze, vagy új navis fejegység.
Szabister2019-08-27 16:05:17 // 118484
Majd 1x kiderül ha lekerul a hengerfej. De sztem az nem mostanság lesz.
Giuntini2019-08-27 14:17:31 // 118483
Ebben igazad van Gyuri, csak a 159 nagyon csalóka! Amelyikben 200 ezer van, és nem volt törve, gyakorlatilag új autó érzést adnak. Az ülések tartósak, a szerkezeti elemek nem zörögnek. Egy nagyon masszív autó. Annyit veszel észre, hogy kopottabb a kormány, a bőr amelyiket gondoztak nagyon jól bírja. Kétféle jó 159 vétel van! Olyan amelyikben valóban kevés km van (150 ezer alatt), vagy a "túlszervizelt", mint az enyém (70 ezer van a motorban + gyári új hf). Ha egy 100 ezer km alattit veszel, ahhoz tényleg nem kell évekig nyúlni, vagy olyat mint az enyém, amelyikben gyakorlatilag új motor, turbó, hűtőrendszer, generátor és miegyéb van. Nem tudod megnézni azt, hogy mire használták, városozásra, vagy hosszú távon. A 2,4 esetében ez egy sarkallatos kérdés. En 2013-ban 6 évesen ár alatt vettem 2,5 milláért, akkor ezzel a felszereltséggel a 2,4 Q-tronic 3 milla felett volt. A ráköltésre nem is számolom a rugótörést, felső lengőkarokat, agycsapágyakat. Olyan tételek a durvák mint a motor felújított hf-el, aztán gyári új hf-el, turbó, hűtő összes csővel, és egyebek. Ez 3 milla. Van egy autóm, ami tökéletes szerkezeti állapotban van, de amit ráköltöttél azt sohasem értékelnék. Nem is tudom, mennyit adnának érte, max 1,8-2 millát? Mondjuk nincs szándékomban eladni, ezt ti jól tudjátok. Nem véletlen, hogy új Michelin Pilot Sport-ok kerültek rá. Megbecsülöm ezt az autót, mert ami idegeskedést és kétségbeesést átéltem mellette, arról könyvet lehetne írni... Ezt lehet hogy a piros bőrülés tette?
esvé2019-08-27 13:55:06 // 118482
ez az újpesti nepper jófejnek tűnik, brutál jó beszélőkéje van, bár éppen ezért nagyon alaposan meg kell nézni az autót, a szövegelést pedig le kell állítani.
Az autó fényezése trükkös, gyönyörűen le vannak waxolva, három mosásig csilli-villi, aztán jönnek elő a meglepetések.
A motor környékén is nagyon vigyázz, ott is szeret bagatellizálni dolgokat.
Ezeket nem a linkelt autóhoz mondom, hanem általános jótanács (tapasztalat).
szóval alaposan nézd meg, légy elővigyázatos.
Az autó fényezése trükkös, gyönyörűen le vannak waxolva, három mosásig csilli-villi, aztán jönnek elő a meglepetések.
A motor környékén is nagyon vigyázz, ott is szeret bagatellizálni dolgokat.
Ezeket nem a linkelt autóhoz mondom, hanem általános jótanács (tapasztalat).
szóval alaposan nézd meg, légy elővigyázatos.
antonov2019-08-27 12:45:58 // 118481
Tud, nekem Stilonál és a 147 nél is a munkahenger volt a rossz, olajszivárgás nem volt.
antonov2019-08-27 12:44:41 // 118480
Azért nyomtalanul nem tud átmenni rajta 3 fémdarab. : ( Szerintem minimum pár szelep görbült.
Liquid2019-08-27 11:15:16 // 118479
Nekem csak ez az egy dolog fura, a régi nem így csinálta. Lehet abban nem volt levegőminőség (vagy mi) szenzor? Vagy ebben megkuttyant?
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-27 11:00:04 // 118478
Nem mondod...XD Automata módban gyakorlatilag hülye...
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-27 10:57:59 // 118477
Akár hihető is lehet. Többen vettek tőle, van néhány negatívabb vélemény is, de ahogy látom többnyire tényleg jó autókat hoz. Két cartársat biztosan tudok innen akik tőle vették, egyikőük sem nagyon ír szerelős kérdéseket :-D Én beszéltem ezzel a sráccal pár hónapja, nem kerülgeti a forró kását, korrekt módon lehetett vele beszélni, telefonban szimpatikus volt.
Ha 159-et szeretnék, nála biztosan körülnéznék. Az a 8v egy nagyon jó vétel is lehet még ennyiért is, meg kell nézni. Meg is lesz rá a vevő tutira. 2 millával hosszabb, mint az áhított másfél millás kategória, de aki ült már keveset és sokat futott autóban, szervizelt ilyet is, olyat is, az azonnal mellé teszi azt a 2 millát és gondtalanul autózik 100-150e-t :-D Az átlag autósnak (nekem is) ez kb 7-8 év komolyabb gondok nélkül.
Ha 159-et szeretnék, nála biztosan körülnéznék. Az a 8v egy nagyon jó vétel is lehet még ennyiért is, meg kell nézni. Meg is lesz rá a vevő tutira. 2 millával hosszabb, mint az áhított másfél millás kategória, de aki ült már keveset és sokat futott autóban, szervizelt ilyet is, olyat is, az azonnal mellé teszi azt a 2 millát és gondtalanul autózik 100-150e-t :-D Az átlag autósnak (nekem is) ez kb 7-8 év komolyabb gondok nélkül.
Liquid2019-08-27 10:52:50 // 118476
Fűtés-hűtés kérdés: mennyire normális az, hogy autotmata módban gyakorlatilag állandóan belső keringetésen van a rendszer? A Q4-é máshogy műxik, azon ritkán láttam csak hogy belsőre kapcsolt.
Liquid2019-08-27 10:50:44 // 118475
Az első embléma gyárilag egyben van a krómozott résszel, bő 10e ft.
Lehet cserélni csak az emblémát is, de mivel ragasztva van ezért nem egyszerű levenni.
Lefeszegetni nem célszerű, mert akkor sérül a króm. Én úgy oldottam meg, hogy megfúrtam valahol középen, és onnan kifelé feszegettem le. Nyilván teljesen szét lesz barmolva az embléma, de a "keret" sértetlen marad.
Emblémát külön sok helyen sokfélét lehet venni, már 1000-2000 ft-tól.
Én anno ebay-en vettem, de hírdetnek faceén is sokan.
Lehet cserélni csak az emblémát is, de mivel ragasztva van ezért nem egyszerű levenni.
Lefeszegetni nem célszerű, mert akkor sérül a króm. Én úgy oldottam meg, hogy megfúrtam valahol középen, és onnan kifelé feszegettem le. Nyilván teljesen szét lesz barmolva az embléma, de a "keret" sértetlen marad.
Emblémát külön sok helyen sokfélét lehet venni, már 1000-2000 ft-tól.
Én anno ebay-en vettem, de hírdetnek faceén is sokan.
redbulz2019-08-27 10:38:07 // 118474
A blogomba nézz be, láthatsz pár dolgot ami előfordulhat, meg azt is, hogy az kb. mennyibe kerül :) Nálam a motorhoz még nem kellett nyúlni, de amit Rolcho kolléga kicsit lejjebb ír arra tényleg figyelj, a bölcső eléggé tud rozsdálni(mióta megvan cserélném, de mindig azt mondják éppen nincs, és a dízelé elvileg nem jó :( ), a váltónak ha kicsit "villamos" szerű hangja van egyes fokozatokban akkor felújításra fog szorulni és azzal együtt akkor már kuplung, kettős tömegű, kinyomócsapágy, ez azért nem finom így együtt. Én futottam bele sajnos gyári hibás alkatrészekbe is, főleg lengőkar ügyileg :(
A motor teljesítményileg szerintem elég a hétköznapi autózáshoz bőven, bár érződik az autó súlya. Elinduláskor én pöppet lomhának érzem, de ha már pörög a motor akkor azért szedi a lábát rendesen, volt már, hogy egy elqrt előzésnél kihúzott a fekáliából :) Fogyasztásra nekem 9,5-10,5 között van valahol az igazság nagy átlagban.
Ugyanitt, még foglalkozós 159 2.2 JTS SW fiatalítási szándék miatt lassan eladó :D
A motor teljesítményileg szerintem elég a hétköznapi autózáshoz bőven, bár érződik az autó súlya. Elinduláskor én pöppet lomhának érzem, de ha már pörög a motor akkor azért szedi a lábát rendesen, volt már, hogy egy elqrt előzésnél kihúzott a fekáliából :) Fogyasztásra nekem 9,5-10,5 között van valahol az igazság nagy átlagban.
Ugyanitt, még foglalkozós 159 2.2 JTS SW fiatalítási szándék miatt lassan eladó :D
Gabi1592019-08-27 09:38:27 // 118473
Kedves Cartársak !
Két dolgot keresek 159 hez.Első emblémát vennék ,illetve gyári navigációhoz térképet keresek ami kiírható cd-re.Jelenleg 2012-es van ,ennek kapcsán a kérdés honnan tudok letölteni frissebb verziót.(van-e).(2006-os az autó)
Két dolgot keresek 159 hez.Első emblémát vennék ,illetve gyári navigációhoz térképet keresek ami kiírható cd-re.Jelenleg 2012-es van ,ennek kapcsán a kérdés honnan tudok letölteni frissebb verziót.(van-e).(2006-os az autó)
szelod92019-08-27 09:34:07 // 118472
Facebook csoportokban nagyon sok elégedett vásárló ajánlja őt. Többnyire Alfákat hord be, abból is a jobb fajtákat. Pont ezért nem is az egy millás kategória... Én nem ismerem, nincs tapasztalatom vele. Ha beugrik a neve, akkor leírom :D
samu1262019-08-27 08:37:02 // 118471
Igen az lesz nálam a következő, a váltó felújítás.
Magyar piacon amúgy ezek a 2,5-3 milliós darabok 100K km alatti futással mennyire hihetőek? Majdnem folyamatosan 1-2 darab "szinte új" darabot fel szokott rakni egy kereskedő:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_9_jtd_8v_turismo_37e-km_szalon_allapot-14633625
Ez is egy darab tőle. Felismerhető a vírus alfás profil képéről.
Magyar piacon amúgy ezek a 2,5-3 milliós darabok 100K km alatti futással mennyire hihetőek? Majdnem folyamatosan 1-2 darab "szinte új" darabot fel szokott rakni egy kereskedő:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_9_jtd_8v_turismo_37e-km_szalon_allapot-14633625
Ez is egy darab tőle. Felismerhető a vírus alfás profil képéről.
Smith2019-08-27 08:12:26 // 118470
Ennél nagyobb baja, sose legyen :)
Marseus2019-08-26 22:16:10 // 118469
Ha valakinél megunódott a berlina TI rugószett az lécci ne tartsa magában?Köszi!
Rolcho2019-08-26 20:55:15 // 118468
Szerintem teljesen vállalható, de van pár dolog, ami költséges lehet. Érdemes jól átnézetni, mert van pár alkatrésze, amit nem egyszerű beszerezni. Bár ez nem csak a 2.2-re érvényes. Ami nálam hiba van/volt: önindító, vezérműlánc, hátsó rugó törés, segédalváz, kipufogó és vízhűtő csere, most jön majd a széthullott katalizártor és az olajszint jeladó cseréje. A szerviz jelezte, hogy kissé kikoptak a féltengelycsillagok, és az alsó lengőkarok gömbfejei lesznek cserések. A váltó pedig olyan mint az Opelekben. Szóval érdemes jól átnézetni, gépre feltenni.
RomeoOne2019-08-26 19:42:29 // 118467
Na sok tízezer km-nyi gondtalan autózás után most nálam is előjött kisebb probléma. Holnap megyünk nyaralni kora reggel, aztán egy idő óta (kb. két hete) elkezdtem hallani nagyobb sebességnél egy halk búgást. Azóta belement közel 1000 km és kimondottan erős lett a búgás, már 50-nél kezdődik, 90-nél már hangos. A kerékcsapágyra gyanakodtam, de ma tudtam csak levinni a helyi szervizbe.
Mentem egy próbakört a szerelővel. Aztán megemelte, tapogatta. Először azt mondta, hogy a jobb oldali féltengely-emelő csapágy (ha jól emlékszem), azt érezte nagyon forrónak. Majd ahogy odahívott egy másik szerelőt és az emelőn felgyorsította a kerekeket (majd dobok be videót), az végül azt mondta, hogy a jobb első kerékcsapágy lesz.
Azt mondták, hogy ezzel szerintük már ne induljak el nyaralni. Holnapra várom az ajánlatukat. Nagy szerencse, hogy tesóm a közelben van és tudja nélkülözni a kocsit.
Mentem egy próbakört a szerelővel. Aztán megemelte, tapogatta. Először azt mondta, hogy a jobb oldali féltengely-emelő csapágy (ha jól emlékszem), azt érezte nagyon forrónak. Majd ahogy odahívott egy másik szerelőt és az emelőn felgyorsította a kerekeket (majd dobok be videót), az végül azt mondta, hogy a jobb első kerékcsapágy lesz.
Azt mondták, hogy ezzel szerintük már ne induljak el nyaralni. Holnapra várom az ajánlatukat. Nagy szerencse, hogy tesóm a közelben van és tudja nélkülözni a kocsit.
szelod92019-08-26 18:09:31 // 118466
1.9-nél a hengerfej probléma helyett ott a váltó. A jó kis M32... Érdemes arra is figyelni
Zolibácsi2019-08-26 17:29:01 // 118465
Saját bőrömön tapasztaltam hogy a 2008 - as 1.9 mjet is szopás viszont fele annyiba vagy harmad annyiba kerül mint a 2.4 jtdm a javítás
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-26 16:16:21 // 118464
Szerintem az 1.9 se kisebb rizikó. Ezt a hengerfej témát körbejártuk sokszor és a 2.4 para odáig fajult, hogy már az a képzet alakul ki, hogy egy 1.9-cel nem lehet pont ugyanakkorát szívni :-) Hát már dehogynem. Magasnyomású turbódízel mindkettő, kb ugyanaz a konstrukció is mindkettő. És ugyanúgy elhasználódik mindkettő. Mire ezek másfél millás
autók lesznek, lényegében az élettartamuk végefelé gurulgatnak már.
Értem, hogy a ha.hu tele van tuti vétellel, csak aztán jönnek a meglepetések. Egy másik dolog, hogy sokan örömmel költik az összes vagyonukat is ezekre a dögökre, mert egy Alfa az ilyen. Én magam részéről inkább ma is adnék 3-mat egy rendes, kicsit futott darabért, motortól függetlenül.
autók lesznek, lényegében az élettartamuk végefelé gurulgatnak már.
Értem, hogy a ha.hu tele van tuti vétellel, csak aztán jönnek a meglepetések. Egy másik dolog, hogy sokan örömmel költik az összes vagyonukat is ezekre a dögökre, mert egy Alfa az ilyen. Én magam részéről inkább ma is adnék 3-mat egy rendes, kicsit futott darabért, motortól függetlenül.
Giuntini2019-08-26 15:56:31 // 118463
Azért, mert a fenntartási költségei jóval nagyobbak! A futóműben nincs különbség, az perfekt az sw rugótörésén kívül. A motor, és a hozzá tartozó minden más. A hengerfej repedés az valaminek az okozata. Általában eltört kiegyenlítő tartály visszafolyó, tőcsavar, az 5 hengeres motor egyszer felforrt víztől a hengerfej megreped. Utána már annyi. Regenerálásnál extrém hőnek vannak kitéve. A Dpf nagyon hátra került, ez problémákat okozhat a sűrű városi használatban . Gyári olaja 10w40 lenne, de a részecske szűrő miatt 10w30PE olaj a gyári. Ez nem igazán nagy gond, ha 10-15 ezrenként van cserélve az olaj. A munkadíjak is nagyobbak az 5 hengernél, generátor, turbó kivétele horror. Az a gond, hogy ezek a motorok semmivel sem rosszabbak (sőt) az 1,9-nél, csak a fenntartásuk, vagy mikor eljön az idő a javításokra, jóval magasabbak. Mindegyiknél 200 ezer fölött valahol eljön a szopóréce, turbó vagy egyéb dolgok, és magasabb költségekkel kell számolni.
Abszolút nem való rövid távokra, városi használatra. Oda tök felesleges, mert ott a 2,4 motor csak szenved és automatával a fogyasztás horror. Viszont autópályán átbillen a mérleg nyelve, dpf rendesen regenerál, Egr titkábban nyit, és csomó más.
Abszolút nem való rövid távokra, városi használatra. Oda tök felesleges, mert ott a 2,4 motor csak szenved és automatával a fogyasztás horror. Viszont autópályán átbillen a mérleg nyelve, dpf rendesen regenerál, Egr titkábban nyit, és csomó más.
samu1262019-08-26 14:11:21 // 118462
A másfél millás 1.9 16v kisebb rizikó mint a 2.4? Pár ismerősömnek nagyon bejön a stílusa a kocsinak és ennyit akarnak rá költeni MAX és amikor látják hogy 5 hengeres 2.4-eset is lehet ennyiért kapni, akkor csak azért nem veszik meg mert én alfásként is azt mondom hogy ne..
Azt azért elszoktam mondani hogy nézzék meg az excelem... :D
Érdekelne hogy a hengerfejesedésen kívűl miben más, mire kell jobban figyelni hogy legyen mivel érvelni
Azt azért elszoktam mondani hogy nézzék meg az excelem... :D
Érdekelne hogy a hengerfejesedésen kívűl miben más, mire kell jobban figyelni hogy legyen mivel érvelni
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-26 13:55:38 // 118461
Én a szerelőre hallgattam, nem bántam meg. Mármint átmosás ügyileg. Nyilván nagyon nem mindegy, hogy 100e-nél, vagy 200e-nél történik meg az első, vagy kitudja honnan hova visszatekerve. Időben meg kell ejteni és aztán rendszeresen, így hosszabbítható a váltó élete. Ha belegondolunk a működésébe, nem az átmosásos csere fogja eldugítani. Üzemszerűen a saját pumpája nagyobb nyomásokat, áramlási sebességeket idéz elő, mint amikor alapjáraton (?) átcsorgatják rajta az olajat. Jó szerelő az kell hozzá, adott hőmérsékleten kell beállítani a megfelelő folyadékszintet.
A váltó közepében egy fémszivacs szerű szűrő van, ami nem cserélhető, csak teljes szétszedéssel. A nagyobb koszokat ez fogja meg a váltó kb teljes élettartama alatt. A finomabbakat pedig semmi. Ami apró részecskék keringenek, azok pedig a kuplungok kopása során kerülnek oda. Az az anyag tapadást hivatott előidézni, nem kenést, szóval nem jó, ha az olajban kering. Egy sima átmosás nélküli cserekor kevesebb ilyen apró részecske kerül eltávolításra, tehát jobban kopik utána a szerkezet.
A másfél millás 2.4 szerintem is felejtős, nekem hála az égnek tesómékat sikerült erről lebeszélni. :-) A 2.4 nagyon jó dolog tud lenni, de nagyon körültekintően kell belevágni. Majd ha dűlőre jutok utód autó ügyileg, lesz egy eladó :-) Ki tudja mikor XD
A váltó közepében egy fémszivacs szerű szűrő van, ami nem cserélhető, csak teljes szétszedéssel. A nagyobb koszokat ez fogja meg a váltó kb teljes élettartama alatt. A finomabbakat pedig semmi. Ami apró részecskék keringenek, azok pedig a kuplungok kopása során kerülnek oda. Az az anyag tapadást hivatott előidézni, nem kenést, szóval nem jó, ha az olajban kering. Egy sima átmosás nélküli cserekor kevesebb ilyen apró részecske kerül eltávolításra, tehát jobban kopik utána a szerkezet.
A másfél millás 2.4 szerintem is felejtős, nekem hála az égnek tesómékat sikerült erről lebeszélni. :-) A 2.4 nagyon jó dolog tud lenni, de nagyon körültekintően kell belevágni. Majd ha dűlőre jutok utód autó ügyileg, lesz egy eladó :-) Ki tudja mikor XD
Giuntini2019-08-26 11:32:52 // 118460
Nekem az a véleményem, hogy az 1,5 millió környéki autókat felejtsed el! 2,4-nél nagyon kell keresni, és csatlakozom ahhoź, hogy a 2008 utániaknál a hengerfej probléma kevésbé jön elő. Viszont a 2007-es jól karbantartott leinformálható autóktól sem szabad félni. Bizonyos szempontokból jobbak mint a faceliftesek. A facelifteseknél sorozatban jön le a kilincs króm borítása a fl előttieknél ez nagy valószínűséggel fém. Ez a helyzet a belső kilincseknél is. Jobb minőségűek, varagabbak az fl előtti ülések is. Súlycsokkentés....
Automata váltónál Gyurival ellentétben én nem vagyok híve az átmosásnak. Amelyikben nem cseréltek előzőleg olajat, annál könnyen a kosz okozhat eltömődést és vége. Ez minden automatára igaz. Inkább két lépcsőben kell lecserélni az olajat, mert kb min. 2 liter benne marad.
Automata váltónál Gyurival ellentétben én nem vagyok híve az átmosásnak. Amelyikben nem cseréltek előzőleg olajat, annál könnyen a kosz okozhat eltömődést és vége. Ez minden automatára igaz. Inkább két lépcsőben kell lecserélni az olajat, mert kb min. 2 liter benne marad.
Pizza172019-08-26 08:56:26 // 118459
Helló! Tudna valaki segíteni? Tegnap menet közben leállt a hátsó ablaktörlőm meg a rádió egyszerre! Megnéztem a biztosítékokat mind jó. Mi lehet a gond?
Cserkó2019-08-25 21:40:30 // 118458
Igaz,az is jó tipp,köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-25 21:19:57 // 118457
Csak tanács. Sok sok időt szánj a keresésre, és inkább abban köss kompromisszumot, hogy sedan, és nem sw. :-)
Zolibácsi2019-08-25 21:11:34 // 118456
:-) igen érdemes a 2008 utániakból választani azokban egy kicsit kevesebb a hiba forrás
Piritu - 1.000.0002019-08-25 20:58:27 // 118455
2,0-ban nem gondolkodtál? Gondtalanabb autó és az is elég jól megy.
Cserkó2019-08-25 20:56:59 // 118454
Köszi a felajánlást,ha jól láttam az adatlapodon, neked sedanod van,én csak sw-ben gondolkodom:)
Cserkó2019-08-25 20:55:40 // 118453
Ööö,köszi srácok az őszinte válaszokat,ezek fényében még továbbra is a töprengésnél maradok :)
Liquid2019-08-25 20:49:33 // 118452
ha az automatát gondolatban lecseréled Q4-re, akkor van egy nekedvaló gépem :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-25 20:39:58 // 118451
Nálam nem ennyire sötét a helyzet :-) Viszont kb két évemet keserítette meg az ilyen jellegű folyamatos 2.4 lehúzás. Már lassan ez megszűnt, és tudom élvezni az autót, különösebb gondok nélkül. Pár dolog fontos.
Csak leinformálható autót vegyél, ha lehet Alfástól, ismert előélettel. A motor hajlamos hengerfejes lenni, senki nem tudja melyik, mitől, és mikor. A költségei nagyobbak lesznek, mint egy 8v-nek,de egész mást is nyújt. Egy végtelenül elegáns belsősáv pusztító, gyönyörű hanggal.
Az automata váltó egy japán Aisin 6 sebességes váltó. Itt os fontos az előélet, el. lehet pusztítani. Insignia - ban 150e-t bír, Alfában 2-300e-t, Volvoban 400e-t. Csupán a különböző hűtési megoldás miatt. Ez a gyenge pontja, a hűtése. Amúgy jó konstrukció. Elég gyors, finoman vált. Viszont ha szereted a sportos kanyargást, csak olyan autót nézz, amiben a kormány mögül is kapcsolható. Ez magánvélemény, nekem enélkül nem kéne. Olajcsere 60e km-enként, átmosással (kb 80e Ft). Én megszerettem az autót is a váltót is.
Ha a fogyasztás szempont, felejtsd el, mert szívrohamot kapsz tőle :-) A 2.4 automata tud zabálni, nem fogsz 6l-rel eljárni vele. Nekem eddig bőven megérte, cserében azért amit ad.
Egy komoly nagy dízel, így is kell kezelni gondolatban. Nem városi szaladgálós, ez menni szeret, sokat és gyorsan :-)
Csak leinformálható autót vegyél, ha lehet Alfástól, ismert előélettel. A motor hajlamos hengerfejes lenni, senki nem tudja melyik, mitől, és mikor. A költségei nagyobbak lesznek, mint egy 8v-nek,de egész mást is nyújt. Egy végtelenül elegáns belsősáv pusztító, gyönyörű hanggal.
Az automata váltó egy japán Aisin 6 sebességes váltó. Itt os fontos az előélet, el. lehet pusztítani. Insignia - ban 150e-t bír, Alfában 2-300e-t, Volvoban 400e-t. Csupán a különböző hűtési megoldás miatt. Ez a gyenge pontja, a hűtése. Amúgy jó konstrukció. Elég gyors, finoman vált. Viszont ha szereted a sportos kanyargást, csak olyan autót nézz, amiben a kormány mögül is kapcsolható. Ez magánvélemény, nekem enélkül nem kéne. Olajcsere 60e km-enként, átmosással (kb 80e Ft). Én megszerettem az autót is a váltót is.
Ha a fogyasztás szempont, felejtsd el, mert szívrohamot kapsz tőle :-) A 2.4 automata tud zabálni, nem fogsz 6l-rel eljárni vele. Nekem eddig bőven megérte, cserében azért amit ad.
Egy komoly nagy dízel, így is kell kezelni gondolatban. Nem városi szaladgálós, ez menni szeret, sokat és gyorsan :-)
Zolibácsi2019-08-25 20:16:18 // 118450
Az eddigi költségeidet szorozd meg 3-al, továbbá az egyik parnadba várj bele 1 millió forintot váratlan kiadásokra. Minden egyéb csodálatos :)
Cserkó2019-08-25 19:16:22 // 118449
Sziasztok,érlelődik bennem a gondolat,hogy az 1,9 8v-t lecserélném egy 2,4-es automatára,ha összejön a matek. :) Mit kell tudni a típusról és a váltójáról? Mire kell figyelni? Minden tippet,hasznos észrevételt,köszönök!
indi692019-08-25 16:04:14 // 118448
A 2.2 JTS-ről vélemény? Csak olyan írjon aki tényleg használta éveken át. Köszi
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-25 12:11:40 // 118447
Ok, köszi! :-)
Csabi2019-08-25 12:01:46 // 118446
Igazából semmi különös. Csak az óra ahogy írod.
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-25 11:45:35 // 118445
Cartársak! Akksi cserekor mire számítsak? Kell kód, vagy valami varázslat? Vagy csak kicserélem, beállítom az időt és kész? Első 'modern' autóm, pont három év és meghalt az akksi benne :-( Eddig 5-nél hamarabb sosem döglött meg. A c-tek ápolás sem segített. Feltöltöm, kinyitom az ajtót és 12.8-ról kb 10 masodperc alatt leesik a feszültsége 11.8-ra.
Most hétfőig töltőn lóg, hogy legyen tápellátás addig is amíg szerzek egy akksit.
Most hétfőig töltőn lóg, hogy legyen tápellátás addig is amíg szerzek egy akksit.
Piritu - 1.000.0002019-08-25 09:42:10 // 118444
Már évekkel ezelőtt feladtuk a küzdelmet.
Volt aki meg is írta a 156-ét, de sose került ki.
Pár éve akartunk nyitni egy 159 nevű tagot ahol páran hozzáférve összeszedtük volna az adatokat meg a linkeket a javításokhoz. Azt se engedték meg :-(
Volt aki meg is írta a 156-ét, de sose került ki.
Pár éve akartunk nyitni egy 159 nevű tagot ahol páran hozzáférve összeszedtük volna az adatokat meg a linkeket a javításokhoz. Azt se engedték meg :-(
indi692019-08-25 09:35:09 // 118443
Köszi. Azért ez elég szomorú.
Piritu - 1.000.0002019-08-25 09:23:33 // 118442
indi692019-08-25 07:38:49 // 118441
A típus ismertetőben 2.4 és 1.9 diesel motor vezérlést láncosnak írja a 159-nél és a breránál. Viszont van ahol meg szíjasnak, 147 156. Most akkor melyik igaz?