Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2012-11-20 14:10:31 // 27070
akkor az egy 1.6 TS ECO lesz, abban nincs vezérlésmódosító, elvben 105Le
harmatgyenge, dinamizmust ne várj tőle, de alapvetően nem rossz gép az se
.......................2012-11-20 13:59:37 // 27068
biztos nem 98eKm er futott
a kormány 98 ezernél nem ilyen fényes,
olyan 200ezer Km lehet benne

ennyire alap valszeg cégautó volt,de nem a fönöké..
.......................2012-11-20 13:54:11 // 27066
-25mm er kisebb mint a gyári,
235/45R18 a gyári méret!
a 225/50 R17 még elmegy
de amit te írtál az még kisebb ,szóval felejtös,szerintem
.......................2012-11-20 13:52:25 // 27065
19 es még jobban :)
'''''2012-11-20 13:50:12 // 27064
Nem a gumi méretével van gond,a 17-es felnivel. :-) A 18 jobban mutatna.
droberto2012-11-20 13:02:12 // 27063
Látom volt tapadás.... :)
Dömpi (il dottore)2012-11-20 13:01:17 // 27062
Miért nem szóltál? Megnéztem volna veled! Itt dolgozom a kereskedéstől kb. 200 m-re!
Naponta a kereskedés előtt járok el. A kocsi kb. másfél éve ott áll.
Van laptopom, szoftverem, szkennerem, és még rétegvastagságmérőt is tudok szerezni pillanatok alatt.
Szívesen segítek! Szólj nyugodtan!

A fotók alapján egy kérdés fogalmazódott meg bennem: az enyém csak elöl villanyablakos, mégis multikormány van benne. Ez istt felszereltebb az enyémnél, mégsem multi a kormány. Miért? Netán nyílt a légzsák és raktak bele egy bontós kormányt?
Csabi2012-11-20 12:45:34 // 27061
Üdv Kartársak!

Nyári gumi vételén gondolkodom, viszont ezúttal a gyári méret(225/50/R17) helyett a 235/45/R17 méretű gumikkal szemezek, a jobb kanyarstab. és a sokkal kedvezőbb ár miatt. A kérdés az lenne, h mennyire nézne ki hülyén a -13mm-rel kisebb abroncs a vason, mennyire szembetűnő a méretbeli különbség? Esetleg valaki használ ilyen méretű gumit?
Dömpi (il dottore)2012-11-20 12:45:06 // 27060
Képzeld! 120 LE-s nek van hirdetve, de ha beütöm az EPER-be a motorkódot (937AXA1A) akkor kidobja a motorverziót: M1 1600 TS 16 V 76KW - ami ugyebár 101,86 LE.
Na, most mi legyen?
Valaki ment már ilyennel? Megy úgy mint az 1.6 16V-s Marea? Ha igen jó lesz.
Amúgy a Fiestához képes jobb kell legyen, mert az csak 55 KW (73,7 LE).
Fiesta saját tömege: 1 027 kg
147 saját tömege: 1 200 kg
A Mareám pedig 1 270 kg volt és 103 LE-s.

Vélemény? Megjegyzés? Bármi?
atesssz2012-11-20 12:36:32 // 27059
Ismeri valaki? Vélemények?

Ma megnéztem, a hátsó lökhárító sokkal sötétebb árnyalatú, mint az autó többi színe. Reális lehet a futásteljesítménye?
sas-1592012-11-20 11:32:37 // 27058
nekem még soha nem mozdult el 90 fokról a víz hőmérséklet kijelző, miután egyszer már felmelegedett.
ahogy mondjátok, mintha odaszögelték volna.

1,9-es egy kipufogós gépre lehet dupla krómozott kipuff véget rakatni?
tapasztalat? vélemény? megvalósíthatóság? költségek?

a lökhárítóban a helye ugye meg van jobb oldalon is.

gondolom mindenképp be kellene kötni a rendszerbe, hogy ne csak egy üres cső legyen ott, ami ráadásul télen bután néz ki, mert nem "füstöl".
Csosznorbert2012-11-20 11:17:51 // 27057
90..... elötte pár 100 méterre még 100

röhej az hogy vasárnap reggel fél 10 kor van kedvük ilyenhez
Liquid2012-11-20 10:16:32 // 27056
szép képek :) mennyi lett volna a megengedett?
.......................2012-11-20 10:04:41 // 27055
mennyi volt a megengedett?
Csosznorbert2012-11-20 09:47:11 // 27054
picxxxxsába.......





Szerintetek odaadjam nekik egy körre ha már ennyire csorgatják a nyáluk egy 159-re? :D
Dömpi (il dottore)2012-11-20 09:19:14 // 27053
Sziasztok!
Eddig az EPER-ben ha megdtam a VIN-számot, akkor kidobta a kocsi adatait. Most nem. Nálatok mi a helyzet?
Coolby2012-11-20 08:00:55 // 27052
eddig nekem is, de nekem új termosztáttal nem csinálja... most reggeli csorgásnál is városban tartja tovább a 90-nek mutatott hőfokot.
.......................2012-11-20 07:26:54 // 27051
Nem olyan,tempós menet utàn,autópàlyàs épitkezésnél ,ahol csak gurulok
Nekem is visszahűlt 65 fokra is
Coolby2012-11-20 07:22:18 // 27050
Biztos, hogy +- x fokot is meg fix 90nek jelez, de eddig nekem olyan nagy volt x, hogy jelezte mutató is...
Coolby2012-11-20 07:20:03 // 27049
15e korul volt a termosztat, de Erhard cartars segit neked pontosabbat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-20 07:04:53 // 27048
nincs mit de akkor nálam is csere érett ezek szerint...
GTPeti2012-11-19 23:03:51 // 27047
"városban, mindenhol mutató szerint szépen tartja a 90 fokot, mintha oda lenne szögelve"
Mert állítólag oda is van szögelve (elektronikusan). Nemrég írta itt valaki, hogy a 159 is (sajnos) olyan, hogy adott hőfok felett, 90-re tapasztja a mutatót és onnantól nem a valós hőfokot mutatja (ami ingadozhat kicsit).
Csosznorbert2012-11-19 22:21:35 // 27046
Mennyibe fájt neked a termo? Nekem cserés lesz :(
Piritu - 1.000.0002012-11-19 21:48:11 // 27045
TS igazából az olajra kényes, Selenián kívül nem tennék/teszek bele mást. Ha volt rendszeresen cserélve és figyeltek szintre, akkor már csak a jelenlegi olajfogyasztás lehet téma. Azt viszont elég nehéz mérni, mert menni kell vele párszáz km-t.
Ha indításnál dízelesen jár, akkor a vezérlésmódosító halódik. (Komoly alkualap, mert ilyenkor illik vezérlést is cserélni.) Minél tovább kerreg, annál hamarabb cserélendő. Kényes még a hideg üzemre, a termosztát hibát nem szereti hosszú távon. Persze érdemes kiolvasni a hibaüzeneteket is, mert LMM/lambda nem olcsó.
Dömpi (il dottore)2012-11-19 21:28:24 // 27044
Na pont ezt vesézgettük vacsránál a feleségemmel. Mondtam is neki, hogy a pecsét egy dolog, kérdés mennyire vette komolyan az előírást az olasz szervíz. Azt viszont nem tudtam, hogy a füzet hátuljába ennek külön benne kell lenni. Köszi a tippet, ezt meg fogom nézni.
Amúgy ma beszéltem az eladóval is. Megmondtam neki, hogy cak akkor érdekel a vas, ha aknára tudjuk állítani és egy szerelő barátommal átnéztük.
Van esetleg valami, amire egy használt TS-nél különösen figyelni kell?
Piritu - 1.000.0002012-11-19 18:52:57 // 27043
A 60-as pecsét nem jelenti automatikusan a szíjcserét. Azt külön be szokták írni a füzet végébe is.
Piritu - 1.000.0002012-11-19 18:50:09 // 27042
A gyertya huszonvalahányzer, de némileg kisebb pénzért van 50 ezres csereperiódusú is. A vezmódosítót csak akkor kell cserélni, ha már kerreg. Ha nincs hangja még kibír egy ciklust.
Piritu - 1.000.0002012-11-19 18:47:59 // 27041
A gyár változtatott a TS karbantartási előírásain. A vezérlés 60 ezrenként cserélendő!!!
A gyertyát ráérsz 100-nál kicserélni, az tudja a százezret.
Imyx2012-11-19 17:40:49 // 27040
Jó kérdés. Én lecserélném, biztos ami biztos alapon. És akkor nyugodtan alszol. Egy hozzáértő szerelő, aki ért hozzá, szemrevételezéssel tud mondani véleményt a vezérlés állapotáról, de ha azt mondja, hogy szerinte jó állapotú a szíj, stb azt gondolom, még így is kockáztatsz.
Ha megvan a gép,majd eldöntöd :).
Dömpi (il dottore)2012-11-19 17:13:10 // 27039
vezetett szervízkönyve van (HSZ27027), a 60ezres szervíz be van pöcsételve ... bár ki tudja az olaszok mennyire vették komolyan?
Imyx2012-11-19 17:10:43 // 27038
Na, ezt még nem hallottam senkitől, köszönöm az infót, ezt jó tudni.
Dömpi (il dottore)2012-11-19 17:10:05 // 27037
vegyes, nézünk mi mindent, ami erősebb az 1,25-ös fiestánál...asszem van miből választani :)

Az asszony több lóerőt akar maga alá ... úgy tűnik én kevés vagyok :)
.......................2012-11-19 16:47:54 // 27036
csökkentett súrlódású a motor ,amit keskenyebb gyürükkel érnek el,
kisebb belsö súrlódás= nagyobb leadott teljesítmény
ez egy bevált gyakorlat a pörgös benzineseknél,
a BMW 330i ,is ilyen

az is eszi az olajat...
Imyx2012-11-19 16:44:34 // 27035
Vagy kopott olajlehúzó gyűrű :). De a TS-re jellemző, hogy csipegeti az olajat magas fordulaton.
Imyx2012-11-19 16:42:13 // 27034
TS motornál 60.000 km-ként kell vezérlést cserélni, (utólag a gyár módosította az intervallumot.) Kalkuláld bele ezt is, ha esetleg 60.000 km-nél nem ejtették meg, ami nem lenne csoda :-).
droberto2012-11-19 16:33:47 // 27033
Miért eszi? Szelepszár szimering?
droberto2012-11-19 16:25:01 // 27032
Ez igaz, de cserében van 8 gyertya és vezérlés módosító, melyek cseréje nem filléres tétel.
Ezeknek nem ismerem a csereintervallumát, de 60 és 100k km közé tenném.
.......................2012-11-19 16:24:37 // 27031
rendszeresen az olajat názegesd, 500 km enként
a nöket ez nem érdekli,
könnyedén nívó alá fut
droberto2012-11-19 16:22:55 // 27030
A múltkoriak nem dízelek voltak?
droberto2012-11-19 16:22:33 // 27029
Ezt benéztem, aszittem' dezső. :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 16:01:01 // 27028
benzines a kicsike - 1.6 TS
nuku kettőstömegű, nuku turbó, nuku DPF :)

ideális a csirkének :) :) :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 15:58:43 // 27027
Elvileg ugyebár a 80e-res szervíz előtt áll:
- első/hátsó fékbetét ellenőrzés (ahogyan néztem, még nem cserélendő)
- levegőszűrőcsere
- motorolaj és olajszűrő csere
- fékolaj feltöltése (én inkább lecserélem)
- elektronika diagnosztikája
- váltóolaj szintellenőrzés (inkább ezt is lecserélem)
- pollenszűrő csere

vezérléscsrét 120e km-nél, gyertyacserét (1.6 TS) 100e km-nél ír a könyv.

Ez azért nem olyan vészes - 60k körül kijön.
A pacskerok egyébként 2011-es évjáratúak és nagyon jó állapotban vannak...kár hogy nyáriak, úgyhogy télit szerválni kall, ha megvesszük.
.......................2012-11-19 14:41:55 // 27026
lendkerék minek kellene?
a még sima,és nem kettöstömegü
droberto2012-11-19 14:02:32 // 27025
Akko' kell neki egy általános átvizsgálás és egy Diag.
Egy nagyszerviz 150-200k + esetleg kuplung és lendkerék. No, meg a váltócipő. :)
droberto2012-11-19 13:54:37 // 27024
Nekem is teccik'! :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 13:40:59 // 27023
Más (HSZ 50086) is nézte már és jónak találta.
Pityukoma2012-11-19 13:36:26 // 27022
Jónak tűnik a képekről. + még ez a kétszínű kárpit nekem speciel még tetszik is. Ja és a 120 lovas ráadásul :-)
Szurkolok.......
Pityukoma2012-11-19 13:33:46 // 27021
Persze, szerintem azzal is megoldhatod nagyhirtelen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak