Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:26:50 // 38640
Az elmélet ott sántít, hogy ezen összegeket a másik oldalon viszont simán rálocsoljuk a gépre. Olyan dolgokra, ami nem biztos, hogy indokolható. Mondjuk egy 19-es kerékgarnitúrára, hifire, festésre.
Amúgy semminek se kapod vissza az árát eladáskor, sőt az esetleg nagy pénzbe kerülő dolgok miatt esetleg el se tudod majd adni. (Mondjuk egy pink festés) Még egy motorcsere esetén se a felújítást.
.......................2013-07-24 13:12:59 // 38639
ha összeadod az utobb felsorolt alkatrészek àràt abbol egy jo kocsit lehet venni
,ha kicseréled ezeket jo lesz ,
ràlocsolsz a kocsira 1 millàt
és ha eladod ,SENKI nem fogja neked kifizetni ,mert a tiéd tuti jo,a többi roncshoz képest ,de azért add oda olcsobban mint a piaci àtlagàr

a vàsàrlok kényszeritik ki ezt a tulajokbol,
ha megfizetnék az àllapotot,nem csak a km ora àllàs lenne a lényeg..
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:10:40 // 38638
Aha, szóval egyben van. Emlékeim szerint a 156-nál is a leömlőben volt, az tévesztett meg.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-24 13:07:57 // 38637
akkor próbál külön leszedni a 80cm hosszú komplett szarból csak a DPF részét ...szól ha sikerült :P
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:07:10 // 38636
Passz, nem jegyeztem meg.
Egyszer elkaptam pár tíz km-el a regen után, akkor 20% alatt volt emlékeim szerint.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:05:21 // 38635
Megint meglepett, hogy nincs kat? :-)
Tudtommal az enyémben az is van a dpf-el együtt. Azt hittem ez az 1,9-2,4-nél is így van.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-24 13:02:32 // 38634
osztom de Szoszanak abban igaza van hogy a szívósort elkúrták más márkánál kibír 200e-et és ott cserés itt 100-150e-nél meghal a DPF szintén zenész főleg a 2,4-nél ...porlasztóra rá lehet fogni sok mindent csak a 2,4-nél beteg már ahol az 1.9-nél nem igazán szarakodik....
EGR-t cserélni jó esetben 1x kell, szívósort ha kiakasztod időben soha és nagyon semmiben nem játszik szerepet, DPF meg amíg jó addig marad nálam utána lehet venni katalizátort 20-25e-ért és már is nem füstöl pl....
droberto2013-07-24 13:02:28 // 38633
Illetve talán a legfontosabb az elmúlt 5 regen átlaghőmérséklete.
droberto2013-07-24 13:01:00 // 38632
Nálad szinte mindig pályán regenerál, meg ahogy tapasztaltam ott lassabban is tömődik (bár ez már lehet a hibámmal összefügg).
Tisztítás után neked milyen százalékokat ér és mennyi a nyomáskülönbséged?
Nekem 20%-ig szokott tisztulni. Egyszer 12,54% lett.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 12:52:16 // 38631
Érdekes, dolog.
Ahogy írod, az enyémnél is a leömlőben van a kattal együtt. Mégis 800 km felett van a tisztítás. Autópályán majd ezernél. Valami mást is csináltak vele, hogy kevesebb korom keletkezzen.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 12:41:25 // 38630
Mindig ezt mondom, bár már párszor meg lettem kövezve miatt: Ha valami működött a gyári állapotban x időn keresztül és elromlik, meg kell keresni a hibát és megjavítani.
(Szégyen, hogy eljutottunk már oda itt az oldalon, hogy az LMM-et is egyszerűbb kiírniu, mint cserélni.)
.......................2013-07-24 11:21:57 // 38629
Senki nem dönt helyettünk, de több infóból jobb döntés hozható.


hogyne,de sajna nagyon kell keresni a jo szerelöket a vilàgban
az autogyàrak pedig szàndékosan titkoljàk a konstrukcios hibàkat
még a BMW is,söt
.......................2013-07-24 11:16:36 // 38628
"Egyébként, ezek szerint ha a porlasztóval kezdesz lehet még mindig lenne DPF-ed?!?"
IGEN lenne ,engem nem zavar ,
a Mito ban is benne van,benne is marad amig müködik

az az érdekes ,hogy a német forumokon sem màsa helyzet,
mindenki kiüti a DPF et ott is,
és senki nem gondol az injektorokra
droberto2013-07-24 11:04:31 // 38627
Igaz: a befecskendezési korrekció az egyenletes, rezonanciamentes alapjáratért felel.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-24 11:04:30 // 38626
azért a 2.0 sem az isten a Bravo-m kipuffja ugyan olyan kormos mint az 59-é csak abban kicsit több a méter, majd a km eldönti ...
droberto2013-07-24 10:55:06 // 38625
Látod ezért, ezeket az autókat előttünk már valaki 1x "el"használja. Valaki jobban, valaki kevésbé.
Amikor a Zipo után átültem az 59-ba az maga volt a paradicsom. Persze tudtam, hogy van 10-15 olyan alkatrész ami életének végső stádiumában van. Sajnos ilyen az autóipar.
Akinél pénz van az úgyis cserél, vagy javít.
Pont ezt akarom elkerülni és hálás vagyok mindenkinek aki megosztja a tapasztalatát.
Senki nem dönt helyettünk, de több infóból jobb döntés hozható.
Egyébként, ezek szerint ha a porlasztóval kezdesz lehet még mindig lenne DPF-ed?!?
.......................2013-07-24 10:50:02 // 38624
a korrekcio sajna nem sokat mond az injektorok àllapotàrol ,attol még a szàllitott mennyiség lehet sok,
nekem bemérték az 5 böl csak 3 volt sok részterhelésen,
de ettöl ugy füstölt mint àllat
érdekes felujitàs utàn nem füstöl
ja és a korrekcio nem sokat csökkel,hisz azt a motor mechanikus àllapota is befolyàsolja
komresszioeltérés az egyes hengerek között,szelepek tömitettsége stb.
droberto2013-07-24 10:48:51 // 38623
Csak az ePerre tudok hivatkozni.
Nem szedtem még szét.
Vagy fordulj a barátunkhoz. :)
Vagy airbag removal.
.......................2013-07-24 10:42:19 // 38622
nem ,de a sok szerelö és àrkaszerviz mellékvàgànyra tett,akkor még nem volt tapasztalatom
a DPF kiütéssel nem oldottàk meg ,
csak a pénztàrcàm lett kevesebb,az övék meg több
ha egyböl az injektorral kezdik akkor nem futottunk volna köröket
Shadin2013-07-24 10:41:25 // 38621
Nekem a korrekciók alapján nem indokolt az erősebb kormolás.
Shadin2013-07-24 10:38:36 // 38620
Hozzátenném, hogy 1400-ról padlógáznál kormol, Rigotech-es progival. Csak ha kierőszakolom. Normál üzemben semmi sem látszik. A kipufogóm sem lett számottevően kormosabb mint előtte.
droberto2013-07-24 10:33:26 // 38618
Egyet kérdezek: a Brerát újan vetted?
Shadin2013-07-24 10:32:46 // 38617
Én is a porlasztó csúcsokat teszem felelőssé, hamarosan kiderül.
droberto2013-07-24 10:32:18 // 38616
Ezzel egyet értek.
A vizsgálat a legjobb, de vásárláskor általában nem kivitelezhető.
Ami viszont igen, egy hidegindítás és a befecskendezési korrekciók vizsgálata.
droberto2013-07-24 10:29:43 // 38615
Az én szempontom az anyagi ráfordítás/használati idő.
Norby2013-07-24 10:28:33 // 38614
38529-es hsz.
De nem tudom mi az 1a és 1b bert nem látok csavart, ha belenézek.
droberto2013-07-24 10:27:55 // 38613
Még annyi, hogy a 159 DPF SZVSZ kiváló konstrukció. Legalábbis a konkurensekhez képest egyszerű mint a faék és olcsón üzemeltethető. Ez egyetlen baj vele, hogy nagyon optimálisan kell vele haladni, hogy a regenerációkor 600°C felett legyen végig a hőmérséklet és maximálisan kitisztuljon. Túl távol van a motortól és a hőt termelő katalizátortól. Ezt ugye az 1.6 és a 2.0 JTDm2-nél már orvosolták, hogy a DPF-et integrálták a leömlőbe/katalizátorba.
Ezért az kisebb de hatékonyabb. Ha jól az elgondolásom, pont ezért regenárál a MiTo-d gyakrabban. :)
.......................2013-07-24 10:25:13 // 38612
én azt vàrom el egy kocsitol ,hogy tankolok és megyek ,ha rendesen szervizelem,
ezt a Mito hozza ,csak
a Brera mindig nyafogott ,eddig..
.......................2013-07-24 10:23:40 // 38611
nem ,valszeg a hömérö szonda csere,+EGR tisztitàs megoldja a problémàt
egy darabig

én a helyedben ezeket kicsierélném ,összeraknàm,aztàn ha megy a kocsi sorban a felsoroltakat kiiktatnàm
droberto2013-07-24 10:19:20 // 38610
Hibás, azért az tulzás, max kevésbé jó kunstrukció.
Tökéletes motor nincs és nem is lesz. Mindig reszelnek valamit a mérnökök.
+ ami a legfontosabb, hogy a feltételrendszer ily folyamatosan változik/változott. Nézd csak meg az alábbi Euro kibocsájtási szabványokat.
Egyébként kösz a képeket. :)
droberto2013-07-24 10:16:07 // 38609
A link lemaradt.
droberto2013-07-24 10:15:39 // 38608
Miért te szerinted például nálam most minden bedőlt?
Egyébként a neki Euro5 van.
.......................2013-07-24 10:14:59 // 38607
felujitas utàn ég és föld,
szar relativ ,de amikor a visszapillantobol mögöttem fekete az ut akkor az szar
a dieselnél minden a porlasztàson mulik
hasznàlt diesel nél én azzal kezdenék ,hogy injektor vizsgàlat,aztàn a többi
droberto2013-07-24 10:13:03 // 38606
"valaki 3om év alatt 20e-et megy én 80e-et" - Pontosan ezért írtam évet és km-t is.
droberto2013-07-24 10:08:12 // 38605
Persze mert a PM mennyiséget (szilárd részecskét) illetően a határértéket az E4 az E3-hoz képest (csak felezte), az E5 az E4-hez képest meg ötödölte. Óriási különbség.
A részecske méretről nem is beszélve, ami a befecskendező rendszerek fejlődésével, nyomás növekedéssel a részecskék még kisebbek és ezzel együtt károsabbak lettek.
.......................2013-07-24 10:03:58 // 38604
mit csinàlj?
DPF kifur,vagy kiszerel,kiirat
EGR fejét levesz ,vagy leblindel,EGR progibol kiirat,
a kis lapàtkàkat pedig akaszd le
sajna ez tapasztalat,ha nem akarsz szivni igy kell hasznàlni,sajnos
persze ugy ,hogy vizsgàra vissza lehessen alakitani

nekem sincs DPF ,csippelt ,felujitott porlasztoval NEM füstöl,padlogàzon se
droberto2013-07-24 10:00:52 // 38603
Vagy a kopott befecs rendszer miatt füstöl, vagy a remap miatt.
Egyébként a szar meg relatív. Az enyém is nyom egy kis pamacsot (amikor VTT-n nyomkáltuk a vasaknak Shadin vette észre) + a kipuff vége is bekormolódik 100 km alatt, de teljesen használható mértékben. Szépen indul és elfogadható a befecs. korrekció is.
"szerintem nagyon sok alfaban maradhatott volna a DPF ,és a porlaszto felujitàs megoldotta volna" - és nemcsak alfában nagyjából mindenben. De oknyomozás helyett egyszerűbb kiütni, mint a valós problémát elhárítani.
.......................2013-07-24 09:59:08 // 38602



ha nem lenne hibàs akkor minek vàltoztattak a szivosoron kb 3 szor az 5 éves periodus alatt??
.......................2013-07-24 09:56:12 // 38601
mondod ezt te akinek a frissebb ,korszerübb EURO 4 van a 2.0 jtdm ben,
higgyétek el a 159 DPF egyeszerüen hibàs konstrukcio,
nem véletlenül a 2010 utàni 1.9 jtdm ben màs a szivosor màr

a 2.0 170 lovsban pedig alapvetöen màS
szerintem ebböl azért belàthato ,hogy a gyàrban is làttàk hogy ez nem sikerült,
hisz akkor nem is modositottak volna rajta
droberto2013-07-24 09:54:08 // 38600
Persze tudom, hogy erre gondoltál, de az zicher, hogy a Holland nem cserélt/tisztított EGR-ert, MAP-ot, DPF-et, meg szívósort.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-24 09:52:09 // 38599
honnan tudod hogy az előző gazdi mit cserélt? én a hibátlan futást nem évben ha nem km-ben számolom ....valaki 3om év alatt 20e-et megy én 80e-et a kettő között van némi különbség
droberto2013-07-24 09:51:59 // 38598
Szosza, értem én meg minden, de mit csináljak?
Szar-szar, meg minden de akkor is a piac számunkra legjobb autója, bazi jó designal, motorral futóművel, extrákkal...stb.
Tönkrement valami, (igazából mindenki csak találgat) megpróbálom megjavítani kicserélni.
A füst terén pedig, nem fogok a levetett Passat-ok Audik szintjére süllyedni. (Nem akartam senkit megbántani.)
Piritu - 1.000.0002013-07-24 09:44:46 // 38597
Valószínűleg igazad lesz.
A dpf miatt nem látni, hogy valami probléma van. Onnantól már "viszi" magával az egész cuccot.
A 156-nál is úgy derült ki, hogy megszorult az egr, hogy néha füstölt a kocsi. Ugyanígy a porlasztóhibát is "eldugja" a szűrő.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-24 09:42:19 // 38596
én szurkolok neked, majd írja a fejleményekről miket cseréltél, hova jutottál ...
droberto2013-07-24 09:42:01 // 38595
Nem olyan kiforrott mint az E5-ös MiTo és Giu ez tény, de ezekkel is lesznek idővel problémák.
Hiszem, hogy a hibás alkatrész cseréjével a problémák megoldódnak.
El kell fogadni, hogy az emisszókorlátozó részegységek is kopó dolgok, melyeket kb. az autó teljes élettartamának felénél cserélni szükséges.
Aki meg nem fogadja el, annak is költség, mivel a szoftverből is ki kell iratni.
De ehhez társul a tudat, hogy az autó gusztustalanul környezetszennyező lesz.
(A részletekbe most nem szeretnék belemenni.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-24 09:40:48 // 38594
persze hogy nem mivel DPF nem de kati az van benne :)) nyitott rendszernél jó hogy füstöl
Piritu - 1.000.0002013-07-24 09:40:18 // 38593
A dpf NEM kell az euro4-hez, a 156-om is az volt, de dpf nélkül tudta teljesíteni.

Mondjuk érdekes, mert anno azt, mondták, hogy a dpf azért van, mert így már teljesíti az akkor még hivatalosan nem létező euro5-öt. Aztén megjött az 5, és kiderült, hogy mégse tudja. Gyakorlatilag a TiBi és a 2.0-ás maradt, még a többi régi benyás is "megszűnt".
.......................2013-07-24 09:36:12 // 38592
azért füstöl mert szarok a porlasztok,
ha felujittatod öket nem fog füstölni DPF nélkül sem,
ez tapasztalat,nekem is igy volt

a DPF nem tud kiégni mert a porlasztok sokkal több kormot vernek bele,
mint amennyit ki tud égetni egy regen alatt,
ezt tetözi ,hogy 750..900 km erenként teszi csak mindezt(a Mito 300km regeneràl)
szerintem nagyon sok alfaban maradhatott volna a DPF ,és a porlaszto felujitàs megoldotta volna
(nade a hozzà nem értö szerelök egyböl àt akarjàk furni)
Piritu - 1.000.0002013-07-24 09:31:57 // 38591
Egyetértek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak