Zsolt1552016-09-22 07:34:18 // 85790
Az NKH Közúti ellenőrzési részlege - ha minden igaz - január 1-től beolvad a minisztériumba. Már beszerezték a mobil ellenőrzéshez szükséges Movanokat.
tdemeter2016-09-22 07:12:18 // 85789
Az a helyzet van, hogy én Giuntini-vel vagyok egy gondolat meneten, ha 1 mód van rá akkor nem venném ki belőle. Egyrészt az ő példája is mutatja, hogy valszeg oka van annak amiért elszaródott.
Mivel alapvetően rendeltetésszerűen használom és próbálom elvinni minél többet pályázni, így erős kételyem van arról, hogy alapvetően a DPF-EGR lenne rossz.
Lehet, hogy most vacakol de annak oka van.
Amin én felhúztam maga, hogy az OKOT sem tudjuk, egészen pontosan azt sem, hogy tulajdonképpen mi baja van a kocsimnak. Lehet, hogy lyukas egy cső, vagy akármi, de ezt sem tudtam meg az elköltött forintjaimért.
Ha most kivetetem ezeket a kocsiból akkor valszeg sosem tudom meg.
Pl érdekelne, hogy másoknak, akik dpf-el volt gondjuk, volt-e olyan jelenség, hogy 2500 felett kezdett el húzni az autó, de addig nem?
Nekem ez pl ellentmond teljesen a logikának...
Mivel alapvetően rendeltetésszerűen használom és próbálom elvinni minél többet pályázni, így erős kételyem van arról, hogy alapvetően a DPF-EGR lenne rossz.
Lehet, hogy most vacakol de annak oka van.
Amin én felhúztam maga, hogy az OKOT sem tudjuk, egészen pontosan azt sem, hogy tulajdonképpen mi baja van a kocsimnak. Lehet, hogy lyukas egy cső, vagy akármi, de ezt sem tudtam meg az elköltött forintjaimért.
Ha most kivetetem ezeket a kocsiból akkor valszeg sosem tudom meg.
Pl érdekelne, hogy másoknak, akik dpf-el volt gondjuk, volt-e olyan jelenség, hogy 2500 felett kezdett el húzni az autó, de addig nem?
Nekem ez pl ellentmond teljesen a logikának...
Liquid2016-09-21 22:43:35 // 85788
ja és még valami: egy 2005-ös 2.4 20V nem hiszem hogy jelentősen kevesebb anyagot ereget a levegőbe egy 2006-os 2.4 20V-nél... csak a régebbinek szabad...
Liquid2016-09-21 22:41:18 // 85787
Ennyire azért nem durva a helyzet, mert egy ésszerűen megírt DPF nélküli dízel sem füstöl, főleg ha nem parkettázzák állandóan. Az enyém is csak hirtelen padlózásnál dob pamacsot, jellemzően akkor mikor még nincs megfelelő turbonyomás, illetve a legfelső fordulatszám tartományban, ahol amúgy se használja az épeszű user.
Nem fogják levenni a rendszámot se itthon, se külföldön. Ha majd 2345-ben valóban ellenőriznek ilyet a műszakin, akkor már egyrészt nem lesz életben ilyen autó, másrészt meg elbukik és majd akkor vissza lesz rakva, vagy még okosabbra írva.
Az enyém 2x volt nem csókos műszakin, probléma nélkül. Ez az egész zöld mizéria kicsit túl van hypolva, most épp a dízelek a közellenségek. Persze csak a személyautók, mert a vonatok, hajók, repülők nem szennyeznek... Na mindegy..
A DPF amúgy is egy zsákutca, mert leginkább a szemnek szól.. de ezt már megvitattuk párszor. Tökéletesen igaza van a CarTársnak, Egy állandó potenciális problémaforrás a DPF az összes kortárs dízelen.
Természetesen nem kell bolygatni ami működik, de ha szuvas a fog, akkor ki kell húzni. Ez nem olyan mint a motorgenerál, amit vagy megcsinálsz vagy nincs autód, hanem olyan mint a folyton leengedő kerék: vagy fújogatod hetente, vagy egyszer megjavíttatod...
A mérnökök meg pont nem fojtanák meg a motort ilyen hülyeségekkel, ha a szemellenzős politikusok által korbácsolt marketingesek nem kényszerítik rá.
Abban pedig hogy regenerálás alatt nem bocsát ki igensokszoros mindenfélét, egyáltalán nem lennék biztos...
Nem fogják levenni a rendszámot se itthon, se külföldön. Ha majd 2345-ben valóban ellenőriznek ilyet a műszakin, akkor már egyrészt nem lesz életben ilyen autó, másrészt meg elbukik és majd akkor vissza lesz rakva, vagy még okosabbra írva.
Az enyém 2x volt nem csókos műszakin, probléma nélkül. Ez az egész zöld mizéria kicsit túl van hypolva, most épp a dízelek a közellenségek. Persze csak a személyautók, mert a vonatok, hajók, repülők nem szennyeznek... Na mindegy..
A DPF amúgy is egy zsákutca, mert leginkább a szemnek szól.. de ezt már megvitattuk párszor. Tökéletesen igaza van a CarTársnak, Egy állandó potenciális problémaforrás a DPF az összes kortárs dízelen.
Természetesen nem kell bolygatni ami működik, de ha szuvas a fog, akkor ki kell húzni. Ez nem olyan mint a motorgenerál, amit vagy megcsinálsz vagy nincs autód, hanem olyan mint a folyton leengedő kerék: vagy fújogatod hetente, vagy egyszer megjavíttatod...
A mérnökök meg pont nem fojtanák meg a motort ilyen hülyeségekkel, ha a szemellenzős politikusok által korbácsolt marketingesek nem kényszerítik rá.
Abban pedig hogy regenerálás alatt nem bocsát ki igensokszoros mindenfélét, egyáltalán nem lennék biztos...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-21 22:38:13 // 85786
A korom pedig káros, mind1 hogy dejzel, benya, fa, szén stb a szmog az igazi gyilkos aminek az egyik összetevöje a korom meg a por stb...gyárthatunk elméleteket de sajnos mindegyik jármü káros
Zolibácsi2016-09-21 22:16:48 // 85785
olvastam a cikket...de nem vagyok a pénztárcám ellensége....ha valami sz@r és nem lehet rendesen megcsinálni akkor jobb nélküle, minthogy évente kifizessek egy nagyobb összeget...és mondom egy 10 éves autóról beszélek. valószínűleg ha a fele idős lenne én is azon lennék, hogy gyári állapot maradjon meg.
mielőtt félre értenétek....
mielőtt félre értenétek....
Piritu - 1.000.0002016-09-21 21:58:00 // 85784
Az idézett cikk folytatása is érdekes lehet: "Az autó valós károsanyag-kibocsátása nagyjából a tíz-hússzorosára nő."
Piritu - 1.000.0002016-09-21 21:53:40 // 85783
"akkor már a kettes golfok sem járhatnának." - azok sose voltak koromszűrősek, mert kevésbé ártalmas, nagyobb méretű kormot nyomtak ki. Amúgy Németországban egy csomó helyre már nem mehetnek be még így sem.
Zolibácsi2016-09-21 21:17:37 // 85782
közeljövőben nem megyek külföldre, ha meg megyek akkor meg nem padlógázon közlekedek, akkor meg nincs füst. Persze ha valami menthető akkor legyen megcsinálva, de most nézd meg TDemetert 3x volt szervízben elköltött egy valag lóvét és még azt mondja neki a szervíz, hogy ne menjen vissza mert nem tudják megcsinálni...
Ebben az esetben szerintem vállalható az amit írtam. Hogy ha ez a szentháromság közül valamivel van baj akkor ki kell venni, véleményem szerint és nem elmenni még 3 másik szerelőhöz akik továbbra is csak a pénzt szedik ki a kocsiból.
Sokan kiüttetik a részecskeszűrőt: vagyis kiszerelik az autóból, és ennek megfelelően programozzák újra a vezérlőegységet. A vezérlőegység a részecskeszűrő telítettségét a bementi és kimeneti vége közötti nyomáskülönbségből számítja ki, az üres csövet teljesen tiszta részecskeszűrőként fogja érzékelni. Természetesen ezt a megoldást nem tudjuk ajánlani, mivel illegális: egy autó sem kerülhet rosszabb környezetvédelmi besorolásba, mint amilyennel kiadták
Szóval itthon nem veszik le a rendszámot ezért szerintem, mert akkor már a kettes golfok sem járhatnának.
És nem is hülyéztem le mérnököket, tisztában vagyok vele mi a különbség köztük és köztem. A DPF téma pedig örök, mert mindig lesz valaki akinek baja van vele.
Valaki azt mondja csináltasd meg 3-400 ezerért, valaki meg azt mondja szedd ki 100 ezerért. És lehet megcsináltatod, majd városozol még egy évet a 10 éves autóddal és megint kilyukadsz a kérdésnél DPF+EGR+pillangó vagy nyugalom hogy ezek már nincsenek. És ez nem azt jelenti hogy füstgép lesz a kocsidból...meg lehet azt szépen is chippelni, hogy ne okádja a füstöt.
Hozzáteszem sosem voltam dízel párti, de nem volt alternatíva számomra, majd pár év múlva egy TBI-re lecserélem az enyémet.
Ebben az esetben szerintem vállalható az amit írtam. Hogy ha ez a szentháromság közül valamivel van baj akkor ki kell venni, véleményem szerint és nem elmenni még 3 másik szerelőhöz akik továbbra is csak a pénzt szedik ki a kocsiból.
Sokan kiüttetik a részecskeszűrőt: vagyis kiszerelik az autóból, és ennek megfelelően programozzák újra a vezérlőegységet. A vezérlőegység a részecskeszűrő telítettségét a bementi és kimeneti vége közötti nyomáskülönbségből számítja ki, az üres csövet teljesen tiszta részecskeszűrőként fogja érzékelni. Természetesen ezt a megoldást nem tudjuk ajánlani, mivel illegális: egy autó sem kerülhet rosszabb környezetvédelmi besorolásba, mint amilyennel kiadták
Szóval itthon nem veszik le a rendszámot ezért szerintem, mert akkor már a kettes golfok sem járhatnának.
És nem is hülyéztem le mérnököket, tisztában vagyok vele mi a különbség köztük és köztem. A DPF téma pedig örök, mert mindig lesz valaki akinek baja van vele.
Valaki azt mondja csináltasd meg 3-400 ezerért, valaki meg azt mondja szedd ki 100 ezerért. És lehet megcsináltatod, majd városozol még egy évet a 10 éves autóddal és megint kilyukadsz a kérdésnél DPF+EGR+pillangó vagy nyugalom hogy ezek már nincsenek. És ez nem azt jelenti hogy füstgép lesz a kocsidból...meg lehet azt szépen is chippelni, hogy ne okádja a füstöt.
Hozzáteszem sosem voltam dízel párti, de nem volt alternatíva számomra, majd pár év múlva egy TBI-re lecserélem az enyémet.
Giuntini2016-09-21 20:57:08 // 85781
Nem akarok kötekedni, de akkor is ilyen széles lesz a mosolyod, ha esetleg kint Németországban megfognak, és trélerrel elvitetik az autót, és addig nem hozhatod el, míg vissza nem építteted a DPF-et, és mellette kiszurkolsz egy kis büntetést is? Németországban már vannak mobil mérők. Ha meglátják hogy füstöl, egyszerűen lekapcsolnak. A következőkben az EU többi országában is mérik. Ne félj attól, nálunk is fogják mérni, mert kis hazánkban rámennek a pénzre. A dízel az EU-ban fekete bárány lett. Szerintem nem kikapni kell valamit az autóból, hanem megjavítani. A DPF hiba valaminek a következménye. Nálam is mindenki ki akarta vetetni, és örülök, hogy hittem Shadinéknak, mert nem az volt a hiba. A DPF csak az utolsó láncszem. Az eltömődés okát kell felderíteni. Abban igazad van, hogy nem kerülhet rosszabb kategóriába. Mert leveszik a rendszámát. Ez az autó DPF-es, ennek így kell üzemelnie. Mellette a gyárban nem hülyék a mérnökök, tudják hogy miért tettek bele valamit. Ha a városban kezd el regenerálni, az nem káros. Annyi, hogy nem jó leállítani a motort. Úgy látszik már megint kezdődik a DPF téma. Nem hiszem, hogy jó dolog kidobálni egy autóból az alkatrészeket. Különben is a zuzmók is megérzik...
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2016-09-21 20:35:16 // 85780
Tudtok mondani valakit itt Pesten frankó allapotfelmeresre ?
Zolibácsi2016-09-21 20:16:03 // 85779
mikor megvettem az autómat kb 400 km volt az átlag regen. aztán mivel munkábajárásra használtam főként hétvégenként kicsit hosszabb útra szépen elkezdett nőni a regenek száma és mindig akkor regenerált, mikor vagy beértem a melóhelyre, vagy haza értem este 11 kor. már már szarul indult hidegen a kocsi ilyen 3-4 majd 5 henger pár másodperc alatt. regen ekkor már 100-120 km mutatott. ez egy év alatt sikerült összehozni. Elvittem DZ-ékhez megtárgyaltuk mi a hiba, értették, tudták mit kell csinálni. ott hagytam náluk egy hétre a kocsit és azóta sincs vele semmi gondom. bármikor pöccre rángatás nélkül indul száraz minden rajta és minden para faktor kiölve a kocsiból. persze pénzbe került, de úgy voltam vele most kell egyszer megcsinálni, hogy többször ne legyen vele gond.
10 éves az autóm maximálisan leszarom hogy teligáznál füstöl (persze chippelve is van).
Rosszabb környezetvédelmi kategóriába pedig törvényileg sem kerülhet!
Szóval, ha engem bárki kérdez erről a dpf-egr-pillangószelep csoda hármasról, akkor csak azt mondom, hogy fölösleges az autóba. megy nélküle a kocsi és még a szopás sincs vele! Ha nem tudod hol csináltasd akkor ajánlom DZ éket kb minden héten van pár ilyen autó aminél ezeket csinálják.
10 éves az autóm maximálisan leszarom hogy teligáznál füstöl (persze chippelve is van).
Rosszabb környezetvédelmi kategóriába pedig törvényileg sem kerülhet!
Szóval, ha engem bárki kérdez erről a dpf-egr-pillangószelep csoda hármasról, akkor csak azt mondom, hogy fölösleges az autóba. megy nélküle a kocsi és még a szopás sincs vele! Ha nem tudod hol csináltasd akkor ajánlom DZ éket kb minden héten van pár ilyen autó aminél ezeket csinálják.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-21 19:55:22 // 85778
sajnos jobb DPF nélkül, mint vele akkor nincs szopás ...
Csabi2016-09-21 19:49:23 // 85777
Le kell venni a szelepet, aztán levenni róla a mágnest...utána újjal lehet mozgatni , ha beragadt akkor azt egyértelműen lehet érezni...Mindenképp érdemes a tisztítást megcsinálni, kézzel megjáratni...Főleg azért is mert ez kb fél óra munka annak aki már látott ilyet.
Egyébként meg MES-el vagy AlfaOBD vel lényegesen egyszerűbben igazolható vagy kizárható az EGR probléma...
Egyébként meg MES-el vagy AlfaOBD vel lényegesen egyszerűbben igazolható vagy kizárható az EGR probléma...
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2016-09-21 19:25:45 // 85776
Van esetleg valaki Nagykanizsán vagy környéken ? Meg kene nézni egy 159-T nekem , Erről a vasrol lenne szó hogy ne menjek le a családdal feleslegesen .
Haddel2016-09-21 19:24:47 // 85775
tdemeter2016-09-21 19:20:07 // 85774
Elnézést kérek azoktól akiket esetleg megsértettem vagy lelkébe tapostam, nem az Alfával van bajom, a helyzettel van és azzal a nyomorral amit emiatt nyár óta tolok magam előtt. Most telt be a pohár, most kezdem elveszteni a hitem....
tdemeter2016-09-21 19:05:22 // 85773
Azért haragszok rá, mert eddig iszonyú sok pénzt öltem bele, 3 helyre is elvittem és mégsem tudta senki sem megcsinálni.
Én vittem, vettem, fizettem. Azt gondolom, hogy én mindent beleadtam már ami tőlem elvárható, ellenben én nem kaptam meg amit akartam.
Ez persze simán lehet az én hibám (rossz helyre vittem) de mégicsak az van, hogy ezt nekem honnan kéne tudnom? Nem vagyok autószerelő, csak a az autómat szeretném, hogy jó legyen..
Az pedig hab a tortán, hogy a dizel a részecskeszűrőjével olyan amit képtelenség rendeltetésszerűen használni. Hiába viszem el havonta párszáz km autópályára, ha annyi esze van, hogy csak utána, városban kezd el regenerálni.
Pedig már a szalonban elmondják, hogy a dizelt el kell vinni autopályázni!
Én elviszem rendszeresen, prémiumot tankolok és ha elromlik akkor elviszem alfás szervízbe, fizetek is, hogy jó legyen, de mégsem jó, mégis elromlik és mégis az a tanács a végén, hogy szedjem ki a dpf-et, meg az egeret, mert minek az és az a baja hogy van...
Szerintem joggal kimondhatom, hogy egy sz*r és kezdem érteni azokat akiknek ebből elegük lett...
Én vittem, vettem, fizettem. Azt gondolom, hogy én mindent beleadtam már ami tőlem elvárható, ellenben én nem kaptam meg amit akartam.
Ez persze simán lehet az én hibám (rossz helyre vittem) de mégicsak az van, hogy ezt nekem honnan kéne tudnom? Nem vagyok autószerelő, csak a az autómat szeretném, hogy jó legyen..
Az pedig hab a tortán, hogy a dizel a részecskeszűrőjével olyan amit képtelenség rendeltetésszerűen használni. Hiába viszem el havonta párszáz km autópályára, ha annyi esze van, hogy csak utána, városban kezd el regenerálni.
Pedig már a szalonban elmondják, hogy a dizelt el kell vinni autopályázni!
Én elviszem rendszeresen, prémiumot tankolok és ha elromlik akkor elviszem alfás szervízbe, fizetek is, hogy jó legyen, de mégsem jó, mégis elromlik és mégis az a tanács a végén, hogy szedjem ki a dpf-et, meg az egeret, mert minek az és az a baja hogy van...
Szerintem joggal kimondhatom, hogy egy sz*r és kezdem érteni azokat akiknek ebből elegük lett...
tdemeter2016-09-21 18:57:27 // 85772
Ha a Német Misihez vinnéd, akkor majd említsd meg, hogy hallottad a storymat...
Lassan már családtagnak számítok ott...
Velük ott járok, hogy a múltkor megkértek rá, hogy ne vigyem többet hozzájuk az autót mert Ők nem tudják megcsinálni... Ez persze egyszerre poén és gáz...:(
Lassan már családtagnak számítok ott...
Velük ott járok, hogy a múltkor megkértek rá, hogy ne vigyem többet hozzájuk az autót mert Ők nem tudják megcsinálni... Ez persze egyszerre poén és gáz...:(
Jupiter1552016-09-21 18:44:26 // 85771
Ugyanazzal a problémával küzdök, mint tdemeter, de most, hogy hidegebb lett, nagyjából megszűnt a lomhasága. De azért érdekelne változatlanul, hogy mitől van ez.
Zolibácsi2016-09-21 18:22:42 // 85770
Szerintem csak a dpf miatt kar a kocsira vagy a dízelre haragudni. Ki kell dobni belőle a dpf egr és műanyag pillangó szelepeket. Én is kidobtam kapott egy kedves manky chippet és semmi gondunk. Minden zavaró tényező megszűnt. Javaslom ezt neked is. Boldogabb leszel....
tdemeter2016-09-21 17:51:35 // 85769
Mit kéne látnunk rajta?
tdemeter2016-09-21 17:50:34 // 85768
Csak hogy sírhassak kicsit még, hazajöttem Győrből és a ca.180 km-es út végén a legnagyobb dugóban 1-es fokozatban, araszolás közben kezdett el megint regenerálni....
Mindezt ott, ahonnan már esélyem sincs tempózni...Egész úton azt figyeltem, hogy mikor fog már, hát eszébe se jutott pedig nyomtam neki ahogy tudtam...:(
Asszem ez volt az utolsó dízel autóm, én befejeztem...
Mindezt ott, ahonnan már esélyem sincs tempózni...Egész úton azt figyeltem, hogy mikor fog már, hát eszébe se jutott pedig nyomtam neki ahogy tudtam...:(
Asszem ez volt az utolsó dízel autóm, én befejeztem...
Shadin2016-09-21 17:28:36 // 85767
Box-szal v. anélkül? Vagy hogy is írják a mai álláspontok szerint :-)
KORYY2016-09-21 16:03:40 // 85766
van valakinek elfekvőben piros sérülésmentes géptetője?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-21 15:38:00 // 85765
helyes, akkor 20m előnyt kapsz :DDD
Shadin2016-09-21 15:35:24 // 85764
Hát ezt mondom én is :-)
Shadin2016-09-21 15:22:20 // 85763
Már nem csúszik, kicsit tatásabbra vettük a q zuzmók miatt :-)
droberto2016-09-21 14:37:52 // 85762
Nem is értem, hogy miért ne jönnél???
droberto2016-09-21 14:37:50 // 85761
Zsír! :) Akkor ott a helyem. :)
Liquid2016-09-21 14:22:20 // 85760
este is Győrben leszel még?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-21 14:20:22 // 85759
ok kapsz némi előnyt a csúszós kuplungoddal csak hogy fair legyen a küzdelem :)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-21 14:17:54 // 85758
lehet, de azért nézzetek rá sajnos pierburgot gariztattunk már pár hét után, mert szar volt :(
tdemeter2016-09-21 14:10:50 // 85757
Bármire vevő vagyok, barkihez elmegyek, aki tud segíteni ...😀
droberto2016-09-21 14:08:17 // 85756
A MAP-ot és megnézném, ahogy a Kollega mondja. De nehogy vegyél. Szerintem itt sokan vagyunk akik odadják egy próbakörre. :)
droberto2016-09-21 14:04:33 // 85755
Asszem mondtam neked múltkor, hogy a kért/kapott levegő arányát kellene megnézni MES-el online adatdiaggal.
Amig ezt nem tudjuk addig nem igazán lehet megmondani merre kell elindulni.
Nem értem a szerelőket se, hogy lusták erre, vagy csak nem éri meg nekik egy próbakör ölükben egy Laptoppal?!?
ELM - nekem is kéne már egy jóféle. Sajnos ezek az újak már másabbak mint a régiek. :(
Amig ezt nem tudjuk addig nem igazán lehet megmondani merre kell elindulni.
Nem értem a szerelőket se, hogy lusták erre, vagy csak nem éri meg nekik egy próbakör ölükben egy Laptoppal?!?
ELM - nekem is kéne már egy jóféle. Sajnos ezek az újak már másabbak mint a régiek. :(
Csabi2016-09-21 13:44:31 // 85754
Ez igazán jó hír. Sajna nekem megint ki kell hagynom lagzi miatt...
Liquid2016-09-21 13:43:51 // 85753
az jóóó
Shadin2016-09-21 13:35:02 // 85752
Bakter akkor nekem is mennem kéne.
Shadin2016-09-21 13:33:44 // 85750
EGR nyitva pedig :-(
Shadin2016-09-21 13:32:49 // 85749
Ma már fél négytől nem vagyok. Holnap de. vagy du. 4-ig. jó lehet. Ebédidő fél 12 és fél egy között :-D
tdemeter2016-09-21 13:30:53 // 85748
Újat de nem gyarit. Erhard ajanlotta, gondolom neki lehet hinni😂
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-21 13:26:00 // 85747
Pityukoma is jön KUL-ra :)))
mezoba2016-09-21 13:21:10 // 85746
infópark csak nem telekom? :D
Giuntini2016-09-21 13:10:06 // 85745
Gyárit vettél vagy felújítottat? Mert ahogy hallom a felújított úhy szar ahogy van.
Csabi2016-09-21 12:43:03 // 85744
Kérdés mikor volt a csere, a csere után is megmaradt a teljesítmény csökkenés? Ilyen jellegű hibánál érdemes ránézni, mert ha kicsit is nyitva marad akkor még a szívósorod is elolvadhat, ha műanyag...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-09-21 12:35:53 // 85743
Giuntini2016-09-21 12:32:04 // 85742
A V10 is olasz tervezés csak itt gyártják Győrben. Nem az Audi számára készült hanem a Gallardóba. Egyébként egy Ferrari mindenben jobb mint egy Lambo.
tdemeter2016-09-21 12:28:56 // 85741
Csere volt, újat kapott.