'''''2013-09-18 19:17:04 // 41104
A Giu felni jó a 159-re,legalábbis a 17 és 18-as biztos. Minek gondolkodsz 16-os felniben?(Gondolom csak a gumi ára miatt) Nagyon alacsony lesz vele a verda.
Luidzsi2013-09-18 19:16:00 // 41103
Ok, köszi a tippet!
Norby2013-09-18 19:14:18 // 41102
.......................2013-09-18 19:10:25 // 41101
bontóban nincs lemez felni?
Trencsik TATA,olaszautobonto.hu
vagy Phon pesten alfadepo.hu
vagy a SAAB ,Opel Insignia felnik is jók lehetnek ,csak 5*110 legyen a lyukköre
Trencsik TATA,olaszautobonto.hu
vagy Phon pesten alfadepo.hu
vagy a SAAB ,Opel Insignia felnik is jók lehetnek ,csak 5*110 legyen a lyukköre
Luidzsi2013-09-18 19:03:49 // 41100
Sziasztok! Még mindig nyűglődök az acél felnin. 16-os Giulietta acélfelnit tudnék szerezni a téligumikhoz, és úgy néz ki, hogy a kisebbik brembo féknyergem van. De a patkó formájú 16-os alufelninél is elég kevéske hely marad... Nem látom, hogy valahol valaki is úgy hirdetné pl. ebay-n a Giulietta felniket, hogy az jó lenne 159-re. Csak egy német fórumba futottam bele, ahol valaki a Giulietta-ra akart 159-es felnit, és ott is a hozzászólók a féknyergekről faggatták a kérdezőt, hogy kicsi vagy nagy van-e neki... Van valakinek tippje? Alternativa lenne, hogy olaszból hozatok felnit, de az nagy valószínűséggel alu lenne, és azt meg nem szeresse se a só, se a hólánc...
.......................2013-09-18 19:03:02 // 41099
az öninditó hogy öli meg,a fogaskoszorú a motor felöli fix rugózatlan oldalon van ,nem ?
ezek csak kifogások,hogy a Sachs nem tud (vagy nem akar)egy rendes tartós szerkezetet kreálni
ezek csak kifogások,hogy a Sachs nem tud (vagy nem akar)egy rendes tartós szerkezetet kreálni
Vermacy2013-09-18 18:23:35 // 41098
Zsír a cikk! (tényleg), DE
Ezek szerint amikor tizeniksz órát a hóban "raboskodtam" és járattam a motort, hogy ne fagyjak meg, akkor kést tettem a kettőstömegű torkához? Bázzz! Inkább fagytam volna meg!!!
Alapjárathoz közeli tartomány? 750-es alapjárathoz mi a közeli? 1000, 1500?
A cikk alapján akkor csak autópályán illik használni a gépeket?
Ezek szerint amikor tizeniksz órát a hóban "raboskodtam" és járattam a motort, hogy ne fagyjak meg, akkor kést tettem a kettőstömegű torkához? Bázzz! Inkább fagytam volna meg!!!
Alapjárathoz közeli tartomány? 750-es alapjárathoz mi a közeli? 1000, 1500?
A cikk alapján akkor csak autópályán illik használni a gépeket?
Shadin2013-09-18 17:50:12 // 41097
Ez jogos! Kondicionálni kell nem túlméretezni.
mizooo2013-09-18 17:48:26 // 41096
Piritu - 1.000.0002013-09-18 17:39:49 // 41095
Amiről viszont - szerintem - keveset beszélnek/írnak, és sokkal hasznosabb az egy akkutöltő. Amit néha rádug az ember és rendbe teszi az akkut. Még ha nem is kell tölteni. Azon kívül, hogy megnöveli az akku élettartamát, még jó kondiban is tartja. Részemről pár éve vettem egy használtat, azóta két olyan akku is akad, ami már két éve jól muzsikál, pedig ki lettek volna dobva. Konkrétan egy CTEK-ről beszélek, azt bekötött akksira is rá lehet tenni.
Alfonis2013-09-18 17:17:19 // 41094
mát több mint 3 éve tvt sem néztem :P bár híreket olvasom neten de ilyet még nem láttam. De nyilván sok hülye van, akik elképesztő dolgokat tudnak művelni..:D
David | Centocinquantanove2013-09-18 15:31:06 // 41093
Végsősoron osztom...
Vermacy2013-09-18 15:11:54 // 41092
KicsiPuntó mindenképpen meghálálja a nagyobb akksit, ezt érzem, de az benzines, így a gépeinkhez viszonyítva ez nem mérvadó.
Én bírom a nagyobb akksit, igazából ez az Én perverzióm és véleményem :o)
Én bírom a nagyobb akksit, igazából ez az Én perverzióm és véleményem :o)
Shadin2013-09-18 15:06:23 // 41091
Nem az akku ad le indítóáramot, hanem az indítómotor veszi fel, igényli azt a akkutól, ami akkorára van tervezve, hogy ezt ki tudja szolgálni. Cserébe viszont a töltő áram ugyanakkora töltő feszültség mellett egy nagyobb teljesítményű fogyasztónál (akku) magasabb lesz, tehát jobban terheli a generátor (diódasort). Ergo kisebb nem szabad, nagyobb nem kell. Ez meg az én véleményem :-)
David | Centocinquantanove2013-09-18 14:33:36 // 41090
Szerintem a nagyobb Ah-s akksi az ugyan nagyobb indítóáram Ampert ad le, de ugyanakkor a töltőáram is értelemszerűen nagyobb, vagy lassabb. A generátort a szószoros értelmében túlterhelni nem fogja, mivel annak is van egy adott érték, amelyet képes generálni x idő alatt, max csak az "üzemórája" lesz több. Ha lehet egyáltalán ilyenről beszélni generátor esetén. Annyira nem értek hozzá, szóval az én véleményem így kezeljétek.
Kicsit utána guglizva a témának mindehol azt olvasom szinte, hogy személyautóba, normál igénybevétel esetén (klíma, rádió, egybek, magyarországi klímakörülmények közt) 72-74-nél nagyobbat egyszerűen felesleges.
Kicsit utána guglizva a témának mindehol azt olvasom szinte, hogy személyautóba, normál igénybevétel esetén (klíma, rádió, egybek, magyarországi klímakörülmények közt) 72-74-nél nagyobbat egyszerűen felesleges.
Shadin2013-09-18 14:13:16 // 41089
De most arról beszélünk hogy kell-e az ajánlottnál nagyobbat betenni. Ill. van-e bármi értelme? Adott egy generátor és egy önindító kb. egymáshoz tervezve. Az indító üzem áramfelvétele annyi amennyi, mondjuk 80A. Nagyobb akkuval jobban fog pörögni egy jól működő autó? Vagy a nem top állapotú egyébgént is szarul induló autón segít csak kis mértékben...
Vermacy2013-09-18 14:01:11 // 41088
A gyári ajánlottnál kisebbre gondoltam.
Az ajánlott az ajánlott, nem kérdés.
Az ajánlott az ajánlott, nem kérdés.
Shadin2013-09-18 13:25:08 // 41087
Az nem kisebb, hanem a gyári ajánlott :-)
Vermacy2013-09-18 13:09:43 // 41086
Esetleg még megfordítva:
A kisebb nem teszi tönkre az önindítót?
A kisebb nem teszi tönkre az önindítót?
Vermacy2013-09-18 13:09:11 // 41085
Tegyük fel, hogy igen! Egy autó életében maximum egyszer cserélsz generátort (hacsak nem rosszul felújítottat veszel). Így sztem mindegy, hogy 180 ezernél vagy 200 ezernél teszed meg!
Nekem még egyik autómnál sem volt generátor cserém pdeig mindegyiknél, maint tudtam a gyárinál eggyel nagyobbra álltam át!
Nekem még egyik autómnál sem volt generátor cserém pdeig mindegyiknél, maint tudtam a gyárinál eggyel nagyobbra álltam át!
Vermacy2013-09-18 13:06:54 // 41084
Ez lehet! Ez esetben viszont minek a 200 paripa (már akinek az van), hiszen a szabálykövető magatartáshoz sokszor még a 150 paci is sok, pláne ha olasz! :o)
Ad egy biztonsági tartalékot! Nekem is ~6évesen lett kukás a 64-es akksi és nem panaszkodom. A nőknek meg ne hidd el, hogy nem a méret a lényeg >:-)
Ad egy biztonsági tartalékot! Nekem is ~6évesen lett kukás a 64-es akksi és nem panaszkodom. A nőknek meg ne hidd el, hogy nem a méret a lényeg >:-)
Shadin2013-09-18 12:40:41 // 41083
A nagyobb teljesítményű akkunak nem kell nagyobb töltő áram? Az nem terheli a generátort?
David | Centocinquantanove2013-09-18 12:17:37 // 41082
Könnyebben indul... de mennyivel...? Nekem a 60-as is simán röffentette probléma nélkül csaknem 6 éven át, a legnagyobb hidegben is.
A kapacitás azért van, hogy kihasználjuk, nem pedig hogy tartalékoljuk... Egy bizonyos Ah fölött csak pénzkidobás...
A kapacitás azért van, hogy kihasználjuk, nem pedig hogy tartalékoljuk... Egy bizonyos Ah fölött csak pénzkidobás...
Vermacy2013-09-18 11:13:18 // 41081
"Az egyel nagyobb kapacitásúak már 353mm-esek azok már nem férnek be."
Spanifer és suftuning kérdése :o)
Spanifer és suftuning kérdése :o)
Csabi2013-09-18 11:03:54 // 41080
Ez biztos , h így van :)
Csabi2013-09-18 11:03:03 // 41079
Ha nagyobb az Ah és az indítóáram, annál kevésbé használod ki az akku kapacitását....ergo nem merül le annyira, ami jó az akkunak=>hosszabb élettartam várható...persze ha nem egy több éves akkut vettél a polcról.
2,4be(de szerintem az 1,9be is) 315mm hosszúságú akku ami belefér max...ez a 85-88ah kategória.
Az egyel nagyobb kapacitásúak már 353mm-esek azok már nem férnek be.
2,4be(de szerintem az 1,9be is) 315mm hosszúságú akku ami belefér max...ez a 85-88ah kategória.
Az egyel nagyobb kapacitásúak már 353mm-esek azok már nem férnek be.
Vermacy2013-09-18 11:01:18 // 41078
Könnyebben indul nagy hidegben. Simábban tekeri (legalábbis szeretném ezt érezni/gondolni) az önindítót. Megnyugtat... :-)
Vermacy2013-09-18 09:23:09 // 41077
Ha jó az elektromos rendszer, földelési pontok akkor elgé a 64-es is, de ha a 2000-es Opel 74-et ír elő, akkor az 1,9-es olasz is szépen elketyeg vele. Itt azt vallom, hogy a nagyobb a jobb. Én amúgyis helyzetjelzővel, Full Auto klímával és rádióval indítok. Az 55-ös is megtekeri pedig!
Liquid2013-09-18 09:14:47 // 41076
jobban bírja a hideget, és a sok hidegindítást. Ésszerű keretek között a legnagyobb a legjobb
David | Centocinquantanove2013-09-18 08:59:07 // 41075
88-ast? De minek? Mi lesz attól jobb?
Vermacy2013-09-18 08:49:34 // 41074
Nem volt nyitva vmelyik ajtó? Mármint "nem teljesen bezárva"...
Nálam akkor nem csukódik. A Berlinánál a csomagtérajtótól függetlenü lehet bezárni a négy ajtót, nemTom, SW-nél nincs-e összefüggés.
Nálam akkor nem csukódik. A Berlinánál a csomagtérajtótól függetlenü lehet bezárni a négy ajtót, nemTom, SW-nél nincs-e összefüggés.
Vermacy2013-09-18 08:48:00 // 41073
Én ~ két éve Exide-ot vettem, mert az volt a polcon. 72 vagy 74 Ah-ás. Megforgatja és szépen viszi, de a következőnél, ha lesz időm körbenézni előtte, akkor bepróbálok egy min. 88-ast...
Az Exide nálam bevált az Alfában!
Az Exide nálam bevált az Alfában!
Vermacy2013-09-18 08:46:06 // 41072
Sokan vannak pedig. Nem nézel Híradót?
David | Centocinquantanove2013-09-18 08:25:56 // 41071
Jó, de mondjuk az 1.9 JTDm-be fölösleges akkorát. Nekem a 8V-ben a gyári 60/450-es volt ha jól hazudok, a 16V-be meg talán az eggyel nagyobb 64-es kerül.
Énis csak azért vettem 72-est mert ez "szabványabb" méret, akkor hirtelen ilyet kaptam, ilyen volt raktáron, vagy a sokkal kisebb 55-ös.
Sokan azt mondják egyébként, hogy 70-es felett tökmindegy... Nem tudom ez mennyire igaz...
Énis csak azért vettem 72-est mert ez "szabványabb" méret, akkor hirtelen ilyet kaptam, ilyen volt raktáron, vagy a sokkal kisebb 55-ös.
Sokan azt mondják egyébként, hogy 70-es felett tökmindegy... Nem tudom ez mennyire igaz...
Csabi2013-09-17 23:18:19 // 41070
Az nem semmi, nem értem miért nem a "filléres" dolgokkal kezdik, a hibakeresést...
Pont a napokban mesélte Kollégám, h az OFFos(japán) járgányával ugyanígy járt...már az injektor bemérésen is túl voltak, egyet cseréltek is...aztán a gázolajszűrő csere tett pontot a dolog végére. Mindez márkaszervizben....
Pont a napokban mesélte Kollégám, h az OFFos(japán) járgányával ugyanígy járt...már az injektor bemérésen is túl voltak, egyet cseréltek is...aztán a gázolajszűrő csere tett pontot a dolog végére. Mindez márkaszervizben....
Alfonis2013-09-17 23:14:57 // 41069
ah szó. akkor jó garázsfelújítást neki! remélem olvassa.:: :) és ha olvasod írd, h h állsz :)
Dömpi (il dottore)2013-09-17 23:07:39 // 41068
el van havazva a garázsfelújítással...szegénynek lesz mit visszaolvasnia...habár ahogy ismerem, olvas, csak nem ír.
Liquid2013-09-17 23:05:16 // 41067
na ez jó kérdés :)
Feher142013-09-17 22:44:05 // 41066
Hali csak a gyári gázolaj szűrőt tetesd bele,én is be szívtam az utángyártottal.Mire rá jött 4 szerelő hogy miért nem megy az autó elvertem rá 130 ezret sajna, plusz 3 hétig pihent a szervizben.
Alfonis2013-09-17 22:38:33 // 41065
droberto merre van? :O
Dömpi (il dottore)2013-09-17 22:15:47 // 41064
vedd le az aksi sarut, majd kb. 1-2 perc után rakd vissza...nálam bejött :)
valami néha bezavarodik nála, és úgy kell hozzáállni, mint a windows-hoz: kilép-belép és jó.
valami néha bezavarodik nála, és úgy kell hozzáállni, mint a windows-hoz: kilép-belép és jó.
Piritu - 1.000.0002013-09-17 21:55:55 // 41063
Nálam egyértelmű, hogy a turbó késik, még nem pörög rendesen, azért nem érezni gyorsításkor, gázadáskor "halottnak".
Liquid2013-09-17 21:39:28 // 41062
ez a nyomaték és halottság érdekes dolog, a 210 lovasnál elvben 1500-nál van a csúcs, de ott még nem olyan fickós
Liquid2013-09-17 21:37:53 // 41061
én ZAP Silever 80/720-ast használok, by Erhard :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-17 21:02:12 // 41060
az lehet de akkor is halott 2000-ig :)
Piritu - 1.000.0002013-09-17 20:57:56 // 41059
Pedig a max nyomaték 1750-en van :-))
'''''2013-09-17 20:18:31 // 41058
Jössz KUL-ra vele?
GTPeti2013-09-17 20:01:33 // 41057
Ennyi erővel a Csonti-car is regisztálhatna. :PPPP
;)
;)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-17 19:40:19 // 41056
az sem sok ...ki adja annyiért?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-17 19:37:33 // 41055
csendes, jó állapot, 2000-ig halott (ki kéne herélni, ráférne egy optimailzálás 200 ló :P) a Bravo körbekerüli igaz sokkal könnyebb no de az 59 az 59 :)))