ITT azért álljunk meg egy kicsit! Az, hogy ki mire (nem Raikonnen :o) veszi az autóját igazából senkinek semmi köze hozzá, amíg nem ad bele pénzt! Szüleim próbáltak még pár évvel ezelőtt beleszólni, de már akkor is lehajtottam Őket azzal, hogy amíg az Én keresetemből van, addig azt veszek amit akarok főleg úgy, hogy nem kérek tőlük semmit, főleg nem autó fenntartásra!
Lehet itt vigéckedni, hogy a V6-os száguldozásra való, meg ha nem 6,5-et eszik a verdát, akkor hüjjje vagy, meg miegymás, DE amiért Én vettem ezt a verdát :
- Munkába járni biztonságosan
- Megifzethető fenntartási költségek
- elfogadható fogyasztás
- elfogadható szervizköltségek (Fiat dízel, baj nem lehet)
- Adott esetben 1-2 gyerek és a csomagok elférjenek, BIZTONSÁGBAN
- 4 ajtós legyen, hogy télen ne a gyerekre nyissam rá a hátsó ajtót
Kb. ezért választottuk az Alfát (meg a Rosso szín miatt :o)). A tempomat meg áldás, főleg ezután Mo-on. Segít kordában tartani a fogyasztást, növeli a boztonságot (nem nyomom, ha nem muszály) és nem késztet folytonos gyorshatjásra, hogy a szabálykövető "159-eseket lehagyjam a Phedrámmal" vagy az 1,2-es Szuttyogival, amit inkább a saját családjaitoknak és rokonaitoknak ajánlgassatok és ne nekem!
Én már kinőttem a "húdemegelőztemazállóBMWét" korszakomból! Ha kell, menjen a verda, de családi utazáshoz, munkába járáshoz megfelel az igen stabil futőmű és a nem kisautós fogyasztás, mivel bátyám WagonR+a többet fogyaszt a 159-emnél és nem megy cserébe meg billeg!
Lehet továbbá arcolni, hogy a Cuore Sportivo mennyire király érzés, tapasztaltam Én is, de jelen élethelyzetemben (hitelek, házvásárlás és az überkirály demokrácia révén ki kell segítenünk szüleinket párommal, pedig mind a 4-en végigdolgozták az életüket) Én inkább a Cuore Spórivó mottót preferálom, főleg a benzinkúton (ahol gázolajat tankolok, ha nem nézem el a kutat, akkor a "prímább" nyálat)!
"Engem meg lehet utálni, akkor is ez a véleményem."
Vermacy2013-07-08 11:19:23 // 38021
Shadin2013-07-08 11:10:10 // 38020
Hogy bírtad ott a 90-et?
Vermacy2013-07-08 11:06:19 // 38019
215-ös gumival sikerült a 8-ason Veszéprém-Szvár-Veszprém távon. Igaz, 90-el szólt a tempomat végig és csak Palotán lassítottam...
Ekkor mértem a teletank-teletank közötti fogyasztást visszaszámolgatva és valóban 5,6-5,7- litereket sázmoltam, mint amit a fedcomp mutatott...
Ekkor mértem a teletank-teletank közötti fogyasztást visszaszámolgatva és valóban 5,6-5,7- litereket sázmoltam, mint amit a fedcomp mutatott...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-08 09:24:46 // 38018
ennyi :) Bár lassan mindenkinek 6-ot fog enni a gépe mivel vesznek 1000 trafit még a lucernásból is mérni fognak :(((
Dömpi (il dottore)2013-07-08 09:21:46 // 38017
Szerintem aki 6,0 l/100 km alatti fogyasztásra vágyik, az ne vegyen 159-et, de mégcsak ne is alfát!!!
Egy alfa nem arra való, hogy 80-90 km/h-val tötyögjön vele az ember!
Akkor tessék venni egy 1.4-es szutyukit, azzal lehet tötymörögni, lehet rá sz@r kínai gumit venni, stb...
Igaz, 166-os téma, ráadásul benzines, de csak Zsunior szavait tudom idézni: topic 164-166 HSZ67430
"Ez mi ez? 100 km autópályán 70 km/h-val? Ugyanmár...
Azt hiszem nagyon sokan nem értik már, hogy miről kéne ennek az egésznek szólnia.
Egy valamit azért tisztázni kéne. Az egy dolog, hogy ma már itt Magyarországon bárki vehet 166-os alfát 300ezer forintért. (Aztán regisztrálhat az amoréra, ahol köszönés helyett faggatózni kezdhet, hogy ez xar, az xar, hogy kéne megabriktolnom lehetőleg úgy, hogy ne kerüljön pénzbe...) DE! Itt akkor is egy tizenmilliós autóról van szó, és az azt körülvevő rajongásról. Ebbe a rajongásba véleményem szerint, egy ilyen volumenű autónál nem kell(ene) beletartoznia a minél alacsonyabb fogyasztás elérése körüli mizériának.
Ez lehet szempont egy suzukinál, egy daewoonál, de itt nem ennek kéne a témának lennie...
És akkor innen már csak egy lépés a "fúdelassanmegyek, aztán lefotózom milyen keveset eszik"...
A V6 normál használat során (úgy, hogy az autóban rejlő motor erejét használjuk is) SOHA de SOHA nem fog 9 litert enni. Ismétlem: SOHA. Ha meg nem használjuk ki, akkor minek vettünk V6-ot? Ott a twinspark, vagy valamelyik gazdaságos dízel. De a dízel sem fog SOHA 3-4 litert enni.
Itt egy REÁLIS és HITELES fogyasztási adat a 2.4 JTD 150LE-ről. (nem autópályán mentem vele 100 km-t tempomat 80-al..)
Ebben gyakorlatilag minden benne van, és az erőhöz képest valóban alacsony a fogyasztás, de ettől ne várjunk már kevesebbet...
Akkor miért nem választ az ember inkább, valami 1.2-es csodálatos kalost, vagy tudomisén mit...
Egy autó megvásárlása nem abból áll, hogy letesszük a vételárat. Azt az autót el is kell tartani, és ha erre nincs, akkor egy még gazdaságosabbat kell választani.
De egy rajongói oldalon miért arról kell olvasgatni, hogy hogyan gányoljuk szét az autót, fessük le a műszerfalat, fusizzuk meg a motort, meg véletlen se menjünk gyorsabban 70-nél, hogy keveset fogyasszon... Ez nem rajongás, ez lófax....
Engem meg lehet utálni, akkor is ez a véleményem. (és valamikor ez így is működött)
UFF...."
Egy alfa nem arra való, hogy 80-90 km/h-val tötyögjön vele az ember!
Akkor tessék venni egy 1.4-es szutyukit, azzal lehet tötymörögni, lehet rá sz@r kínai gumit venni, stb...
Igaz, 166-os téma, ráadásul benzines, de csak Zsunior szavait tudom idézni: topic 164-166 HSZ67430
"Ez mi ez? 100 km autópályán 70 km/h-val? Ugyanmár...
Azt hiszem nagyon sokan nem értik már, hogy miről kéne ennek az egésznek szólnia.
Egy valamit azért tisztázni kéne. Az egy dolog, hogy ma már itt Magyarországon bárki vehet 166-os alfát 300ezer forintért. (Aztán regisztrálhat az amoréra, ahol köszönés helyett faggatózni kezdhet, hogy ez xar, az xar, hogy kéne megabriktolnom lehetőleg úgy, hogy ne kerüljön pénzbe...) DE! Itt akkor is egy tizenmilliós autóról van szó, és az azt körülvevő rajongásról. Ebbe a rajongásba véleményem szerint, egy ilyen volumenű autónál nem kell(ene) beletartoznia a minél alacsonyabb fogyasztás elérése körüli mizériának.
Ez lehet szempont egy suzukinál, egy daewoonál, de itt nem ennek kéne a témának lennie...
És akkor innen már csak egy lépés a "fúdelassanmegyek, aztán lefotózom milyen keveset eszik"...
A V6 normál használat során (úgy, hogy az autóban rejlő motor erejét használjuk is) SOHA de SOHA nem fog 9 litert enni. Ismétlem: SOHA. Ha meg nem használjuk ki, akkor minek vettünk V6-ot? Ott a twinspark, vagy valamelyik gazdaságos dízel. De a dízel sem fog SOHA 3-4 litert enni.
Itt egy REÁLIS és HITELES fogyasztási adat a 2.4 JTD 150LE-ről. (nem autópályán mentem vele 100 km-t tempomat 80-al..)
Ebben gyakorlatilag minden benne van, és az erőhöz képest valóban alacsony a fogyasztás, de ettől ne várjunk már kevesebbet...
Akkor miért nem választ az ember inkább, valami 1.2-es csodálatos kalost, vagy tudomisén mit...
Egy autó megvásárlása nem abból áll, hogy letesszük a vételárat. Azt az autót el is kell tartani, és ha erre nincs, akkor egy még gazdaságosabbat kell választani.
De egy rajongói oldalon miért arról kell olvasgatni, hogy hogyan gányoljuk szét az autót, fessük le a műszerfalat, fusizzuk meg a motort, meg véletlen se menjünk gyorsabban 70-nél, hogy keveset fogyasszon... Ez nem rajongás, ez lófax....
Engem meg lehet utálni, akkor is ez a véleményem. (és valamikor ez így is működött)
UFF...."
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-08 08:52:52 // 38016
tudom, sok 59-et előzök meg az off Phedra-val ...pedig az busz vazz :)))
Piros Madaaar2013-07-08 08:50:07 // 38015
Sziasztok,
ha esetleg valakit erdekelne vettem sport tarcsakat es beteteket EBC marka fotok a blogban.bar kicserelik de ha valakit erdekelne szivesen atadom.auton nemvolt.
meretek 305mm tarcsa es a hozza valo betetek.98500ft volt.
ha esetleg valakit erdekelne vettem sport tarcsakat es beteteket EBC marka fotok a blogban.bar kicserelik de ha valakit erdekelne szivesen atadom.auton nemvolt.
meretek 305mm tarcsa es a hozza valo betetek.98500ft volt.
Shadin2013-07-08 08:39:11 // 38014
Csak akkor a Cuore Sportivo meg van ölve :-) Nekem ahogy erősödik az autó és fogynak belőle az alkatrészek egyre többet fogyaszt. Mondjuk nyomom is, de hát azért (is) csináltam :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-08 08:29:14 // 38013
de van, városon kívül 80-90 klíma kikapcs, 1 hétig koplalás, kamion szélárnyék ...kb :P
Shadin2013-07-08 08:27:02 // 38012
Szkeptikus vagyok! Nincs az az élethelyzet, hogy 5,5-öt egyen egy 159 normális használat mellett, hacsak nem 90 lovas Audi cabrio TDI motor van benne :-) Még akkor sem, ha a 215-ös gumi miatt kb. 7%-ot hozzá kell adnod az értékhez.
Csosznorbert2013-07-07 23:22:40 // 38011
Autószerelőnek igen, de magánembernek nem mindig. Különben tudok a szakik sokszor 50%-os kedvezményéről is.
Ezért veszem én a cuccot, és viszem oda. Így tudom mi mennyibe kerül.
Ezért veszem én a cuccot, és viszem oda. Így tudom mi mennyibe kerül.
GTPeti2013-07-07 22:07:24 // 38010
De majd emlékezz rá, hogy mi szóltunk. (A DPF-re gondolok.) ;)
Dömpi (il dottore)2013-07-07 21:53:07 // 38009
ülés alá nem fér be?
Liquid2013-07-07 21:49:16 // 38008
Pont ilyenem van. Eddig 2x tettem fel tavaj nyáron, de nem volt akkora a jégeső hogy kárt okozott volna, szóval igazi tapasztalatom nincs, de jó cucc szerintem. Itt van Alsóörsön a nyaralóban, mert itt van szabad ég alatt sokat az autó, ahhoz meg sajna nagy hogy állandóan a csomagtartóban legyen.
Liquid2013-07-07 21:46:09 // 38007
nem olyan nagy baj az, meg lehet szokni. Szépen teszi a dolgát. Ugyan csak egyszer vezettem ilyet (Skull gépét), de simán bevállaltam volna, ha úgy jön ki.
Csabi2013-07-07 21:32:03 // 38006
Én első körben a DPF nyomáskülönbség szenzorára tippelnék...mekkora értéket mutat amikor a hiba jelentkezik....a kis csövek átjárhatóak, nincs e bennük dugulás...de egy hibakiolvasás holnap, talán megmondja...
Tozo2013-07-07 21:32:00 // 38005
1 éves múlt, Exide. Nem hinném, hogy ez a gond. Kapocsfesze jó.
Holnap reggel kiderül, hogy mi a gond, legalább is remélem.
Holnap reggel kiderül, hogy mi a gond, legalább is remélem.
Vermacy2013-07-07 21:29:11 // 38004
Végülis nem érkezett meg a jég, elriasztotta az "olvadás, régi törzsi tánc". Eddig még sosem jött a jég, mikor Anyósoméknál bebugyoláltuk a jószágot a kerti párnákkal. Amikor elmaradt a védelem, jött a jég, dehát nem Suzuki ez, bírja!
A tuning-box eddig úgy néz ki bevált! ~200km után ma este tankoltam és azt sikerült számolni, amit a fedcomp mutatott -> 5,5 l/100km. Hja, 215-ös gumival volt 5,6 korábban a hosszútávú rekord!
Még tesztelgetem, mert túl jó hír lenne 6,4-6,7-ről lemenni 5,5-re!
A tuning-box eddig úgy néz ki bevált! ~200km után ma este tankoltam és azt sikerült számolni, amit a fedcomp mutatott -> 5,5 l/100km. Hja, 215-ös gumival volt 5,6 korábban a hosszútávú rekord!
Még tesztelgetem, mert túl jó hír lenne 6,4-6,7-ről lemenni 5,5-re!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-07 21:28:22 // 38003
szeleptömb hiba lehet...
Vermacy2013-07-07 21:24:17 // 38002
Rossoban talán ;-)
Amúgy 4x4-esre hajtok...
Amúgy 4x4-esre hajtok...
Vermacy2013-07-07 21:21:53 // 38001
Mikori az akksid? Lehet zárlatos és bevág vészprogramba. Nekem is ilyen volt...
Dömpi (il dottore)2013-07-07 20:53:44 // 38000
Neked milyen jégponyvád van? Hol vetted?
Én most azon agyalok, hogy veszek 3-4000 Ft-ért egy sima ponyvát, veszek hozzá buborékfóliát, amit belülről beleragasztok.
droberto linkelt be a múltkor egy jégponyvát, de az nekem a furcsa, hogy miért kerül ugyanannyiba a jégponyva, mint a sima ponyva? Ez nekem gyanús.
Én most azon agyalok, hogy veszek 3-4000 Ft-ért egy sima ponyvát, veszek hozzá buborékfóliát, amit belülről beleragasztok.
droberto linkelt be a múltkor egy jégponyvát, de az nekem a furcsa, hogy miért kerül ugyanannyiba a jégponyva, mint a sima ponyva? Ez nekem gyanús.
takacsalbert2013-07-07 20:49:59 // 37999
Sziasztok,
Nemrég vásárolt 159-esemben furcsa dolgokat művel az automata váltó. Az idő nagy részében szépen teszi a dolgát, viszont néha 2-ből 3-ba nem vált be, hanem üresben marad, aztán észreveszi magát, és egy nagy lökéssel bevált 3-asba. Ha észreveszem időben, akkor elveszem a gázt, így nem lök akkorát. Kizárólag 3-as fokozatba való felváltásnál fordul elő. Az autó dízel 150LE, 6 fokozatú automatával.
Van valakinek hasonló tapasztalata?
Nemrég vásárolt 159-esemben furcsa dolgokat művel az automata váltó. Az idő nagy részében szépen teszi a dolgát, viszont néha 2-ből 3-ba nem vált be, hanem üresben marad, aztán észreveszi magát, és egy nagy lökéssel bevált 3-asba. Ha észreveszem időben, akkor elveszem a gázt, így nem lök akkorát. Kizárólag 3-as fokozatba való felváltásnál fordul elő. Az autó dízel 150LE, 6 fokozatú automatával.
Van valakinek hasonló tapasztalata?
Dömpi (il dottore)2013-07-07 20:41:53 // 37998
Szép és jó árban van, de szerintem full újra van fújva.
Dömpi (il dottore)2013-07-07 20:39:51 // 37997
'''''2013-07-07 20:04:01 // 37996
Balogh Zoli Szászváron.Ő írta át a pogimat is először.
ALFI1562013-07-07 19:37:34 // 37995
Nem hallottam még,hogy teljessen tönkrement.Ki írta ki?
'''''2013-07-07 18:44:25 // 37994
Mire gondolsz,hogy hogyan? Nekem a dpf egyből annyira eldugult,hogy comp-os tisztítással sem mentek semmire.Mivel úgy is szinte csak városban használom ezért a további kínlódást elkerülendő,kiírattam és ki is vettem a dpf-et.
Szabolcs 1592013-07-07 18:18:02 // 37993
automata kár
Szabolcs 1592013-07-07 18:12:01 // 37992
ALFI1562013-07-07 17:51:17 // 37991
Nagyon hosszú út volt :( Szépen lassan felgyorsult,előzgettem majd mikor jött egy emelkedő mindenki visszaelözött.Volt ahol 50-el mentem.Kamionok csak úgy húztak el mellettem.
ALFI1562013-07-07 17:49:36 // 37990
Hátulról a feliratokat valyon levette vagy csak fényezés után nem került vissza.
ALFI1562013-07-07 17:48:33 // 37989
Most kerülhetett be az országba.Képről nem rossz.
Shadin2013-07-07 16:50:29 // 37987
Tényleg! Nincs valakinek egy fölösleges, rossz DPF-je?
'''''2013-07-07 16:47:11 // 37986
Ki kellett dobjam a dpf-t.Teljesen kukás lett.
GTPeti2013-07-07 16:41:42 // 37985
Kár, hogy automata. :(
Shadin2013-07-07 16:24:57 // 37983
Az INFO-TELEMATIKUS blablabla mióta ide került azóta nem megy a MY11-es MP3-as fejegységgel a B&M modul annak ellenére, hogy mindkettő egy helyről jött. Mikor betettem még működött oszt valamikor elkezdett villogni a Km számláló, sorba raktam a rendszert és azóta jelentkezik ez a modul itt...
GTPeti2013-07-07 16:02:01 // 37982
Ha csak ez a kérdés: EOL=End-of-Line Programming. Vagyis a gyártás végén kerülnek felprogrammozásra a lenti vez.egységek.
Az, hogy lent megjelennek, még nem feltétlenül jelent hibát SZVSZ.
A MES fórumban (a barátunk találta...) még nem írtak semmi értékelhetőt a témához.
Az, hogy lent megjelennek, még nem feltétlenül jelent hibát SZVSZ.
A MES fórumban (a barátunk találta...) még nem írtak semmi értékelhetőt a témához.
Shadin2013-07-07 15:44:27 // 37981
Shadin2013-07-07 15:40:30 // 37980
Elhangzott a varázsszó? Figyelek ám :-)
GTPeti2013-07-07 15:27:50 // 37979
Ez az EGR+DPF dolog egy vég nélküli szívás. :((
Tozo2013-07-07 15:04:15 // 37978
Az elég hosszú út lehetett :-)
Turbója városban rendesen dolgozik, nyomás is rendben a műszere szerint. DPF nyomáskülönbség szenzorral szívtam tavaly, amiatt nem megy vészüzembe, csak sűrűbben regenerál. Szívósorban sincs 1 éves a szenzor.
Jut eszembe, kb fél éve a foljtószelepre már dobott motorhibát (P2108), és folyamatosan panaszkodik a vezérlő is, P2111 állandóan benne van a tárolóban.
Holnap elgurulok szervizbe vele, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit tartogat nekem.
Üdv Zoli
Turbója városban rendesen dolgozik, nyomás is rendben a műszere szerint. DPF nyomáskülönbség szenzorral szívtam tavaly, amiatt nem megy vészüzembe, csak sűrűbben regenerál. Szívósorban sincs 1 éves a szenzor.
Jut eszembe, kb fél éve a foljtószelepre már dobott motorhibát (P2108), és folyamatosan panaszkodik a vezérlő is, P2111 állandóan benne van a tárolóban.
Holnap elgurulok szervizbe vele, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit tartogat nekem.
Üdv Zoli
Liquid2013-07-07 15:04:11 // 37977
én csak előkészítettem a jég-ponyvát, de szerencsére nem kellett :)
Tozo2013-07-07 14:54:21 // 37976
És hogyan oldódott meg? Kényszerített reg. vagy ki lett ütve?
StrigDaddy2013-07-07 14:42:29 // 37975
ALFI1562013-07-07 14:19:04 // 37974
Én így jártam meg Horvátot.Katasztrófa!Több dologra csinálhatja.Egr,Dpf,turbó változó geometriája el van kormolódva,nyomásérzékelő szenzor,szívósor.Nekem az utolsó volt a ludas.Persze elötte minden végig lett zongorázva.
'''''2013-07-07 14:11:58 // 37973
Nekem dpf eltömődésnél csinálta ezt.
Piros Madaaar2013-07-07 14:03:07 // 37972
udv.
segitseget szeretnek kerni :-)
rendeltem fektarcsat,fekbetet orultem megjott most altam neki atrakni es szembesultem hogy az elso tarcsaim 330mm. Akarhol nezem barmelyik gyartonal a neten 305mm hoz ehhez az autohoz.
kerdesem a TI s alfa teljesen mas auto??alvazszam alapjan neztek a tarcsakat beteteket de ami jott az teljesen egyik sem jo.de a kiirt parameterek alapjan ezek a legnagyobbak.
segitseget szeretnek kerni :-)
rendeltem fektarcsat,fekbetet orultem megjott most altam neki atrakni es szembesultem hogy az elso tarcsaim 330mm. Akarhol nezem barmelyik gyartonal a neten 305mm hoz ehhez az autohoz.
kerdesem a TI s alfa teljesen mas auto??alvazszam alapjan neztek a tarcsakat beteteket de ami jott az teljesen egyik sem jo.de a kiirt parameterek alapjan ezek a legnagyobbak.
Online tag
0
Vendég0
465