droberto2012-10-27 09:15:28 // 26106
Én nem gondolnám... Meg kéne nézni mit ír a köhém rendelet. Bár jóváhagyási jelet vagy műbizonylatot talán kérhet.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:13:58 // 26105
Nem tudom. Lehet, hogy igen.
Ha engem elkezd b@szogatni, úgyis bepróbálkozok majd azzal hogy gyári. Nem hinném, hogy sok fakabát ismeri az alfákat. Ha szerencsém van beveszik.
Amúgy meg városon belül kizárt, hogy cseszegessenek bármilyen utólagosen felszerelt menetfényért, akár van róla papír, akár nem.
Városon kívül meg ha sünt látsz kapcsold fel a tompítottat. Ha az világít, akkor akár még karácsonyfa izzó is lehet a kocsidon...dísz és kész. A kamionokon is annyi szar csecsebecse szokott lenni, mégsem b@sztatják őket.
Amúgy, ami még a vidéki paraszt zsaruknál bejöhet, hogy elkezdesz németül, vagy angolul vartyogni. Mivel csak mnagyarul tud a paraszt, inkább int, hogy menj tovább :) (személyesen még nem próbáltam, de elvileg bejöhet)
Igaz ugyan, hogy a kocsin a magyar rendszám bezavarhat a képbe...ezért lenne jó románul tudni.
Ha engem elkezd b@szogatni, úgyis bepróbálkozok majd azzal hogy gyári. Nem hinném, hogy sok fakabát ismeri az alfákat. Ha szerencsém van beveszik.
Amúgy meg városon belül kizárt, hogy cseszegessenek bármilyen utólagosen felszerelt menetfényért, akár van róla papír, akár nem.
Városon kívül meg ha sünt látsz kapcsold fel a tompítottat. Ha az világít, akkor akár még karácsonyfa izzó is lehet a kocsidon...dísz és kész. A kamionokon is annyi szar csecsebecse szokott lenni, mégsem b@sztatják őket.
Amúgy, ami még a vidéki paraszt zsaruknál bejöhet, hogy elkezdesz németül, vagy angolul vartyogni. Mivel csak mnagyarul tud a paraszt, inkább int, hogy menj tovább :) (személyesen még nem próbáltam, de elvileg bejöhet)
Igaz ugyan, hogy a kocsin a magyar rendszám bezavarhat a képbe...ezért lenne jó románul tudni.
156er2012-10-27 09:12:30 // 26104
itt a reflektor üzemel nappali menetfényként. csak éppen 30%-os fényerőn.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:05:44 // 26103
értsd: nem értem mire akarsz célozni. Abban mi a pláne, hogy kapcsolgathatod a tompítottat, a távolságit, a helyzetjelzőt, és a ködfényszórót? Ezt minden normális kocsi tudja. Miért lenne ez jobb, mint a nappali menetfény (ledsor)?
Én ezt nem értettem a belinkelt videó kapcsán.
Én ezt nem értettem a belinkelt videó kapcsán.
'''''2012-10-27 07:26:14 // 26102
Ezek szerint engem is buzerálhatnak a rendőrök a lámpán lévő karikák miatt?
156er2012-10-26 23:15:18 // 26101
mi he??
Dömpi (il dottore)2012-10-26 23:12:49 // 26100
Na, jó éjjt...nekem sajna holnap munkanap :(
Dömpi (il dottore)2012-10-26 23:11:59 // 26099
valóban!
droberto2012-10-26 23:08:22 // 26097
droberto2012-10-26 23:06:13 // 26096
156er2012-10-26 22:39:53 // 26095
nappali menetfényhez kapcsolódóan, ez a megoldás szerintem, akár még jól is mutathatna.....
/szerintem mindenképp jobb mint bármelyik ledes dolog./
/szerintem mindenképp jobb mint bármelyik ledes dolog./
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:36:31 // 26094
A nyári felnikhez van. Anélkül beleérne a féknyeregbe (azzal is majdnem). Amúgy a kaszni alólkilógást alul értettem. Alul sokkal jobban kilóg, mint a gyári méret és felveri a sarat a hátsó sárvédő elejére a hátdó ajtó mögött/alatt, de annyira, hogy lassan sérül a fényezés. Le kell majd ott fóliáztatnom.
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:33:27 // 26093
Agyarországban mindenhez engedély kell, meg papírok, meg egy csomó befizetett illeték!
droberto2012-10-26 22:16:12 // 26092
A nappali fény használatát mi tiltja valami? Nem elég, egy műbizonylat?
droberto2012-10-26 22:13:36 // 26090
Most akkor van nyomtávszélesítőd, mert múltkor írtad hogy kilóg a kaszni alól vele, de az AC-s képen nem lógott ki?
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
Csosznorbert2012-10-26 22:09:50 // 26089
annyi itt a fura zaj hogy beszállok én is..... bal oldalról jön valami kopogás, talán az ajtóban, vagy az öv alagutjában? csámcsogjatok rajta, aztán majd kideritem hol zörög :))))
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:07:34 // 26088
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:05:03 // 26087
no meg a nappali menetfényre...akkor sem szerelem ki!
Bassza meg magát az összes rohadt útszéli köcsög zsaru!!! Buzerálnák inkább a rézbőrűeket, hátha nem kéne lassan krokodilokkal teli vizesárok a ház közé!
Bassza meg magát az összes rohadt útszéli köcsög zsaru!!! Buzerálnák inkább a rézbőrűeket, hátha nem kéne lassan krokodilokkal teli vizesárok a ház közé!
Csosznorbert2012-10-26 22:02:34 // 26086
inkább az ülésre :)))))
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:00:54 // 26085
amióta a 19-es felni kp.gyűrűjét műanyagról fémre cseréltem nem ráz a kórmány ... ja és ki lett cserélva az első hátsó alsó lengőkar szilent is. Ugyanis már majdnem át volt szakadva teljesen és a 235-ös plána a 255-ös gumi már beráz egy ilyen hibától.
A télivel sohasem volt gond, és nem, nem kopik félre.
Most azért kellett állítani a futóművön, mert a nyáron a 255/35/19-hez lett belőve, most meg felment a 215/55/16-os. Mivel túl nagy a különbség, ezért érdemes utánállítani. No meg a 19-es felni a magyar utakon...időnként érdemes b@sztatni- SZVSZ
A télivel sohasem volt gond, és nem, nem kopik félre.
Most azért kellett állítani a futóművön, mert a nyáron a 255/35/19-hez lett belőve, most meg felment a 215/55/16-os. Mivel túl nagy a különbség, ezért érdemes utánállítani. No meg a 19-es felni a magyar utakon...időnként érdemes b@sztatni- SZVSZ
Csosznorbert2012-10-26 21:53:35 // 26084
én hátulról próbáltam 1x..... :( majdnem felhasaltam, kicsit terep, de ezek szerint előröl fel lehet. aztán onnan 500 méterre vettem a vasat :)
Dömpi (il dottore)2012-10-26 21:52:40 // 26083
Tudom ik a helyes értékek, de azokat zsír új gumikra és nem közepesen kopottakra adják meg. Az én téli gumijaimnak ez lesz az utolsó szezonja.
Mondta a srác is, aki beállította, hogy nem pont ezek a gyári értékek, de a gumik kopása miatt és a tapasztalatok alapján ezeket az értékeket állítja be.
Hiszek neki, és bízom benne, mert már hosszú évek óta bizonyít.
Hidd el, nem mindig a gyári érték a legjobb.
Amúgy az alufelnik mos lekerültek és 16-os acélfelnin vannak 215/55-ös téligumik alfa dísztárcsával.
Mondta a srác is, aki beállította, hogy nem pont ezek a gyári értékek, de a gumik kopása miatt és a tapasztalatok alapján ezeket az értékeket állítja be.
Hiszek neki, és bízom benne, mert már hosszú évek óta bizonyít.
Hidd el, nem mindig a gyári érték a legjobb.
Amúgy az alufelnik mos lekerültek és 16-os acélfelnin vannak 215/55-ös téligumik alfa dísztárcsával.
.......................2012-10-26 21:26:00 // 26082
Nem vitatkozom ,de ez így ebben a formàban nem igaz,
A Bmw 300 lóval ,pozitív kerékdőlésű,
Ne felejtsük el,az sem mindegy milyen meghajtàsú a kocs,első vagy hàtsókerekes
Az összes normàl (nem sport)merc,bmw,mind elöl pozitìv kerékdőlésű,hogy a túlkormànyzottsàgi hajlamot kompenzàljàk ezzel
A Bmw 300 lóval ,pozitív kerékdőlésű,
Ne felejtsük el,az sem mindegy milyen meghajtàsú a kocs,első vagy hàtsókerekes
Az összes normàl (nem sport)merc,bmw,mind elöl pozitìv kerékdőlésű,hogy a túlkormànyzottsàgi hajlamot kompenzàljàk ezzel
'''''2012-10-26 20:08:13 // 26081
Nekem is ez jutott először az eszembe.
Dömpi (il dottore)2012-10-26 20:01:04 // 26080
Hali!
Arra az esetre,ha valaki megszorulna, eladó:
- 2 db 235/35 ZR19 Michelin PS1 nyári abroncs
- 4 db 255/35 ZR19 Michelin PS2 nyári abroncs
Pár ezer km-et még lazán bírnak, hosszú távra annak, aki sokat megy, nem ajánlom.
Természetesen nem adom drágán.
Ha valakit érdekel hívjon, vagy írjon.
Arra az esetre,ha valaki megszorulna, eladó:
- 2 db 235/35 ZR19 Michelin PS1 nyári abroncs
- 4 db 255/35 ZR19 Michelin PS2 nyári abroncs
Pár ezer km-et még lazán bírnak, hosszú távra annak, aki sokat megy, nem ajánlom.
Természetesen nem adom drágán.
Ha valakit érdekel hívjon, vagy írjon.
droberto2012-10-26 19:54:09 // 26079
Akkor gondolom rászállnak az utólagos Xenonosokra is.
droberto2012-10-26 19:52:06 // 26078
Tökéletes jól. Én is ezt mondom.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.
droberto2012-10-26 19:44:52 // 26077
Ezt már leírtam neked a 21043. Hsz-emben:
"Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő együtt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban."
(Pozitív) összetartást, pozitív dőléssel szokás kompenzálni a negatívot, pedig negatívval.
A MiTo-t nem ismerem, de a 159 nálam, eddig a gyári értékek (melyek nagyjából egybevágnak az Autodata 2009-es adatbázisával) beváltak (első tengely - negatív összetartás, magyarul széttartás), eddig a megtett 7k km-en nem tapasztaltam eltérő kopást a gumiabroncsok külső és belső oldalánál. Ergo eddig nincs okom kételkedni a gyárilag megadott értékekben.
"ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)" - nálam is 20'-el többet dől a jobb mit kéne, melyet szemmel is jól látok. Eddig tényleg úgy néz ki nem eszi jobban belül.
Abban tényleg megegyezünk, hogyha a Dömpinél nincs félrekopás és kormányelhúzás, rátkódás akkor nem érdemes b@sztatni a futóművet. Viszont ezt a melléklet jegyzőkönyv alapján erősen kétlem.
"Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő együtt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban."
(Pozitív) összetartást, pozitív dőléssel szokás kompenzálni a negatívot, pedig negatívval.
A MiTo-t nem ismerem, de a 159 nálam, eddig a gyári értékek (melyek nagyjából egybevágnak az Autodata 2009-es adatbázisával) beváltak (első tengely - negatív összetartás, magyarul széttartás), eddig a megtett 7k km-en nem tapasztaltam eltérő kopást a gumiabroncsok külső és belső oldalánál. Ergo eddig nincs okom kételkedni a gyárilag megadott értékekben.
"ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)" - nálam is 20'-el többet dől a jobb mit kéne, melyet szemmel is jól látok. Eddig tényleg úgy néz ki nem eszi jobban belül.
Abban tényleg megegyezünk, hogyha a Dömpinél nincs félrekopás és kormányelhúzás, rátkódás akkor nem érdemes b@sztatni a futóművet. Viszont ezt a melléklet jegyzőkönyv alapján erősen kétlem.
'''''2012-10-26 18:57:15 // 26076
Az előbb kaptam ezt a mailt:
Az Országos Rendőr-főkapitányság és az ORFK Országos
Baleset-megelőzési Bizottság 2012. november 15-től december
15-ig Magyarországon először országos fokozott közúti ellenőrzést
hajt végre, ahol teljes körűen és kiemelten vizsgálják a személy-, illetve
haszongépjárművek és motorkerékpárok világítását, láthatóságát.
Már megint pénzbehajtás? :-(
Az Országos Rendőr-főkapitányság és az ORFK Országos
Baleset-megelőzési Bizottság 2012. november 15-től december
15-ig Magyarországon először országos fokozott közúti ellenőrzést
hajt végre, ahol teljes körűen és kiemelten vizsgálják a személy-, illetve
haszongépjárművek és motorkerékpárok világítását, láthatóságát.
Már megint pénzbehajtás? :-(
.......................2012-10-26 18:41:50 // 26075
Itt ezt íják:
A kerékösszetartás a gumiabroncsok elülső és hátsó része közötti távolság különbsége. A kerékösszetartás beállításai befolyásolják a vezethetőségi jellemzőket a gépjármű kanyarodása közben.
Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékösszetartás kanyarban alulkormányozottságot okoz. Ha túl nagy a kerékösszetartás, a futófelület a külső szélektől kezd el kopni.
Kerékszéttartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok hátsó végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékszéttartás kanyarban túlkormányozottságot okoz, és olyan érzés, mintha a gépjármű túl élesen, 'bólintva' venné be a kanyart. Ha a kerekek széttartanak, a kopás belülről kezdődik el. Ezt a fajta kopást ,,fűrészfogas" kopásnak hívják, és jól érezhető, ha végighúzzuk a kezünket a gumiabroncs futófelületén.
A kerékösszetartás a gumiabroncsok elülső és hátsó része közötti távolság különbsége. A kerékösszetartás beállításai befolyásolják a vezethetőségi jellemzőket a gépjármű kanyarodása közben.
Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékösszetartás kanyarban alulkormányozottságot okoz. Ha túl nagy a kerékösszetartás, a futófelület a külső szélektől kezd el kopni.
Kerékszéttartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok hátsó végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékszéttartás kanyarban túlkormányozottságot okoz, és olyan érzés, mintha a gépjármű túl élesen, 'bólintva' venné be a kanyart. Ha a kerekek széttartanak, a kopás belülről kezdődik el. Ezt a fajta kopást ,,fűrészfogas" kopásnak hívják, és jól érezhető, ha végighúzzuk a kezünket a gumiabroncs futófelületén.
.......................2012-10-26 18:38:30 // 26074
"Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt"
miért kellene negatívnak lennie?
ezt honnan veszed?
minden elsökerekes autónak kerékösszetartása van,
amit az Alfa gyárilag megad az nem jó,
vagy 5 ször állítottunk a Mito n míg jó lett,és az összetartás POZITÌV
ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)
LÈNYEG :
ha eddig sem kopott rendellenesen a gumi ;NE nyúlj hozzá
miért kellene negatívnak lennie?
ezt honnan veszed?
minden elsökerekes autónak kerékösszetartása van,
amit az Alfa gyárilag megad az nem jó,
vagy 5 ször állítottunk a Mito n míg jó lett,és az összetartás POZITÌV
ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)
LÈNYEG :
ha eddig sem kopott rendellenesen a gumi ;NE nyúlj hozzá
droberto2012-10-26 18:11:05 // 26073
A mai "shoppingtúrakor" a múltkor említett A oszlop takaró - műszerfal kombó elviselhetetlen hangorgiába csapott.
Nincs mese szét kell szednem még egyszer és megpróbálok rájönni a szivacs szerepére. Legvégső esetben levágok belőle, mert így nagyon odafeszíti a kárpitot a műszerfalnak.
Nincs mese szét kell szednem még egyszer és megpróbálok rájönni a szivacs szerepére. Legvégső esetben levágok belőle, mert így nagyon odafeszíti a kárpitot a műszerfalnak.
droberto2012-10-26 18:08:09 // 26072
Ez az látod... nekem még zeném sincs... :(
Egyébként ezek tényleg olyan pici zajok, amit fel sem lehet venni egy "mezei" telefonnal.
Egyébként ezek tényleg olyan pici zajok, amit fel sem lehet venni egy "mezei" telefonnal.
droberto2012-10-26 17:51:27 // 26071
Ne bánd! A vasad eredetit érdemel!
droberto2012-10-26 17:50:32 // 26070
Kerék: Ezeket tetted most is fel? A dísztárcsát és lemezfelnis télikereket a kocsihoz kaptad, vagy már te vetted utólag?
Futómű: Ezek nem a legjobb értékek. :(
- Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt.
- A jobb első kerék - ahogy sokunknak - túlzottan dől (a tetején befele). A helyes beállítás a könyve szerint -35'±20', az Autodata szerint pedig -20'±20'-nak kéne lennie. Ezen csak mókányolással lehetne állítani. Ezzel a geometriával a köpeny belső fele túlzott kopásnak van kitéve.
- A csapterpesztés és a csapdőlés jobb oldalon stimmel, de a bal oldal "sántít".
Nem tudom mi alapján állította, de én megfontolnám, hogy visszavigyem. Itt vannak a helyes értékek.
Futómű: Ezek nem a legjobb értékek. :(
- Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt.
- A jobb első kerék - ahogy sokunknak - túlzottan dől (a tetején befele). A helyes beállítás a könyve szerint -35'±20', az Autodata szerint pedig -20'±20'-nak kéne lennie. Ezen csak mókányolással lehetne állítani. Ezzel a geometriával a köpeny belső fele túlzott kopásnak van kitéve.
- A csapterpesztés és a csapdőlés jobb oldalon stimmel, de a bal oldal "sántít".
Nem tudom mi alapján állította, de én megfontolnám, hogy visszavigyem. Itt vannak a helyes értékek.
Piritu - 1.000.0002012-10-26 17:18:55 // 26069
A titok megoldódott, Replika a felni, de elvitték az orrom elől :-(
Dömpi (il dottore)2012-10-26 15:30:03 // 26068
Liquid2012-10-26 15:19:51 // 26067
van rajta, de nincs "mindenhol" és ha jól emlézekem akkor csak a könyöklő felöli oldalon van, gondolom a zörgést megakadályozandó, viszont a bőrüléshez hozzádörzsölődik és nyiszog
'''''2012-10-26 14:55:12 // 26066
Nekem van rajta.
.......................2012-10-26 14:25:04 // 26065
de csak fotóval,vagy esetleg videóval,de min hanggal
nem tudom mit vagytok úgy oda egy kis zörgéstöl,
egyszerüen hangosabbra kell venni a zenét :)
nem tudom mit vagytok úgy oda egy kis zörgéstöl,
egyszerüen hangosabbra kell venni a zenét :)
droberto2012-10-26 14:20:22 // 26064
Bocs, 26065-re akart menni a válasz. :)
droberto2012-10-26 14:19:08 // 26063
A villanyülést, a tükörbehajtást és a küszöbjeit szívesen kicsemegézném belőle! :)))
droberto2012-10-26 14:17:22 // 26062
Utólagos ti felni porig ültetve (min 40 mm).
droberto2012-10-26 14:16:48 // 26061
Azért véleményem szerint nem is állna olyan sok sorból a táblázat. Az 159 SZVSZ egy kiváló minőségben összeszerelt autó, de vannak olyanok, akiket még az apró kis hangok is zavarnak....
Liquid2012-10-26 14:12:19 // 26060
ez okos ötlet, támogatom
Coolby2012-10-26 13:46:14 // 26059
hát ez vagy valami vagy megy valahova... :)
furcsán olcsó.
furcsán olcsó.
droberto2012-10-26 13:39:51 // 26057
Sajnos ez ilyen, viszont nélküle is egész elviselhetőek a mínuszok, mert hamar átmelegszik.