Fórum >> Típusok >> 159

Alfonis2013-08-23 19:45:34 // 39665
na örültem is az első hosszú kommentednek... Amiben az Octaviához hasonlítottad, h az 59 mennyivel jobb. Anno a lehetőségek közt ott volt az octavia is. Meg a Mondeo mega SeatExeo... De az 59 a 9 hónap alatt (30E km) bizonyított, h ez volt a legjobb választás. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 19:43:17 // 39664
ez tök jó de benyásról szól a cikk ... degzelnél egy helyen van vissza vezetés a szívósorba...3000 felett nem müxik az egr nálunk szóval ennyire gondosan van megtervezve a rendszer ...bla, bl, bla....
én csupán majd 100e km-et teszteltem euró 2es üzemmódban érdekes semmi nem ment tönkre...hm kurva szerencsés vagyok :)
ezzel viszont teljesen egyet értek : "néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában." illetve kiegészíteném lassan minden letölthető és mindenki kurvára ért mindenhez és vitatkozik amihez nem igazán ért :DDD
Piritu - 1.000.0002013-08-23 18:56:24 // 39663
Ha van időd olvasd át az egész 159 fórumot az elejétől. Én is azt tettem anno, érdekes olvasmány :-)
GTPeti2013-08-23 18:53:08 // 39662
"előtte 12 évig Octáviám volt" Akkor most biztos egy kicsit (nagyon) átértékelted amit eddig az autókról és az autózásról gondoltál. :)
mzo2013-08-23 18:51:32 // 39661
Balki Piritu Köszi nektek! Igen még újak ezek a dolgok előtte 12 évig Octáviám volt, de beletanulok majd lassan. :)
GTPeti2013-08-23 18:35:11 // 39660
Köszönjük. Most ennek hatására tuti átértékeljük eddigi életünket. ;)
Shadin2013-08-23 18:13:14 // 39659
Meg a Novitec :-/
'''''2013-08-23 17:59:15 // 39658
Ezt most kicsit magamra vettem! :-) A fékek bezzeg lehetnek nem gyáriak! :-)
Alfonis2013-08-23 17:16:50 // 39657
MES: MultiEcuScan
FES: FiatEcuScan
Programnevek rövidítései. Mikor regeltem a fórumra nekem is volt pár idegen szó. Pár hónap és mindent tudsz :D Kábelt meg találsz Teszveszen elég olcsón. A sárga matricással nekem jól működik. Igaz csak a motorba tudok belépni de ott lehet nullázgatni meg mindent nézni.
Piritu - 1.000.0002013-08-23 17:11:40 // 39656
MES progi: klatty
meg elm 327 kábel kell még
droberto2013-08-23 17:01:37 // 39655
Az EGR-t, meg a mindet kiíróknak (TC cikk Fóruma).

Hozzászóló: "Megoldás az ilyen esetekben ha a kocsi 0 km-es korától kezdve kiköti az ember a kartergáz visszavezető csövet és ledugózza a szívóoldali csatlakozónál?"

NT: "Nem. Az a megoldás, ha valakinek nincs megfelelő likviditása karbantartani egy ilyen autót, akkor ne vegye meg.

Persze próbálkozni sokmindennel lehet. Sajnos az emberek néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában.

A karterázvisszavezetés egy gondosan megtervezett része az egész motornak. A turbós benzineseken kettős visszavezetés van, egy a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszon, egy pedig a turbó elé. Ha ezeket lekötjük, imádkozhatunk, hogy pl ne lője ki a szimmeringeket.

Persze ez csak az én véleményem, én mindig követem a gyári előírásokat. Ügyfél autóval kísérletezni nem fogok. "
droberto2013-08-23 16:48:52 // 39654
Egyébként kiváló és élvezetes cikk.
droberto2013-08-23 16:48:20 // 39653
Nagyon szimpatizálok Novoth Tibivel, de az tény, hogy szeret motort szétszedni.
Nem mondom, hogy nincs igaza, de amit egyszer szétszedünk az már nem lesz olyan mint ahogyan a gyárban összerakják.
Szabolcs 1592013-08-23 16:41:00 // 39652
erre gondolok
David | Centocinquantanove2013-08-23 16:26:26 // 39651
Valszeg azért mert a Nitro+ adalékai oldjàk lefele a lerakódott szutykot ami a DPF-ben köt ki... A sima nyál nem oldja annyira...
Én tisztára abban voltam hogy 800-1000 km-enként regenerál csak, az a normális...

Az számít hogy regen közben a hatékonyságán hogy milyen gyorsan haladok (rpm?) ?
mzo2013-08-23 16:24:52 // 39650
Ezt lehet venni valahol? Vagy program kell hozza meg adatkábel?
Szabolcs 1592013-08-23 16:21:48 // 39649
egy kérdés eszt hova kell be fujatni
Piritu - 1.000.0002013-08-23 15:41:55 // 39648
MES/FES kell hozzá.
Piritu - 1.000.0002013-08-23 15:38:50 // 39647
Laikusként onnan indulnék, hogy NINCS olyan vegyészeti anyag (a pálinkát kivéve) ami idővel nem romlik meg. Mindennek van szavatossági ideje, miért pont a váltóolajnak ne lenne?
(Amikor zsírt kerestem a féltengelybe, az egyik legkomolyabb gyártó is megírta, hogy bontatlan csomagolásban 2 évig tárolható, de hogy kibontva, a csuklóba kenve meddig, azt nem...)
Coolby2013-08-23 15:05:58 // 39646
Szerintem ugyanaz a fékerő kellene akár 1.9 8V esetén is, nem? mert az autó kb ugyanaz, súlyra is gondolom kb ugyanaz és menni is lehet vele épp annyira... 100-ról is ugyanúgy kéne megállni (bár nem tudom, hogy ebben tényleg mérhetően jobb-e a nagyobb fék mondjuk ugyanazon gumikkat)...
mzo2013-08-23 14:45:59 // 39645
Azt hol lehet nyomom követni hogy hány %-on áll a DPF? Van ilyrn menű a fed.comp-on vagy rá kell kötni gépet?
Szabolcs 1592013-08-23 14:35:49 // 39644
Na szarakodik az izzitógyertyám de vajon melyik ,melyik márkát érdemes venni 1.9 jtdm 16v 150ps be,várom az infokat tapasztalatokat üdv
Szabolcs 1592013-08-23 13:57:14 // 39643
Köszi nem bonyolult annyira.
Szabolcs 1592013-08-23 13:56:15 // 39642
1 ilyet rendelnék én is hol jutok hozzá ,hallottam itt németbe valami specko géppel ki pucolják a szivosort ugy hogy szétt se szedik de vajon jo lesz e utánna valahogy ki derítem hogy hogyan müködik
Dömpi (il dottore)2013-08-23 13:54:15 // 39640
Szíííííp lett, grat!
Dömpi (il dottore)2013-08-23 13:53:32 // 39639
Az enyém 3-400 km-enként regenerált amikor premium nyálat kapott. Most, hogy simát eszik, mintha nőne a két regen közötti táv.
Szóval emiatt nem kell aggódni.
Az viszont már sokkal problémásabb, hogy ha nem szakítod meg a regent, akkor miért csak 75% (!) -ra viszi le??? Nekem mindig jóval 20% alá viszi!
Szabolcs 1592013-08-23 13:50:52 // 39638
Üdv CSere sikeres volt komplett középrács és a jel komplettan
.......................2013-08-23 13:50:43 // 39637
ez a normàlis
a 400km erenkénti regen
de a 75% gyakorlatilag eldugult,
annak 20% ra vagy az alà le kell mennie
David | Centocinquantanove2013-08-23 13:47:30 // 39636
Kb 2 hete csináltam egy kényszerített regenerálást (nem menet közben), de ma reggel munkába jövet megint észrevettem hogy regenerál, pedig azóta 400-450km-t mehetett csak a vas... Kezdjek el aggódni?
Akkor ha jól rémlik ~86%ról vitte le ~75%-ra.

A reggel is alig vettem észre, hogy regenerál. Valamiért a kompot b*sztattam és látom, hogy a fogyasztás a megszokotthoz képest durva... Enyhe gázolajszag is megjelent, de mivel lassításkor már hallottam, hogy mennek a ventilátorok is, összeraktam magamban, hogy ez regenerál megint, pedig nem vártam még...

Mondjuk nemnagyon szoktam észrevenni, hogy regenerál, pedig már 3/4 éve van meg az a vas, de talán csak ha 3x kaptam rajta... de ez most tuti az volt.
Miért nem lehet egy ikont kirajzoltatni, vagy legalább egy sípolást vagy valamit ilyenkor, hogy ne állítsd le a motort főnök mert dolgozom...
.......................2013-08-23 13:44:04 // 39635
elég a motorban
hisz csak olaj + egy kis korom,
probàltam ,semmi baja nem lett töle,söt,sokkal finomabban jàr utàna
aceton szaga van a cuccnak,
ugyhogy az is elég
Vermacy2013-08-23 13:17:19 // 39634
Ezt is megemlíti, de ez a szervizes nem csinálná. A felvetsé jogos! A trutyi, amit kiold hová kerül?
.......................2013-08-23 13:14:06 // 39633
erre egyébként van megoldàs szétszerelés nélkül is
Vermacy2013-08-23 13:06:10 // 39632
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v_1.4_tsi-nel/

Vkinek volt gondja az első napi indításokkal. Igaz, ez FosWagen, meg benzines, de hátha ad ötletet...
Dömpi (il dottore)2013-08-23 12:53:35 // 39631
Nekem 305-ös van, a fékhatásától Pityukoma mégis odáig volt meg vissza...persze minden viszonyítás kérdése.

Amúgy meg baromira jól néz ki az Alfa Romeo feliratú féknyereg! Szerintem egy Alfa Romeo-ra igenis kell, mert ez már az a kategóriájú autó.
Igenis jó a 4dugattyús cucc, viszont a 305 és a 330 között SZVSZ jóformán már csak külcsíny beli eltérés van: a 330-as jobban mutat egy 19"-os felni mögött.

Persze azért egy 2.4-re, vagy egy Q4-re nem raknék 305-öst, mert azért ott más teljesítményt kell megfogni, de az 1.9 16V, sőt 8V esetében tényleg csak az esztétikáról szól a történet.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 12:07:38 // 39630
az hogy más a cikkszám semmit nem jelent ha ugyan arra váltódik le ...egy alkatrésznek kreálnak akár 8 cikkszámot is ...az a baj Ti csak nézitek de nem értetek hozzá :P
droberto2013-08-23 11:53:50 // 39629
Én a Tibcsi166 330/EBC Turbo Groove/EBC Yellow kombóját próbáltam.
Nem csináltam vészfékezést, de előtte sohasem éreztem autóban olyan mértékű lassulást a tapadáshatár elérése előttig. Pedig majd 1,8 tonnáról beszélünk.
Liquid2013-08-23 11:44:26 // 39628
sztem kimondottan jó a fékhatása, a többi nem tudom mennyivel gyengébb,
droberto2013-08-23 10:34:38 // 39627
Kössz Uram. Ezek szerint jól emlékeztem.
Úgy rémlik, hogy a gömbfej kúpos része más.
Stukkernek valahogy mégis összejátszották.
Shadin2013-08-23 10:14:10 // 39626
Képzeld el akkor a 305-öst :-)
David | Centocinquantanove2013-08-23 09:55:29 // 39625
A lelked úgyis csak akkor fogegnyugodni, ha le van cserélve, és akkor legalább tuti lehetsz benne, hogy a következő min. 100.000 km-en ezzel már nem kell foglalkozni...
mzo2013-08-23 09:50:59 // 39624
Oké, így laikusként én is úgy gondolnám hogy néha illene cserélni. Akkor viszont megküzdök a Szamosiékkal hogy cseréljék le, mert amikor beszéltem velük akkor nem akarták mondván nem kell.
.......................2013-08-23 09:35:51 // 39623
kell cserélni,külömben tönkeremegy a hidraulikàja
a Mercikben is kell cserélni
söt még van olyan ,hogy àtmossàk specko olajjal
.......................2013-08-23 09:32:33 // 39622
ne akarj ,sokkal több a gond vele
berohad a csap ,és nem tudod kiütni..
én személy szerint nem vagyok hasra esve a nagy Brembotol sem,
Shadin2013-08-23 09:17:16 // 39621
Az alsó lengőkaroknál van "átfedés" az alap és az FL között.

enyém:

2008-as:


A felső karoknál és a csonkállványnál teljesen más cikkszámok vannak.
Akkor ez csak próba szerencse alapon működhet?
Vermacy2013-08-23 08:27:59 // 39620
Egyszer az életben kicserélheted, abból bajod nem lesz, csak fizetni kell érte, legalább az anyagokért. Szerintem olyan, hogy "örökéletű" olaj nincs!
Sztem úgyis csak akkor fogsz megnyugodni, ha kicserélted, mondjon akárki, akármit :o)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 08:16:16 // 39619
a csonkaálvány biztos más a rögzítés miatt lengőkarból egy fajta van mivel ugyan azt viszik mindegyikhez gondolom nem a polcra veszik, mert szép...
Alfonis2013-08-23 07:05:34 // 39618
cseréld "smiley" ra :P
mzo2013-08-23 06:33:22 // 39617
OK, köszi.
droberto2013-08-23 06:28:42 // 39616
Picit elírtam, de emlékeim szerint (nincs most nálam rendes eper) a lengőkar más:

Helyesen:

A 4 dugattyús féknyergek előröl vannak csavarozva, nem belülről. Ergo a lengőkar csonkállvány más. FL után a 305 mm-es tárcsásnak már Alumíniumból vannak a csonkálványai és a lengőkarok is mások. Meg lehet csinálni azt is, de szerintem a egyszerűbb a a nagyféket feltenni. Bár akkor meg a 16-os kerék felejtős.

Stukker1987 átalakítatta.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak