gecsa2018-03-01 06:30:13 // 106265
A kasztni a legkevesebb. Amíg van flex, meg hegesztő, addig nem lesz vele nagyobb probléma! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-28 21:08:05 // 106264
Igen, sajnos nekem is ezen kell agyalnom. Van egy jó kis városálló dízelem 150k km-rel, de a rozsda ebbe is belenyalt már. Nyáron szétszedetem, rendberakatom. Ha lesz kivel.. Egyelőre többe nézem az öreg delejt mint ezeket az rc modell motorral hajtott új kisautókat. Az asszony meg megmondta, hogy 1.9-esnél kisebb motorral ne is fárasszam :-)
gecsa2018-02-28 21:01:41 // 106263
Tavaly hirdettek itt egy 156ot 105 lovassal. 750€ volt az ára, végig vezetett szervízkönyvvel és 820000km-el. Majdnem megvettem, csak az tántorított el, hogy 320€ az éves adója. Szóval rendszeres karbantartás mellett ennyit tuti elmegy a cucc.
gecsa2018-02-28 20:56:36 // 106262
Húú, ezt én is mennyit játszottam! Jó kis muri! :D Jó tudni, hogy nem vagyok egyedül.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-28 20:39:27 // 106261
ez nagyjából az összes 90-es évek végén gyártódott delejre igaz... nem igazán voltak kihegyezve sokáig bírták is egy gáz van a régi autókkal lassan kell hozzá egy új kaszni
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-28 20:25:19 // 106260
A 105 lovas jtd is tudta ezt. Annak is elpusztíthatalan motorja van. Azt az érzést könnyű volt megszokni, fel sem merült, hogy bármi baja tudna lenni. 200k km-t mentem vele úgy, hogy motorikusan semmi baja nem volt. Ment és kész. És Sanyánál ugyanígy folytatja szerintem kb örökre :-)
Macccy2018-02-28 19:45:45 // 106259
3.5 tonnás teherautón nevelkedtem, a hátsó ablakot inkább csak arra használom, hogy memorizáljam tudat alatt a környezetemben lévő autókat (nemvicc, menet közben sokszor márka/típus szinten tudom mi melyik sávban hol jön, megy, éjjel a lámpák formájából típus tippelőst játszik az agyam). A külső tükröket használom túlnyomórészt.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-28 19:41:40 // 106258
ilyen probléma nincs, hangosan hallgatom a zenét :)
Liquid2018-02-28 19:40:26 // 106257
a kisautóban én is folyamatosan törlöm a hátsó ablakot, a berlinában is zavar, hogy nem mindig látok ki rajta rendesen
Csabi2018-02-28 19:39:53 // 106256
Az nem gond, hogy mozognak, csak ne hallanám őket...:D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-28 19:38:17 // 106255
miben különb egy nem sw csomagtartója nálam minden autóban nem ott vannak a dolgok ahová tettem őket :)
Csabi2018-02-28 19:36:42 // 106254
A berlinák után, ez zavar az SW-ben a legjobban, hogy mindig mocskos a hátsó szélvédő...Az ősz beköszöntével szinte folyamatosan megy a törlő. :) No meg, hogy hallom a csomagtartóban levő dolgok önálló életét...soha többet SW :))
Piritu - 1.000.0002018-02-28 19:20:45 // 106253
"sose használom(tam)" - Hogy látsz ki ilyen időben hátra?
Amikor nekem befagyott a Samarán nem lett semmi baja.
Amikor nekem befagyott a Samarán nem lett semmi baja.
Haddel2018-02-28 18:53:20 // 106252
Én kiváncsi vagyok ,hogy fog enyém indulni hétvégén, lehet nem cégessel megyek bevásárolni,és már második hete hozzá se nyúltam a Bocihoz ,napok óta extrém hideg van,ma éjjel meg -22 fok volt😃
Haddel2018-02-28 18:49:02 // 106251
Én tudom,ez alapján csináltam,sőt előrelátó voltam és vettem tartalékba is porvédőt ,hogy legközelebb ne kelljen a boltba menni😃
Macccy2018-02-28 18:47:57 // 106250
Hátvéégülis .... :DD De az nem mindegy, hogy szétrepedésre hajlamos műanyagcső van e benne, ami a nyári mosólével széthasad, aztán a küszöbkárpitba fog folyni, vagy a csomagtérnél a tetőkárpit alá ... zárlatot kap valami .... befog a hillholder az Eau Rouge-ból kifele jövet ... falnak csapom ... kampec .. Nem kellett volna Végső Állomás részeket nézzek? :|
berobbantam2018-02-28 18:41:40 // 106249
Nem mindegy ha ugyse használod?😀
Macccy2018-02-28 18:38:17 // 106248
Baaaaaaz :O A hátsó mosó! Eszembe se jutott eddig, mert sose használom(tam), nem szoktam. Abban a csőben még lehet nyári folyadék van. Kárt csinálhat az benne?
hogyaazzahétnyóócszáázáát . . .
hogyaazzahétnyóócszáázáát . . .
berobbantam2018-02-28 18:36:09 // 106247
Nem csak a nyeles tengely megy.A váltó olajat is törni kell az önindítónak.Nagy hidegbe a második tényleg sokat tud fogni rajta.És van mikor picin múlik😊Nekem a fél offba mikor gyengélkedett az önindító párszor megviccelt.Hidegen pöccre indult tekert rendesen.Melegen kicsit nagyobb a kompresszió plussz az önindító is jobban szorult és nem tudta átfordítani.
Macccy2018-02-28 18:36:00 // 106246
Ha előtte megforgattad, akkor mi abban a poén, hogy "rögtön indul"? :DD Én a pöcröf-típusú indítás alatt azt értem, hogy nincs tekertetés, nincs nem működő henger, nincs hullámzó röfögés, csak izzít és forog mint melegben. A lelketlen TDi ezt valamiért mindig tudja, de azért ez a mediterrán srác Alfi se rossz, keveset hörgött mire beugrott.
@159 Indigo Gray 2.4 Monster: azazaz! énnemtudom milyen boszorkányságot követett el azzal az offWagen meg az offUDI, de az a motor - nem akarom megbántani, mert 10 évig szolgált és még most is családi - olyan mint valami csótány, szerintem ha annak átlőnék a blokkját -35 fokban egy észak oroszországi tajgán és otthagynák, akkor is be lehetne pöccinteni egy pohár gázolajjal meg egy zsebteleppel. :)
@159 Indigo Gray 2.4 Monster: azazaz! énnemtudom milyen boszorkányságot követett el azzal az offWagen meg az offUDI, de az a motor - nem akarom megbántani, mert 10 évig szolgált és még most is családi - olyan mint valami csótány, szerintem ha annak átlőnék a blokkját -35 fokban egy észak oroszországi tajgán és otthagynák, akkor is be lehetne pöccinteni egy pohár gázolajjal meg egy zsebteleppel. :)
Piritu - 1.000.0002018-02-28 18:27:27 // 106245
Télen nagy hidegben lehet értelme, de 30 fokban?
Ha egy akkunak (indítómotornak) a nyeles tengely tekerése gondot jelent a motor kompressziója mellett, akkor ott már minden mindegy.
Ha egy akkunak (indítómotornak) a nyeles tengely tekerése gondot jelent a motor kompressziója mellett, akkor ott már minden mindegy.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 18:24:27 // 106244
Ez az elmélet meg ott bukott el, hogy a 159-nél elég csak a féket nyomni :-P
A dolog egyértelműen arról szól, hogy ne induljon el alattad az autó, ha beindul a motor és ne menj neki semminek. Ezt mutatja az is, hogy a fék nyomásakor végig kell nyomni az indító gombot, míg a kuplungnál csak rá kell bökni.
A dolog egyértelműen arról szól, hogy ne induljon el alattad az autó, ha beindul a motor és ne menj neki semminek. Ezt mutatja az is, hogy a fék nyomásakor végig kell nyomni az indító gombot, míg a kuplungnál csak rá kell bökni.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 18:20:18 // 106243
A mutatvány helyből bukott, nincs kuplungpedál a kocsiban :-DD
gecsa2018-02-28 18:03:53 // 106242
Az is megy csak akkor az anyóson ülök. :D
gecsa2018-02-28 18:03:09 // 106241
Ja, téli kerekek is felkerülnek, az kimaradt.
csokagm2018-02-28 17:54:11 // 106240
Én úgy tudom a kettostomegu miatt is jo ha nyomjuk. Inditasnal elvileg nagy erok hatnak ra ha nem nyomod. Nem ertek hozza mondták.
berobbantam2018-02-28 17:47:33 // 106239
Kuplungot mindíg nyomunk indítózáskor.Az önindítónak így könnyebb mert nem tekeri a nyeles tengelyt.Legalábbis 30 egynehány éve ezt hazudták😀
Liquid2018-02-28 17:46:53 // 106238
gyenge vagy :)
Chuck Norris nem is indítózik, csak beindul magától a motor
Chuck Norris nem is indítózik, csak beindul magától a motor
gecsa2018-02-28 17:39:26 // 106237
Én sosem izzítottam, mégis mindig pöccre indult. :D
Liquid2018-02-28 17:38:30 // 106236
wow, alapos vagy :)
nálam ez úgy zajlik, hogy:
- semmit se csinálok :)
nálam ez úgy zajlik, hogy:
- semmit se csinálok :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-02-28 17:19:07 // 106235
Azok az adagolós tdi motorok a leg jobban el talàltam dízelek. Sajnos a jtd üzemi hőfokon is többet teker mire indul.
Shadin2018-02-28 17:10:03 // 106234
Kéziféket sosenem húzunk és kuplung/féket mindig nyomjuk indítózásnál, utóbbi elhagyható ha -10°-ban húzunk mégis kéziféket :-)
Giuntini2018-02-28 16:39:55 // 106233
Nekem minden dízelem rögtön beindult. A Croma 2.5D, TD, a Marea 1.9 is. Annyi volt a trükk, hogy először izzítás nélkül megforgattam, majd utána izzítottam. -20-ban is indult.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 16:31:01 // 106232
és a 35-höz még az is, hogy "A következők állapotának és épségének szemrevételezéssel történő ellenőrzése:... gumi alkatrészek (védőharmonikák, tömlők, perselyek stb.)", de szerintem nem is ez a lényeg.
Ha egyszer már valamiért emelőre került a vas célszerű körbenézni alatta. Egy egyszerű olajcserénél, sőt a gumisnál is amikor nincs rajta a kerék könnyebben lehet sérült alkatrészeket találni.
Ha egyszer már valamiért emelőre került a vas célszerű körbenézni alatta. Egy egyszerű olajcserénél, sőt a gumisnál is amikor nincs rajta a kerék könnyebben lehet sérült alkatrészeket találni.
gecsa2018-02-28 16:19:30 // 106231
Nálam el szokott menni egy nap a téli felkészítéssel. Amiket én szoktam csinálni:
Alapos takarítás
Waxolás
Bőrápolás
Zárak olajzása
Ablakcsúszkák szilikonozása
Kézifék ellenőrzése
Fagyálló ellenőrzése
Szélvédőmosó ellenőrzése
Aksitöltés
Klíma ellenőrése
Még sosem ért meglepetés.
Alapos takarítás
Waxolás
Bőrápolás
Zárak olajzása
Ablakcsúszkák szilikonozása
Kézifék ellenőrzése
Fagyálló ellenőrzése
Szélvédőmosó ellenőrzése
Aksitöltés
Klíma ellenőrése
Még sosem ért meglepetés.
gecsa2018-02-28 16:09:50 // 106230
A fékeket 35 ezrenként írja, a kéziféket először 35 ezernél, majd 70 ezrenként hozza külön sorban kiemelve!
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:56:36 // 106229
Vannak olyan dolgok, amivel csak azután foglalkozik az ember, ha már megszívta.
Ilyen a kézifék bovden, de a téli ablakmosó is. Akinek már fagyott be a hátsó mosója és csak tavasszal engedett ki, az figyel rá :-))
Ilyen a kézifék bovden, de a téli ablakmosó is. Akinek már fagyott be a hátsó mosója és csak tavasszal engedett ki, az figyel rá :-))
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:52:22 // 106228
Nem véletlenül írja a karbantartási terv a fékek ellenőrzését is. Azt meg ugye nem kell okvetlenül télen csinálni, meg emelőre is mehet olyankor...
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:48:56 // 106227
"Nem húzunk mínuszban kéziféket :-(
Leginkább sosenem..."
Azt azért még elérhetnéd, hogy a kéziféket be nem húzók miatt a többieknek ne kelljen féket/kuplungot nyomogatni indítózáskor :-)
Leginkább sosenem..."
Azt azért még elérhetnéd, hogy a kéziféket be nem húzók miatt a többieknek ne kelljen féket/kuplungot nyomogatni indítózáskor :-)
antonov2018-02-28 13:31:15 // 106226
Nekem az 1.7 D Tipo volt ilyen. Az 1.8 D Escort és a 2.5 TD Omegánál nagy öröm volt ha beindultak. Szóval ha egészséges a cucc, a -7 nem jelenthet különösebb gondot.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-28 13:10:59 // 106225
Hát... nekem az ezüst jtd volt az indulás bajnok. -13-ban pöcc röff mindenféle trükk nélkül, bárhol, bármikor. Jó porlasztók, feltöltött akksi, ennyi a kritérium. A rettenetesen öreg TD is beindult eddig simán ilyen nagy hidegekben is, különösebb nyögés, tekerés nélkül. Annyi, hogy nagy fehér füstfelhőt gyárt hozzá, aztán fél percig az adagolónak fogalma nincs mi van, lábbal kell tartani az alapjáratot. De már ez sincs, mióta tél immunissá tettem. A szomszéd srác erősen figyelt, hogy hogy csinálom, hogy -12-ben beülök, felet se teker az önindító és stabilan halkan kattog a dízel. Semmi füst, semmi nyögés. :-D Majd elárulom neki a cselt :-)
A 159-et idén nem indítottam még igazán hidegben, de tavaly nem volt gondom vele, azonnal indult az is, nem drámázott. Sőt, egyszer lemerült akksival is bedolgozta magát, na azt a mutatványt megcsodáltam :-) Megnyomtam a gombot, hallottam az önindító szánalmas nyögését. Egy normális autónál itt vettem volna le a gyújtást. Ennél azóta sem tudom, hogy le lehet e. Úgyhogy ültem és vártam mi lesz a vége :-) Na az volt olyan, hogy kb hengerenként indult be. Az önindtó olyan másfél másodpercenként tudta körbeküzdeni magát, aztán úgy körönként egy henger csatlakozott segítségnek. Egyszer csak feléledt, járt. Nem hittem, hogy összejön neki :-D
Szóval szerintem a dízelnek a hideg nem okoz akkora gondot, mint amekkora téma :-)
A 159-et idén nem indítottam még igazán hidegben, de tavaly nem volt gondom vele, azonnal indult az is, nem drámázott. Sőt, egyszer lemerült akksival is bedolgozta magát, na azt a mutatványt megcsodáltam :-) Megnyomtam a gombot, hallottam az önindító szánalmas nyögését. Egy normális autónál itt vettem volna le a gyújtást. Ennél azóta sem tudom, hogy le lehet e. Úgyhogy ültem és vártam mi lesz a vége :-) Na az volt olyan, hogy kb hengerenként indult be. Az önindtó olyan másfél másodpercenként tudta körbeküzdeni magát, aztán úgy körönként egy henger csatlakozott segítségnek. Egyszer csak feléledt, járt. Nem hittem, hogy összejön neki :-D
Szóval szerintem a dízelnek a hideg nem okoz akkora gondot, mint amekkora téma :-)
Macccy2018-02-28 12:11:30 // 106224
A körülményekhez képest? Határozottan igen. Van a régi 1.9 off4-esem, az az etalon, 420e km és majdnem 19 év elteltével is előbb röffen be a motor, mint meghalllanám az indítómotor hangját. Na ma reggel (igaz 2 órával az Alfa előtt) ő is megérezte a hideget, pici tekerésre beindult, de aztán le is állt és csak másodikra maradt úgy. Na az 1.9 JTDm motor meg egyébként sem indult sose annyira "pöccre", főleg nem az izzítás-gate időkben. Szerintem ami ilyen zimankóban így indul, az jól nyomja.
A hó lesöprése közben szinte fagyási sérüléseket szereztem az ujjaimban, tehát én nem indulok olyan jól, mint a JTDm.
A hó lesöprése közben szinte fagyási sérüléseket szereztem az ujjaimban, tehát én nem indulok olyan jól, mint a JTDm.
antonov2018-02-28 11:31:48 // 106223
Ez egy jó indulás? : D
Kéziféket amúgy én úgy szoktam megoldani, ha ne adj isten így járok, bár én sem használom a kézit, hogy rángatom mint a barom és akkor megmoccan.
Kéziféket amúgy én úgy szoktam megoldani, ha ne adj isten így járok, bár én sem használom a kézit, hogy rángatom mint a barom és akkor megmoccan.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-28 11:08:08 // 106222
Perfetto :-)
Macccy2018-02-28 10:59:34 // 106221
Ezt tudom, de a lejtő miatt para, na meg a múltkor amikor vezérlést cseréltünk nem kellett olyan nagyon nagy erő, hogy átfordítsam a mocit főtengelyen, azért is nem mertem a kompresszióra bízni a fékezést.
Levittem a térnél a rendezvényközpont mélygarázsába, délután 4ig olvadozhat. Egyébként lefelé úton már kevésbé éreztem, hogy fogja, szinte megszűnt, de a kézifék bowden még mindig laza az első pár centin, szóval olvadjon csak. A VDC, ABS, ASR stb. hibákat lesípolta beindításkor, de aztán 50 méteren eltűntette mindet, tehát cleared.
Apropó indulás: -7 °C, ugye 24 órát állt csóri és előtte se mentem többet 400 méternél. A körülményekhez képest szerintem jól indult, csak 1 izzítást engedtem neki direkt, lássam mit tud. Forgat forgat forgat beröföf neemröf forgat beröföf nemröf beröföf nem deröföföföf és ment is, gyönyörűen mind a 4 henger. Másik utcában a jó öreg TáDéi technika ennél többet nyögött.
Levittem a térnél a rendezvényközpont mélygarázsába, délután 4ig olvadozhat. Egyébként lefelé úton már kevésbé éreztem, hogy fogja, szinte megszűnt, de a kézifék bowden még mindig laza az első pár centin, szóval olvadjon csak. A VDC, ABS, ASR stb. hibákat lesípolta beindításkor, de aztán 50 méteren eltűntette mindet, tehát cleared.
Apropó indulás: -7 °C, ugye 24 órát állt csóri és előtte se mentem többet 400 méternél. A körülményekhez képest szerintem jól indult, csak 1 izzítást engedtem neki direkt, lássam mit tud. Forgat forgat forgat beröföf neemröf forgat beröföf nemröf beröföf nem deröföföföf és ment is, gyönyörűen mind a 4 henger. Másik utcában a jó öreg TáDéi technika ennél többet nyögött.
Liquid2018-02-28 08:23:36 // 106220
Ki kell cserélni, aztán nem lesz vele gond újabb 10 évig.
Morfiusz Cédula2018-02-28 08:21:36 // 106219
Nekem a 156-nál fagyott be, a 159-nél még nem, pedig használom, mert lejtős helyen szoktam megállni. De lehet, hogy nem fogom, azért az nagy szívás, ha befagy...
Shadin2018-02-28 08:04:09 // 106217
Én úgy tudom h KKL kábellel lehet csak írni, ELM327 nem tudja.
Shadin2018-02-28 08:02:03 // 106216
Egyesbe tett autó ami ráadásul dízel, nem igazán fog elgurulni. Ha pedig rükvercbe teszed akkor meg pláne nem. A fékbetét amikor hozzáragad a tárcsához az kb. "normális" jelenség, a kézifékbovden végén a porvédő sérülése a 159-nél meg csak idő kérdése, mondjuk típushiba. Én ezért nem húzom be soha.