Shadin2016-09-19 19:47:09 //
85676
Srácok segítsetek!
Honnan lehet megtudni ennek a felninek a színkódját?
421 18" antracit
Köszi!
ezért vettem Tibit többek között az meg mindegyiktől nagyon távol áll :))))
Shadin2016-09-19 18:54:44 //
85674
Furi egyébként, hogy a Giulietta D térképe majd szét szaggatta a 159-et. Erősen vissza kellett venni, de az igaz, h nem volt reakció hiány.
Ezért marad meg a TD amíg csak bírja szusszal. Jól tolerálja a városi szüttyögést, hamar fűt, nagy baja nem tud (és nem is szokott) lenni. Majd ha már sok a harci seb, kicsinosítjuk, meg előbb utóbb kap egy kuplungot. Ebben a tempóban a következő 20-30 évben sem használjuk el műszakilag :-) Most járunk 140e-nél.
A Rapid... hát ja. Az buli :-) És még egy egész hosszú bakancslistát tudnék ide pöttyinteni, hogy milyen városi rohangálós hobbiautót kellene venni, amit a gyerekek is élveznek az oviból, isiből hazafelé :-D
Nem is ellentmondani akartam én :-) Inkább kiegészíteni.
Mindezek a trükkös cuccok benne vannak az euro 6-os Giuliettában, mégis reagál a gázra :-P
Szerintem ha rátöltenék a progiját a 159-re, meg se ismerné a tulaj. Shadin már tapasztalta...
Shadin2016-09-19 14:56:28 //
85670
Az üzemanyagot telón vezetem a Fuelio app-ban, tök jó. Aztán néha átvezetem az AA oldalra :-) Minden tankolást tartalmaz amióta megvettem az autót.
A szerelési díj nem csak a kötelező dolgokról szól, nálam van ott minden...
csinálunk, a vevőért mindent :)
Hardy2016-09-19 13:58:12 //
85668
Van olyan? :-)) Nosztalgiázni szeretnék. Erre a Rapidra gondoltam.

egy jó octávia nem érdekel? :)))
Liquid2016-09-19 13:32:49 //
85666
hát az tény hogy egy modern turbodízel csak szenved a városban, sokkal jobb egy sima szívómotor
Hardy2016-09-19 12:38:41 //
85665
Nem is a fogyasztás miatt vennék városi rohangászás autót. Nyerges kamionjaim vannak gondolhatod hogy mennyire érdekel a fogyasztás főleg gázolajból. :-) azért vennem hogy kíméljen meg a rövidtávú város nem nagyon használ se a DPF nek se az EGR nek se a motornak. Valamiért régebbi egyszerű dízel azok hamar melegedtek még. Meg most kacérkodom egy Skoda RAPID dal Kicsit megpiszkálni nagyon jó gép lenne városba rohangálni
Csabi2016-09-19 12:29:41 //
85664
Világos amit írsz,és szerintem nem vagyunk annyira ellentmondóak egymásnak,a lényeg a több üzemanyag...:)
jaja meg a változó szívósor kiiktatása :)
Szerintem a "hiba" alapvetően máshol van. Az ős 8v jtd sűrítési viszonya még 1:18.5 volt. A 16v-nél már csökkentették, a 2.0 jtdm-nek 1:16.5. Jelentős ám a különbség, és ez pontosan akkor jön ki, amikor nem tölt a turbó.
Az eredeti nagy sűrítés még szívódízel üzemmódban is normális nyomatékot adott. Ezért könnyű még az enyémből 1500 körül is használható nyomatékot kicsikarni egy kis előtöltés piszkálással úgy, hogy nem is hiányzik a VGT. Na ez nem fog menni 1:16.5 sűrítés mellett, pláne nem dpf-el, katalizátorral, csappantyúkkal fojtott kipufogó és szívó oldallal.
Persze, más szempontból ez a jobb megoldás, kultúráltabb, puhább hangot, kisebb rezonanciát is így lehet varázsolni egy traktormotornak.
Valamit valamiért.
Utólag a sűrítési viszonyon segíteni nem lehet. Viszont ügyes programozással kicsit azért javítható a helyzet. A turbólyukat ahogy Erhard is írta, az okozza, hogy szívó üzemben kicsi a nyomaték, lassan kéri le az ECU-tól a nyagyobb üzemanyag adagokat, így a kipufogó gáz árama sem növekszik gyorsan (főleg hogy fojtva is van rendesen). Átszenvedi magát a szívó üzemmódon.
Egyszerűsítve azt kell elérni, hogy a szívó módon mihamarabb átérjen. Ehhez minél hamarabb kell megfelelő kipufogógáz áramlást biztosítani.
Eltolt előtöltés, növelt üzemanyag mennyiség, piszkált geometria tábla és kibelezett kipufogórendszer kb a megoldás :-)
Csabi2016-09-19 12:04:56 //
85661
Úgy gondoltam, hogy mégsem ennyire egyszerű, hogy csak átírjuk az ECU-t...ha mégis akkor lesz egy alsó tartományban koromhányó járgányod...ez mégsem lehet cél, vagy megoldás...
emGéza2016-09-19 11:17:05 //
85660
Na ez szívás! Mármint aki csinálja. Mert nekem nincs hozzá önbizalmam.
Ráadásul a szerelő is azt mondta, ha a bölcsőhöz nem kell nyùlni. Szóval ,
kereshetek szerelőt is.
Egyébként én is azt írtam, hogy 90%-ban ECU, meg te is. Akkor meg nem értem, hogy miért írtad, hogy "nem teljesen így van, sőt..." :DD
Szerintem egyébként ugyanarról beszélünk. Csak annyit akartam mondani, hogy az, amit sokan tapasztalnak, hogy lenyomják a gázt alacsonyabb fordulaton és akkor vár egy másodpercet mire reagál, majd utána is elég lomhán indul, ez nem azért van, mert ott a turbólyuk és szar az egész konstrukció. Hanem, mert így van megírva. Persze, hogy több üzemanyag kell, meg nagyobb károsanyag kibocsátás stb. ha ezen változtatni akarnak, de attól még működik.
emGéza2016-09-19 10:52:15 //
85656
Köszi! A váltót ki lehet fordítani a helyéről? Nem kell a bölcsőt bántani?
Ez mióta? A tankolásokon szokott látszani, de úgy látom te ezeket egyszerre vitted fel.
Az enyémet is meg lehet nézni, április elején vettem a kocsit és úgy ment rá ennyi, hogy igazából a kötelezőkön kívül még nem kellett szerelőhöz vinni. Csak csinosítgattam :) Ehhez mondjuk 1.2 héten belül ehhez még hozzámegy kb 130 ezres tétel autóponyva meg egy 150-200 közötti tétel fényezés/polírozás (ez a rész be volt tervezve) + ugye a visszapillantó és bal első sárvédő, amit a BMW-s elkaszált (ez a rész nem, de sztem aránylag olcsón megúsztam, sztem 80 ezer körüli költsége lesz)
Csabi2016-09-19 10:31:12 //
85654
Igen ennyi...A csatin a sárga pöcköt eltolod akkor tudod széthúzni. Féktisztítóval szépen lejön a rárakodott trutyi.
Imszi862016-09-19 10:26:03 //
85653
Sziasztok!
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
Csabi2016-09-19 10:12:24 //
85652
Azért ez nem teljesen van így, sőt... 90%ban lehet programozással javítani a dolgon, de ehhez kompromisszumok kellenek, főleg környezetvédelem terén...Egy nagy turbónál mint a 2,4 esetében a turbólyuk persze eltűntethető, de ehhez a cél tartományban plusz üzemanyagot kell adni , de levegő sehol mert a szerencsétlen böszme turbónak akkor is van tehetetlensége, idő kell neki mire felpörög, no meg megfelelő gázáram ami nem sok ebben a tartományban....ergo a plusz nyomaték korommal társul...
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Shadin2016-09-19 09:24:55 //
85651
Költségek 2.0-hoz:
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
Shadin2016-09-19 09:24:31 //
85650
Én vegyesen használom az autót. A 6.6-os átlag egy 1700Km-es etapon jött össze, de nem ez a reális. A totális átlag fogyasztásom 7,66l/100km. Írva és lépegetve :-)
Shadin2016-09-19 09:20:37 //
85649
Meg ott van még az EGR "reakciója" is
dehogynem a ma10, az ezres az igazi halálautó nem megy ellenben 9l-et benyalja :)))
Liquid2016-09-19 09:15:34 //
85647
rövid távokon a kis rohangászós autó se fogyaszt keveset, meg alapvetően semmi sem, max., a bicikli :)
Hardy2016-09-19 09:10:15 //
85646
Enyém ami Piritu tulajdona volt korábban. Most hétvégén nagyon ráérősen 80-90 max 100 vidéken 6 l-rel elment. Viszont a városba a sok rövid táv nagyon betesz neki. Így vegyes üzemmódba 8 l körül benyeli. Már azon gondolkodom hogy kéne valami városi rohangáló autót venni mellé. Sajnos Fehérvár igen kisváros ilyen tekintetben
De azt a tulajdonságot igen, amit sokan tévesen turbólyuknak gondolnak :)
amúgy túl van lihegve az igaz, ki a tököm gyorsulgat "állandóan"...rajtam kívül :)))))
600-as tartomány? :O
1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
Liquid2016-09-19 08:55:24 //
85642
A turbolyukat nem nagyon lehet szoftveresen "kiiktatni" :)
"A turbófeltöltő hátránya, hogy a motor főtengelye és a turbótengely között nincs mechanikus kapcsolat, így a gázadásra bizonyos késleltetéssel reagál, ez az ún. "turbólyuk" jelenség. Kiküszöbölésére ún. "iker-turbót" szoktak beépíteni a V-elrendezésű vagy 6 henger feletti soros motorokba, hogy a két kisebb méretű feltöltő csekélyebb tehetetlensége révén fürgébben reagáljon a gázadásra. "
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
Túl van kicsit értékelve ez a turbólyuk dolog. Amit itt sokan turbólyuknak gondolnak, az 90%-ban ECU. Gázpedál karakterisztika nagypapás, keveset fecskendez be, alacsony 1-esben, 2-esben a forgatónyomaték limit. Ha meg van írva az ECU, akkor eltűnik az a gyengeség az alacsony fordulatról, amit sokan a turbólyukkal azonosítanak.
40-50 rugesz a váltó fel, le kb... ha nem csúszik a kuplung akkor nem kell piszkálni
emGéza2016-09-18 23:18:41 //
85638
Köszi a választ !
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .
Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Liquid2016-09-18 22:51:49 //
85637
Ma este két 159-cel is összefutottam az M1-en, az egyik egy szerb rendszámú ezüst berlina volt, a másik egy M-es magyar rosso SW, mindkettő visszavillogott, miután elhaladtam mellette vészvillogva :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
Chianti2016-09-18 22:45:22 //
85636
Nem csodálom :o) Amikor így harap a gép, nehéz betartani a sebességhatárokat... :o)
...ez a baj, ha kicsi a tank :-DD
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
Az tényleg jó érzés lehet, mert most a 155 600 km-ert megy egy tankkal :)
Haddel2016-09-18 22:11:01 //
85632
Nekem is 6.5 l volt az átlag 2000 km alatt. Ma ment fel 6.6-ra a visszaúton Chianti Cargárstól ,mert a hegyen állatkodtam ,végig 25-30 l volt a pillanatnyi fogyi 😃😃
Akkor ezért volt oly gyér a forgalom! A pályamatrica meg ugye egy Alfánál adott :-)
Pedig nem sok értelme van amig az elkerülö szakaszára a pálya dijköteles ..nem sikerült csökkenteni a forgalmat az ujcsori uton
..ez itt volt a ház előtt:

..bár sokan mondják, hogy régen minden jobb volt :-DDD
Liquid2016-09-18 21:58:47 //
85628
Sajna kishazánkban a hó is olyan mint a magyar narancs, kicsit kevés, hamar elolvad de a miénk :D


Azért vannak a telken kívül is jó helyek :-DD

