A xenon-os fényszorók önbeállítóak, nem állíthatóak csavarral. Ezért hintázik le-fel motorindításkor. Egy érzékelő van valahol, ami a kocsi terheltségét figyeli és az küldi a jelet a lámpának a magasság módosításához - akár menet közben is. (bár menet közben csak akkor változik, ha egy biciklis ugrik a motorháztetőre vagy kidobunk valaki a gépből :D ) Off-os autómban a hátsó tengelynél van ez a szenzor. 159-esemben még nem kerestem.
A szintet a gyárban állítják.
Gyapi Ɨ|ѯ2016-07-03 15:31:42 // 84165
Piritu - 1.000.0002016-07-03 13:45:32 // 84164
A lámpát a motorházban lehet állítani a lámpán lévő csavarokkal...
RomeoOne2016-07-03 13:27:37 // 84163
Hát a halogénhez van kapcsoló, a kormánytól balra, de a xenonhoz nincs. Akkor hogy kell állítani?
Shadin2016-07-03 13:20:45 // 84162
Xenon. Ugyan úgy állítható mint a halogén.
RomeoOne2016-07-03 10:33:58 // 84161
De a tietek halogén és nem xenon, ugye? Mert a xenon-t azt nem lehet állítani. Legalábbis nem ilyen egyszerűen.
berobbantam2016-07-02 22:16:32 // 84159
Tényleg elkoptak:)
RomeoOne2016-07-02 21:34:18 // 84158
Eléggé elkoptak már azok az emlékek :)
A forgatónyomaték és a szögsebesség szorzata a teljesítmény. A szögsebességet meg meg lehet feleltetni a fordulatszámnak. Az idővel osztani kell és nem szorozni. (Forgatónyomaték mértékegysége N*m, a teljesítményé Watt, ami Joule/sec. A Joule meg N*m. A szögsebesség pedig rad/sec. a Fordulatszám meg fordulat/sec, de ezek egymásnak megfeleltethetők, lényeg hogy az idővel le van osztva mindkettő)
1 kg az nagyjából 10 N súlyú. Ahhoz, hogy 1 méter magasra emeld 10N*1m=10J munkát kell végezned. Ha ezt egy másodperc alatt teszed, az 10J / 1s = 10W lesz. Ez olyan 0,0134 lóerő :)
A forgatónyomaték és a szögsebesség szorzata a teljesítmény. A szögsebességet meg meg lehet feleltetni a fordulatszámnak. Az idővel osztani kell és nem szorozni. (Forgatónyomaték mértékegysége N*m, a teljesítményé Watt, ami Joule/sec. A Joule meg N*m. A szögsebesség pedig rad/sec. a Fordulatszám meg fordulat/sec, de ezek egymásnak megfeleltethetők, lényeg hogy az idővel le van osztva mindkettő)
1 kg az nagyjából 10 N súlyú. Ahhoz, hogy 1 méter magasra emeld 10N*1m=10J munkát kell végezned. Ha ezt egy másodperc alatt teszed, az 10J / 1s = 10W lesz. Ez olyan 0,0134 lóerő :)
berobbantam2016-07-02 20:55:30 // 84157
Szia
Amennyire 30 éves emlékeim jók a teljesítmény a forgatónyomaték és idő szorzata.Ha minden igaz 1 lóerő 1 kg súlyt 1 másodperc alatt 1 méter magasra emel fel.
Amennyire 30 éves emlékeim jók a teljesítmény a forgatónyomaték és idő szorzata.Ha minden igaz 1 lóerő 1 kg súlyt 1 másodperc alatt 1 méter magasra emel fel.
Liquid2016-07-02 15:35:49 // 84156
emlékszel még hogyan és mennyit módosítottál?
RomeoOne2016-07-02 14:17:22 // 84155
Mondjuk ez egy érdekes kérdés, mert énegyszer utánanéztem és úgy emlékszem, hogy a teljesítmény az a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzata. Plusz valami konstansok is rá vannak szorozva, de a lényeg, hogy a teljesítmény egy olyan függvény, ami a fordulatszám függvényében felírt forgatónyomatékra még a fordulatszámot szorozza: Ha az f(x) a forgatónyomaték függvénye, ahol "x" fordulatszám, akkor a teljesítmény az f(x)*x*C (De a C csak konstans, a függvény menetét az f(x)*x határozza meg).
Tehát akkor lefordítva, amit a szerelőd mondott, nem tudnak magas fordulatszámra nyomatékot írni?
Tehát akkor lefordítva, amit a szerelőd mondott, nem tudnak magas fordulatszámra nyomatékot írni?
Nivan842016-07-02 13:57:27 // 84154
Nem sok az a 400NM? +20LE teljesítmény, és +80NM nyomaték. szerintem nincsenek arányban ezek az értékek!
A szerelőm úgy fogalmazott, hogy "nyomatékot mindenki tud írni, de lóerőt azt kevesebben"
A szerelőm úgy fogalmazott, hogy "nyomatékot mindenki tud írni, de lóerőt azt kevesebben"
Shadin2016-07-02 13:42:49 // 84153
Én is így éreztem és állítottam rajta. Én meg vagyok elégedve vele azóta, de gyárilag nagyon lefelé világított.
Giuntini2016-07-02 12:49:18 // 84152
[img1][img2]
Futóműves haveromnál Alfák találkozása.
Futóműves haveromnál Alfák találkozása.
maotun2016-07-02 12:14:04 // 84151
Irtam az üzenő faladra cartárs!
Mond még egyszer hogy a rigotech -nek nics kóze ehhez ami
A te főtengelyeddel történt.
Mond még egyszer hogy a rigotech -nek nics kóze ehhez ami
A te főtengelyeddel történt.
emGéza2016-07-01 22:47:52 // 84150
Ajánlhatok egyet? 😉😂
ott22172016-07-01 22:43:13 // 84149
Az autó még most is szépen jár, de fossa ki az olajat a szimeringnél, és kóvályog az ékszíjtárcsa. Még nem volt lelki erő levenni a szíjakat ,hogy meg tudjam nézni .hogy a főtengely lóg-e.
RomeoOne2016-07-01 22:22:36 // 84148
Tényleg elég sárgának tűnik, az enyém kékebb. Mondjuk az idő előrehaladtával elvileg változik a xenon színe, de nekem most egyik oldalon zsír új xenon van a másikon pedig még a régi, mégsem igazán látni köztük a különbséget.
Furcsa mindenesetre. Igazából sokat én sem értek a dologhoz, egyszer kellett cserélnem az egyik izzót, a blogomban le van írva, kb. ennyit tudok róla.
Furcsa mindenesetre. Igazából sokat én sem értek a dologhoz, egyszer kellett cserélnem az egyik izzót, a blogomban le van írva, kb. ennyit tudok róla.
Liquid2016-07-01 21:57:06 // 84147
kicsit túl közelre világít, legalábbis az enyémmel ez az érzésem, viszont még nem jutottam oda, hogy megpróbáljak állítani rajta
proCarlos2016-07-01 21:12:40 // 84146
Így van ahogy írtad, refinél világbajnok, nincsen gondom vele..
Tompított az aminél nem teljes a boldogság, egyébként lehet, hogy kissé mintha túl lefelé világít.. (meglesz a rendszámom megnézetem)
Egyébként, elején azt hittem mégsem xenon van benne, annyira sárgás-fehér volt, nem a klasszik kékes-fehéres xenon.. Raktam fel a pilácsról két képet albumomba, mint xenon-os esetleg ránézel?
Köszi!
Tompított az aminél nem teljes a boldogság, egyébként lehet, hogy kissé mintha túl lefelé világít.. (meglesz a rendszámom megnézetem)
Egyébként, elején azt hittem mégsem xenon van benne, annyira sárgás-fehér volt, nem a klasszik kékes-fehéres xenon.. Raktam fel a pilácsról két képet albumomba, mint xenon-os esetleg ránézel?
Köszi!
RomeoOne2016-07-01 20:49:19 // 84145
Sokféle autót vezettem, de nekem kimondottan az volt a tapasztalatom, hogy nagyon nagy fénye van a xenon fényszóróknak. Már csak azért is, mert reflektornál a Xenon is távolsági módba vált plusz a standard reflektorok is felkapcsolnak, így dupla annyi fény van, mint egy sima fényszórós kocsinál. De tompítottnál, mikor csak a xenon ég, akkor sem tapasztaltam, hogy gyenge lett volna.
Úgyhogy lehet, hogy nem stimmel valami a tiednél, ha kevésnek érzed, be kéne méretni.
Úgyhogy lehet, hogy nem stimmel valami a tiednél, ha kevésnek érzed, be kéne méretni.
RomeoOne2016-07-01 20:47:04 // 84144
Hol van az az itt? Horpadásjavítással kapcsolatban engem most minden info érdekel :D
proCarlos2016-07-01 20:26:56 // 84143
Sziasztok!
Újként, bár már egy ideje böngészem a fórumot, rengeteg az info..
Első tapasztalataim nagyon pozitívak a géppel, egy apróság ami negatívum a tompított sötétben.
Gyári xenon, Philips Xenarc DS1-el szerelve, őszintén az OFF-os német prémium modellekhez képest gyertyafény, de még egy Skoda Koktávia halogén lámpion is fény az alagút végén.. Kérdésem, hogy Nektek is hasonló, avagy mivel lehetne több lelket önteni belé? pl. más DS1, esetleg lámpa felújítás-tisztítás (bár nem látszik koszosnak), vagy esetleg új projektor bele? Ezt már próbálta valaki?
https://www.retrofitlab.com/en/xenon-projectors-1/bosch-al-bi-xenon-projectors-1.html
Köszi,
P.
Újként, bár már egy ideje böngészem a fórumot, rengeteg az info..
Első tapasztalataim nagyon pozitívak a géppel, egy apróság ami negatívum a tompított sötétben.
Gyári xenon, Philips Xenarc DS1-el szerelve, őszintén az OFF-os német prémium modellekhez képest gyertyafény, de még egy Skoda Koktávia halogén lámpion is fény az alagút végén.. Kérdésem, hogy Nektek is hasonló, avagy mivel lehetne több lelket önteni belé? pl. más DS1, esetleg lámpa felújítás-tisztítás (bár nem látszik koszosnak), vagy esetleg új projektor bele? Ezt már próbálta valaki?
https://www.retrofitlab.com/en/xenon-projectors-1/bosch-al-bi-xenon-projectors-1.html
Köszi,
P.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-01 19:35:00 // 84142
megcsinálták a horpadást is végre a régi fényében tündököl elég profin nyomják itt helyben festeni sem kell ... viszem egy komplett polírozásra ráfér...
emGéza2016-07-01 17:47:05 // 84141
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-01 10:56:16 // 84140
pl nálunk :)))
ProdyG2016-07-01 10:50:52 // 84139
"a gyári plakett 4-5e már vagy 2 éve"
- ha megmondod hol, azonnal veszek :)
- ha megmondod hol, azonnal veszek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-01 09:35:58 // 84138
hátsó fékcserém következik maradok a hagyományos tárcsánál TRW -Ate párosításban, gondolkoztam a sporton de nem érzem szükségét meg akkor az elsőt is cserélni kellett volna de az meg vacsi új... aztán jön a sport gátló projekt
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-01 09:22:16 // 84137
jaja én is túlfújom inkább a belső felét zabrálja így is úgy is....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-01 08:33:38 // 84136
az faxa :( 20km nem sok, megszorult vagy mi történt? olajjáratok ki lettek pucolva?
Liquid2016-07-01 08:23:59 // 84135
A manualban is benne vannak...A TI-nél úgyis a belső fele kopik jobban :)
Haddel2016-07-01 08:17:11 // 84134
Igen ,azt akartam felhozni példának.
Hardy2016-07-01 08:14:29 // 84133
Felraktam végre a kuszoboket. Írtam blogot is róla. Viszont nincs senki Fehérváron aki lefoliazna. Nem tudtok valami jo helyet ahol megcsinálnak. Az elejét meg a végét kéne mert a gyári fólia horror. Persze azért ne Gyulán vagy Nyíregyházán legyen. Fehérvár +100 km mondjuk.
Haddel2016-07-01 07:48:24 // 84131
Ami gyári ,abban is lehet anyaghiba.
ott22172016-07-01 00:08:47 // 84130
Szívesen fognán a tuningra a törést. de nem hiszem hogy amiatt történt.
maotun2016-06-30 23:58:50 // 84129
háááááát a főtengely törés nem éri meg a+ Le.-t nyomatékot.
4 c -nél lehetett feszíteni a motoron mert 500kg-al könyebb kasznit visz,
de ezek szerint a tuningnak ára van, megy egy darabig de aztán amit nem gyárilag találtak ki hozzá annak engedni kell.
Lehet túl parázom a dolgot???
4 c -nél lehetett feszíteni a motoron mert 500kg-al könyebb kasznit visz,
de ezek szerint a tuningnak ára van, megy egy darabig de aztán amit nem gyárilag találtak ki hozzá annak engedni kell.
Lehet túl parázom a dolgot???
ott22172016-06-30 23:48:05 // 84128
Egyébbként nagyon normális srácok ,csak sajnos nincs fékpadjuk. Ja és csinálják már vagy 10-15 éve.
ott22172016-06-30 23:45:13 // 84127
Én az 1.9 jtdm-et tuningoltattam meg .Kértem árajánlatot egy sima optimalizálásra amira 60 ezret ,míg egy komolyabbra 80-at mondtak. Végül a drágábbat választottam a sokkal több lehetőség miatt. Az autó előtte olyan 1600-tól kezdett húzni /amikor a turbó igazán elindult/, alapról kicsit lusta volt. A tuning után totál eltünt ez a turbólyuk és alapról is úgy indul ,rá sem ismersz az autódra. A fogastásom fél literrel lett kevesebb. Az új beállításokkal kb. 170 le , 400Nm lett. Sajnos sokáig nem élveztem a dolgot mert mint írtam is eltört a főtengelyem .Azóta kapott egy bontottat, új csapágyakat stb. Mentem is vele vagy 20 km-t és újra megállt ,meg az ütő is bennem. Most gyüjtök erőt /és pénzt/, hogy megnézzem mi is történt.
maotun2016-06-30 23:36:57 // 84126
Légyszíves kérem a rigotech véleményt! ha még fent vagy, holnap hívnom kell őket (menjek-ne menjek)
ott22172016-06-30 23:21:39 // 84125
Itt van egy gominyomás táblázat http://www.oponeo.hu/gumi-abc/guminyomas-tablazat/guminyomas-alfa-romeo/159/1-9/110. És tudni kell. hogy az értékek hidegen értendők, vagyis ha ilyen nagy melegben nézed meg modjuk útköben egy kúton, akkor jóval tőbbet fogsz mérni. A túlfújt gumi közepe kopik, mig az alul fujté a két szélén.
Haddel2016-06-30 23:20:59 // 84124
Reggel kicsit élvezkedtem,Bocival mentem dolgozni ,mert jöttem ma haza.És olyankor még alig van forgalom ,kicsit megkergettem a szerpentinen,baromi élvezetes amikor kanyarban elkönnyül a fara,és el kezd kúszni a külső ív felé😃 Viszont egyszer éreztem egy megtorpanást hármasban,2400 fordulat környékén. Aztán délután teszteltem az autobahnon ,ott nem éreztem torpanást ,meg semmit,ment ,mint az állat😃
maotun2016-06-30 23:15:19 // 84123
érdekel!!! pont oda készülök! jöhet az üzenőfalra is a tapasztalatod, megköszönöm!
ott22172016-06-30 23:04:13 // 84122
Én a rigotech.nél csináltattam a chiptuningot. Ha érdekel megírom a tapasztalatomat.
Haddel2016-06-30 22:59:30 // 84121
maotun2016-06-30 22:35:23 // 84120
Üdv!
Még mindig a TBI chip tuning a téma nálam...
a 4C 1742 cm3 blokja 240Le!
akkor lehet van még mit optimalizálni
a motorvezérlőn??? mivel 500kg-ot esély sincs könyíteni a 159-en:)))
Meg kéne próbálni ha nem ok vissza adják a pénzet, és a gyári beállítást..
Még mindig a TBI chip tuning a téma nálam...
a 4C 1742 cm3 blokja 240Le!
akkor lehet van még mit optimalizálni
a motorvezérlőn??? mivel 500kg-ot esély sincs könyíteni a 159-en:)))
Meg kéne próbálni ha nem ok vissza adják a pénzet, és a gyári beállítást..
RomeoOne2016-06-30 22:13:17 // 84119
Nekem fekete-fehér van, ott még a színhűség miatt sem kell aggódni. Más problémát meg szintén nem látok vele, jó vétel volt ez 1500-ért.
yani🍀2016-06-30 22:04:12 // 84118
Ebben a kérdésben nem értünk egyet.
RomeoOne2016-06-30 22:01:13 // 84117
Bár a kocsmában mindig nagyon okos lesz az ember és megtudhatja, hogy csak a cementeszsák pakolástól meg a talicska tolástól lesz erős az ember, aki konditeremben edz, annak csak felfújt izmai vannak, azért mégiscsak beneveznék én is a versenyre. Mondjuk nem szeretem a sárkányhajót, de egye fene, mindent a csapatért :D
1. Dömpi
2. droberto
3. Peti159
4. RomeoOne
1. Dömpi
2. droberto
3. Peti159
4. RomeoOne
Liquid2016-06-30 21:21:11 // 84116
hol, milyen? mert én nem találtam... csak egyben van