Totál megértem ezt a skizo állapotot. :-) A 159 annyira más világ, egy élmény használni, nekem valahol beteljesítette az autós vágyaimat. De ketyeg a félmilla.
Átülök a másikba, naná, hogy pár napig hiányzik a kényelem, a csend, a nyomaték, a hang, az a beltér és úgy egyáltalán az egész luxus élmény. Ilyenkor nem ketyeg a félmilla, viszont ketyeg a fenntartás többi része. Ilyenkor meg baromira bosszant, hogy fizetek rá mindent, áll benne a pénz és ott díszeleg az ajtó előtt. Na ilyenkor van az, hogy új autót akarok, ami ennyire nincs a földön, ami nem dízel, nem dpf-es hanem arra és akkor használom büntetlenül, szabadon amire akarom. Felesleges nekem ilyen autópálya dominátor. Aztán meg beleülök és 5km-en újra megvesz kilóra, mert nagyon nagyon jó :-DD Pontosan tudom, hogy nekem egy mindenre jó autó oldaná fel a skizo-t :-) És ilyenkor baromi nagy akadály Alfásnak lenni. ..:-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 14:44:23 // 114406
samu1262019-01-30 14:26:58 // 114405
Azzal azért számoljatok, hogy mondjuk 6 év alatt belerakott 6 millió az jóval kevesebb, mint ha egy kvázi új (utolsó darabos) 159-esbe ültetek volna akkor abban a pillanatban 6 millióért.
Nem egetrengető a különbség (jelenérték-jövőérték, 5 millió 25 ezer vs 7 millió 300 ezer).
Ugyanakkor a kvázi új 159-esnél feltételezzük, hogy zsebben volt a 6 millió önerő, és 6 év alatt nem kellett semmit sem zsebből fizetni és ekkor majd 2 millióval jobban jártunk a régebbivel, még ha önteni is kell bele a pénzt.
Szervóolajra ránézek köszi a tippet :)
Nem egetrengető a különbség (jelenérték-jövőérték, 5 millió 25 ezer vs 7 millió 300 ezer).
Ugyanakkor a kvázi új 159-esnél feltételezzük, hogy zsebben volt a 6 millió önerő, és 6 év alatt nem kellett semmit sem zsebből fizetni és ekkor majd 2 millióval jobban jártunk a régebbivel, még ha önteni is kell bele a pénzt.
Szervóolajra ránézek köszi a tippet :)
PBali2019-01-30 14:09:28 // 114404
Abszolút elkéri, más liga, mint a 147...
Anno az egyik cartárs (már nem emlékszem ki) is 500e Ft/évet írt kb, az nagyjából áll is. És itt két eléggé féltve őrzött darabról beszélünk, nem elodázott szervízekkel, alkatrész cserékkel...Innen nézve sem mernék 1.5-ért venni, mert a kétszer ennyiért vett is sokba kerül a mindennapokban. Persze van, akit nem zavar, ami minket igen, de azért az Alfások általában elég kényesek az autójukra...:-)
Nem titok, én a fentiek miatt egyre többször gondolok arra, hogy átülök egy 1.4-es Giuliettába...(aztán visszanézek a parkolóban, vagy beleülök a 159-be és már össze is zavarodtam...naponta átlag 3-szor)
Anno az egyik cartárs (már nem emlékszem ki) is 500e Ft/évet írt kb, az nagyjából áll is. És itt két eléggé féltve őrzött darabról beszélünk, nem elodázott szervízekkel, alkatrész cserékkel...Innen nézve sem mernék 1.5-ért venni, mert a kétszer ennyiért vett is sokba kerül a mindennapokban. Persze van, akit nem zavar, ami minket igen, de azért az Alfások általában elég kényesek az autójukra...:-)
Nem titok, én a fentiek miatt egyre többször gondolok arra, hogy átülök egy 1.4-es Giuliettába...(aztán visszanézek a parkolóban, vagy beleülök a 159-be és már össze is zavarodtam...naponta átlag 3-szor)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 14:06:51 // 114403
A többség nem teheti meg, hogy nem autózik :-) Innen nézve nehéz döntés, hogy melyiket ne toljam végig agyig sárban, latyakban sóban a városon. A 159-et, ami alól elrohad a bölcső 10 évesen, vagy a 22 éves épp felújított autót? Melyiket rohasszam el? Az időjárás megadta a választ, a 159-cel nem tudtam kimenni az utcánkból sem, de egy reggeli iskola menetbe is beletört volna a bicskája (de a haspáncélja tuti). Mennyire fájt a szívem a frissen felújított autót kivinni ebbe a hardcore kínzásba, ne tudd meg. De ez van, az az autó volt alkalmas erre. 2 hete a 159 nem ment. A havat sem lapátoltam el előle, majd elolvad. "Őfelsége" bölcsője megúszta, nem kap sót. Pedig használati tárgy volna vagy mi.. Igaz a másik is. Innen nézve a tökéletes autó továbbra is a vitara. Tudnám annyira utálni, hogy totál nem érdekelne se hó, se só, nyúznám amíg mozog aztán bontó. Lehet jobb lenne, nem ? :-DDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 13:52:44 // 114402
Nálam minden autómnál cél, de tapasztalat, hogy néha (pláne a km-ek előrehaladtával) nehéz lépést tartani az autó amortizációjával. Egy fiatalabb, kisebb futásúnál könnyebb a játék, de azt senki nem mondta, hogy olcsó :-)
Az tuti, hogy mindhárom Alfámnál minimum megőriztem a vételkori állapotot, de inkább felfelé ívelt a sztorijuk. Az ezüstnél megéltem ahogy a sok km-rel egyre nehezebb kihívás ez, ott a rozsda miatt feltettem a kezem.
A 159-nél is első nyösszre felső lengőkar cserék, rugó csere a törés miatt, minden mással meg mázlim volt mondhatni, nincs mit cserélni rajta. Ezen kívül cseréltem nyomás szenzort és injektor csatit, vettem új gumit. Plusz ugye amikor megvettem vagy 200 kapásból ráment a kezdő szervizre. Ezekkel a költségekkel nincs is gond szerintem.
Évente a 15e km-re elkéri a 450e Ft-ot. Gumira, váltóolajcserére, mindig valamire. Pont belenéztem Bali159 blogjába, a 2.0 jtd-m is elkéri ugyanezt. Szeritnem ezt kell megérteni, ezeknek ennyi a fenntartási költsége, ha nem nankang gumikon, legolcsóbb tákolt megoldásokkal akarjuk tovább pofozni pár ezer km-re, vagy "csakmégegy műszakira".
Az tuti, hogy mindhárom Alfámnál minimum megőriztem a vételkori állapotot, de inkább felfelé ívelt a sztorijuk. Az ezüstnél megéltem ahogy a sok km-rel egyre nehezebb kihívás ez, ott a rozsda miatt feltettem a kezem.
A 159-nél is első nyösszre felső lengőkar cserék, rugó csere a törés miatt, minden mással meg mázlim volt mondhatni, nincs mit cserélni rajta. Ezen kívül cseréltem nyomás szenzort és injektor csatit, vettem új gumit. Plusz ugye amikor megvettem vagy 200 kapásból ráment a kezdő szervizre. Ezekkel a költségekkel nincs is gond szerintem.
Évente a 15e km-re elkéri a 450e Ft-ot. Gumira, váltóolajcserére, mindig valamire. Pont belenéztem Bali159 blogjába, a 2.0 jtd-m is elkéri ugyanezt. Szeritnem ezt kell megérteni, ezeknek ennyi a fenntartási költsége, ha nem nankang gumikon, legolcsóbb tákolt megoldásokkal akarjuk tovább pofozni pár ezer km-re, vagy "csakmégegy műszakira".
Giuntini2019-01-30 11:59:05 // 114401
A bölcső és ezek a dolgok meg jellemzőek. Szarból, újra felhasznált anyagokból készülnek. A haspáncél tartó két nyúlványt két éve cseréltem, mert porrá volt rohadva. Gyári újat rendeltem, és azok is most már teljesen rozsdásak, úgy hogy sót vagy havat nem lát az alja, mert akkor elő sem veszem!
Giuntini2019-01-30 11:55:56 // 114400
Az életkor sem adja! Én 6 évesen vettem, szép volt az autó, minden működött rajta, akkor ki gondolta, hogy ebbe futok bele. Mondjuk vétel után derült ki, hogy két kerékagy csapágyat cserélni kell, mert nem derült ki a próba során, két felső lengőkar, és mind a két hátsó rugó törve volt. Új gumik, és egyebek. Majd egy év, és jött a fekete leves.
Morfiusz Cédula2019-01-30 11:44:23 // 114399
Szerintem azt senki nem írja, hogy feltétlen 400 ezernek kell lennie egy autóban ahhoz, hogy költeni kelljen rá. Viszont ha van két azonos életkorú autó, akkor a 400 ezret futottból nagyon nagy valószínűséggel több csontváz fog kihullani, mint mondjuk egy harmad annyit futottból.
Amit az életkorról írsz, azzal teljesen egyetértek. Most már lassan a legfiatalabb 159-esek is 8-9 évesek lesznek, ez már önmagában nem kevés, még ha valóban megkímélt és keveset futott, akkor is simán benne van a pakliban, hogy cserélni kelljen drága alkatrészeket is.
Amit az életkorról írsz, azzal teljesen egyetértek. Most már lassan a legfiatalabb 159-esek is 8-9 évesek lesznek, ez már önmagában nem kevés, még ha valóban megkímélt és keveset futott, akkor is simán benne van a pakliban, hogy cserélni kelljen drága alkatrészeket is.
Szabister2019-01-30 11:42:08 // 114398
Ezzel én is így vagyok :) Úgy látom lehet bűvös szám a 2.8 nekem is valahol itt áll jelenleg :) De akármikor beülök indít és mehetek vele. kb ennyit rá kell szánni hogy megbízható legyen teljesen az autó. És még a bölcsőm nincs kicserélve ami lassan esedékes lesz. És valószínűleg nekem sem adnának érte 2 misit mert nem Ti. De új a kuplung mindenestől rajta. Már így vettem tisztában voltam a hibával. Turbo felújítva. Szervo szivattyú felújítva. Legkondi hűtő kicserélve (szétedte már a gáz) meg jó pár apróság nagyrésze a blogomban de még kell fríssítenem :)
Morfiusz Cédula2019-01-30 11:32:43 // 114397
Félreértés ne essék, számora egyáltalán nem bántó, ha bárki rossz véleménnyel van bármelyik modellről, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy oka van annak, hogy ezek közül az atók közül nem kevés van, ami már problémásabb. Egyrészt az életkoruk, másrészt az a rengeteg km ami a legtöbben valójában már benne van.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 11:32:14 // 114396
elkéstél 1001km-rel :))))
Roll19832019-01-30 11:30:33 // 114395
A fórumot olvasva felmerül bennem a kérdés, hogy hány kilométernél szabaduljak meg a TBi-től? :D Most 151e van benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 11:23:19 // 114394
nem baromi nehéz csak tudod minden gyártó megadja mit mikor kéne cserélni pl a Boschnál sok elektromos ketyerének pl LMM, lambda 150e km után cserés szerinted hányan cserélik? Ugyan így az Aisinnál 150-200e kmnél szeleptömbcsere... szerinted ki áldoz be rá 2 kilót? Majd ha tönkre megy... én ezekről beszélek ... és sorolhatnánk elég sokáig .... és senkit nem akarok ezzel b@asztatni, mert én sem vagyok különb csak ezek tények...
Giuntini2019-01-30 11:08:47 // 114393
Az enyém!:) Viccet félretéve! Baromi nehéz téma ez! Én 2,5 millióért vettem 2013-ban az autót, és most 6 millióban van, de csak a konkrét javításokkal. Olajcsere meg hasonlóak nincsenek benne. Valójában anyagilag lepadlózott. Utólag könnyű lenne okoskodni, hogy akkor 6 millióért egy 2011-es 50 ezer métert futott 2,4 TI-t tudtam volna venni, szinte egy új autót. Igen ám, csak mikor az ember elkezd belemenni a javításokba nem látja a végét. Mert futómű, rugótörések és egyebekkel simán lehet kalkulálni a megvétel után 5-6 kilóval. Ha az ember nekimegy a nagyjavításoknak, akkor van az hogy nem látja a végét. Ha az autó nem új vagy újszerű, ez mindig benne van. Két választás van: az egyik bontószökevényt csinálni a nem kevés pénzért megvásárolt használt autóból, vagy totálisan helyrehozni. Én nem akartam így vételkor, de ez lett belőle. De még így sem totálisan helyrehozott, mert a kora miatt lehetnek dolgok vele. Ez egy iszonyú nagy önámítás, prémium autót kevés pénzért. Én most már tudom, 6 évesen vettem egy 12 milliós autót 2,5 millióért, és megfizettem az árát.
Mikor készen lett a hengerfej probléma és csírájában lett kiirtva a probléma, mert egy gyári vadiúj hf-et kapott, hátradőltem a székben. Hát ez így sem volt igaz! Jött egy ékszíjtárcsa, aztán meg egy komplett generátor. Problémamentes autót csak újonnan lehet venni és kész, máskülönben nagyon zsebbe nyúlós tud lenni a dolog.
Mikor készen lett a hengerfej probléma és csírájában lett kiirtva a probléma, mert egy gyári vadiúj hf-et kapott, hátradőltem a székben. Hát ez így sem volt igaz! Jött egy ékszíjtárcsa, aztán meg egy komplett generátor. Problémamentes autót csak újonnan lehet venni és kész, máskülönben nagyon zsebbe nyúlós tud lenni a dolog.
PBali2019-01-30 10:56:58 // 114392
Ez jó...és teljesen igaz! :-DDD
PBali2019-01-30 10:56:04 // 114391
Jogos, enyém 8 éves lesz, 180e km van benne, de a 147-hez képest már elég nagy összeg rá lett költve, hogy rendben legyen és még semmi "durva" nem volt.
Én a 300-400ezret már az igazán cinkes és költséges dolgokra írtam, ami bőven milliós tétel is lehet. Egy használt 159-est/Brerát megfelelő műszaki színvonalon fenntartani nem olcsó. Korábban volt itt téma ki mennyit költött rá, abból is látszik, látszott. Költeni kell rá már jóval 250e km előtt is, ez tuti. Bár ne kellene és úgy lehetne napi szinten használni...:-)
Én a 300-400ezret már az igazán cinkes és költséges dolgokra írtam, ami bőven milliós tétel is lehet. Egy használt 159-est/Brerát megfelelő műszaki színvonalon fenntartani nem olcsó. Korábban volt itt téma ki mennyit költött rá, abból is látszik, látszott. Költeni kell rá már jóval 250e km előtt is, ez tuti. Bár ne kellene és úgy lehetne napi szinten használni...:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 10:54:13 // 114390
persze a folytonos "gyári" állapotot fenntartani senki nem akarja ezért van az, hogy valaki kevésbé valaki meg nyakig belenyúl a szarba ... mert mindenképp szaros lesz az ember keze... és erre egy új autó sem garancia csak ott még elég a popsitörlő kendő, talán :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 10:50:03 // 114389
Talán Robi pont ezt elvégezte ha jól emléxem :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 10:47:46 // 114388
Szerintem meg nem kell ahhoz egy dízel autóban 250-400e km-nek lennie, hogy költeni keljen rá... nem is értem amit sokan írnak ...
Egy 8-10 éves használt autó nem hiába az új árának a 4ed, 5öd része, azért mert költeni kéne rá és nem csak akkor amikor már baj van. Tudomásul kell venni, hogy egy autó karbantartása nem abból áll, hogy lecseréljük az olajakat vezérlést stb és akkor már "állapotban" van az autó. Szerintem itt sokan valamit nagyon félre értelmeznek. Bizony használt autónál két dolog ami nagyon számít a km és az ár. Minél kevesebb a méter annál későbbre lehet kitolni a tervezett alkatrész cseréket, minél kisebb az ár ez annál kevésbé fáj, minél több a méter annál többet kell rá költeni...
Barátom most vett egy Brera-t 2.4-es 159e km-rel, első tulaj, garantált méter. Még is egyből ráhullott egy kevéske pénz a szokásos vezérlés + olajok cseréje, a szívósor kissé szét volt hullva az is csere, ha nem lenne kiiktatva az EGR az is cserés lenne már DPF pucolás stb, stb.... szóval nálam az igazán karban tartott autó azt jelentené, hogy a még működő de már csere érett alkatrészek is cserére kerültek, mutassatok ilyet...
Egy 8-10 éves használt autó nem hiába az új árának a 4ed, 5öd része, azért mert költeni kéne rá és nem csak akkor amikor már baj van. Tudomásul kell venni, hogy egy autó karbantartása nem abból áll, hogy lecseréljük az olajakat vezérlést stb és akkor már "állapotban" van az autó. Szerintem itt sokan valamit nagyon félre értelmeznek. Bizony használt autónál két dolog ami nagyon számít a km és az ár. Minél kevesebb a méter annál későbbre lehet kitolni a tervezett alkatrész cseréket, minél kisebb az ár ez annál kevésbé fáj, minél több a méter annál többet kell rá költeni...
Barátom most vett egy Brera-t 2.4-es 159e km-rel, első tulaj, garantált méter. Még is egyből ráhullott egy kevéske pénz a szokásos vezérlés + olajok cseréje, a szívósor kissé szét volt hullva az is csere, ha nem lenne kiiktatva az EGR az is cserés lenne már DPF pucolás stb, stb.... szóval nálam az igazán karban tartott autó azt jelentené, hogy a még működő de már csere érett alkatrészek is cserére kerültek, mutassatok ilyet...
PBali2019-01-30 09:15:18 // 114387
A lényeg benne van az utolsó mondataidban. Kíváncsiságból néha megnézek 1-1 olcsó 159-et...nem kell műszaki zseninek lenni, hogy lássuk, nem éri meg...
A személyes felelősség kérdését leginkább arra értettem, hogy kevés pénzből nem tud az ember problémamentes 159-es Alfát venni (más kocsit sem, ami újonnan 10 milla körül volt). Pláne nem egy csúcsdízelt, ami pályázásra termett. Ezekben valószínű bőven 300-400e km felett van, meg egy csomó nem ideális üzemi körülmény. Annak nyilván lesz következménye...Erhard szokta írni, hogy csodák nincsenek. Hát tényleg nincsenek...
Ha ebből kifolyólag valakinek valós anyagi gondjai keletkeznek, annyit egy (álom)autó sem ér véleményem szerint, pláne családos embereknél. (Mindezek mellett természetesen mindenkinek szíves joga eldönteni mi mennyit ér meg neki, én csak saját véleményt írok.)
Az már a piac szerencsétlen állása, hogy egy ellenőrizhető futású, rendesen tartott Alfát (és sok más egyéb márkát) nem lehet az eladó szempontjából jó áron eladni, vagy csak olyannak, aki valóban tudja mit szeretne és áldoz is rá, de ezek az emberek vannak nagyon kevesen.
Nem a 2.4 ekézése volt a célom, ha bárkit ebben megsértettem, elnézést, részemről a témát hanyagolom a továbbiakban. Sok problémamentes km-t mindenkinek. üdv. B.
A személyes felelősség kérdését leginkább arra értettem, hogy kevés pénzből nem tud az ember problémamentes 159-es Alfát venni (más kocsit sem, ami újonnan 10 milla körül volt). Pláne nem egy csúcsdízelt, ami pályázásra termett. Ezekben valószínű bőven 300-400e km felett van, meg egy csomó nem ideális üzemi körülmény. Annak nyilván lesz következménye...Erhard szokta írni, hogy csodák nincsenek. Hát tényleg nincsenek...
Ha ebből kifolyólag valakinek valós anyagi gondjai keletkeznek, annyit egy (álom)autó sem ér véleményem szerint, pláne családos embereknél. (Mindezek mellett természetesen mindenkinek szíves joga eldönteni mi mennyit ér meg neki, én csak saját véleményt írok.)
Az már a piac szerencsétlen állása, hogy egy ellenőrizhető futású, rendesen tartott Alfát (és sok más egyéb márkát) nem lehet az eladó szempontjából jó áron eladni, vagy csak olyannak, aki valóban tudja mit szeretne és áldoz is rá, de ezek az emberek vannak nagyon kevesen.
Nem a 2.4 ekézése volt a célom, ha bárkit ebben megsértettem, elnézést, részemről a témát hanyagolom a továbbiakban. Sok problémamentes km-t mindenkinek. üdv. B.
plejik2019-01-30 08:26:19 // 114386
Igen , nálam is. Hibának meg egy pillanatra olaj nyomás ugrik fel, de ugye nem azzal van a gond. Szerintem nézettesd meg, mert ha esetleg az a baja, nem 100%, de ha igen, az szépen elkezdi a porlasztókat is majd haza vágni. Nekem is úgy kezdte aztán egyre jobban ment tönkre. Egy olvasást megér ha az a baja , akkor csere és megspórolsz egy csomó pénzt. :)
Tocke2019-01-30 07:24:19 // 114385
Szia, nálam is szólt, csak halkabban. Egy jó kis Tutela szervóolaj sokat simított rajta.
szelod92019-01-30 01:39:14 // 114384
Ma megkapta a gép a gyári vezérlés szettet. Kicsivel előrébb kellett hozni, mert a vízpumpa engedte a vizet, de most jó. Dayco szett volt benne, most kapott helyette mindenből gyárit.
Haddel2019-01-29 20:43:52 // 114383
Ez nem feltétlen így van. Pl szerintem az enyém most így 290e kilométerrel legalább olyan jó műszaki állapotban van ,mint mikor megvettem 119-el.
Sőt,ha benézek a motortérbe ,még jobb,mert akkor már olajfolyásos volt,most meg porszáraz. Belül is ,pl az ülések ugyanugy néznek ki,nem romlott az állapotuk. Jó,a kormányt át kell bőzözni ,mert az nagyon megcsúnyult az utóbbi 2 hónapban.
Sőt,ha benézek a motortérbe ,még jobb,mert akkor már olajfolyásos volt,most meg porszáraz. Belül is ,pl az ülések ugyanugy néznek ki,nem romlott az állapotuk. Jó,a kormányt át kell bőzözni ,mert az nagyon megcsúnyult az utóbbi 2 hónapban.
'''''2019-01-29 18:31:41 // 114382
Múlt héten faterom elcserélte az 1963-as mercijét egy T5 tranyóra.2012-es és valós 77.000km van benne.Kívül semmi baja,belül a hátulját kell leburkoljuk és egy fékbetét+tárcsa lett cserélve.Mint az új olyan.Bevittük a cégbe.
Néha ki lehet fogni egész jó autókat is.
Néha ki lehet fogni egész jó autókat is.
Morfiusz Cédula2019-01-29 18:27:08 // 114381
Azért a 2,4 most igazságtalanul kap hideget-meleget. Lehet, hogy sok lesz hengerfejes, de egy Alfa specialista barátom szerint a nagyobb részük nem, csak ugye mi itt a fórumon töményen csak a horror sztorikkal találkozunk. Sokan vagyunk akik nem írják le nap mint nap ide, hogy ma se lett hengerfejes az autóm, viszont fantasztikusan megy és írtó jó hangja van.
Az én 2,4-emnek, amit két éve vettem és eddig 50 ezret beletoltam, eddig nem hogy hengerfeje, de semmilyen komolyabb baja nem volt, csak a kötelező szervizek, gumik és egy-két extra. Az is igaz, hogy nem 1,7-ért, hanem közel kétszer annyiért vettem két éve, de én úgy gondoltam, hogy megfizetem a jó állapotot és a (valós) kevés km futást. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem fog örökké tartani és a kilométerekkel meg az évekkel (azért idén már 9 éves lesz, ez egyáltalán nem kevés) a komolyabb bajok is utol fognak érni, de remélem ez minél később lesz, és hát azért egy tíz év körüli autónak már azt se lehet a szemére vetni ha baja lesz, kevés kilométer ide vagy oda.
Abba jobb nem belegondolni, hogy a mostani 1,5 misi alattiak milyen állapotban lehetnek, amikkel mostanában elöntik a nepperek a hazai piacot. Azt, hogy már az semi igaz a hirdetésben amit kérdeznek, onnan is lehet tudni, hogy ha megnézünk a mobile-n egy hasonló paraméterekkel rendelkező 159-et, az sokszor jóval drágább, mint az itthon árult, külföldről behozott párja, ami hát ugye minimum különös. Sajnos ezek a jó állaputúnak mondott, de 150 ezer helyett 350 ezret futott autók, nem keltik jó hírét se a márkának, se a 2,4-nek.
Az én 2,4-emnek, amit két éve vettem és eddig 50 ezret beletoltam, eddig nem hogy hengerfeje, de semmilyen komolyabb baja nem volt, csak a kötelező szervizek, gumik és egy-két extra. Az is igaz, hogy nem 1,7-ért, hanem közel kétszer annyiért vettem két éve, de én úgy gondoltam, hogy megfizetem a jó állapotot és a (valós) kevés km futást. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem fog örökké tartani és a kilométerekkel meg az évekkel (azért idén már 9 éves lesz, ez egyáltalán nem kevés) a komolyabb bajok is utol fognak érni, de remélem ez minél később lesz, és hát azért egy tíz év körüli autónak már azt se lehet a szemére vetni ha baja lesz, kevés kilométer ide vagy oda.
Abba jobb nem belegondolni, hogy a mostani 1,5 misi alattiak milyen állapotban lehetnek, amikkel mostanában elöntik a nepperek a hazai piacot. Azt, hogy már az semi igaz a hirdetésben amit kérdeznek, onnan is lehet tudni, hogy ha megnézünk a mobile-n egy hasonló paraméterekkel rendelkező 159-et, az sokszor jóval drágább, mint az itthon árult, külföldről behozott párja, ami hát ugye minimum különös. Sajnos ezek a jó állaputúnak mondott, de 150 ezer helyett 350 ezret futott autók, nem keltik jó hírét se a márkának, se a 2,4-nek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 17:39:09 // 114380
Kabrió.. simán :-) Azzal se sok gond lesz. Beülsz, mész :-)
samu1262019-01-29 16:58:34 // 114379
Közben belefutottam egy youtube videóba, amin egy 159-es kormánya pont ugyanazt műveli, mint az enyém, csak hangosabban és gyakrabban:
Kormány zaj
Még nem tart itt az enyém de gondolom magától nem lesz újra csendes.
Kormány zaj
Még nem tart itt az enyém de gondolom magától nem lesz újra csendes.
Zolibácsi2019-01-29 16:25:12 // 114378
Bibiiii a punto cabriom 115 ezret futott és 22 éves.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 16:22:41 // 114377
Egyébként poénnak szántam, de mindegy :-) Annak oka van, hogy miért kellett hozzányúlni a motorhoz. Ugyanezeket oknál fogva van most egy 158e-t futott 22 éves dízelem. Valamit valamiért.
Liquid2019-01-29 16:02:17 // 114376
ehhez képest a rosszhírű TS-emet, 143e-rel vettem, 199e-rel adtam el, az nyilvántartás szerinti utsó km 300.193 volt :)
Tudtommal nem volt birizgálva a motorja.
Tudtommal nem volt birizgálva a motorja.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 15:01:57 // 114375
És basszus tényleg, 147e-nél kellett hengerfejezni és157e-nél komplett lakatolni a TD-t :-DDD
Apósnál is látom a cégeseket, a Caddy volt a csúcs, majdnem 300e-ig nem volt semmi vele. Amikor gyülekeztek az első felhők fölötte, akkor beszámítódott egy Citroenbe. Az 160e-nél ment lapátra, egy hulladék volt brutál költségekkel. Pár évesen rohadt a kasznija, megállt dpf hibával, porlasztó hibával, letört a tolóajtó kilincse, és sorolhatnám...
Apósnál is látom a cégeseket, a Caddy volt a csúcs, majdnem 300e-ig nem volt semmi vele. Amikor gyülekeztek az első felhők fölötte, akkor beszámítódott egy Citroenbe. Az 160e-nél ment lapátra, egy hulladék volt brutál költségekkel. Pár évesen rohadt a kasznija, megállt dpf hibával, porlasztó hibával, letört a tolóajtó kilincse, és sorolhatnám...
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 14:55:50 // 114374
Te azt érted, én is ezt értem, de a népnyelvben ez egy olyan közhelyé alakult, hogy tojd le a km-t, mert állapotot veszünk. Mindegy, részletkérdés, használt autót venni úgy általában nehéz. Legtöbbször sajnos nem tudjuk mi van a zsákban.
Tocke2019-01-29 14:37:54 // 114373
Én úgy gondolom, az "állapotot veszünk, nem évjáratot" közhely alatt a valós km állást is értjük. A kettőnek egymással kézenfogva van értelme. A lényeg, hogy tudjuk, mi van a zsákban. Lehet valós 120e km, de szétrugott, hidegen nyektetett, 30e-es olajcserés, szépen polírozott. Vagy 250ekm-t futott, szervízelt, karbantartott gondos gazdától. Valós km, szép állapot, gondos szervizelés. Mondjuk ez a 3 így egyben elég ritka.
Giuntini2019-01-29 14:35:05 // 114372
Ezt én is így látom. 150 ezerig nem szokott gond lenni velük.
'''''2019-01-29 14:13:40 // 114371
Mi cégben általában max 150.000km-ig használjuk a vasakat.Ez 6-8év nálunk max.
Ekkor szoktak kezdeni előjönni a nyűgök,jó esetben.Na mi ezt inkább meg szoktuk spórolni.
Ekkor szoktak kezdeni előjönni a nyűgök,jó esetben.Na mi ezt inkább meg szoktuk spórolni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 13:56:42 // 114370
Nem mindegy a használat módja sem. Az autópályás folyton menő autók lényegesen többet elmennek. A futóművük alig kap terhelést, a motorjuk ideális körülmények között üzemel. A flottás autó emiatt nem feltétlenül rossz vásár. Én az átlagmagyar átlagautóit nézem. Akár a családban volt/van jópár új autó, ismerettségi körben is. A futómű, kuplung, és úgy egyáltalán minden 250 körül kezd el hallatni magáról. A saját tapasztalatom is ez. Persze, ott a lehetőség kicserélni és hadd menjen tovább, lehet beletekerni az újabb métereket. De azt a luxust, hogy semmit nem kell hozzányúlni, csak az alap időszakos szervízt megcsinálni, ha kell féket és gumit cserélni, azt szerintem kb 250e-ig tudják.
Én az ezüst jtd-mnél is valós állás szerinti 250e-nél cseréltem alóla a valószínűleg gyári futóművet, akkor jött a kuplung, kettőstömegű csere.
Maga a motor tényleg nem fog elkopni, ott inkább 500e az értelmes használat vége személyautónál. Ezt reptéri transzferesektől tudom, sokat beszélgettem velük.
Lehet én kényelmesedtem el, meg ugye az emlegetett szakemberhiány.. de nekem már egy kopogó lengőkartól is idegrángásom van.
Én az ezüst jtd-mnél is valós állás szerinti 250e-nél cseréltem alóla a valószínűleg gyári futóművet, akkor jött a kuplung, kettőstömegű csere.
Maga a motor tényleg nem fog elkopni, ott inkább 500e az értelmes használat vége személyautónál. Ezt reptéri transzferesektől tudom, sokat beszélgettem velük.
Lehet én kényelmesedtem el, meg ugye az emlegetett szakemberhiány.. de nekem már egy kopogó lengőkartól is idegrángásom van.
forrasr2019-01-29 13:29:00 // 114369
Ezt nem nagyon osztom azért látva a munkám során a 4-500-at futott 5-6 éves volvokat, octaviákat első tulajnál, még ugye a tekerészet előtt, egy két tekeréssel már kijön h 250-et mutat az óra mikor kezd igazán megfáradni a gép
Alfabundi2019-01-29 13:07:09 // 114368
Nézzétek pl a mai jófogás 159 hirdetéseit..
samu1262019-01-29 13:05:10 // 114367
Este összeírom ezeket ide a blogra is, jó ötlet
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 12:56:36 // 114366
Egy modern autó élettartama kb 250e km. Én részemről az állpotot veszünk dumát rég nem osztom. Valós km-t kell venni, ha erre bármi esély és lehetőség van. Van különbség 250 fölött is nyilván, van ami jobban bírja, van ami kevésbé, van amit addig lehasználtak, van amit normálisan szervizeltek, vagy már feltámasztottak. Ott már igen, az állapot számít és a konstrukció.
Giuntini2019-01-29 12:33:50 // 114365
Én a mai napig azt mondom, a 2,4-es motor a legjobb a 159 kínálatában. A V6 csak hangjában jobb, de mindennapi használatban a 2,4 menetteljesítményei autózhatóbbak, és jóval kevesebb fogyasztással.
Igen Tomi motorja az egekbe volt húzva, de alig volt benne km, azt ne feledjük el, és szinte újonnan vette. A 2,4 lejáratása nem itt megy hanem főleg a neppereknek köszönhető, és a Facebook-on a tudatlanul írkálóknak.
A probléma a hőterhelése a motoroknak, és a hosszú hengerfej erre érzékeny. A hőelvezetésért, a kenésért az olaj a felelős (is). Ha egy autó 150-200 ezer km-en 30 ezres olajcserével él, ha hidegen csak kap, ha nem várják meg míg a motor visszhűl, ennek következménye ez. Ehhez járil hozzá, hogy a 2006-7-es motorokon a hf gyengébb anyagból készült. Ennek ez a következménye, hogy az 1,7 millió környékén vásárolt ujonnan 10-12 milliós autók mind hengerfejesek és órájukban nem 150 ezer van, hanem 350 ezer. Csak erről a vevő nem tud.
Viszont az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a második Cromám 500 ezer km-el sem adta jelét ennek a hibának, vagy a Marea 1,9 TD-m.
Megnyugtatásképpen a BMW összes sorhatos dízele ugyanezzel a hibával küzd. Eleg beleolvasni a BMW fórumokba. Egy hosszú alu öntvény, plane lekönnyítve, a hőhatásoknak jobban kitéve sokkal érzékenyebb mint egy 4 hengeres.
A 2,4-es motor nagyszerű, mind hangban, mind menetdinamikájában, de egyszer ezek a motorok is átesnek egy nagyjavításon. És akkor zsebbenyúlós.
Inkább meg kellene értetni az emberekkel, hogy egy bonyolult technika extra odafigyelést, és ráfordítást kíván. Ez nem egy igénytelen igásló.
Igen Tomi motorja az egekbe volt húzva, de alig volt benne km, azt ne feledjük el, és szinte újonnan vette. A 2,4 lejáratása nem itt megy hanem főleg a neppereknek köszönhető, és a Facebook-on a tudatlanul írkálóknak.
A probléma a hőterhelése a motoroknak, és a hosszú hengerfej erre érzékeny. A hőelvezetésért, a kenésért az olaj a felelős (is). Ha egy autó 150-200 ezer km-en 30 ezres olajcserével él, ha hidegen csak kap, ha nem várják meg míg a motor visszhűl, ennek következménye ez. Ehhez járil hozzá, hogy a 2006-7-es motorokon a hf gyengébb anyagból készült. Ennek ez a következménye, hogy az 1,7 millió környékén vásárolt ujonnan 10-12 milliós autók mind hengerfejesek és órájukban nem 150 ezer van, hanem 350 ezer. Csak erről a vevő nem tud.
Viszont az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a második Cromám 500 ezer km-el sem adta jelét ennek a hibának, vagy a Marea 1,9 TD-m.
Megnyugtatásképpen a BMW összes sorhatos dízele ugyanezzel a hibával küzd. Eleg beleolvasni a BMW fórumokba. Egy hosszú alu öntvény, plane lekönnyítve, a hőhatásoknak jobban kitéve sokkal érzékenyebb mint egy 4 hengeres.
A 2,4-es motor nagyszerű, mind hangban, mind menetdinamikájában, de egyszer ezek a motorok is átesnek egy nagyjavításon. És akkor zsebbenyúlós.
Inkább meg kellene értetni az emberekkel, hogy egy bonyolult technika extra odafigyelést, és ráfordítást kíván. Ez nem egy igénytelen igásló.
Macccy2019-01-29 12:29:18 // 114364
hoppá ... nem neked, a Balu- nak az esetére céloztam .. egy betű, néhány szám :D :D :D ma már ne vezessek
PBali2019-01-29 12:26:19 // 114363
Szerencsére nem az én esetem. Egyetértek a "kínálat alja nagy eséllyel szar" véleményeddel, de mivel én - és gondolom sokan közülünk - max az alfákig jutok a hahu-n, az kevésbé érdekel. Ellenben ha más típus izgatna, igyekeznék utána olvasni...
Zolibácsi pedig tényleg annyit költött az autójára, hogy vétek lenne elvesztegetni...látatlanban is ezt mondom. Innen is sok sikert az eladáshoz. Őszintén drukkolok.
Zolibácsi pedig tényleg annyit költött az autójára, hogy vétek lenne elvesztegetni...látatlanban is ezt mondom. Innen is sok sikert az eladáshoz. Őszintén drukkolok.
PBali2019-01-29 12:23:04 // 114362
Megértem és az eladhatóságból fakadó érzéseket is. Nekem ugyanez megvan még a 2.0-nál is, a dízelség miatt.
Félreértettél, nem a jobbakra írtam, hanem az 1.5-1.7-ért már haszonnal kínált darabokra, többek között pont a világ összes km-e miatt is...
Itt a fő gond ott van, hogy valakinek van 1.5 egy 2.4 159-re, megveszi, aztán nincs javításra való...megmókolják, továbbadják és a sor folytatódik. Szerintem ez jobban árt a 2.4-nek, mint az én véleményem. (És ezt sem kimondottan a most pórul járt cartársnak szánom, általánosságban írtam a jelenségről.)
Nem volt szándékomban lehúzni a 2.4-et, csak leírtam a személyes véleményemet.
Félreértettél, nem a jobbakra írtam, hanem az 1.5-1.7-ért már haszonnal kínált darabokra, többek között pont a világ összes km-e miatt is...
Itt a fő gond ott van, hogy valakinek van 1.5 egy 2.4 159-re, megveszi, aztán nincs javításra való...megmókolják, továbbadják és a sor folytatódik. Szerintem ez jobban árt a 2.4-nek, mint az én véleményem. (És ezt sem kimondottan a most pórul járt cartársnak szánom, általánosságban írtam a jelenségről.)
Nem volt szándékomban lehúzni a 2.4-et, csak leírtam a személyes véleményemet.
Macccy2019-01-29 12:18:26 // 114361
Jó ez az alapos elszámoló (pontosan ilyet vezettem én is az előző kocsimra csak torta nélkül), de miért nem viszel föl mindent inkább ide, az Amore blog felületére, az autódhoz? Költségek kategóriánként (pl. narancs), dátummal, kilométerrel, kis rövid sztorikkal, címkékre kereshetően... Úgy az is tudja követni, aki most nem látta a linket. :)
Macccy2019-01-29 12:14:37 // 114360
Mindenféle bántás nélkül mondom, hogy 1.4M környékén még erősen szarok vannak, sok idő és/vagy pénz ráfordítással, bosszúsággal, ráadásul korai évjáratok, manuális klíma, egy-egy elpalástolt törés, komoly tekerés, stb. Aki ezt nem tudja, nem olvas utána, nem néz körül például itt nálunk, az rá fog cuppanni, utána átértékeli a Ha-Hu kínálatot. Ja és mondom mindezt úgy, hogy a 2.4 JTDm példányokat nem is vonom bele a merítésbe! Az egy külön kezelendő történet az Alfa 159 témában.
Egyébként ez cseppet sem egyedülálló, cseppet sem olasz, vagy Alfa, hogy a kínálat alja nagy eséllyel szar, rejtett hibákat tartalmaz. Emlékszem mikor 2006 végén az volt az álmom, hogy veszek egy 7-8 éves Passat Variant TDi -t. Nem tudom előny e az, ha egy modellből sok van, mert oké, hogy így van választék, de a szar is sokkal több volt! :) Ott is az volt, hogy az eredeti elképzelésem 1.4-1.5 guriga lett volna, majd hamar 1.7-1.8, kicsit később már 2.2 millió volt a "vadászterület".
Mindezt most nem azért írtam le, hogy a te esetedre utólag legyek okos, nem, ezt a többi komment miatt írtam le, Zolinak is szól, szerintem hiába árasztják el a piacot most másfél milliós darabok, a rendes példányok továbbra is 2 körül indulnak.
Egyébként ez cseppet sem egyedülálló, cseppet sem olasz, vagy Alfa, hogy a kínálat alja nagy eséllyel szar, rejtett hibákat tartalmaz. Emlékszem mikor 2006 végén az volt az álmom, hogy veszek egy 7-8 éves Passat Variant TDi -t. Nem tudom előny e az, ha egy modellből sok van, mert oké, hogy így van választék, de a szar is sokkal több volt! :) Ott is az volt, hogy az eredeti elképzelésem 1.4-1.5 guriga lett volna, majd hamar 1.7-1.8, kicsit később már 2.2 millió volt a "vadászterület".
Mindezt most nem azért írtam le, hogy a te esetedre utólag legyek okos, nem, ezt a többi komment miatt írtam le, Zolinak is szól, szerintem hiába árasztják el a piacot most másfél milliós darabok, a rendes példányok továbbra is 2 körül indulnak.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 11:59:27 // 114359
Szerintem meg az sem tisztességes, hogy így lehúzzuk a 2.4-et. Nem tisztességes azokkal, akiknek van, és majd egyszer eladnák a saját vigyázott, jó állapotú autóikat.
Aki ilyet szeretne, ide jön, elolvassa és vagy nem vesz, vagy a kereskedők karjaiba sétál. Biztos jó ez így? Én vennék újra. Nem akartam dízelt, de ha a mostani eszemmel akarnék 159-et venni, az bizony 2.4 automata lenne. A pontos példányt is tudom, fehér lenne, sw és Ti, behoznák nekem amikor kérem. És idén is ugyanannyiba kerülne, mint amennyiért két éve vettem az autómat. Értem hogy értékvesztés, de a jó autó tegnap sem 1.7M volt és holnap sem annyi lesz.
Az szimpla hülyeség, hogy mind tönkremegy. Nem tudom hány tízezer készült csak 159 2.4-ből és még ott vannak a Croma-k ugyanezzel a motorral.
A baj a fejekben van. Mindenki (meglepett de tesómék is) simán benyalja, hogy másfélért ott áll a kereskedésben a csoda, amiben csak 130e km van. Hát hogyne. Engem nyilván bosszant, mert a magyar szervizkönyves, számlás autóm lóhúgy amit ér, pontosan emiatt.
Ti is írsz a 2.4-ről egy lehúzást, holott nincs ilyened. Akinek van, az is ír egy jó lehúzást, aztán csodálkozuk, hogy Zolibácsi autója nem megy el. Akkor sem, ha az már a rettegett hibáiból megjavított.
Igen van egy jó adag 2.4 ami hengerfejes lesz. De ne terjesszük már azt, hogy mind az. Az utakon futó, vagy akár frissen behozott példányoknak saccolni sem tudjuk a km futását. De ugye nem reális, hogy 10+ éves nagydízelekben 200e alatt van szinte mindben. :-)
Alfa159 Tomi 2.4-e mit kibírt. Fel volt húzva az égbe a motorja, semmi baja nem lett tőle. KUL-on folyamatában kapta az ívet a gép, hőterhelés volt a javából. Nem lett hengerfejes. Az az autó azóta is megy szerintem.
Volt itt is hengerfej ügy, de azt leírni, hogy 100% hogy hengerfejes, az kib.szás a 2.4 tulajokkal, mellé még nem is igaz. Belenyúlni könnyű, de egy normális példánnyal viszont nyugodtan autózhatsz elég sokáig és nagyon sokat kapsz tőle.
Aki ilyet szeretne, ide jön, elolvassa és vagy nem vesz, vagy a kereskedők karjaiba sétál. Biztos jó ez így? Én vennék újra. Nem akartam dízelt, de ha a mostani eszemmel akarnék 159-et venni, az bizony 2.4 automata lenne. A pontos példányt is tudom, fehér lenne, sw és Ti, behoznák nekem amikor kérem. És idén is ugyanannyiba kerülne, mint amennyiért két éve vettem az autómat. Értem hogy értékvesztés, de a jó autó tegnap sem 1.7M volt és holnap sem annyi lesz.
Az szimpla hülyeség, hogy mind tönkremegy. Nem tudom hány tízezer készült csak 159 2.4-ből és még ott vannak a Croma-k ugyanezzel a motorral.
A baj a fejekben van. Mindenki (meglepett de tesómék is) simán benyalja, hogy másfélért ott áll a kereskedésben a csoda, amiben csak 130e km van. Hát hogyne. Engem nyilván bosszant, mert a magyar szervizkönyves, számlás autóm lóhúgy amit ér, pontosan emiatt.
Ti is írsz a 2.4-ről egy lehúzást, holott nincs ilyened. Akinek van, az is ír egy jó lehúzást, aztán csodálkozuk, hogy Zolibácsi autója nem megy el. Akkor sem, ha az már a rettegett hibáiból megjavított.
Igen van egy jó adag 2.4 ami hengerfejes lesz. De ne terjesszük már azt, hogy mind az. Az utakon futó, vagy akár frissen behozott példányoknak saccolni sem tudjuk a km futását. De ugye nem reális, hogy 10+ éves nagydízelekben 200e alatt van szinte mindben. :-)
Alfa159 Tomi 2.4-e mit kibírt. Fel volt húzva az égbe a motorja, semmi baja nem lett tőle. KUL-on folyamatában kapta az ívet a gép, hőterhelés volt a javából. Nem lett hengerfejes. Az az autó azóta is megy szerintem.
Volt itt is hengerfej ügy, de azt leírni, hogy 100% hogy hengerfejes, az kib.szás a 2.4 tulajokkal, mellé még nem is igaz. Belenyúlni könnyű, de egy normális példánnyal viszont nyugodtan autózhatsz elég sokáig és nagyon sokat kapsz tőle.
Giuntini2019-01-29 11:56:48 // 114358
Azt kellene megértetni az emberekkel, hogy jobb állapotú 159-es 2,4 6000 € alatt sehol sincsen. Az ugye majdnem 1,9 millió forint. Egy ilyen autónak 2,5-2,7 millió lenne minimum az ára. Milyenek a 2 millió alatt árult autók? 3000 € alatt megveszik, mert kint annyi az ára, mert kinti viszonylatokban minimum 4000 €-t rá kell költeni. Mert a jobb állapotú 6-7 ezresre is rá kell költeni 2-3 ezer €-t. Ezt kell megérteni. Nagyon elvitte a témát a hengerfej, közben nem ebből áll egy autó. Turbó hibák, generátor, futómű, rugótörések, kettőstömegű, automatáknál vezérlés és egyebek. Ezek mind 100 ezres tételek. Egy használt autó rendberakása, amit most adnak el 200 ezerrel, ugy hogy lényeges felújításon nem esett át, nagyon zsebbenyúlós. És akkor ezekre jön rá a 2,4-es hf problémája, amelyik általában az új tulaj pénztárcáját terheli. Van igazság abban, ami mostanában terjed a 2,4-esekrő. Kétfajta van. Hengerfejezés előtti és utáni. Hány van olyan, amelyik hengerfejes lesz, kimondják rá a varázsszót, eladásra valamilyen úton-módon megcsinálják azt ámen. Na ilyenek között bőven lehet válogatni másfél millióért.
PBali2019-01-29 11:33:24 // 114357
Engedjetek meg egy bővebb hozzászólást a 2.4 apropóján eszembe jutott gondolatokból.
A személyes felelősség kérdésköre...Az emberek alapvetően érzelmi alapon működő lények, az Alfa erre ékes bizonyíték. Egy személyes példa: én is kötöttem különösebb utánajárás nélkül unit linked biztosítást évekkel ezelőtt, mert valamit akartam, megnyugtatott a tudat, hogy megvan...aztán közben kiokosítottam picit magam a témában és rájöttem, át lettem verve. Utálhatom az üzelkötőt (ismerős is ráadásul), aki a komoly bónusz miatt megvezetett, de nem járnék jó úton...Lemondtam, kifizettem a tanulópénzt. Az én hibám volt. Fájdalmas igazság, de ettől még igaz.
A 2.4 bizonyos szempontból számomra ugyanez. Míg megy, biztos nagyon király az 5 henger, a 4 hengeres traktorhoz képest pláne. Liquid vitt a sajátjával anno, az pláne nagyon jó élmény volt, összkerék, chip, Ti csomag...DE! Ha valaki az elmúlt évben kisebb-nagyobb rendszerességgel olvassa a fórumot, szerintem sosem venne már...még azok sem, akiknek ez van jelenleg. Beleértve a valóban jó allapotban lévőket is.
És itt 1,5-1,7 milliós autókról beszélünk, amiken szinte 100%, hogy hengerfej probléma lesz, ha nincs már most, vagy úgy lett elkendőzve a probléma, hogy az eladónak ne fájjon annyira...majd a vevőnek fog.
Kollégám cca. 600e Ft-ért vett "bontószökevény" 159-est, megcsinált rajta elég sok dolgot, ő akarja 1.5-ért árulni...és ilyen sok lehet a piacon. Épp ma emltette, hogy a kettőstömegű is elkezdett rakoncátlankodni...az se 10e Ft.
Gyönyörű autó, a forma mai napig képes megnyerni magának sok vásárlót. Az már a saját felelősségünk, hogy elhisszük-e, újonnan 10 milliós autó gombokért fenntartható-e...a választ tudjuk, marhára nem...
Remélem tényleg vannak "örök életű" 2.4 hengerfejek és abból a legtöbb nálatok van, akik ilyet használtok, mert senkinek nem kívánok hasonló jellegű kálváriát, mint amin a cartárs most keresztülmegy és többen már keresztülmentetek. Tanulópénz...csak baromi drága...
Fentiek személyes véleményemet tükrözik, bárki másként vélekedik, elfogadom, tiszteletben tartom. üdv.B
A személyes felelősség kérdésköre...Az emberek alapvetően érzelmi alapon működő lények, az Alfa erre ékes bizonyíték. Egy személyes példa: én is kötöttem különösebb utánajárás nélkül unit linked biztosítást évekkel ezelőtt, mert valamit akartam, megnyugtatott a tudat, hogy megvan...aztán közben kiokosítottam picit magam a témában és rájöttem, át lettem verve. Utálhatom az üzelkötőt (ismerős is ráadásul), aki a komoly bónusz miatt megvezetett, de nem járnék jó úton...Lemondtam, kifizettem a tanulópénzt. Az én hibám volt. Fájdalmas igazság, de ettől még igaz.
A 2.4 bizonyos szempontból számomra ugyanez. Míg megy, biztos nagyon király az 5 henger, a 4 hengeres traktorhoz képest pláne. Liquid vitt a sajátjával anno, az pláne nagyon jó élmény volt, összkerék, chip, Ti csomag...DE! Ha valaki az elmúlt évben kisebb-nagyobb rendszerességgel olvassa a fórumot, szerintem sosem venne már...még azok sem, akiknek ez van jelenleg. Beleértve a valóban jó allapotban lévőket is.
És itt 1,5-1,7 milliós autókról beszélünk, amiken szinte 100%, hogy hengerfej probléma lesz, ha nincs már most, vagy úgy lett elkendőzve a probléma, hogy az eladónak ne fájjon annyira...majd a vevőnek fog.
Kollégám cca. 600e Ft-ért vett "bontószökevény" 159-est, megcsinált rajta elég sok dolgot, ő akarja 1.5-ért árulni...és ilyen sok lehet a piacon. Épp ma emltette, hogy a kettőstömegű is elkezdett rakoncátlankodni...az se 10e Ft.
Gyönyörű autó, a forma mai napig képes megnyerni magának sok vásárlót. Az már a saját felelősségünk, hogy elhisszük-e, újonnan 10 milliós autó gombokért fenntartható-e...a választ tudjuk, marhára nem...
Remélem tényleg vannak "örök életű" 2.4 hengerfejek és abból a legtöbb nálatok van, akik ilyet használtok, mert senkinek nem kívánok hasonló jellegű kálváriát, mint amin a cartárs most keresztülmegy és többen már keresztülmentetek. Tanulópénz...csak baromi drága...
Fentiek személyes véleményemet tükrözik, bárki másként vélekedik, elfogadom, tiszteletben tartom. üdv.B