Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2013-08-23 21:52:09 // 39704
OK, de ugye nem gondolod, hogy gyárudvaron vagy vmi lepusztult helyen tankoltam? :)
Konkrétan Fvári úti OMV és MOL az Egérúton. Azóta nem kísérletezem. Mindkét Alfám csak osztrák naftát lát. (Ha úgy jön ki a német is jöhet, persze.)
Dömpi (il dottore)2013-08-23 21:44:47 // 39703
Csatlakozom!!!
Dömpi (il dottore)2013-08-23 21:44:15 // 39702
De legalább csak 1 elemet kell lefényezni!
Piritu - 1.000.0002013-08-23 21:44:14 // 39701
Itthon mindig ugyan azon a 4-5 kúton tankolok, ezek két társasághoz tartoznak.
...és igen tőlük eltérő, néhány fillérrel olcsóbb "maszek" kutakon nekem is volt rossz tapasztalatom Spiderrel a pancsolás miatt.
Dömpi (il dottore)2013-08-23 21:41:05 // 39700
Egyik kollégám 320d-jén most halt meg a hátsó csapágy, pedig csak 130k van benne - és tutira annyi van.
Az enyémben óra szerint 142k, de inkább 192k, de még semmi csapágy gond.
Most akkor a bömbi is olyan sz@r mint a szarolasz, vagy a szarolasz van olyan jó mint a bömbölő...ha akarom a pohár félig üres, ha akarom félig tele - nézőpont/hozzáállás kérdése.
GTPeti2013-08-23 21:34:01 // 39699
Én Mo-n többször megszívtam. ÉREZHETŐEN rosszabb volt vele az autó. Bizonyára "a piszkálás" teszi... :PPP
Piritu - 1.000.0002013-08-23 21:32:22 // 39698
Nem nekem szólt az üzi :-P
Dömpi (il dottore)2013-08-23 21:31:42 // 39697
Ja, hogy nem Piritu-nak szólt! Bocsi:)
Dömpi (il dottore)2013-08-23 21:30:15 // 39696
Szerintem pont Piritu az, akit ilyenekről nem kell felvilágosítani :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-08-23 21:29:18 // 39695
Ők nem tuningolnak akkor inkább veszenek nagyobb autót :) pl a karikás autóknál nagyon nagy a motor kínálat.
Piritu - 1.000.0002013-08-23 21:24:17 // 39694
Rendszeresen járok németbe. Oda magyar nyállal, vissza az "övékkel". Többször mértem, több autóval. Menetdinamikában, fogyasztásban sosem volt különbség. (Kivéve a legutolsó rángatásos esetet.)
Szerintem inkább kevesebben piszkálnak ott bele, nem terem minden bokorban chipptuningos.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 21:20:09 // 39693
pont annyi mint a szívósor végett
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-08-23 21:18:24 // 39692
Vagy lényegesen jobb minőségű az üzemanyaguk. Most voltak nálunk német rokonok egy 2002 es 1,9 pd a4 el kézzel lábbal mutogattam neki hogy milyen hulladék a pdtdi minden ismerősöm cumizik a pd elemek cseréjével, a rokon csak nézett rám hülyén hogy miről beszélek semmi gond nincs a kocsijával nem is volt 200x ezer km alatt .
Vermacy2013-08-23 21:16:53 // 39691
Engem is a sírás kerülget, de nem én vezettem és a családi béke fontosabb egy horzsolásnál...

Amúgy Rosso :o)
Piritu - 1.000.0002013-08-23 21:11:44 // 39690
Pedig tényleg nem nagyon láttam a német-osztrák-olasz háromszögben ilyet. Pedig a szerpentineken felfelé látszana rendesen.

Mondjuk az is a gyanúm, hogy nagyságrenddel kevesebb chippes kocsi jár arra...
Alfonis2013-08-23 21:11:07 // 39689
AT ben sok autó van ami füstöl! Lehet nem annyi mint itthon de van! és a parkokban is van kutyasz*r! :D
David | Centocinquantanove2013-08-23 21:06:26 // 39688
Ííííí basszus azt a szép piros autót...! Hogy sikerült ezt így ennyire? Én biztos elsírtam volna magam! :((
Shadin2013-08-23 21:01:42 // 39687
Pedig pl. az Alfist.net-en vagy az Alfaowner-en is millió topik szól arról, ki hogy belezte ki az autót...
Piritu - 1.000.0002013-08-23 20:58:23 // 39686
Azt kell hogy mondjam, hogy a szomszéd földjén még azok se füstölnek. A nyáron mentem pár km-t a labancoknál, ott nem láttam álcázó füstöt maga után húzó autót. (Bocs, egy magyar rendszámos, fekete ablakos ódit láttam.)
Aztán átléptem a határt, és lőn tengernyi :-((
Csabi2013-08-23 20:53:32 // 39685
Meg egy Alfa ne füstüljön mint egy TDCI :-)

Osztom :)
Vermacy2013-08-23 20:46:11 // 39684
Egy perc néma csöndet kérek a ma este történt tragédia nyomán...



A bűnös a kertkapu!
Shadin2013-08-23 20:45:44 // 39683
EGR azért íródott vissza mert teszek bele egy újat. Mert én szervizelem az autót!!!! Utána meglátom hogy javul-e a rángatás. Jelenleg a "rángatós" EGéR van benne egy 10mm-es szűkítővel a kipufogó oldalon. Így is rángat de kívül esik a "normál használati tartományban" az a fordulat turbónyomás és gázpedál együttállás ahol berángat. A DPF kiszedése pedig semmit sem hozott fogyasztásban, bármilyen furcsa, csak hangosabb lett alattam az autó, azért tettem vissza... Meg egy Alfa ne füstüljön mint egy TDCI :-)
Csabi2013-08-23 20:42:26 // 39682
A DPF-re értettem, h nélküle biztos füstől....személy szerint engem csak ez rettent el a DPF kivágástól.
Shadin2013-08-23 20:37:28 // 39681
Vajon hány bökő került trélerre a kartergáz szűrő végett?
GTPeti2013-08-23 20:36:32 // 39680
Na persze, majd pont EGR-rel nem füstöl. Aha...
Csabi2013-08-23 20:35:21 // 39679
Nem szereti ha füstől. :)
GTPeti2013-08-23 20:20:58 // 39678
És most ez így jó? Nem értem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 20:19:37 // 39677
el tudom mondani mi fogy a sorhathoz ha ennyire kíváncsi vagy ...az 5 szűrő meg a 9L olaj a gondos gazdiknál mondjuk úgy 200e-ig utána szívósor majd 6db izzító relével,a fékek és ennyi...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 20:16:52 // 39676
hallnak? persze azoknál a ruppótlanoknál akik nem cserélnek szűrőt...akkor ennyi erővel hallnak az autók amikben nem cserélnek olajat :)))
szóval mi a jobb cserélni a szűrőt vagy 40-50-ért EGR-t? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 20:14:32 // 39675
megnéztem a lengőkarokat is a kedvetekért a felső lengőkarban lenne különbség de nincs ott sem ahogy látom szóval erről is ennyit, mindegyikhez ugyan az kell...
Alfonis2013-08-23 20:11:03 // 39674
vagy 0 kartergázszűrő 0 egr ? :D
!a vége mindig ez! :D
Alfonis2013-08-23 20:09:35 // 39673
látom elszomorít, hogy nem viszik az egeret bökőre :D
Csabi2013-08-23 20:09:33 // 39672
Csak épp ez a karetergáz-szürő miatt halnak a turbók a "bökönél" Az viszont biztos fogy :D
Akkor most melyik a jobb EGR 40-50-ért 2-3évente mondjuk, vagy kartergázszürő olajcserénként? :D
Alfonis2013-08-23 20:08:48 // 39671
a szívósor EGR után van tehát ha EGR van akkor nagyobb a vszínűsége, h megszívod vele nem?
1,9 8 V nél a szívósor az egyszerübb mint 2,4 en nem? lapátok vagy mik miatt....!?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 20:00:30 // 39670
az EGR annyira nem érdekelt engem, a szívósor meg DPF annál inkább mindegyik randa munkát tud csinálni ha megszívja az ember... az EGR azért nem szimpatikus mert beengedi az egyszer elégetett ganyét, ha lenne kartergázszűrőnk mint a bökőnél semmi gáz sem lenne...várjunk csak hány bökőre adtunk el eddig EGR-t...hm...hát..izé egyre sem ... :(
Shadin2013-08-23 19:59:35 // 39669
Én visszapakoltam mindent :-( Van rajta egy jó progi, oszt meglátjuk... Van egy felesleges emulátorom EGR/DPF, ha érdekel. Ja meg még mindig van egy ATE főfékhengerem, egy MP3-as fejegységem meg egy Sony NEX-5RL fényképező szettem eladó :-)
Szép estét!
David | Centocinquantanove2013-08-23 19:58:51 // 39668
Én most a hiradón akadtam ki. Több autó megállt mert egy bizonyos no-name kúton tankoltak vörösesbarna színű benzint, vélhetően a tartálykocsi volt szennyezett valamivel. Mind megálltak üzemanyagszivattyúval...
És miért? Mert 5 forinttal olcsóbb volt ott literje mint mondjuk a mol... Meg is érdemlik!
Alfonis2013-08-23 19:49:02 // 39667
na ezaz. És mennyi szenvedést pénzt spóroltál, h kidobtad a cuccokat :D Én is 20E km óta EGR off ba vagyok.. és nó para . DPF még van de ha szaraxik az is repül. :D hja a sárga lámpám azóta ég. Engem nem zavar :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 19:48:16 // 39666
minek? szerintem mindenki tapasztaljon a saját pénztárcáján addig úgy sem hisz :P A nagy Gyári kinyomócsapágy 59-nél élt az ügyfelemnek fél évet, gari nulla, a csapágyon felirat nulla...valami kínai szar volt a nagy Gyári alkatrész , igazából egy cég gyárt hozzá jó minőséget arra az van rávésve mint a váltóra :P
na ennyit a mende-mondákról meg a külön gyártósorról nyüheheeheee ....szánalom :)
Alfonis2013-08-23 19:45:34 // 39665
na örültem is az első hosszú kommentednek... Amiben az Octaviához hasonlítottad, h az 59 mennyivel jobb. Anno a lehetőségek közt ott volt az octavia is. Meg a Mondeo mega SeatExeo... De az 59 a 9 hónap alatt (30E km) bizonyított, h ez volt a legjobb választás. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 19:43:17 // 39664
ez tök jó de benyásról szól a cikk ... degzelnél egy helyen van vissza vezetés a szívósorba...3000 felett nem müxik az egr nálunk szóval ennyire gondosan van megtervezve a rendszer ...bla, bl, bla....
én csupán majd 100e km-et teszteltem euró 2es üzemmódban érdekes semmi nem ment tönkre...hm kurva szerencsés vagyok :)
ezzel viszont teljesen egyet értek : "néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában." illetve kiegészíteném lassan minden letölthető és mindenki kurvára ért mindenhez és vitatkozik amihez nem igazán ért :DDD
Piritu - 1.000.0002013-08-23 18:56:24 // 39663
Ha van időd olvasd át az egész 159 fórumot az elejétől. Én is azt tettem anno, érdekes olvasmány :-)
GTPeti2013-08-23 18:53:08 // 39662
"előtte 12 évig Octáviám volt" Akkor most biztos egy kicsit (nagyon) átértékelted amit eddig az autókról és az autózásról gondoltál. :)
mzo2013-08-23 18:51:32 // 39661
Balki Piritu Köszi nektek! Igen még újak ezek a dolgok előtte 12 évig Octáviám volt, de beletanulok majd lassan. :)
GTPeti2013-08-23 18:35:11 // 39660
Köszönjük. Most ennek hatására tuti átértékeljük eddigi életünket. ;)
Shadin2013-08-23 18:13:14 // 39659
Meg a Novitec :-/
'''''2013-08-23 17:59:15 // 39658
Ezt most kicsit magamra vettem! :-) A fékek bezzeg lehetnek nem gyáriak! :-)
Alfonis2013-08-23 17:16:50 // 39657
MES: MultiEcuScan
FES: FiatEcuScan
Programnevek rövidítései. Mikor regeltem a fórumra nekem is volt pár idegen szó. Pár hónap és mindent tudsz :D Kábelt meg találsz Teszveszen elég olcsón. A sárga matricással nekem jól működik. Igaz csak a motorba tudok belépni de ott lehet nullázgatni meg mindent nézni.
Piritu - 1.000.0002013-08-23 17:11:40 // 39656
MES progi: klatty
meg elm 327 kábel kell még
droberto2013-08-23 17:01:37 // 39655
Az EGR-t, meg a mindet kiíróknak (TC cikk Fóruma).

Hozzászóló: "Megoldás az ilyen esetekben ha a kocsi 0 km-es korától kezdve kiköti az ember a kartergáz visszavezető csövet és ledugózza a szívóoldali csatlakozónál?"

NT: "Nem. Az a megoldás, ha valakinek nincs megfelelő likviditása karbantartani egy ilyen autót, akkor ne vegye meg.

Persze próbálkozni sokmindennel lehet. Sajnos az emberek néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában.

A karterázvisszavezetés egy gondosan megtervezett része az egész motornak. A turbós benzineseken kettős visszavezetés van, egy a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszon, egy pedig a turbó elé. Ha ezeket lekötjük, imádkozhatunk, hogy pl ne lője ki a szimmeringeket.

Persze ez csak az én véleményem, én mindig követem a gyári előírásokat. Ügyfél autóval kísérletezni nem fogok. "
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak