Inkàbb 1,9 könnyebb szerelni,
Több a motortérben a hely,olcsóbb a kettőstömegű,stb.
.......................2013-08-03 19:08:58 // 39054
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 17:52:37 // 39053
jó én napi 30km-et használom ebből a fele város és eddig minden jól müxik rajta
Szabolcs 1592013-08-03 17:47:42 // 39052
de ha le huzom az egr röl a csatit ugyan eszt csinálja
Szabolcs 1592013-08-03 17:46:58 // 39051
egr ki pucolva fém tisztára multiecuscan le futattam az egr en 40% ot ir
Roll19832013-08-03 17:40:32 // 39050
Keresem a 159-esem, de nagyon gondolkodom, hogy melyik motor legyen. 1.9 8v-t azt ismerem a 156-osomban az van, nem volt vele gondom, úgy általában olcsó hozzá minden.
Körülbelül mekkora különbség van pl. egy 1.9 8v és egy 2.4-es vezérléscseréjénél árban?
Körülbelül mekkora különbség van pl. egy 1.9 8v és egy 2.4-es vezérléscseréjénél árban?
Tibcsi1662013-08-03 17:03:53 // 39049
Városi és vegyes fogyasztást nincs értelme nézni! Én munkába járáskor ugyan azon az úton tudok menni 7,5l de van hogy 11l. Attól függ mennyit kell állni. Szerintem még a főutakon mért fogyasztás is tud elég szélsőséges lenni, mert nem mindegy hogy Alföld vagy Mecsek !!
Szerintem legjobb összehasonlítás az autópálya, tempomat 130 GPS szerint!! Az óra a gumi méret miatt elég sokat tud csalni, pl 205 gumiknál akár 10%-ot is. És figyelembe kell venni a comp. csalást ami szintén 5-10% is lehet. Csakis tankolt fogyasztást szabad alapul venni.
Nekem ezeket figyelembe véve a 2,4-es motor autópályán 130 tempomat 6,6-7,4l körülményektől függően: klíma, eső, szembeszél, kamionok előzgetése, OFF-osok lealázása .. :)
Szerintem legjobb összehasonlítás az autópálya, tempomat 130 GPS szerint!! Az óra a gumi méret miatt elég sokat tud csalni, pl 205 gumiknál akár 10%-ot is. És figyelembe kell venni a comp. csalást ami szintén 5-10% is lehet. Csakis tankolt fogyasztást szabad alapul venni.
Nekem ezeket figyelembe véve a 2,4-es motor autópályán 130 tempomat 6,6-7,4l körülményektől függően: klíma, eső, szembeszél, kamionok előzgetése, OFF-osok lealázása .. :)
Szabolcs 1592013-08-03 16:33:01 // 39047
sziasztok az elöbb végeztünk a turbo geometria pucolásával volt bent korom ,de nem durva de sajna a nyomás esés meg maradt 2000 töl 2500 ig nem huz az alfa , egr még a gyári dpf em bent van tökéletesen müködik s,csak a szivosor tisztittás maradt el mi tévö legyek mert ez már kezd agasztani ez a nyomás esés,szivosor van már csak az lehet a ludas vagy valami szenzor üdv
Ildiko2013-08-03 13:09:50 // 39046
Shadin2013-08-03 12:54:16 // 39045
2 évente cserélem :-)
Ildiko2013-08-03 12:53:04 // 39044
Köszi! Én jó sok vizet tettem alá :), akkor valószínűleg ez a hiba. Szerencsére van még fólia bőven, leszedjük és megpróbáljuk újra. Így hólyagosan olyan csúnya...
Shadin2013-08-03 12:52:54 // 39043
Mesés értékek :-) De hozzáteszem, hogy nekem a (jó) DPF nélküli üzemben mindössze 4-5 decivel fogyasztott kevesebbet ami 7,8 lett normális (dinamikus?) stílusban vezetve. Állítom pl. ha ingázásban benne van BP vagy egy nagyváros dugója akkor vegyesben nem jönnek ki ezek a fogyik. Ezek a minimális, nem a tipikus értékek. AZ 1.9-nél a 7,5 vegyes jó fogyasztás.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 12:50:49 // 39042
semennyire, nekem simán átment...érdemes optimalizáltatni a progit ha környezet tudatos vagy akkor vehetsz egy utángyártott kerámia katit és felteszed ...
Tom5552013-08-03 12:45:59 // 39041
7,5 liter az teljesen vállalhatónak hangzik. :) Egyszer volt már szerencsém egy 166 2.4 Jtd-t vezetni,az eléggé meggyőző volt, bár az már túl esett egy motorprogram optimalizáláson ("csippelt volt":) DPF kivétel mennyire kockázatos műszaki vizsga szempontjából?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 12:40:29 // 39040
ha benne van a DPF akkor 9L környéke ha kiveszed belőle (előbb utóbb ki kell) nekem 7,5-ből megállt vegyesben, az 1.9 DPF-fel 6.4...az 1.9 sokkal dejzelesebb az 5 henger nagyon sima hozzá képest a nyomaték össze hasonlíthatatlan ..
Tom5552013-08-03 12:23:38 // 39039
Igen a 200Le az nyerő. Fogyasztásban mekkora különbség van köztük. Általában rövid távokon használom. (20km-re ingázok.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 12:18:04 // 39038
ha szeretsz sportosan vezetni akkor a 2.4 semmi más nem adja vissza azt a vezetési élményt amit nyújt normál használatra jó az 1.9 is
Tom5552013-08-03 11:12:06 // 39037
Sziasztok!
Lassan de biztosan le kell cserélnem a 155-ösömet. Eléggé tetszik a 159-es.. Mire érdemes vásárláskor figyelni, mi a gyengéje, hibalehetőségek, költséges pontok ?
+ Melyik motort ajánlanátok 1.9 16V, vagy 2,4 Jtd? Előre is köszönet a tanácsokért.
Lassan de biztosan le kell cserélnem a 155-ösömet. Eléggé tetszik a 159-es.. Mire érdemes vásárláskor figyelni, mi a gyengéje, hibalehetőségek, költséges pontok ?
+ Melyik motort ajánlanátok 1.9 16V, vagy 2,4 Jtd? Előre is köszönet a tanácsokért.
Alfonis2013-08-03 09:21:15 // 39036
Igen. Koszi.
Alfonis2013-08-03 09:18:46 // 39035
Ah koszonom a megnyugtatast.:) elotte nem igen lett vna idom szerelohoz menni. Meg azt a muanyagot meglesem hatha. :)
Pityukoma2013-08-03 00:14:10 // 39034
2010 Augusztus 3.-a; Gyerekek ma 3 éve hogy boldogítja mindennapjaimat ez a szépség:
Még mindig imádom. Ha leparkolok vele soha, de soha nem hagyom csak úgy ott. Mindig visszafordulok, mert a látványa egyszerűen öröm érzetet ad. Cserébe megkap mindent amit kér. Ez nem csak egy közlekedési eszköz, ez az én ALFÁM :-)
Most megyek és megsimogatom, hogy érezze mennyire szeretem.
Jó éjt nektek :-)
Még mindig imádom. Ha leparkolok vele soha, de soha nem hagyom csak úgy ott. Mindig visszafordulok, mert a látványa egyszerűen öröm érzetet ad. Cserébe megkap mindent amit kér. Ez nem csak egy közlekedési eszköz, ez az én ALFÁM :-)
Most megyek és megsimogatom, hogy érezze mennyire szeretem.
Jó éjt nektek :-)
Piritu - 1.000.0002013-08-02 23:46:58 // 39033
Piritu - 1.000.0002013-08-02 23:42:15 // 39031
Eddig kabarét hallgattam a kocsiban, a héten kezdtem el az égésteret hallgatni. Néha idegesítő a mellébeszélés, de szórakoztató.
Piritu - 1.000.0002013-08-02 23:34:29 // 39030
Azt meg nem mondom, most a héten vagy 5-öt hallgattam végig :-)
droberto2013-08-02 22:53:01 // 39029
Bocs már három. Illetve a maival együtt 4!
A múlt heti volt a naiv autóvásárló.
Az az előtti a Toyota Auris.
Az előtti a Karottás.
De itt a Topicba van link. :)
A múlt heti volt a naiv autóvásárló.
Az az előtti a Toyota Auris.
Az előtti a Karottás.
De itt a Topicba van link. :)
droberto2013-08-02 22:49:04 // 39028
A két héttel ezelőttiben. :)
droberto2013-08-02 22:48:09 // 39027
Ez függ a fóliától (vastagság, rugalmasság).
A vízzel SZVSZ nem árthat.
A vízzel SZVSZ nem árthat.
SanyiJTD2013-08-02 22:45:50 // 39026
Melyikben?
droberto2013-08-02 22:45:14 // 39025
SanyiJTD2013-08-02 22:44:41 // 39024
Rakjátok fel szárazon, nem kell vízzel kínlódni. A lámpákat is mindig szárazon fóliázom...
droberto2013-08-02 22:23:18 // 39023
Jó lesz az! Szerintem sok volt a víz! A viràgpermetelőt messzebbről fújjad, úgy hogy ne tudjon a permet cseppekké összeàllni!
Ildiko2013-08-02 22:07:56 // 39022
Sziasztok!
Ma végre volt egy kis időnk, hogy megpróbáljuk a kavicsfóliázást. Egyelőre csak a két jelet "kezeltük", de sajnos nem lett tökéletes. Szépen megtisztítottam, kivágtunk egy darab fóliát, vízzel bepermeteztem a felületet (jó sok vízzel) és Zsolti elkezdte simogatni, vízteleníteni és légteleníteni, de az első embléma nem lett tökéletes, maradt benne olyan fehéres folt. Így kivittem a teraszra a napra, hátha a melegben javul, de sajnos a hátsó jel állapota elromlott, ugyanis a betűk körül picit felvált vagy levegősödött, lásd fotók. Van még bőven fóliánk, megpróbálnánk újra. Javaslat? Tapasztalat? Kritika?
Illetve az első jelnél először megpróbálkoztunk volna egy darabban rátenni egy fóliadarabot, a bajuszra is, de azt nem tudtuk volna úgy kifeszíteni vagy passzítani. Esetleg hőlégfúvóval könnyebb? Vagy az árt neki?
Köszi
Ma végre volt egy kis időnk, hogy megpróbáljuk a kavicsfóliázást. Egyelőre csak a két jelet "kezeltük", de sajnos nem lett tökéletes. Szépen megtisztítottam, kivágtunk egy darab fóliát, vízzel bepermeteztem a felületet (jó sok vízzel) és Zsolti elkezdte simogatni, vízteleníteni és légteleníteni, de az első embléma nem lett tökéletes, maradt benne olyan fehéres folt. Így kivittem a teraszra a napra, hátha a melegben javul, de sajnos a hátsó jel állapota elromlott, ugyanis a betűk körül picit felvált vagy levegősödött, lásd fotók. Van még bőven fóliánk, megpróbálnánk újra. Javaslat? Tapasztalat? Kritika?
Illetve az első jelnél először megpróbálkoztunk volna egy darabban rátenni egy fóliadarabot, a bajuszra is, de azt nem tudtuk volna úgy kifeszíteni vagy passzítani. Esetleg hőlégfúvóval könnyebb? Vagy az árt neki?
Köszi
Piritu - 1.000.0002013-08-02 21:59:09 // 39021
Aha, az égéstérben szekálták is rendesen :-))
SanyiJTD2013-08-02 21:28:25 // 39020
na ja.......
David | Centocinquantanove2013-08-02 21:15:08 // 39019
Jah, "van hozzá trélere! "
SanyiJTD2013-08-02 21:07:25 // 39018
Közben írta, 1,9JTD, Automata. Kíváncsi leszek,hogy "villogós" fajta lesz-e :D
Dömpi (il dottore)2013-08-02 21:06:33 // 39017
Én a fiatommal 1 évig jártam úgy kopogott a stabirúd. A hangján hallottam mikor jött el a csere ideje.
Most az Arkangyal jobb első alsó lengőkarj lesz cserés...de mióta zsírozgatom, nem nyiszog. Húzom amíg bírja.
Ez elég megnyugtató neked?
Most az Arkangyal jobb első alsó lengőkarj lesz cserés...de mióta zsírozgatom, nem nyiszog. Húzom amíg bírja.
Ez elég megnyugtató neked?
SanyiJTD2013-08-02 21:05:25 // 39016
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-02 21:03:41 // 39015
nézzed meg hátul azt a műanyagot amire az emelőt kell rakni csúnyán tud kopogni ha mozog a kaszniban, ha az összes szilent jó hátul akkor max a stabpálca lehet egyéb iránt nyugodtan kimehetsz görögbe nem lesz semmi baj
Alfonis2013-08-02 20:48:47 // 39014
Erhard ! véleményezd már a kopogásom. benned bízom :D !valakinek megkéne nyugtatni, h nem esik ki a kerék! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-02 20:36:56 // 39013
mondtam ...
Alfonis2013-08-02 20:35:18 // 39012
Na megemeltem de amúgy is beférek alá kb. MInden egybe van. Rugó nem törött. Teljesen möbé nem láttam de mentem az ujjammal és végig jó. A stab rudak nem töröttek :D többit nemvágom. Minden jónak tűnik gondolom valaminek a gumi valamije van kikopva... az meg nem veszélyes ha jól gondolom :D hetente meek 800 km de most görög előtt mégis beletették a bogarat a fülembe, h mi is kotyog :D Azért az véleményeket várom még :D
Dömpi (il dottore)2013-08-02 19:52:12 // 39010
460 gr!
Az enyémben most 410 gr van, mert eléggé "bogaras" a hűtőm...jövőre csere, és akkor újra 460 gr-ra lesz töltve. Amúgy a 410 gr-al is hűt szépen.
Az enyémben most 410 gr van, mert eléggé "bogaras" a hűtőm...jövőre csere, és akkor újra 460 gr-ra lesz töltve. Amúgy a 410 gr-al is hűt szépen.
David | Centocinquantanove2013-08-02 18:52:57 // 39009
Közben telefonáltam egy másik autóvillamossági és klímás szakszervizbe, ahol szintén elsírtam a bánatomat klíma ügyben.
Itt azt mondták (szintén láttatlanban), hogy a légáram elosztó motorját hanyagoljuk egyelőre, szerintük inkább kevés a gáz a rendszerben, ami van azt is elviszi a jobb oldali zóna... (ezt nem teljesen értem, de legyen igaza, mert jóval egyszerűbb javítani és költségekben is csak a töredéke egy műszerfal szétbontással egybekötött légáram elosztó motor mustrának...)
Ha jól emlékszem akkor 480g gáz az optimális... Kérlek erősítsetek vagy cáfoljatok meg egy helyes értékkel! Köszi!
Itt azt mondták (szintén láttatlanban), hogy a légáram elosztó motorját hanyagoljuk egyelőre, szerintük inkább kevés a gáz a rendszerben, ami van azt is elviszi a jobb oldali zóna... (ezt nem teljesen értem, de legyen igaza, mert jóval egyszerűbb javítani és költségekben is csak a töredéke egy műszerfal szétbontással egybekötött légáram elosztó motor mustrának...)
Ha jól emlékszem akkor 480g gáz az optimális... Kérlek erősítsetek vagy cáfoljatok meg egy helyes értékkel! Köszi!
DrB2013-08-02 17:36:45 // 39008
Nezd meg a rugot is, parunknal eltort mar...
Alfonis2013-08-02 17:28:17 // 39007
esetleg, mik lehetnek és azok mik tűrnek? hogyan lehetne diagnosztikát csinni?
Alfonis2013-08-02 17:27:33 // 39006
Gyors kérdés:
Jobb hátul kopog már egy ideje a valami. Lehet stabrúd meg nemtom még mi. De stabilizátorra rákukkantva meg a gumit tapizva nem érzek semmit. csak úthibánál van kisebb sebességnél. Am a kocsi stabil meg minden. Ez mennyire sürgősségi hiba? Jövő héten pénteken indulás görögbe.
Jobb hátul kopog már egy ideje a valami. Lehet stabrúd meg nemtom még mi. De stabilizátorra rákukkantva meg a gumit tapizva nem érzek semmit. csak úthibánál van kisebb sebességnél. Am a kocsi stabil meg minden. Ez mennyire sürgősségi hiba? Jövő héten pénteken indulás görögbe.
Liquid2013-08-02 13:36:16 // 39005
konkrétan nem próbáltam, sztem kellően alulmotorizált...
Ha a száraz tényeket nézzük akkor valamivel jobb mint az 1.6 156
Viszont a JTS motorokról nem hallottam jókat, nem műszakilag hanem érzésileg. Mindenki azt mondta hogy kelletlen, nem szép hangú, szóval nem egy TS :)
Ha benyás akkor sztem inkább 2.2 JTS abban már legalább van erő
Ha a száraz tényeket nézzük akkor valamivel jobb mint az 1.6 156
Viszont a JTS motorokról nem hallottam jókat, nem műszakilag hanem érzésileg. Mindenki azt mondta hogy kelletlen, nem szép hangú, szóval nem egy TS :)
Ha benyás akkor sztem inkább 2.2 JTS abban már legalább van erő