Fórum >> Típusok >> 159

Norby2013-08-22 21:18:28 // 39604
Olyan mint amit rajzoltam. Benyúlsz vele a szellőzőn és visszafelé megakad a szélébe és kihúzod. Valami vastagabb drótból hajtottam.

Én nem tudom biztisra, de elég drága mulatság a váltó. Mondjuk az olaj is 4000/l körül van és vagy 8 liter kell.
mzo2013-08-22 21:18:22 // 39603
Bocs most látom hogy a beillesztett képre gondoltál.
mzo2013-08-22 21:08:59 // 39602
uhh köszi, ettől féltem. A szellőzőkhöz milyen célszerszám kell?

A másik ami foglalkoztat, hogy az automata váltóban most kell e olajat cserélni vagy nem? Szervízkönyv szerint csak ellenőrizni kell a szintet, Szamosiék szerint nem kell cserélni itt a fórumon meg már ketten is mondták hogy kell cserélni. Akkor most tul képpen gyári előírás szerint nem kell de jobban járok ha mégis cseréltetem?
Boticselli2013-08-22 21:01:17 // 39601
Üdv mindenkinek!
Gondoltam megosztom veletek ezt a képet, végre felkerültek a 18 kerekek, amit már nagyon vártam:)
Norby2013-08-22 20:57:15 // 39600
Az enyémeket 2 napig áztatták mire ki bírták szedni.
Norby2013-08-22 20:56:06 // 39599
A váltónál kell kezdeni. Az csak pattintós. Lent fogja 2 csavar a középkonzolt.
Utána egy célszerszámmal a szellőzőket. első és a harmadik mögött 1-1 csavar.
Utána a rádiót. Ott is van két csavar ami a rásió fém keretét rögzíti. csatlakozókat le és már kinn is van. :)
'''''2013-08-22 20:53:52 // 39598
Az egyik feszítőgörgő beszart és a szíj már csak a felén futott.Volt is hangja.Ma lecserélték a Stollék az olajat,szűrőket és az izzítógyertyákat.Most sikerült nekik karc nélkül visszaadni az autót.(Legalábbis még nem vettem észre eddig semmit.)Az izzítógyertyáktól kicsit tartottam.Még a 2006-os gyáriak voltak de ezek szerint simán kijöttek.
mzo2013-08-22 20:38:04 // 39596
Köszi

A következő kérdés: Hogyan? :)

Ki lehet pattintani a körülötte lévő gyűrűvel, vagy bontani kell a műszerfalat?
Luidzsi2013-08-22 20:10:05 // 39594
hogyan tudom kideríteni, hogy kis brembo-m van vagy sem? Kb úgy néz ki, mint a fotón. Legalább is olyan a színe a nyeregnek... :-)
mzo2013-08-22 20:08:53 // 39593
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a Start/Stop gombot lehet-e cserélni? Van rajta egy hosszanit karcolás, mintha körömmel végighúzták volna és lehet hogy marhaság, de engem zavar egy kicsit.
Ha valaki tud ez ügyben tanácsot adni azt szívesen venném :)
Shadin2013-08-22 19:18:19 // 39592
Én is kis Brembo-t akarok a felnim mögé :-(
GTPeti2013-08-22 19:14:35 // 39591
Erhard, ne csak mosolyogj, hanem írj nekünk pár érdekes példát légyszi!
Itt szerintem pont mindenkit érdekelne, amiket tapasztaltál. EZ AZ a hely. B)
mizooo2013-08-22 19:02:04 // 39590
R17 :)
mizooo2013-08-22 19:01:54 // 39589

Falken 225/50/r16
mizooo2013-08-22 19:00:47 // 39588
Felkerültek az új gummák :)

~10-12 mm magasabb a vas, megszűnt a búgás :)
Luidzsi2013-08-22 18:02:17 // 39587
Srácok! Elkészült a szépségem! A szervó tartály volt! Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!! Jipppiiii!!!!!!!!!!!!!! :-)
David | Centocinquantanove2013-08-22 11:54:12 // 39586
Én mondjuk szakmámból adódóan (beszállító cégtől) jártam autógyárban mint QS mérnök. Most jelenleg saját gyártású csavarokat, szegecseket szállítunk főleg japán autókhoz, de pl Fordhoz, BMW-hez, Audihoz és VW-hez is. Most pl az új elektromos BMW aljtókilincs csavarjait mi gyártjuk. De másik cégtől préselt karosszéria elemeket (ide beleértve a biztonsági alkatrészeket is szállítottunk, aminek minősége nagyon nem mindegy) és szerintem bátran mondhatom, hogy az összes beépített alkatrészek 99%-ára az autógyárban (!) sosem néz rá minőségellenőr, csak ha nagy baj van (pl. nem szerelhető az adott alkatrész, vagy egyszerű operátori szemmel is látható durva hibája van). De találkoztam olyannal is, hogy az operátor látta, hogy nem teljesen OK a cucc amit szerel, de beszerelte, hogy meglegyen a normája... Mondanom sem kell magyarországi autógyárban történt ez...
Ezt így hidd el. Ott nincs sem idő sem ember nézegetni, méregetni, tesztelgetni egy- egy beépítendő alkatrészt. Persze vannak mérőszobák, de ott jellemzően már pl. az ő általuk összehegesztett elemeket nézik, kvázi a saját munkájukat ellenőrzik csak.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-22 11:49:19 // 39585
én csak mosolygok ezen átment a kezem között pár ezer alkatrész, aki akar higgyen, amiben akar :)
.......................2013-08-22 11:37:40 // 39584
na az àr sem mindegy ugye:
gyàri kerékcsapàgy Alfa 159 55eFt ugyanaz utàngyàrtott 30eFt
.......................2013-08-22 11:33:09 // 39583
féktàrcsàbol persze nem vennék gyàrit,ATE ami nekem bevàlt
persze ehhez az kellett ,hogy màshol megégessem magam

pl.: LPR csikorgott ,Textar betéten nincs gumi a fém lapon,igy csikorog
BOSCH tàRcsa egyàltalàn nem festett
droberto2013-08-22 11:04:37 // 39582
Ezeket a dolgokat nem fogjuk megtudni szerintem.
Valaki hisz benne, valaki nem. Persze ez ár is felülbírálhatja a hitet.
Pl.: gyári szíj vagy Dayco, gyári üa. szűrő vagy Mann-Hummel, gyári lengőkar vagy TRW...
Ha valaki már ide eljut az szerintem már kimeríti a gondos, precíz tulaj fogalmát.
droberto2013-08-22 11:00:05 // 39581
Akinek nincs kedve utánajárkálni és biztosra megy az gyárit vesz (/ vegyen SZVSZ).

Persze itt is van, lehet kivétel. Pl.: fék betét és tárcsa, vagy légszűrő perforált lemez merevítés. (A Peti írt róla.) Van jó néhány aftermarket márka (Mann, TRW...stb.) ami hozza, vagy esetleg felülmúlja a gyári minőséget, de ugye ezek ahogy te is mondod gyári beszállítók is (OEM) lehetnek. Max. más márkánál vagy típusnál.
Shadin2013-08-22 10:54:01 // 39580
Ja. Kisebb :-(
droberto2013-08-22 10:53:36 // 39579
Le kell venni a haspáncélt.
droberto2013-08-22 10:50:15 // 39578
A négydugattyús fék nem extra. Azt a FL hozta, a jobb fékhatás és a tömeg csökkentése miatt.
Egyébként minőségre az ATE/TRW fékkel sincs gond. Csak az úszó, és kisebb a fékerő.
David | Centocinquantanove2013-08-22 10:30:50 // 39577
Nem lesz véleményem szerint minőségi különbség pl egy "gyári" azaz a gyár által is használt szíj és egy egy "nemgyári" de ugyanolyan típusú szíj között.

Az autógyárakban nincs külön ilyen minőségellenőrzés, hogy minden egyes szíjat végignéznek... Ha beszerelhető, és nincs mondjuk tényleg durva sérülés a felületén például, akkor azt be is szerelik és kész, pont.
Viszont ha az autógyár talál nemmegfelelőséget beszerelés előtt, akkor függetlenül, hogy az adott szállítmányban csak 1 vagy 2 darab rossz van, akkor vissza az egész. Ez a kereskedő polcain található darabokra nem igaz... Ez szerintem az egyetlen különbség.
Gyakorlatilag minőségre ugyanolyan...
Vermacy2013-08-22 10:07:03 // 39576
Nálam vezérlés csere volt 45 ezernél és 98 ezernél. Aztán megnéztem a gépkönyvet és 150 ezret ír, így jópár évig és/vagy 200 ezerig hozzá sem fogok nyúlni.
Az első cserénél mondta a szerviz, hogy az eredeti, gyári max. 3 évig bírja (Én 5 évesen vettem :o)) és az utángyártott simán megy 5 évet.
Az igazság majd 10 év múlva kiderül itt, a blogokban...ű

C Vectra ugyanilyen 16V-s 1,9-essel is 150 ezret ír!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-22 09:52:09 // 39575
a trw lengőkar egy jel köszörülésen esik át a gyári számot már nincs is kedvük kiszedni túl hosszú :))) ... szóval nem hinném hogy bármi más különbség lenne esetleg a gyárban nem mormolnak egy voodoo varázslatot
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-22 09:45:17 // 39574
majdnem, dayco szíj és a canadai-koreai görgő lakik benne a vezető meg ina, skf, stb
.......................2013-08-22 09:27:43 // 39573
én hiszek az eredeti dobozos gyàri AR alkatrészekben,
tudom ,hogy ugyanaz az INA görgö,meg GAtes szij van benne,
de valszeg àtesik egy minöségellenörzésen
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-22 09:19:55 // 39572
kár hogy nálam ezt nem garantálták a gyárival anno...pontosan 2e km-et garantáltak a feszítő görgőre :(
egyébként mi az a gyári?
Dömpi (il dottore)2013-08-22 09:02:37 // 39571
Sőt, színes navis fejegységem is van, de a klíma manuális, a két hátsó ablak meg kézi tekerős...asszem Mo-n nincs még egy ilyen 159 :)
.......................2013-08-22 08:59:03 // 39570
a jtdm ek gyàrilag 120e km re vannak belöve vezérmüszijcserére,
de az utàngyàrtott szett nem biztos ,hogy eddig birja

én csak a gyàri AR dobozos szettet tenném bele,gyàri vizpumpàval (a gond a v pumpa szokott lenni)
igy garantàltan elmegy 100e km ert egy szettel
Vermacy2013-08-22 08:41:23 // 39569
Gratula! Üdv. Köztünk!
Vermacy2013-08-22 08:37:54 // 39568
http://www.mbmgumi.hu/index.php?oldal=termek&img=4_1814000
David | Centocinquantanove2013-08-22 08:30:56 // 39567
75.000 nél vagy kb 5(-6) évente legkésőbb cserélj vezérlést, jobban jársz, még akkoris ha nem tapasztalsz semmi rendellenességet. 5 év alatt a szíjak, gumik annyira elrevülhetnek, hogy szakad és akkor minden mehet a lecsóba, drága javítás lesz...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-22 08:29:03 // 39566
a szíj bírná a vízpumpa meg általában nem ...80-100e vagy 5 év
David | Centocinquantanove2013-08-22 08:28:24 // 39565
Utánanéztem a váltóolaj csere műveleteinek, de számomra is érthető leírást csak 156-os esetében találtam.
Elvileg a leengedő az az első két kerék között van, tehát ha 159-nél is ott van, akkor elméletben le kell venni a haspáncélt.

Kérlek, aki csinált ilyet az erősítsen meg, vagy céfoljon.

Nagyon jó lenne ha amúgyis le kéne venni, mert akkor az újat egy kalap alatt tudnám visszarakatni az olajcserével...!
Csabi2013-08-22 08:27:48 // 39564
75ezernél már gond volt?szakadt, szorult valami?
'''''2013-08-22 08:24:40 // 39563
Nekem 75.000Km-nél lett cserés a vezérlés.Szerintem 60-70.000km nél többet ne menj vele.
David | Centocinquantanove2013-08-22 08:21:22 // 39562
Én amúgy sokszor nem értem ki és miért válogatja össze ilyen érthetetlen módon az úgynevezett extrákat... Pl nálad VDC/ASR nincs, de van frankó brembo fék...
Nálam van VDC, de a fékjeimet nem tudnám megmondani milyenek, az tuti hogy nem minőségi brembo... De a következő már az lesz :D
Csabi2013-08-22 08:04:57 // 39561
140e kilométerenként, vagy 4évente ez a gyári ajánlás...ez épp olyan mint a 30-35ezres olajcsere intervallum...Sokan helytállónak találják ezeket az értékeket...de én osztom őket kettővel, vezérlés 60-70,olaj 10-15e km.
Svéd2013-08-22 05:59:12 // 39560
Jó reggelt.a 2.4-ben hány km-ként kell cserélni a vezérlést?
Dömpi (il dottore)2013-08-21 22:33:58 // 39559
Nincs. Enyém is FL-es, és az ASR kikapcsoló gomb helyén egy vakdugó van...ill volt, mert oda raktam be a lábtérvilágítás kapcsolóját.
Szóval, ha ASR nincs, akkor VDC sincs és HLD sem. Pedig eleinte csak azt hittem, hogy lekopott a felirat a gombról, meg, hogy be van ragadva. Mikor szétszedtük, akkor látszott, hogy ez bizony egy vakdugó.
Igazából nem tudom miért hagyták ki az enyémből.
Egy újabb dolog, amire majd az utódnál oda kell figyelnem.
Dömpi (il dottore)2013-08-21 22:28:17 // 39558
Én még sohasem ültem hátul a saját kocsimban. A Fiatban is, mielőtt beszámították, akkor kértem meg Rékát, hogy vigyen el egy körre, úgy hogy hátul ülök...csak, hogy 10 év után tudjam milyen ott :)
'''''2013-08-21 22:06:02 // 39557
Megvan a merci is kb 25.000Km van benne.Az xc 60 a céges lett a phedra helyett.
mizooo2013-08-21 21:22:04 // 39556
Elvileg minden Faceliftben van. Mármint amelyikben VDC van de azt hiszem ez alap Facelifttől.
Piritu - 1.000.0002013-08-21 20:54:37 // 39555
eLEARN-t keresek, amiben az én 2.0-as motorom is benne van. 2009-es a legújabb, amit találok, abban meg nincs benne. Tudna valaki segíteni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak