Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-23 17:49:01 // 37390
na persze az itt jelenlevők autójában nem 130e ha nem 240e lakik persze hogy jönnek elő a hibák ugyan úgy mint bármelyik márkánál, nekem a DPF-fel volt gond meg a hátsó ablakkal meg egy felső lengőkarral és bele nyomtam 100e km-et... de szar autó :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-23 17:32:03 // 37389
Felőlem azt vesz amit akar (mer hát ugye trélere már van) biztos ha alfája lesz integetni fog mint a hajótöröttek a szembe jövő Alfásoknak. Ha vicnek szánta a ttrélert lehet nem közösségi oldalon kéne. Vegyen csak bmv-t az ilyen !
GTPeti2013-06-23 16:54:45 // 37388
Engem is ugratnak állandóan a kollégák. De tudom, látom, hogy közülük sokan vágynak Alfára... (A remek 1-es BMW-ik után nem sokan fordulnak meg az utcán. :))
Ildiko2013-06-23 16:50:22 // 37387
Én még csak szokom a beszólásokat, de szerintem ezek az emberek irigyek ránk! Pénteken például nekem olyat mondott egy kolléga, persze VW tulaj, (miközben egy másik szarvasi Alfa tulajdonosnak meséltem az AlfaCitys élményeket), hogy hihetetlen, hogy egy ILYEN autónak van ennyire jó közössége és csapatszelleme... Mi ez, ha nem irigység?
mizooo2013-06-23 16:49:26 // 37386
Az az igazság, hogy soha nem fogom megszokni. Próbálok uralkodni magamon, de felszalad a savam sajnos ha ilyet látok/hallok :(
GTPeti2013-06-23 16:25:56 // 37385
Csak sejtem, hogy mit mondott. De most őszintén: Ne tegyél már te sem úgy, mintha kezdő alfás lennél! Mert nem vagy az. Ezeket a beszólásokat már rég megszoktad. :))
mizooo2013-06-23 16:11:17 // 37384
A tréleres "vicce" után felőlem azt csinál amit akar....
Ildiko2013-06-23 16:04:25 // 37383
Most tesztelem az AlfaCityn vásárolt AutoGlym bőrápolókat. Már a balzsamozásnál tartok, kb. a felénél járok és fantasztikus! :) Köszi mindenkinek, aki ezt a márkát ajánlotta! :)
DrB2013-06-23 15:46:31 // 37382
Nálam detto.
DrB2013-06-23 15:45:40 // 37381
Kösz a tippet!
Indítózás előtt mindig ellenőrzöm, hogy a lekapcsolható fogyasztók (világítás, légkondi, utastér ventilátor) ki legyenek kapcsolva. Indításkor mondjuk lenyomva tartom a fékpedált. Gyújtásráadás után nem várok sokat, max. 5-10 mp-et. Az akksim még 2009-ben lett cserélve szakszervizben, ha minden igaz, nekem is 74Ah-ás. Az autó (sajnos) télen-nyáron a szabadban áll, szóval éri hideg-meleg az akksit.
Az egyenetlen alapjárat jellemzően olyan indításnál jelentkezik ill. kifejezettebb, ha azt megelőzően rövid, városi szakaszokat mentem. Most, hogy figyelem a kipufogóból jövő füstöt, azt is észrevettem, hogy amíg a fehér füst jön - ami egyébként alig látható (nagyon kell sasolnom), s kérdéses, hogy te is füstnek ítélnéd-e, kb. 10-20 mp-ig tart - a kipufogógáz szaga is más, olyan korom szaga van. Bár ez lehet, hogy normális indításnál is így van, ezt még nem figyeltem.
A Piritu által is említett alacsony fordulat szám - nálam 1500-2000 rpm között - melletti rángatás nekem is csak átmenetileg volt, egy nap erejéig. Amióta osztrák diesel került bele, nem csinálja, pedig a külső hőmérséklet ugyanolyan meleg volt. Direkt próbáltam kiprovokálni több napon keresztül is, de a kinti tankolás óta - egyébként, nem szándékoltan, megint Agip (normál) diesel került bele - nem jelentkezett...
EGR még az eredeti, most van a vasban 132 e km. Rendszeresen tisztíttatom (kb. 2x per év), legutóbb tavaly novemberben volt. A szerelők szerint eddig egyszer sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, 90%-ban városon kívül használom az autót és a gyári EGR szűkítő még 2010-ben belekerült. Olajcserét is 15-20 e km-enként csináltatom. A DPF-fel sem volt eddig gondom (kopp-kopp-kopp!). Tavaly ősszel vezérléscsere kapcsán Csöri ránézett a szívósorra is, hogy kellene-e tisztítani. Azt mondta, nincs lekormolódva.
Szóval, remélem, a rossz üzemanyag ill. a gyengélkedő akksi plusz a nagy meleg most a ludas. Kíváncsi vagyok, hogy a jövő héten a "hűvösebb" időjárás mellett, milyen lesz.
Indítózás előtt mindig ellenőrzöm, hogy a lekapcsolható fogyasztók (világítás, légkondi, utastér ventilátor) ki legyenek kapcsolva. Indításkor mondjuk lenyomva tartom a fékpedált. Gyújtásráadás után nem várok sokat, max. 5-10 mp-et. Az akksim még 2009-ben lett cserélve szakszervizben, ha minden igaz, nekem is 74Ah-ás. Az autó (sajnos) télen-nyáron a szabadban áll, szóval éri hideg-meleg az akksit.
Az egyenetlen alapjárat jellemzően olyan indításnál jelentkezik ill. kifejezettebb, ha azt megelőzően rövid, városi szakaszokat mentem. Most, hogy figyelem a kipufogóból jövő füstöt, azt is észrevettem, hogy amíg a fehér füst jön - ami egyébként alig látható (nagyon kell sasolnom), s kérdéses, hogy te is füstnek ítélnéd-e, kb. 10-20 mp-ig tart - a kipufogógáz szaga is más, olyan korom szaga van. Bár ez lehet, hogy normális indításnál is így van, ezt még nem figyeltem.
A Piritu által is említett alacsony fordulat szám - nálam 1500-2000 rpm között - melletti rángatás nekem is csak átmenetileg volt, egy nap erejéig. Amióta osztrák diesel került bele, nem csinálja, pedig a külső hőmérséklet ugyanolyan meleg volt. Direkt próbáltam kiprovokálni több napon keresztül is, de a kinti tankolás óta - egyébként, nem szándékoltan, megint Agip (normál) diesel került bele - nem jelentkezett...
EGR még az eredeti, most van a vasban 132 e km. Rendszeresen tisztíttatom (kb. 2x per év), legutóbb tavaly novemberben volt. A szerelők szerint eddig egyszer sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, 90%-ban városon kívül használom az autót és a gyári EGR szűkítő még 2010-ben belekerült. Olajcserét is 15-20 e km-enként csináltatom. A DPF-fel sem volt eddig gondom (kopp-kopp-kopp!). Tavaly ősszel vezérléscsere kapcsán Csöri ránézett a szívósorra is, hogy kellene-e tisztítani. Azt mondta, nincs lekormolódva.
Szóval, remélem, a rossz üzemanyag ill. a gyengélkedő akksi plusz a nagy meleg most a ludas. Kíváncsi vagyok, hogy a jövő héten a "hűvösebb" időjárás mellett, milyen lesz.
GTPeti2013-06-23 15:45:24 // 37380
...bár előbb benéz ide a fórumba (hogy ismerkedjen a 159-es hibáival), akkor elmegy a kedve a "Legnagyobb Alfás közösségtől" az is tuti. :///
GTPeti2013-06-23 15:43:57 // 37379
Spec. Karottát én nem nevezném így. Elég karizmatikus egyénisége a magyar autóstársadalomnak. Poztiív érterlemben. És Alfát fog venni. Winkler nyomására... B)
David | Centocinquantanove2013-06-23 14:26:09 // 37378
Hogy ez mekkora egy nyomorult...! :D
mizooo2013-06-23 13:17:17 // 37377
Röviden kommenteltem a dolgot. idióta.....
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-23 12:18:01 // 37376
Az ilyen homokos fasz ne is vegyen Alfát. Vegyen csak bmv 320 at családi autónak jah akkora a belseje mint a grande puntonak, vagy a c5 ha ha hajrá oda nem kell mejd tréler :D még szerencse hogy az Alfa nem népautó, így legalább nincs ennyi nyomorék az utakon.
SanyiJTD2013-06-22 22:34:31 // 37375
Melyikőtök 59-e kötött ki tréleren?
Csak,mert a Totalcaros Karotta (Bazsó Gábor) a facebookon indított kis szavazást,hogy milyen autót vegyen az összetörött priusa helyett. 3M ft alatt, dízel, kombi ,és automata jöhet szóba.
A szavazásnál ez áll : "Alfa 159 JTD ,mert gyönyörű és végül is van trélerem"
Valami BMW, meg valami Citroen.
Csak mondom azért megcáfolhatnátok, ha úgyvan...
adatlap
Csak,mert a Totalcaros Karotta (Bazsó Gábor) a facebookon indított kis szavazást,hogy milyen autót vegyen az összetörött priusa helyett. 3M ft alatt, dízel, kombi ,és automata jöhet szóba.
A szavazásnál ez áll : "Alfa 159 JTD ,mert gyönyörű és végül is van trélerem"
Valami BMW, meg valami Citroen.
Csak mondom azért megcáfolhatnátok, ha úgyvan...
adatlap
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 22:07:55 // 37374
ez a normális
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:51:40 // 37373
A helyi szakik közül ezért se vett senki gépet. Rutin kell hozzá. (Legalábbis anno ezt mondta mindenki.)
Ha sok kocsit ért kér, nem tartom kizártnak, hogy letelepül egy-két cég. Anno itt is az volt. Jött 3 cég, és megcsinálta az összeset.
Ha sok kocsit ért kér, nem tartom kizártnak, hogy letelepül egy-két cég. Anno itt is az volt. Jött 3 cég, és megcsinálta az összeset.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 21:42:44 // 37372
no meg ha ennyien vagytok biztos kaptok kerdvezményt
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 21:41:54 // 37371
gondlom azért ez nem csak annyiból áll, hogy rárakják a vákumszívót és kihúzza simára, kísérletezni meg drága mulatság bárki autóján
Hujber2013-06-22 21:31:04 // 37370
Uh az a nem mindegy...az uj kocsit...
Igaz de ha mondjuk 50 ért veszünk közösen egy ilyen cuccot az 10 emberre 5 ezer...viszont ugy tünik egyikünk kocsija se lenne meg 50ezerből.. :(
Igaz de ha mondjuk 50 ért veszünk közösen egy ilyen cuccot az 10 emberre 5 ezer...viszont ugy tünik egyikünk kocsija se lenne meg 50ezerből.. :(
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:23:28 // 37369
Nálunk a városban - anno - százával voltak jégkáros autók. Csak a cég előtt vagy 50 volt. Mégsem jutott eszébe egyetlen helyi szakinak se gépet venni.
Az éleket sajna nem tudták ők se javítani. (Volt akinek az 1 napos 525-ösét verte el.)
Az éleket sajna nem tudták ők se javítani. (Volt akinek az 1 napos 525-ösét verte el.)
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:20:14 // 37368
Nekem se :-)
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:19:48 // 37367
Keress profi céget. Nekem anno egy pesti cég javította. 158 horpadást húztak ki. Semmi nyoma sem maradt.
Hujber2013-06-22 21:11:35 // 37366
Igen, csak ugy áll a helyzet...,hogy a baráti körben hirtelen 10 ember jött össze akinek kéne...30kmrel odébb is ilyen jég volt... :( ...és ha 10-en vennénk egy ilyen szerkenytyüt jobban jönnénk ki...az a baj ,hogy van akinél az élek is kaptak...azt meg ugy nem lehet kihuzni...:(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 20:38:11 // 37365
rossz izzító nem játék ha el kezd mozogni a belseje simán letestelhet és elégeti a kábelszettet rossz esetben a ECU-t, porlasztót...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 20:35:17 // 37364
eddig tankoltam 20e helyen, 20 országban és sosem rángatott egyik autó sem semelyik nyáltól....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 20:33:54 // 37363
részvét :( szerintem menj szakemberhez olyan 50-70e környéke a javítás
Hujber2013-06-22 20:29:22 // 37362
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, találkozott-e már vki jég horpadás kihuzó szerkezettel...vannak e tapasztalataitok, nálunk 15 perce akkor jég volt , hogy álltunk pléddel a kezünkbe de nem mertünk kimenni letakarni a kocsit, majdnem ökölnyi darabok estek...és hát a kocsi kapott a fa alatt is... :(
Nos amint látom van mágneses és vákumos kiszedő is, Szerintetek melyik lehet a jobb?
Köszi!
Lenne egy kérdésem, találkozott-e már vki jég horpadás kihuzó szerkezettel...vannak e tapasztalataitok, nálunk 15 perce akkor jég volt , hogy álltunk pléddel a kezünkbe de nem mertünk kimenni letakarni a kocsit, majdnem ökölnyi darabok estek...és hát a kocsi kapott a fa alatt is... :(
Nos amint látom van mágneses és vákumos kiszedő is, Szerintetek melyik lehet a jobb?
Köszi!
Piritu - 1.000.0002013-06-22 16:37:50 // 37361
Másik kérdés, hogy a nyál melyik "paramétere" okozhatja a jelenséget.
Piritu - 1.000.0002013-06-22 16:36:46 // 37360
Nálam azóta sem jelentkezett a rángatás. Ma is mentünk bő 200 km-t.
Egyre inkább a gázolajra tudok csak gondolni. Semmi sem változott, csak tankoltam.
Egyre inkább a gázolajra tudok csak gondolni. Semmi sem változott, csak tankoltam.
Hujber2013-06-22 15:12:32 // 37359
Szia!
Azért nézzél rá az egr -re is...Az enyémmel elég sokat kilodtunk mire rájöttünk ,hogy az a baja...hol rángatott hol nem, hol indult hol nem...hol reagált a gázra hol nem...
És a viszonylag új egr...(kb 1 éves...) elég tiszta volt mikor levettük...csak épp nem nyitott-zárt rendesen mert ott volt benn a korom...és közbe beakadt...azt kitisztitottuk azóta semmi baja...koppkopp:)
Azért nézzél rá az egr -re is...Az enyémmel elég sokat kilodtunk mire rájöttünk ,hogy az a baja...hol rángatott hol nem, hol indult hol nem...hol reagált a gázra hol nem...
És a viszonylag új egr...(kb 1 éves...) elég tiszta volt mikor levettük...csak épp nem nyitott-zárt rendesen mert ott volt benn a korom...és közbe beakadt...azt kitisztitottuk azóta semmi baja...koppkopp:)
GTPeti2013-06-22 14:50:00 // 37358
"Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni"
Így van. Nem is kell. Minden úgy van méretezve, hogy a rendszer még valamivel 13,8V alatt is "elboldogul". Amit lehet (és kell), azt az ECU a feszültségmérés alapján kompenzál. (Bár ez igazából csak a nem direkt bef. benzineseknél számít, ahol a tápszivattyú által felépített nyomás közvetlenül beleszámít a bef. mennyiségbe.)
Így van. Nem is kell. Minden úgy van méretezve, hogy a rendszer még valamivel 13,8V alatt is "elboldogul". Amit lehet (és kell), azt az ECU a feszültségmérés alapján kompenzál. (Bár ez igazából csak a nem direkt bef. benzineseknél számít, ahol a tápszivattyú által felépített nyomás közvetlenül beleszámít a bef. mennyiségbe.)
Csabi2013-06-22 14:44:39 // 37357
Ettől függetlenül természetesen nem kizárt, h tévedek :)
Csabi2013-06-22 14:42:14 // 37356
Nehézkesen és 1.9, a 2.4 már lehet be sem indulna ugyanezzel az akkuval:)
Csabi2013-06-22 14:38:55 // 37355
Igen, osztom a leírtakat, de ezzel azt akartam mondani, h az is zabálja az amperokat a gyújtásra ráadásakor
Még valami
"Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is."
ha jól tudom, akkor nálunk a hagyományos gerjesztés szabályozás valósul meg egy fix karakterisztika alapján
Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni, mint pl egyes OFF-oknál az intelligens töltésrendszer vagy nevezhetjük PCM-nek is.
Még valami
"Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is."
ha jól tudom, akkor nálunk a hagyományos gerjesztés szabályozás valósul meg egy fix karakterisztika alapján
Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni, mint pl egyes OFF-oknál az intelligens töltésrendszer vagy nevezhetjük PCM-nek is.
Csosznorbert2013-06-22 14:38:33 // 37354
Ha segit valamit, akkor nálam a 6 éves gyári akku izzitó nélkül -15 fokban elindult. Igaz nehézkesen de el. Nem tudom hány izzitóm jó, de mind a 4 tuti nem.
GTPeti2013-06-22 14:16:38 // 37353
"Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig..."
Ez igaz, ez az egyetlen alkatrész az üa. rendszerben ami feszültségfüggő. Bár túl van méretezve rendesen a szivattyú, hogy extrém esetekben is legyen "visszafolyó" üzemagyag a "tankfűtés" miatt. Ha a tápsziv. nem szállít elég üa-t, az már régen rossz. (Ez tény.) Persze olyanokat, mint testelési hiba nem árt kizárni.
Ez igaz, ez az egyetlen alkatrész az üa. rendszerben ami feszültségfüggő. Bár túl van méretezve rendesen a szivattyú, hogy extrém esetekben is legyen "visszafolyó" üzemagyag a "tankfűtés" miatt. Ha a tápsziv. nem szállít elég üa-t, az már régen rossz. (Ez tény.) Persze olyanokat, mint testelési hiba nem árt kizárni.
direttore2013-06-22 14:06:31 // 37352
Hali, EGR bajod van. Persze a csúcsokat is be kellene vizsgáltatni. 4000 Ft/db.
vzolee2013-06-22 13:53:27 // 37350
Egerben éppen cseresznye nagyságú jég esik, a radaron úgy nézem, hogy arra tart. Szerintem akard le a kocsit valamivel!
vzolee2013-06-22 13:51:47 // 37349
Tud valaki jó futóművest pesten? Most vettem észre, hogy a jobb hátsó kerekem féloldalasra kopott. És keresek 17es sok küllős alfa felnit, akár nyári gumival is.
Csabi2013-06-22 13:50:28 // 37348
Vegyük sorra :)
"A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat."
Az alapjárati gond, a fehéres füst alatt van, és csak az első hidegindításnál, a rángatás pedig már egy másik történet szerintem=EGR
." No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke)"
Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig...
"Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is."
Egy jó akksival, de szerintem akkor sem "pöc-röf" lesz...
"A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat."
Az alapjárati gond, a fehéres füst alatt van, és csak az első hidegindításnál, a rángatás pedig már egy másik történet szerintem=EGR
." No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke)"
Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig...
"Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is."
Egy jó akksival, de szerintem akkor sem "pöc-röf" lesz...
GTPeti2013-06-22 13:29:15 // 37347
Csabi nem értem 100%-osan az érvelést. A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat. Az akku azért nem lehet, mert annak csak indításkor van szerepe. (Akkor valóban, ez igaz. A minél jobb akku is ajánlott. Bár az AGM SZVSZ nem kritérium.) Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is. No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke). Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is.
Az EGR és az injektorok valóban okozhatják. De amíg a pancsolt nafta nincs kizárva, korai lenne a pánik. Mert simán okozhatja.
Az EGR és az injektorok valóban okozhatják. De amíg a pancsolt nafta nincs kizárva, korai lenne a pánik. Mert simán okozhatja.
Csabi2013-06-22 13:13:57 // 37346
Üzemanyag szerintem nem...injektor, EGR lehetséges, DE....
szerintem legfőképp az akkud töltöttségére vezethető vissza....
Okok szerintem:
- ~20°C felett nincs előizzítás,a motor beindulásához egy megfelelő kompressziónak kell létrejönnie, de ha lassabban teker az önindító(mert gyengécske az akku) akkor ez később következik be...ergo ezért indul nehezebben...Ezért nincs gond tavasszal-ősszel-télen. Az izzítással már kész a gyulladási hőmérséklet kisebb sűrítés elég...Szerintem ezért jelentkezik a probléma többnyire 2.4-eknél, és ezért(nem véletlenül) ír elő a gyártó 90Ah-ás akkut, aminek az indító árama is nagyobb mint pl egy 70Ah-ásnak.
-Nyáron a sok rövidtávok miatt, az akku erősen igénybe van véve...a nagy meleg miatt a generátor is pár tízed Volttal kevesebbet tölt, plusz klímázáskor a müködő hűtőventilátorok nagyon lecsökkentik a töltés feszültségét. (tegnap mértem: müködő klíma+felkapcsolt világítás mellett a töltés: 13,2-13,3V ami elég kevés. Hozzá kell tennem a generátorom jól működik(nálatok mennyi?). Fogyasztók nélkül a töltés alapjáraton 35°ban 14.0V ami tökéletes.)
-A másik OKot az indítási "szokás"-ban látom. Mi történik ha gyújtásra teszed a vasat? Kulcs behelyez, rögtön egy sor fogyasztó terheli az akkut( üzemanyag pumpa,ABS, ESP, utastér ventilátor, ha benyomott fékkel indítasz akkor még a féklámpák is) ergo az akku feszültsége egy teljesen feltöltöttnél is(12,7-12,8V) lecsökken ~12,2V-ra (mértem) ha ilyenkor rögtön indítasz lassabban fogja tekerni az önindítót(+ a sűrűbb olaj sem éppen segít)...jön a fehéres füst. Ha vársz 10-15másodpercet a gyújtás után,akkor szépen visszacsorog a feszültség,jobb lesz az indíthatóság. A helyzeten csak ront egy több éves,leszulfátosodott akku ami már nehezebben veszi fel a töltést, és a nyugalmi feszültsége sem éri el már a 100%-os töltöttséget.
-Hosszabb távok megtétele után ahogy Te is írtad nem jelentkezik a probléma.(amit én szintén a töltöttségi állapotra vezetek vissza)
Én cseréltem injektorokat,sokkal jobb lett a helyzet, egy elhasználodott befecskendező is ront a helyzeten, de egy szoruló-akadozó EGR még jobban.
Ennek ellenére(injektorcsere)nagy melegben néha-néha megjelenik a füst...mióta figyelek a leírtakra probléma mentes az indulás.
Nekem egy 74Ah-ás 680A indítóáramú Bosch S4 akksi van benne, szerintem ez kevés...de egyenlőre nem akarom kidobni mert ettől eltekintve jól működik.
Szerintem a megoldás: Egy nagyobb kapacitású spéci akku 80Ah-ás AGM , vagy egy 85Ah-ás "normál"... a méret miatt nagyobb nem fér be az akkutartóba, ha jól tudom.
Röviden ennyi az én véleményem, és tapasztalatom az ügyben.
Egyben segítséget is kérnék azoktól akik tudnak mérni akkufeszt, h Náluk mennyi müködő klíma, és felkapcsolt világításnál az akkumulátor feszültsége!?
szerintem legfőképp az akkud töltöttségére vezethető vissza....
Okok szerintem:
- ~20°C felett nincs előizzítás,a motor beindulásához egy megfelelő kompressziónak kell létrejönnie, de ha lassabban teker az önindító(mert gyengécske az akku) akkor ez később következik be...ergo ezért indul nehezebben...Ezért nincs gond tavasszal-ősszel-télen. Az izzítással már kész a gyulladási hőmérséklet kisebb sűrítés elég...Szerintem ezért jelentkezik a probléma többnyire 2.4-eknél, és ezért(nem véletlenül) ír elő a gyártó 90Ah-ás akkut, aminek az indító árama is nagyobb mint pl egy 70Ah-ásnak.
-Nyáron a sok rövidtávok miatt, az akku erősen igénybe van véve...a nagy meleg miatt a generátor is pár tízed Volttal kevesebbet tölt, plusz klímázáskor a müködő hűtőventilátorok nagyon lecsökkentik a töltés feszültségét. (tegnap mértem: müködő klíma+felkapcsolt világítás mellett a töltés: 13,2-13,3V ami elég kevés. Hozzá kell tennem a generátorom jól működik(nálatok mennyi?). Fogyasztók nélkül a töltés alapjáraton 35°ban 14.0V ami tökéletes.)
-A másik OKot az indítási "szokás"-ban látom. Mi történik ha gyújtásra teszed a vasat? Kulcs behelyez, rögtön egy sor fogyasztó terheli az akkut( üzemanyag pumpa,ABS, ESP, utastér ventilátor, ha benyomott fékkel indítasz akkor még a féklámpák is) ergo az akku feszültsége egy teljesen feltöltöttnél is(12,7-12,8V) lecsökken ~12,2V-ra (mértem) ha ilyenkor rögtön indítasz lassabban fogja tekerni az önindítót(+ a sűrűbb olaj sem éppen segít)...jön a fehéres füst. Ha vársz 10-15másodpercet a gyújtás után,akkor szépen visszacsorog a feszültség,jobb lesz az indíthatóság. A helyzeten csak ront egy több éves,leszulfátosodott akku ami már nehezebben veszi fel a töltést, és a nyugalmi feszültsége sem éri el már a 100%-os töltöttséget.
-Hosszabb távok megtétele után ahogy Te is írtad nem jelentkezik a probléma.(amit én szintén a töltöttségi állapotra vezetek vissza)
Én cseréltem injektorokat,sokkal jobb lett a helyzet, egy elhasználodott befecskendező is ront a helyzeten, de egy szoruló-akadozó EGR még jobban.
Ennek ellenére(injektorcsere)nagy melegben néha-néha megjelenik a füst...mióta figyelek a leírtakra probléma mentes az indulás.
Nekem egy 74Ah-ás 680A indítóáramú Bosch S4 akksi van benne, szerintem ez kevés...de egyenlőre nem akarom kidobni mert ettől eltekintve jól működik.
Szerintem a megoldás: Egy nagyobb kapacitású spéci akku 80Ah-ás AGM , vagy egy 85Ah-ás "normál"... a méret miatt nagyobb nem fér be az akkutartóba, ha jól tudom.
Röviden ennyi az én véleményem, és tapasztalatom az ügyben.
Egyben segítséget is kérnék azoktól akik tudnak mérni akkufeszt, h Náluk mennyi müködő klíma, és felkapcsolt világításnál az akkumulátor feszültsége!?
DrB2013-06-22 09:51:24 // 37345
Egy agip kút volt. Elsőre DieselTech, másodjára normál diesel ment bele.
.....2013-06-22 08:19:12 // 37344
Melyik magyar kútnál tankoltál?
.....2013-06-22 07:38:58 // 37343
Mennyibe kerül a "design Giugiaro" matrica?
droberto2013-06-22 00:10:53 // 37342
GTPeti2013-06-21 23:45:27 // 37341
Ezt ennyiből nem lehet 100%-osan megmondani. Reménykedjünk benne, hogy a második.