GTPeti2011-09-04 21:56:49 // 15859
Jó ötlet. Piritu kedvéért nézek vmi narancsost, vagy citromost. :)
Csosznorbert2011-09-04 21:53:19 // 15858
Holnap utánanézek, lenn van a garázsban a másik gép. (csak a 159 miatt :) ) Most nincs kedvem már kimászni és bekapcsolni. Inkább javaslok egy sört mindenkinek. :)
GTPeti2011-09-04 21:52:01 // 15857
Meg kell hagyni... jól csinálja a bolgár fickó.
Piritu - 1.000.0002011-09-04 21:49:55 // 15856
A FES eltárolja a kiolvasottakat a könyvtárában. Minden egyes mérést egy fájlban, dátum szerint. ott meg tudod nézni :-)
GTPeti2011-09-04 21:48:28 // 15855
Mintha úgy derengene, hogy a FES csinál vmi naplófélét.
Csosznorbert2011-09-04 21:47:44 // 15854
Hú bakker.... nem jegyeztem meg. Valami CAN-BUS volt, meg 1161, de nem vagyok benne biztos. Legközelebb bedobja jegyzem :)
Piritu - 1.000.0002011-09-04 21:37:42 // 15853
Lassan nyitni kellene egy FES topikot. :-)
GTPeti2011-09-04 21:36:16 // 15852
S azt is elárulod, hogy mi az a hibakód? :)
Csosznorbert2011-09-04 21:34:22 // 15851
Egy hibakód szokott elvétve előfordulni, de biztos nem vagyok benne, hogy pontosan mit jelez. Törölni szoktam utána ok. De szerintem az elektromos rész nem keverendő a mechanikai résszel (hibával)
Van valami utaló jel amit keressek? (pl. turbónyomás gázolajhőmérséklet stb. )
(Bocsi, de papíron asztalos vagyok, amúgy meg mezőgazdaságban dolgozok)
Van valami utaló jel amit keressek? (pl. turbónyomás gázolajhőmérséklet stb. )
(Bocsi, de papíron asztalos vagyok, amúgy meg mezőgazdaságban dolgozok)
GTPeti2011-09-04 16:12:23 // 15850
A FES mit mond?
Csosznorbert2011-09-04 15:31:23 // 15849
Hazafele Dunaújvárosból ismét beremegett a kocsi. 3-4 rántást csinált a motor, mintha nem lett volna nafta. 2 hónapja van benn új gyári gázolajszűrő.Érdekes. És ami még érdekesebb, hogy otthon megállva az alapjárat fűllel is hallhatóan magasabban maradt, és a turbónyomás se ment le teljesen alulra, ahogy szokott. Köv. inditásnál már minden okés volt.
Azt hozzáteszem, hogy hazáig meg se álltam, a 8-ason is állandó 130-140 et jöttem :P (remélem csekk nem jön) Pattogott is a kipuff rendesen mikor "kikapcsoltam a gyújtást". :)
Azt hozzáteszem, hogy hazáig meg se álltam, a 8-ason is állandó 130-140 et jöttem :P (remélem csekk nem jön) Pattogott is a kipuff rendesen mikor "kikapcsoltam a gyújtást". :)
'''''2011-09-04 12:54:53 // 15848
Kíváncsi leszek,mit tud.Beszámolót írj majd.
vm2011-09-04 12:30:15 // 15847
Hát igen... A szervízes tisztítás biztos hogy fuck. Főnökömnek is azt mondták a három éves autóra, hogy 600 az új DPF, de ő jófejségből megkapja 3-ért... Azt nem tudom hogy ez a lötty hány km-enként játszik majd, meg annyira a DPF témába nem is akarok beleokoskodni, de azért ha már lesz a cucc, megírom, amit tudok róla. Már az érdekesség kedvéért is ;-)
'''''2011-09-04 12:05:11 // 15846
És még mindig gondolkodsz rajta?
'''''2011-09-04 12:03:42 // 15845
Hááát,sok fajt megoldás létezik! :-) Én a régi dpf-en gyakoroltam,de azon már semmi nem segített.Az,hogy két-három havonta leszedem-kipucolom-visszarakom,szerintem nem az igazi.Különben a szervízben sem tudtak már mit kezdeni vele.(Vagy nem is akarnak,jobb nekik az új alkatrészt berakni)
Graben&Zsu2011-09-04 12:01:57 // 15844
Erh....
Én is Castrol-t használok,nincs vele gond!
A DPF kiíráson gondolkodom én is,de akkor megy a chip is!
:)))))
Én is Castrol-t használok,nincs vele gond!
A DPF kiíráson gondolkodom én is,de akkor megy a chip is!
:)))))
vm2011-09-04 11:56:35 // 15843
Pont ezért kérdeztem, hogy milyen tisztítás volt, mert ez most egy új anyag.
Nem biztos hogy alternatíva, még az árát sem tudom pár napig, de nem ismerem az eddigi megoldásokat.
Nem biztos hogy alternatíva, még az árát sem tudom pár napig, de nem ismerem az eddigi megoldásokat.
'''''2011-09-04 11:54:53 // 15842
Közben megelőztetek! :-) Én,mivel még akkor nem tudtam,kicseréltettem a szívósort,(80.000Ft) és szereztem egy alig használt részecskeszűrőt(100.000Ft).Kb 2000Km után kezdődött elölről az egész.Na utána kidobtam mindent.
'''''2011-09-04 11:50:32 // 15841
Én örülök,hogy kikerült! Mennyi is egy dpf tisztítás?(időben,munkában,pénzben)
Nekem: 20.000Ft kiírás,5.000Ft karosszériás munka,5.000Ft kipuffcső.Ezt egyszer kell megcsinálni és nincs gond.
Nekem: 20.000Ft kiírás,5.000Ft karosszériás munka,5.000Ft kipuffcső.Ezt egyszer kell megcsinálni és nincs gond.
vm2011-09-04 11:47:52 // 15840
Hogyan tisztítottak?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-09-04 11:45:10 // 15839
aham meséld el Alfa159-nek, neki 1x tisztították meg 1x dfp csere kérdezd meg tőle mi lett a megoldás ...
vm2011-09-04 11:40:57 // 15838
Hát akik kifűrészelték a cuccot, és átprogramozták HAL-t ;-), azok most szívhatják a fogukat, mert ez már nem kényszer. DPF tisztítás, oszt csá...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-09-04 11:39:20 // 15837
no meg az az érdekes nekem sosem volt "pechlámpa" még is rossz volt a DPF, mióta nincs teljesen jól müxik az autó...
csak egy infó koléggám BMW-jén most cseréltek szívósort 200e km-nél meglesetem az övét érdekes hogy a lapátoknál semmi korom sincs meg a lapátokat vákumos megoldással mozgatják...a lényeg hogy nála tisztították az intercoolert is, lehet én is meg fogom lesni nálam milyen állapotban lehet
csak egy infó koléggám BMW-jén most cseréltek szívósort 200e km-nél meglesetem az övét érdekes hogy a lapátoknál semmi korom sincs meg a lapátokat vákumos megoldással mozgatják...a lényeg hogy nála tisztították az intercoolert is, lehet én is meg fogom lesni nálam milyen állapotban lehet
Erhard 242 (Pure Energy)2011-09-04 11:35:30 // 15836
szerintem nincs :) vagyis van Skull tagunk 2,4-es 59-be lassan 90e km és semmi baja a DPF-nek, igaz elárulta a titkot az autó 0km-es korától Castrol Edge 5w30-as olajat tettek bele ez van a kiskönyvében láss csodát jó a DPF ....
sxr852011-09-04 11:26:51 // 15835
Sziasztok, van olyan akinek 1.9d 16V-je van és meg van chippelve? Gondolkozom a dolgon és kiváncsi volnék, hogy a fogyasztást hogyan befolyásolja.
1372011-09-04 11:06:18 // 15834
Nem akarlak elkeseríteni de ha sokszor használod 2500 alatt a motort, vagy pl. városban, akkor ez ilyen lesz, amíg ki nem vágatod a DPF-et. Lényegében annak az eltömődése vágja haza a szívósort hosszútávon, és valszeg az EGR-t is. Nekem ugyanezt csinálta végig a 159 a sok rövid városi használat miatt, és nem volt, nincs rá megoldás, csak a kivágatás.
Van egyáltalán olyan 2.4-es 159es itt, akinek legalább 60-70k van az autójában, és ne lett volna ez a problémája?
Van egyáltalán olyan 2.4-es 159es itt, akinek legalább 60-70k van az autójában, és ne lett volna ez a problémája?
Graben&Zsu2011-09-04 10:20:14 // 15833
Sziasztok!
Igen hasznos infókkal jöttetek elő,köszönjük!
Az EGR-re én is gyanakodtam,és igy utólag ez be is igazolódott,egy eszmecsere után a szerelővel!
Az keserít el,hogy az autó 93ezer km környékén lett EGR tisztítva,most 110ezer van benne!
Tettek be egy furatos szűkítő lemezt az EGR elé,
amivel nem is volt semmi gond,eddig!
Lemezt kiszedtem,most egyenlőre működik minden a maga dolgán!
A "Have engine checked" hiba igen előjött,bent is maradt,nem aludt ki a kontroll lámpa!
Nekem a magas fordulat sem oldotta meg a gondot,mert 3700ford/perc fölött hozott egy másik problémát......................:(
Elégtelen TURBO levegő áramlás,és jött is a kontroll lámpa!
Ezt is kiderítettük idővel,okozat.........a turbó beáramló oldalán van egy fém gyűrű ami el lehet repedve és fars levegőt szívott!
Igy 100ezer km fölött hirtelen ennyi probléma.......ennél többre számítottunk!
Reméljük másoknak tanulság,nekem jelenleg szomorúság!
Köszönjük!
Igen hasznos infókkal jöttetek elő,köszönjük!
Az EGR-re én is gyanakodtam,és igy utólag ez be is igazolódott,egy eszmecsere után a szerelővel!
Az keserít el,hogy az autó 93ezer km környékén lett EGR tisztítva,most 110ezer van benne!
Tettek be egy furatos szűkítő lemezt az EGR elé,
amivel nem is volt semmi gond,eddig!
Lemezt kiszedtem,most egyenlőre működik minden a maga dolgán!
A "Have engine checked" hiba igen előjött,bent is maradt,nem aludt ki a kontroll lámpa!
Nekem a magas fordulat sem oldotta meg a gondot,mert 3700ford/perc fölött hozott egy másik problémát......................:(
Elégtelen TURBO levegő áramlás,és jött is a kontroll lámpa!
Ezt is kiderítettük idővel,okozat.........a turbó beáramló oldalán van egy fém gyűrű ami el lehet repedve és fars levegőt szívott!
Igy 100ezer km fölött hirtelen ennyi probléma.......ennél többre számítottunk!
Reméljük másoknak tanulság,nekem jelenleg szomorúság!
Köszönjük!
Piritu - 1.000.0002011-09-04 09:13:20 // 15832
A 156 nekem ugyan ezt csinálta, amikor az EGR volt xar és néha leragadt. Ott más volt a helyzet, mert lehetett látni, hogy ilyenkor füstölt rendesen. Te a DPF miatt nem láthatod. Aztán jött egy nagy pamacs és újra a helyén volt minden. Volt hogy ezer km-en keresztül nem csinálta, aztán fekve is maradtam vele :-(
A történet. 1 2 3
A történet. 1 2 3
DrB2011-09-03 23:10:51 // 15831
A vasat másnap elvittem Csörihez. Tulajdonképpen mindent rendben talált. EGR is rendbe volt. Átfújta a lekormolódásra hajlamos csöveket és azt tanácsolta, hogy inkább 2500 fordulat felett használjam, elkerülendő a lekormolódást. Mint alább írtam, azóta nem jelentkezett többet ez a probléma, pedig belekerült kb. 20 ezer km.
DrB2011-09-03 23:06:03 // 15830
Nem dobta be mindeközben a "Have engine checked" hibaüzenetet? Amit leírtál, nekem Limp mode-nak tűnik. Még tavaly nyáron haza felé tartva a szlovákoknál rakta be magát a vas vészüzemmódba. Hasonlóan hozzád, nem engedte a fordulatszámot így a sebességet egy bizonyos érték fölé és bedobta a fenti hibaüzenetet. Kiálltam egy parkolóba, motor leállít, majd újra indít, s a kocsi megint rendesen ment kb. 10 percig, majd újra Limp mode. Megint kiálltam, motor leállít, újra indít, aztán megküldtem neki rendesen. Tartósan 3500-4000 fordulat között, rendesen kihúzatva. Utána minden rendben volt a visszalévő pár száz km-en. A hibaüzenete persze maradt, ami a 4-5. újraindítás után szintén eltűnt. Azóta egyszer sem jelentkezett.
Csosznorbert2011-09-03 21:35:57 // 15829
Ott virít az enyém is :)))
'''''2011-09-03 20:01:43 // 15828
Dpf és kipuff nélkül.
www.civiljutub.hu/play.php?vid=8633
www.civiljutub.hu/play.php?vid=8633
GTPeti2011-09-03 20:01:16 // 15827
Még kb. 10 évig egyre több lesz belőle. B)
Graben&Zsu2011-09-03 19:28:51 // 15826
Sziasztok!
Mai nap megforgattuk az 59-est Ajka-Debrecen-Ajka távra,és sajnos kellemetlenségek jöttek elő!
Ha valaki járt így az hogyan ORVOSOLTA!???
-140km/h átlag,2300rpm,tempomat........TURBO nyomás: 0,6-0,8 átlag,aztán egyik pillanatról a másikra 0,2bárra visszaesett elhagyta az erő és hiába nyomta az ember neki semmi pozitiv reakció!
Visszament 100-105km/h-ra azt tartotta,aztán kb 20perc után mint akit puskából lőttek ki visszanyerte az erejét! :))))))
Sajnos ez többször megismétlődött........
Köszönjük a hasznos infókat!
Mai nap megforgattuk az 59-est Ajka-Debrecen-Ajka távra,és sajnos kellemetlenségek jöttek elő!
Ha valaki járt így az hogyan ORVOSOLTA!???
-140km/h átlag,2300rpm,tempomat........TURBO nyomás: 0,6-0,8 átlag,aztán egyik pillanatról a másikra 0,2bárra visszaesett elhagyta az erő és hiába nyomta az ember neki semmi pozitiv reakció!
Visszament 100-105km/h-ra azt tartotta,aztán kb 20perc után mint akit puskából lőttek ki visszanyerte az erejét! :))))))
Sajnos ez többször megismétlődött........
Köszönjük a hasznos infókat!
'''''2011-09-03 17:14:27 // 15825
Kifutó széria. :-(
GTPeti2011-09-03 16:26:54 // 15824
Szépen nő a 159-ek aránya!
'''''2011-09-03 16:23:37 // 15823
Zsolt1552011-09-03 08:31:13 // 15822
Köszönöm.
GTPeti2011-09-03 01:13:49 // 15820
Meg az is érdekes, hogy "Odometer 72481.6 km", a műszerfal szerint meg kb. egy ezressel több.
Hivatalosan 5% különbség lehet a két érték között.
Hivatalosan 5% különbség lehet a két érték között.
Buksi2011-09-03 01:06:35 // 15819
Ez a Győzike soha nem volt normális! :-D
'''''2011-09-02 08:07:11 // 15818
Öcsém, annó Győzikétől vette meg a Romantik feliratú cc kabrió Peugeot.A hülye Győzi elvágta késsel az ővet és becsatolta,hogy ne csipogjon.Ez is megoldás! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-09-02 08:04:34 // 15817
regenerációt össze vissza írja az ecuscan :) nekem most már jól írja...
utolsó regeneráció 8630km
dfp 0%
utolsó regeneráció 8630km
dfp 0%
Corn2011-09-02 07:24:41 // 15816
Sziasztok,
Hihi, nekem is azt írja az Ecuscan, hogy "Distance to next Oil Change 32.500 km", olajcsere óta megtéve 11.000km. Oil degradation level 65%. Ez így nem 30.000 km...
Meg az is érdekes, hogy "Odometer 72481.6 km", a műszerfal szerint meg kb. egy ezressel több. Tekerve nem hiszem, hogy lett volna, újonnan vettem, gyönyörű mézszínű olajjal, szőrös gumikkal. 4.5 éves, ez a bizonyíték hogy létezik keveset futott 2.4 ennyi idősen is :)
A legzavaróbb érték az Ecuscanben:
"Average distance last 5 regeneration 363 km", és ez nagyon kevés városi dugóval, inkább városon kívül.
Hihi, nekem is azt írja az Ecuscan, hogy "Distance to next Oil Change 32.500 km", olajcsere óta megtéve 11.000km. Oil degradation level 65%. Ez így nem 30.000 km...
Meg az is érdekes, hogy "Odometer 72481.6 km", a műszerfal szerint meg kb. egy ezressel több. Tekerve nem hiszem, hogy lett volna, újonnan vettem, gyönyörű mézszínű olajjal, szőrös gumikkal. 4.5 éves, ez a bizonyíték hogy létezik keveset futott 2.4 ennyi idősen is :)
A legzavaróbb érték az Ecuscanben:
"Average distance last 5 regeneration 363 km", és ez nagyon kevés városi dugóval, inkább városon kívül.
Csosznorbert2011-09-01 23:17:15 // 15815
Addigra eladom a verdát :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-09-01 22:14:37 // 15814
az is meg fog kopni ne örömködj :)
Csosznorbert2011-09-01 21:37:21 // 15813
most buktam le :D
Csosznorbert2011-09-01 21:36:25 // 15812
nekem fekete bőr - fekete őv :P
GTPeti2011-09-01 21:33:56 // 15811
Ott a pont. :))
Piritu - 1.000.0002011-09-01 21:31:36 // 15810
Nem feltételeztem, hogy egy szervizben dolgozó jár benzinkúton :-DD