Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2013-08-13 08:54:46 // 39240
Nem maradt nyitva a szelep? A indokolná a jelenséged. Zárt állapotban se nem hangosabb a gyakorlatban, csak az irodalom mondja az elvileg kopogósabb égést amit nem tapasztaltam, továbbá semmi gond az alapjárattal, a melegedés csak statisztikai ill. kerekítési hiba. Nyáron legalábbis. Most próbálom ki a kipufogó oldalról D8mm likkal ellátott szűkítővel összeszerelt EGR verziót :-) Jut is marad is :-D Lesz is egér meg nem is...
droberto2013-08-13 08:51:11 // 39239
Én szét szedtem az enyémet 1,5 év után azon nem volt 1 mm a lerakódás. Az szerintem semmi.
((Egyébként meg nagyon halkan mondom: Abban se vagyok biztos, hogy a tisztítással használunk, és nem ártunk a szelepnek.))
droberto2013-08-13 08:48:10 // 39238
Csinálom a kulcsszavakat ügyesen (hülyeségeket nem írok be), de mit sem ér az egész, ha csak a "J" betűig van.
Sokszor kell valami azt csak lapozgatom a blogokat ide-oda, mert nem találom... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-13 08:46:19 // 39237
így van amit Csabi posztolt fél év múlva ugyan úgy eltűnik az éterben majd erre jó példa az 56-os topic ugyan azok a kérdések 2 hetente ...
droberto2013-08-13 08:44:20 // 39236
Bocs Peti, GTV :)!
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:32:13 // 39235
Nekem a Spidernél van, de az se segít. (Már rég felhagytam azzal, hogy mindig előre tegyem.)
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:29:01 // 39234
Tegyük fel, hogy van lerakódás. A kocsi élete során 1x - 2x ki kell takarítani, akkor mi van?
droberto2013-08-13 08:26:28 // 39233
OFF
Nem is rossz ötlet, lehetne autótól független blogokat a tagok menüpont alá írni.
Jó példa erre a Peti. Írt már egy csomó hasznosat a 156-osa oldalára, de most van egy Spider-e is már.
Bár ha jól belegondolok van 5 alapkategória a blogoknál, de mivel ezeket nem lehet szűrni így egy kicsit okafogyott.
Egy picit hozzá kéne faragni a blog részt a Userek mostani igényeihez.
Ez talán nekem is egy kis lendületet adna, a kb 20-25 függőben levő blogjaim írásához.
Az igazság az, hogy még számomra is nehezen kezelhetőek átláthatóak a sajátjaim.
Már megfordult a fejemben, hogy csinálok egy Zéro blogot mindig ami mindig elöl van hivatkozásokkal.
ON
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:07:25 // 39232
Az a baj, hogy sose fogod megtalálni az adott posztot. Arról nem is beszélve, hogy új tulajként azt se tudod, hogy mit keress. A mostani csavar téma is jó példa rá. Szerinted hány ember emlékezett rá?
Az Amorénak kellene valami megoldást adni, akár típusonkénti linkelési lehetőséggel. Bár ahogy a topikokat nézem a fejlécben szereplő linkeket se nézik :-(
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:03:25 // 39231
Benne is volt a zabszem abba a bizonyos testrészemben. 10 km-en keresztül követni az alagútban, nem volt "unalmas". Lemaradni meg nem lehetett, mert engem meg tolt a másik.
A legjobb az volt, hogy az út burkolatától függött a szikrázás. Volt egy darabon sötétebb aszfalt, ott nem csinálta.
droberto2013-08-12 23:09:51 // 39230
Igen, a teflonzsinór jó lesz.
droberto2013-08-12 23:07:27 // 39229
No én meg ép újítom fel a garázsom, a verdát meg ma leadtam napközibe a nagymamához ((hulló)csillaggarázs :)).
Délután kicsit fejlesztettem a meglevő kék ponyvámat.
Elöl-hátul olvasztottam rá forró szöggel előre 2-2, a kerekhez 1-1 lyukat, melyekbe lyukas szegecseket préseltem (Powerfix - by Lidl :)), melybe 0,5 cm széles gumit tettem, cérnával végtelenítettem, családi segítséggel. A gumikba meg 2,5 mm2-es szigetelt fekete vezetékből gyártott kampókat hajlítottam. (Elöl ködlámpa állító csavar kivágás, hátul lökös alsó él, oldalt kerék küllők.)
Persze a kritikus részekre a ponyva alá polifoam-ot és szivacsot tettem.
Príma lett, de azért remélem elkerül a jég.
Én vsz. maradok a tekercses bubis fóliánál. Csak még ki kell ötleni, hogy hogyan rögzítem a darabkákat....
(Nekem a Bulter jégponyvája túl nagy)
Csabi2013-08-12 22:56:14 // 39228
Tömítőzsinór Loctite 55...2-3 menetet tekertem csak be, pont azért,h ne szoruljon meg annyira... a menetrögzítőt nem mertem.
droberto2013-08-12 22:52:10 // 39227
Ez a tömés az gondolom szarkasztikus.
Neked volt ilyen jellegű problémád egyébként?
Ha minden jól működik minimális a lerakódás.
droberto2013-08-12 22:47:22 // 39226
Szép sztori! Jó, hogy időben észrevetted.
Nem tom' mit használtál tömítésre, de a menetrögzítővel óvakodj aluötvözetnél. Kitekeréskor jöhet vele a menet.
A bringámnál most épp ezzel szívok. Gyárilag a csavarokon van valami trutyi, ami lehet több színű. Bár ez a visszalazulást gátolja. Ezt még meg kell tudjam.
Inkább szilós tömítővel próbálkoznék.
Egyébként forgácsolás, AL alátétes tömítéssel? Pl.: Drei-Wé Kft.?
GTPeti2013-08-12 22:41:31 // 39225
Tényleg, Erhard javaslata alapján ha esetleg kiválna a 159 topicból az EGR-rész, akkor tök jó párbeszédek folyhatnának ott. Amolyan Galla-jelleggel. Jó-e az EGR? - Nem. - De. - Nem. - De. :)
GTPeti2013-08-12 22:37:33 // 39224
No meg nem tömi tele korommal a szívósort és a turbót. Ilyen apróságok. :))
droberto2013-08-12 22:35:33 // 39223
Csak a motor van leszedve, (powered by Shadin). :) Természetesen csak ideiglenesen, tesztüzem jelleggel.
0,6 bar felett süvít, lehet félrehúztam csak a rámenő kipuff csövét...
Egyébként nélküle hangosabb, ingadozik az alapjárat, lassabban melegszik, a káros nitrogén-dioxidokról nem is beszélve. Viszont a DPF-nek jó, mert kevesebb a szilárd égéstermék.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:33:31 // 39222
egy ügyfelemnek HF-es is lett emiatt az 59-e anno :( azt írtuk le hogy cserélje ki mindenki fémre akinek még nem tették meg
Csabi2013-08-12 22:30:21 // 39221
Jah a problémát leírtátok, h van ilyen...:) Olvastam anno, és arra következtettem, h a menet hal meg, és kilövi a nyomás a csavart...mivel nálam a menet OK volt ezért nem is gondoltam ilyenre....azt senki nem írta itt, h a csavar feje melegben letörik magától...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:27:12 // 39220
szerintem meg az autó blogja pont azt a célt szolgálja ami, nyomon követhetőség nem pedig help desk, útmutatónak kiváló ha pl valaki leszedte a kárpitot, kicserélte a kormányt stb, stb,
esetleg minden típushoz lehetne csinálni hibák és megoldások topicot bár ....hm
Pityukoma2013-08-12 22:25:31 // 39219
Azért ez kicsit vicces, mármint a feszültség levezető szikrázása. Pont az ADR-re (veszélyes árut szállító) kötelező :-D
GTPeti2013-08-12 22:21:36 // 39218
Ezt én máshogy látom. Számomra sokkal fontosabbnak tűnik a huszonötödik olajcsere tényének közlése helyett ilyen problémák (veszélyét és) megoldását leírni. Ahogy ezt a sportot szerencsére sokan is űzik... :)
Piritu - 1.000.0002013-08-12 22:21:32 // 39217
Hát, én ma nem unatkoztam.
A sok OFF-os totál nem bírta az alagutat, össze-vissza mentek. Az előttem menő teherautónak meg szikrázott az alja. Amikor megelőztem a napfényen, akkor láttuk, hogy a traktoron lévő földelő gumi volt az :-)
Pityukoma2013-08-12 22:21:07 // 39216
Hol voltunk 2009-ben még mi :-D Akkoriban még vadul villogtam a Multipláknak.
Pedig Csabi kérdezte a csavar méretét még mielőtt nekiállt volna, de senki nem írt róla érdemi infót.


Igen a Fiat Multiplások is üdvözlik egymást :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:19:31 // 39215
blogban azt írja le az ember ami a saját autójával történt, ha minden hibát leírnék amit hallok, látok akkor fél évig csak gépelnék :P
GTPeti2013-08-12 22:16:54 // 39214
Bár nem hiszem, de akkor leírom. Ha valami ilyen fontos és hasznos dolog, az a hsz-ek mellett egy blogban még jobb helyen van. Szerintem. (A hozzászólások tag-elhetősége változtatna ezen, de arra ebben az évszázadban már úgysem kerül sor.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:14:54 // 39213
nem :) Skull járt így neki is ki kellett cserélni mert eresztett a csavarnál...
Csabi2013-08-12 22:13:15 // 39212
Nincs mit, szívesen osztom meg a tapasztalataim, mint ahogy Te is, és sokan mások itt az Amorén! :)
Helyesbítek eperben megnéztem,az 1.9-ekbe már a kezdetektől fémet raktak(ha nem téved az eper) A 2,4-ekre viszont figyelni!
Igen,nagyon bosszantó dolgok ezek, egy ilyen mérnöki hanyagság miatt, nem egy 2,4 motor ment a kukába...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:11:51 // 39211
Garz-nál mikor ráfordulsz az A9-re ott is 10km-es az alagút ..dög unalom :) A Mount Blanc meg 12km az is unalom, a hegy szép :P
GTPeti2013-08-12 22:09:11 // 39210
OK... de érted, mit akartam mondani. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:08:14 // 39209
itt beszéltük még anno nekem már pl fém volt benne mikor megvettem 2009-ben, vissza keresheted ha akarod én nem fogom :)
GTPeti2013-08-12 22:05:52 // 39208
Blogban is? Mert a hsz elszáll, a blog megmarad. :)))
Piritu - 1.000.0002013-08-12 22:05:16 // 39207
Ma nem a szokott úton (Bécs-Linz-Passau) jöttünk, hanem a Oberwart-Graz-Wels-Passau útvonalon.
Igaz, két helyen is fizetős az alagút (az egyik 10 km-es!), de a kilátás kárpótol mindenért! Hihetetlen hegyek közt jöttünk!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:01:25 // 39206
ezt már leírtok úgy 2009- felé :P
Pityukoma2013-08-12 21:59:02 // 39205
Ezek semmiből sem tanulnak arrafelé? Pedig már megjegyezhették volna a rendszámod :-D
Pityukoma2013-08-12 21:46:43 // 39204
Nemrég volt téma a jégponyva itt a topikban. No ma rendeltem egyet. Igaz az enyémre kicsi, de van a családban egy Stilo is ami csillag garázsban áll mindig. A kettő egyszerre pedig most nem fér bele. Majd csinálok róla fotókat. A szüleimnél megint volt jégeső mióta a múltkor engem is elkapott :-(
Piritu - 1.000.0002013-08-12 21:44:59 // 39203
No, megjöttünk. Üdv mindenkinek a németektől.
731 km gond nélkül letudva, pontosabban az OFF-oknak volt némi gondja a tempóval, de ez az ő bajuk :-)
GTPeti2013-08-12 21:42:41 // 39202
Kieg.: Csak, hogy kontrázzak. A 2.0 JTS motorknál az az alkatrész (vagy nem az, csak hasonló helyen lévő), amiben nálad a műa. csavarok voltak... az kompletten műanyag. Két részből van összeragasztva. Azt mondanom sem kell, hogy alatta a leömlő található.
(Na ezt az alkatrészt szeretném én fémből legyártatni.)
GTPeti2013-08-12 21:37:16 // 39201
Na ez nem kicsit durva. :(((

Grat. a megoldáshoz!
Pityukoma2013-08-12 21:33:17 // 39200
Csabi, ez megint egy nagyon hasznos infó tőled ! Köszönjük!
Apróságnak tűnik, de sok bosszúságtól és felesleges pénzkidobástól menthet meg. Gyorsan kimentem megnéztem az enyémet, nekem már fém a csavar. Az enyém 2007.06. havi gyártású és 10.havi forgalomba helyezésű. Lehet hogy már az előző gazdi cseréltette? Azért a történethez hozzá kell tenned a sas szemedet is, hogy időben észrevetted :-)
Csabi2013-08-12 19:34:56 // 39199
Üdv!

Az utóbbi pár napban megküzdöttem,a már párszor emlegetett műanyag légtelenítő csavarral...Mindenekelőtt javaslom minden 159 tulajnak akinek 2007 08 havi gyártás előtti a vasa, h ellenőrizze neki milyen csavar van a hűtőkollektorban...
A történet:
Pénteken nézegettem a motorteret és feltűnt, h a kiegyenlítő tartályban min. jelzés alatt van a hűtőfolyadék, akkor már gondoltam, h a légtelenítő csavar lesz a gond okozója...mert enyhén szivárogni szokott a folyadék az ominózus helyen.
A beazonosítás végett itt egy kép, azoknak a Kartársaknak akik még nem foglalkoztak a dologgal...a piros négyzetben a légtelenítő csavar...ami fém itt már nem lesz gond.

Visszatérve,ahogy hozzányúltam a csavar fogantyújához az szépen levált a csavarról és a kezemben maradt...ezzel nem kicsi sokkot kaptam :)

Ezzel nem is lett volna túl nagy gond, ha a csavarban nincs egy 3-4mm-es furat egészen a kezemben maradt részig...ergo hiába maradt bent a csavar a hűtőrendszeren lett egy lyuk. Ideiglenesen egy csavart hajtottam a kis furatba menettömítővel együtt. A probléma megoldódott egy időre...
Szombat vasárnap a megoldást kerestem....Első körben naivan gondoltam, h rendelek egy gyári fém csavart 2000Ft-ért, kibányászom a műanyag csavart, betekerem az újat és minden happy...na nem így lett...
Az amorén nem találtam érdemi infókat az üggyel kapcsolatban, viszont a brit társoldalon nem kevés topic foglalkozik az üggyel...lehet olvasgatni besült dugattyúkról, hengerfejekről az elvesztett hűtővíz miatt, amit ez a kis műanyag csavar, pontosabban annak fedelének a leválása okozott...
Rövidre fogva... a gyári fém csavar nem jó a műanyag helyére,mert olasz barátaink a problémát felismerve 2007-től nem csak a csavart de a hűtővíz kollektort is megváltoztatták amibe már más menetemelkedésű menetet vágtak. Műanyag M10x1,25 fém M10x1,5 ismét sokkot kaptam amikor ezt olvastam...A gyári megoldás a problémára:
-vegyél egy új módosított kollektort 50ezerért szereld/szereltesd be és mehet az új csavar és mindenki boldog...Most komolyan,ez normális? :) Több embernek garanciába így csinálták meg...
Végezetül a méretek ismeretében, csak egy csavar kell és a probléma letudva.
Igen ám de M10x1,25 -ös csavart találnom a környéken nem volt egyszerű feladat...3 "nagy" csavarboltból az egyikben volt Egy darab M10x1,25X30 röhely, de azért megvettem 80 azaz nyolcvan forintért....rozsdamentest szerettem volna, de erről az álomról letettem (ebayen rendeltem 4db M10x1,25x12 A2 csavart)
Mivel a vett csavar hossza 30mm volt , de csak 10-12mm hosszú kell, így még azzal is mókolni kellett! :)

A képen már a "kibányászott" csavar is látható...roncsolás mentesen nem jött ki...

A helyére került az új csavar egy 'o'gyűrűvel menettömítővel, és a történet véget ért! :)
Alfonis2013-08-12 16:16:31 // 39198
Ledugóztad vagy kikötötted vagy leszedted a motort róla? vagy mi? :D
nemhiszem, h EGR miatt lenne mert nekem már sokezer km óra le van dugeszolva és semmi változás. Se hangban se semmiben. Csak nem rángat. Fogyi maradt, hang maradt, regidők maradtak szal hja. Apropó reg. Idefele épp regelt a gép épp jó helyen autópályán... a bibi csak az, h dugóban. Ilyen nem sokszor volt. Rossz volt érezni, h nem tudja atempót megkapni :D De a reg valahogy lement, 30 litereket írt kis gázadásra :O
Crea2013-08-12 16:15:25 // 39197
Köszi! :)

Megnézzük a dolgot :)
Alfonis2013-08-12 16:10:51 // 39196
pfu hja... itt is van pár :S Itt lazán felvállalják. :S
Alfonis2013-08-12 16:05:32 // 39195
Hi mindenkinek az ujszerveres forumon Kefaloniarol! Mar vartam h ujra olvashassam a hireket. :D akksi ugyben akartam vna kerdezni meg az ut elott de aztan mar kicsereltem. (Forum nem mukodese miatt nem tudtam) Varta blue dynamic lett asszem. Az tuti h vmi blue ami a kozepes szint. 74 ah 680 A inditofesszel. Csudiklassz lett. Szuperul indit hidegen. A masik mar non kaka volt. 1500 km es ut 5 en full megpakolva. Hosszu volt es rettenetes:D de ittvagyunk es most csapatjuk a 180 fokos kanyarokat:D fogyi 7 liter lett. M1 en 3 ora dugo + kerulo. Epp volt valami baleset. Hataron is varakozgatni kellett bar az annyira nem volt veszes. Komp amire feltolatni kellett mindentol 2 centire majd nagy hullamok az izgi volt. A motorokat kikotottek a kocsifelnikhez meg ahova eppen tudtak. Vicces volt :D alfabol itt is van jopar bar 59 est csak 1 et lattam. Mindenkinek jo pihit !:)
David | Centocinquantanove2013-08-12 15:56:18 // 39194
Ligano nekem is szimpatikus, helyileg is meg látványilag is így képekről... Utánanézek!
Köszönöm! A többieknek is!
David | Centocinquantanove2013-08-12 15:40:01 // 39193
Jah mondjuk ezeket a kamikázékat énis tapasztaltam, szerencsére akkor repülővel voltunk. Eszméletlen hogy hogy parkolnak meg sorolnak be az olaszok! Északi rész még hagyján de délen katasztrófa. Egy háromsávosra festett kereszteződésben simán felállnak öten, plussz a kismotorok.
De hogy a négy sarka még a smartoknak is le van verve, horzsolva az már vicc kategória! :D
droberto2013-08-12 15:27:58 // 39192
Én Szardíniába vágyódom! :)
Bár a komptól és a kamikazéktól bazira félnék.
DrPulzis2013-08-12 15:26:42 // 39191
Tudnám ajánlani Velencét. Városnézéshez talán nincs is szebb város, a tengerparthoz pedig ott van Velence partja - Lido di Venezia.

Lido-n relatív olcsón lehet megszállni és ráadásul olyan hotelek is vannak ahol még garázs is van, így az autót is biztonságban lehet tudni. (és nem kell már Tronchetto parkolóban hagyni)

Mi tavaly voltunk szintén autóval
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak