Ezt sem tudom megerősíteni, mert mint írtam a regenerálási távok ugyanazok maradtak attól függetlenül, h müködött e az EGR, vagy sem.
Ma kicseréltem az EGR-em egy működőre..előtte a reggeli indításkor megmértem mennyi idő alatt melegszik üzemi hőfokra a hűtővíz...+más paramétereket is rögzítettem
holnap reggel megint mérek egyet a már müködő EGR-rel....kiderül mennyivel elöbb melegszik, és mennyivel változik az égési hőmérséklet....leírom majd mik változtak.
Csabi2013-07-03 17:24:29 // 37803
Piritu - 1.000.0002013-07-03 17:24:19 // 37802
No, akkor erre is megvan már a megoldás :-D
A DPF mit szól hozzá?
A DPF mit szól hozzá?
Csabi2013-07-03 17:19:12 // 37801
Így van..elvileg egy valamire való klímás fejében meg sem fordul, h csak rátöltsön.
Lefejtés hütőközeg, olaj, vákuumozás amiből az is kiderül, h mennyire tömör a rendszer, aztán jöhet a töltés.
Lefejtés hütőközeg, olaj, vákuumozás amiből az is kiderül, h mennyire tömör a rendszer, aztán jöhet a töltés.
Piritu - 1.000.0002013-07-03 17:19:11 // 37800
No, még egy érv lenne az adalékos rendszer kiiktatás mellett :-D
(Előbb-utóbb meglenne a megindokló filózófia is.)
(Előbb-utóbb meglenne a megindokló filózófia is.)
droberto2013-07-03 17:12:42 // 37799
vzolee2013-07-03 17:07:52 // 37798
Köszi, nézek akkor valami klímást a közelben. Ahogy olvastam, a lényeg az, hogy ne csak rátöltsön, hanem fejtse le és a megfelelő mennyiséggel töltse vissza?
Csabi2013-07-03 16:53:52 // 37797
"Szerintem hamarabb lenne topiktéma a folyadékhiány érzékelők kikötése"
Áh nincs rá szükség...egyszerűen gázolajjal töltik fel a tartályt, aminek a sűrűsége közel azonos az adblue folyadékkal, így nem kiabál a komp. Az egyik kollégámtól tudom, akinek francia adblue-s járgánya van :)
Áh nincs rá szükség...egyszerűen gázolajjal töltik fel a tartályt, aminek a sűrűsége közel azonos az adblue folyadékkal, így nem kiabál a komp. Az egyik kollégámtól tudom, akinek francia adblue-s járgánya van :)
Csabi2013-07-03 16:49:44 // 37796
Nem tömődik elöbb..hacsak nem társul az EGR kiíratás teljesítménynöveléssel is...
Közel 4000 km-t mentem EGR nélkül és semmit nem változott...ugyanúgy ~1000km-ként regenerált.
Közel 4000 km-t mentem EGR nélkül és semmit nem változott...ugyanúgy ~1000km-ként regenerált.
.......................2013-07-03 16:45:40 // 37795
az AddBlue adalékos kocsiknak a DPF jét 120ekm enként ki kell mosatni,
kiszerelni,stb.
kiszerelni,stb.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-03 16:41:49 // 37794
az EGR kiírása csak akkor ér valamit ha a DPF-et is kiírják különben előbb el fog tömődni, jön a második baj
Piritu - 1.000.0002013-07-03 16:36:01 // 37793
"lehet adalékanyagokkal tisztább lenne a kipufogógáz, de azért azt se felejtsd el, hogy az adalékok előállítása komoly energiaigényű és általában környezetszennyező. " -
Akkor meg azt nem töltenénk bele. Szerintem hamarabb lenne topiktéma a folyadékhiány érzékelők kikötése, mint egy izzócsere. (Az Amorén már eljutottunk odáig, hogy a tönkrement LMM-et is ki kell íratni a kocsiból, mert tök felesleges holmi és drága pótolni.)
Akkor meg azt nem töltenénk bele. Szerintem hamarabb lenne topiktéma a folyadékhiány érzékelők kikötése, mint egy izzócsere. (Az Amorén már eljutottunk odáig, hogy a tönkrement LMM-et is ki kell íratni a kocsiból, mert tök felesleges holmi és drága pótolni.)
Piritu - 1.000.0002013-07-03 16:10:56 // 37792
Tényleg szép vidék, 2006-ban jártunk arra.
Liquid2013-07-03 15:25:43 // 37790
milyen szép autó van a képeket, ismerős valahonnan :)
droberto2013-07-03 14:47:51 // 37789
"És te tudod, hogy hány JTD-n volt eddig HF-tömítés hiba emiatt? 7 év alatt egyről sem hallottam." - Nem tudom, de akkor is növeli a hőmérsékletet. Nem vagyok motormérnök, de ez elég sok dolgot befolyásol. Ami a tömítésnél pl. lényegesebb lehet, az az olaj. Magasabb hőmérsékleten gyorsabban degenerálódik.
"Az EGR előtt is voltak turbós autók. Másrészről ez a hatás eltörpül a vezető által okozott terheléstől." - Voltak, de az EGR nélküli autók programja más volt. A második részével egyet értek.
"Érdekelne egy konkrét érték, hogy mennyivel. (Mármint, hogy egyáltalán hallható-e.)" - Erre nem tudok felelni, de ez engem is érdekel. Majd ha Piritu és Shadin is eljön a 159VTT 14'-re, akkor majd bemérjük. :)
"Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt." - HSZ-emben a pozítív tulajdonságait emeltem ki. Ezt írtam is. Fontosnak éreztem ezeket összegyűjteni, mert az EGR negatív tulajdonságai itt és máshol is oly sokszor elhangoznak.
(Ha valaki kevesebb műszaki affinitással rendelkező autótulajdonos olvassa ezeket, akkor a megfelelő döntést tudja meghozni.)
Hozzáteszem, nekem tökéletesen mindegy, hogy ki, hogy tesz, mit csinál.
Az meg hogy töm, SZVSZ kissé tulzó, hiszen a szívósor egy csatorna két véggel. Persze tudom, hogy voltak, és lehet gond, az áramláskorlátozó lapátkákkal (lásd VW diesel és 2007 előtti JTD), de én bízok az olasz mérnökökben.
Egyébként, meg számomra nagyon progresszívnak hat, ez az egész kipufogógáz utókezelés, friss hideg levegő ide, korom oda. Lehet még mindig nem tökéletes megoldás, lehet adalékanyagokkal tisztább lenne a kipufogógáz, de azért azt se felejtsd el, hogy az adalékok előállítása komoly energiaigényű és általában környezetszennyező. Az EGR pedig "házon" belül passzívan működik.
Szerintem az egyik legnagyobb baj, az, hogy az EGR 100-200k km után tönkremegy, illetve az, hogy viszonylagosan drága a pótlása.
"Az EGR előtt is voltak turbós autók. Másrészről ez a hatás eltörpül a vezető által okozott terheléstől." - Voltak, de az EGR nélküli autók programja más volt. A második részével egyet értek.
"Érdekelne egy konkrét érték, hogy mennyivel. (Mármint, hogy egyáltalán hallható-e.)" - Erre nem tudok felelni, de ez engem is érdekel. Majd ha Piritu és Shadin is eljön a 159VTT 14'-re, akkor majd bemérjük. :)
"Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt." - HSZ-emben a pozítív tulajdonságait emeltem ki. Ezt írtam is. Fontosnak éreztem ezeket összegyűjteni, mert az EGR negatív tulajdonságai itt és máshol is oly sokszor elhangoznak.
(Ha valaki kevesebb műszaki affinitással rendelkező autótulajdonos olvassa ezeket, akkor a megfelelő döntést tudja meghozni.)
Hozzáteszem, nekem tökéletesen mindegy, hogy ki, hogy tesz, mit csinál.
Az meg hogy töm, SZVSZ kissé tulzó, hiszen a szívósor egy csatorna két véggel. Persze tudom, hogy voltak, és lehet gond, az áramláskorlátozó lapátkákkal (lásd VW diesel és 2007 előtti JTD), de én bízok az olasz mérnökökben.
Egyébként, meg számomra nagyon progresszívnak hat, ez az egész kipufogógáz utókezelés, friss hideg levegő ide, korom oda. Lehet még mindig nem tökéletes megoldás, lehet adalékanyagokkal tisztább lenne a kipufogógáz, de azért azt se felejtsd el, hogy az adalékok előállítása komoly energiaigényű és általában környezetszennyező. Az EGR pedig "házon" belül passzívan működik.
Szerintem az egyik legnagyobb baj, az, hogy az EGR 100-200k km után tönkremegy, illetve az, hogy viszonylagosan drága a pótlása.
Csabi2013-07-03 13:31:12 // 37788
Lefejtés, visszatöltés,3teszt lefuttatása(automata klímagéppel) nekem 2500 forintomba került,vidéken.:) Pesten több lehet az óradíj...
ha gázt kell pótolni:
2000-3000Ft 100g
Ha teljesen üres a rendszer akkor is max 15e forint... jobb esetben csak 10 körül mozog
ha gázt kell pótolni:
2000-3000Ft 100g
Ha teljesen üres a rendszer akkor is max 15e forint... jobb esetben csak 10 körül mozog
Szabolcs 1592013-07-03 13:25:32 // 37787
Vezérmüszíj csere apósommal otthon a garázsba ,nem egyszerü játék de amit mi meg tudunk oldani aszt nem bízzuk másra .
Csabi2013-07-03 13:19:52 // 37786
Miből gondolod, h levan ragadva?
Szabolcs 1592013-07-03 12:48:25 // 37785
Meg van a hiba oka a nyomás esésemnek turbo geometria le van ragadva !ugy hogy lehet szerelni ,szép napot mindenkinek
Coolby2013-07-03 11:05:47 // 37784
jajj, győzzem visszaolvasni a fórumot majd :)
Coolby2013-07-03 11:03:03 // 37783
Megérkeztünk korzikai nyaralásról. Autó csodásan tette a dolgát, egyszer nyitottam fel a motorháztetőt, hogy egy lasagnet melegítsek a motortérben, szóval kiváló volt.
10 nap - 3200 km. 2300 km autópálya, 900 km korzikai utak, szerpentin, fel-le. Autópályás 140-es tempomatos fogyi 6,7, aztán korzikai 30 km/h-s hegyes- hegyvidékis szerintem 9-10 között. végül 7,3 literrel tettük meg a távot. Nagyon elégedett voltam kocsival. Kényelmes hosszútávon.
Mivel benne laktunk kb, ezért ma kap egy teljes külső-belső prémium tisztítást, mert megérdemli, hétvégén pedig bőrtisztítást, ápolást!
u.i.: Futómű felöli nyikorgás azért néha-néha visszatért. Kezd elfogyni az a kenés valahonnan...
10 nap - 3200 km. 2300 km autópálya, 900 km korzikai utak, szerpentin, fel-le. Autópályás 140-es tempomatos fogyi 6,7, aztán korzikai 30 km/h-s hegyes- hegyvidékis szerintem 9-10 között. végül 7,3 literrel tettük meg a távot. Nagyon elégedett voltam kocsival. Kényelmes hosszútávon.
Mivel benne laktunk kb, ezért ma kap egy teljes külső-belső prémium tisztítást, mert megérdemli, hétvégén pedig bőrtisztítást, ápolást!
u.i.: Futómű felöli nyikorgás azért néha-néha visszatért. Kezd elfogyni az a kenés valahonnan...
vzolee2013-07-03 10:41:12 // 37782
Pesten tud valaki jó klímást? Megnézetném én is, de nem szeretnék utána visszajárkálni, hogy engedjenek le a gázból... :) Ja és kb mi a reális ár egy ilyen lefejtés, feltöltés, átvizsgálásért?
Vermacy2013-07-03 09:26:02 // 37781
Ahogyan korábban olvastam (majd megnézem gépkönyvben :o)), hogy 2000-től nyomatékmaximum, de a turbó 1750-nél ébred.
Vermacy2013-07-03 09:25:18 // 37780
110--nél 2000? Nekem annyit forog az 1,9...
Vermacy2013-07-03 09:23:03 // 37779
Engem érdekel!
droberto2013-07-03 09:02:46 // 37778
Adsz a részletekre! :)
Piritu - 1.000.0002013-07-03 07:21:13 // 37777
Piritu - 1.000.0002013-07-02 23:26:52 // 37776
Piritu - 1.000.0002013-07-02 23:24:07 // 37775
OFF
Jövőre lehet, hogy én is ezt a méretet teszem a Spiderre. Így nyernék 1 cm hasmagasságot, ami sokszor jól jönne.
ON
Jövőre lehet, hogy én is ezt a méretet teszem a Spiderre. Így nyernék 1 cm hasmagasságot, ami sokszor jól jönne.
ON
Piritu - 1.000.0002013-07-02 23:22:51 // 37774
Azt nem nehéz, nem arra való, hogy tolják neki. (Bár 140 felett az eső sem esik be a nyitott tetőn.)
Csosznorbert2013-07-02 23:19:06 // 37773
ühüm, és 205/55 R16-al.
egy Spidert is otthagytam akkor. :)
egy Spidert is otthagytam akkor. :)
Piritu - 1.000.0002013-07-02 23:13:16 // 37772
Gondolom óra szerint :-)
Csosznorbert2013-07-02 23:09:30 // 37771
Rallys ismi is csak a versenygépbe tesz néha. Nem biztos hogy olyan jójaz.
Csosznorbert2013-07-02 23:06:08 // 37770
Autópályán, jó hosszan, kis lejtővel megvan a 230.
GTPeti2013-07-02 22:52:34 // 37769
"Ha én dohányzom, akkor a kocsim is dohányozhat :)" Ez esetben igen. Amellett eltörpül. :))
Dömpi (il dottore)2013-07-02 22:51:01 // 37768
Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt.
Ha én dohányzom, akkor a kocsim is dohányozhat :)
Kérdés, hogy ha leszokom, akkor EGR off??? ... majd meglátjuk
:):):):):)
Ha én dohányzom, akkor a kocsim is dohányozhat :)
Kérdés, hogy ha leszokom, akkor EGR off??? ... majd meglátjuk
:):):):):)
Ildiko2013-07-02 22:25:03 // 37767
regenerálja a részecskeszűrőt azért növekszik meg a pillanatnyi fogyasztás
Piritu - 1.000.0002013-07-02 22:24:13 // 37766
Nálam - ha van turbónyomás - már felett elindul. Viszont érezni, hogy nagyon nem örül a hajtáslánc. Úgyhogy 4-es, és GO.
A TS-el összevetve nagyon zavar, hogy faluba érve legalább egyet vissza kell kapcsolni, míg a TS vígan gurul tovább a legfelső fokozatban.
A múltkor kipróbáltam, autópályán 180-nál kéri a hatodikat :-))
A TS-el összevetve nagyon zavar, hogy faluba érve legalább egyet vissza kell kapcsolni, míg a TS vígan gurul tovább a legfelső fokozatban.
A múltkor kipróbáltam, autópályán 180-nál kéri a hatodikat :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-02 22:19:19 // 37765
elvileg, a gyakorlatban 2000-től húz ...legalábbis ez igen
Piritu - 1.000.0002013-07-02 22:03:07 // 37764
elvileg 1750-en van a max nyomaték. Nálam 6-ban 2000 ford = 110 km/ó
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-02 22:01:44 // 37763
ma kicsit hosszabban is teszteltem a 2.0-át 2000-ig elég halott mondjuk jó nagy turbót akasztottak rá, városon kívül az igazi, 100-nál 6-ban forog majd 2000-et ami furcsa hogy vissza kell kapcsolgatni előzésnél....azért az igazi húzóerő a 2.4-es, nincs párja egyenlőre....
ValeRossi462013-07-02 21:36:36 // 37762
Hova mentek ? Montenegroba sokkal rovidebb bosznian keresztul .nincs.gond mar arra.utana.olvastam sot,egy ejszakat meg ajanlanak is Mostarba.
Csabi2013-07-02 21:30:53 // 37760
Épp holnap fogom cserélni az EGR-em...ha már ott áll a polcon, ne világítson a sárga lámpa...méregetni is fogok aztán majd meglátjuk :)
dangerel2013-07-02 21:29:07 // 37759
Szerintem a nálunk kapható üzemanyag a lehető legrosszabb. Mivel évekiv külföldön dolgoztam, sokat autóztam és tapasztaltam hogy eddig Passat -om volt és egy full tankal külföldön 1300km -es simán lementem, de otthon ugyanaz a full tank csak 1050-1100km -re volt elég. Kint lementem 100000km bármi gond nélkül. Amint hazajöttem végleg elszállt az összes poslasztó,naftapumpa és még sorolhatnám. Az EGR -el csak a szemét visszakerül a motorba és csak rongáljuk.
Szerintem okos dolog az EGR de nem ezekhez az üzemanyagokhoz.
Sajnos ez az igazság.
Szerintem okos dolog az EGR de nem ezekhez az üzemanyagokhoz.
Sajnos ez az igazság.
Kispajszer2013-07-02 21:27:54 // 37758
Tavalyelőtt voltam Budva környékén gyönyörű a tengerpart és a hegyekben a kanyonok, maga az ország elég balkán de olcsóbb mint a Balaton visszamennék szívesen csak rengeteg idő az utazás. Mi Szerbián mentünk keresztül.
GTPeti2013-07-02 21:26:02 // 37757
Jobban megy -> élvezed, nyomod neki -> nő a fogyasztás. ;)
dangerel2013-07-02 21:22:40 // 37756
A gond letudva. 70 Euro volt a kiírás. Szerintem nem veszélyes. A DPF kiírása az 150Euro és utána kicsit fel is pöckölik a motort.
Ha érdekel megadom a telefonszámot.
Ha érdekel megadom a telefonszámot.
ALFI1562013-07-02 21:14:20 // 37755
Bosznián keresztül én nem merem bevállalni.
ValeRossi462013-07-02 21:10:48 // 37754
Csutortokon a strandrol megirom :p