Fórum >> Típusok >> 159

.......................2013-08-03 19:08:58 // 39054
Inkàbb 1,9 könnyebb szerelni,
Több a motortérben a hely,olcsóbb a kettőstömegű,stb.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 17:52:37 // 39053
jó én napi 30km-et használom ebből a fele város és eddig minden jól müxik rajta
Szabolcs 1592013-08-03 17:47:42 // 39052
de ha le huzom az egr röl a csatit ugyan eszt csinálja
Szabolcs 1592013-08-03 17:46:58 // 39051
egr ki pucolva fém tisztára multiecuscan le futattam az egr en 40% ot ir
Roll19832013-08-03 17:40:32 // 39050
Keresem a 159-esem, de nagyon gondolkodom, hogy melyik motor legyen. 1.9 8v-t azt ismerem a 156-osomban az van, nem volt vele gondom, úgy általában olcsó hozzá minden.

Körülbelül mekkora különbség van pl. egy 1.9 8v és egy 2.4-es vezérléscseréjénél árban?
Tibcsi1662013-08-03 17:03:53 // 39049
Városi és vegyes fogyasztást nincs értelme nézni! Én munkába járáskor ugyan azon az úton tudok menni 7,5l de van hogy 11l. Attól függ mennyit kell állni. Szerintem még a főutakon mért fogyasztás is tud elég szélsőséges lenni, mert nem mindegy hogy Alföld vagy Mecsek !!
Szerintem legjobb összehasonlítás az autópálya, tempomat 130 GPS szerint!! Az óra a gumi méret miatt elég sokat tud csalni, pl 205 gumiknál akár 10%-ot is. És figyelembe kell venni a comp. csalást ami szintén 5-10% is lehet. Csakis tankolt fogyasztást szabad alapul venni.
Nekem ezeket figyelembe véve a 2,4-es motor autópályán 130 tempomat 6,6-7,4l körülményektől függően: klíma, eső, szembeszél, kamionok előzgetése, OFF-osok lealázása .. :)
Szabolcs 1592013-08-03 16:33:01 // 39047
sziasztok az elöbb végeztünk a turbo geometria pucolásával volt bent korom ,de nem durva de sajna a nyomás esés meg maradt 2000 töl 2500 ig nem huz az alfa , egr még a gyári dpf em bent van tökéletesen müködik s,csak a szivosor tisztittás maradt el mi tévö legyek mert ez már kezd agasztani ez a nyomás esés,szivosor van már csak az lehet a ludas vagy valami szenzor üdv
Ildiko2013-08-03 13:09:50 // 39046
Az enyémen még a gyári van és botrányosan csúnya. Nézegettem, nektek milyen szép, de most az enyém is az lesz!
Shadin2013-08-03 12:54:16 // 39045
2 évente cserélem :-)
Ildiko2013-08-03 12:53:04 // 39044
Köszi! Én jó sok vizet tettem alá :), akkor valószínűleg ez a hiba. Szerencsére van még fólia bőven, leszedjük és megpróbáljuk újra. Így hólyagosan olyan csúnya...
Shadin2013-08-03 12:52:54 // 39043
Mesés értékek :-) De hozzáteszem, hogy nekem a (jó) DPF nélküli üzemben mindössze 4-5 decivel fogyasztott kevesebbet ami 7,8 lett normális (dinamikus?) stílusban vezetve. Állítom pl. ha ingázásban benne van BP vagy egy nagyváros dugója akkor vegyesben nem jönnek ki ezek a fogyik. Ezek a minimális, nem a tipikus értékek. AZ 1.9-nél a 7,5 vegyes jó fogyasztás.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 12:50:49 // 39042
semennyire, nekem simán átment...érdemes optimalizáltatni a progit ha környezet tudatos vagy akkor vehetsz egy utángyártott kerámia katit és felteszed ...
Tom5552013-08-03 12:45:59 // 39041
7,5 liter az teljesen vállalhatónak hangzik. :) Egyszer volt már szerencsém egy 166 2.4 Jtd-t vezetni,az eléggé meggyőző volt, bár az már túl esett egy motorprogram optimalizáláson ("csippelt volt":) DPF kivétel mennyire kockázatos műszaki vizsga szempontjából?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 12:40:29 // 39040
ha benne van a DPF akkor 9L környéke ha kiveszed belőle (előbb utóbb ki kell) nekem 7,5-ből megállt vegyesben, az 1.9 DPF-fel 6.4...az 1.9 sokkal dejzelesebb az 5 henger nagyon sima hozzá képest a nyomaték össze hasonlíthatatlan ..
Tom5552013-08-03 12:23:38 // 39039
Igen a 200Le az nyerő. Fogyasztásban mekkora különbség van köztük. Általában rövid távokon használom. (20km-re ingázok.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-03 12:18:04 // 39038
ha szeretsz sportosan vezetni akkor a 2.4 semmi más nem adja vissza azt a vezetési élményt amit nyújt normál használatra jó az 1.9 is
Tom5552013-08-03 11:12:06 // 39037
Sziasztok!

Lassan de biztosan le kell cserélnem a 155-ösömet. Eléggé tetszik a 159-es.. Mire érdemes vásárláskor figyelni, mi a gyengéje, hibalehetőségek, költséges pontok ?
+ Melyik motort ajánlanátok 1.9 16V, vagy 2,4 Jtd? Előre is köszönet a tanácsokért.
Alfonis2013-08-03 09:18:46 // 39035
Ah koszonom a megnyugtatast.:) elotte nem igen lett vna idom szerelohoz menni. Meg azt a muanyagot meglesem hatha. :)
Pityukoma2013-08-03 00:14:10 // 39034
2010 Augusztus 3.-a; Gyerekek ma 3 éve hogy boldogítja mindennapjaimat ez a szépség:

Még mindig imádom. Ha leparkolok vele soha, de soha nem hagyom csak úgy ott. Mindig visszafordulok, mert a látványa egyszerűen öröm érzetet ad. Cserébe megkap mindent amit kér. Ez nem csak egy közlekedési eszköz, ez az én ALFÁM :-)
Most megyek és megsimogatom, hogy érezze mennyire szeretem.

Jó éjt nektek :-)
Piritu - 1.000.0002013-08-02 23:46:58 // 39033
Jó éjt mindenkinek

:-))
SanyiJTD2013-08-02 23:43:42 // 39032
Oké, köszi!!
Piritu - 1.000.0002013-08-02 23:42:15 // 39031
Eddig kabarét hallgattam a kocsiban, a héten kezdtem el az égésteret hallgatni. Néha idegesítő a mellébeszélés, de szórakoztató.
Piritu - 1.000.0002013-08-02 23:34:29 // 39030
Azt meg nem mondom, most a héten vagy 5-öt hallgattam végig :-)
droberto2013-08-02 22:53:01 // 39029
Bocs már három. Illetve a maival együtt 4!
A múlt heti volt a naiv autóvásárló.
Az az előtti a Toyota Auris.
Az előtti a Karottás.
De itt a Topicba van link. :)
droberto2013-08-02 22:49:04 // 39028
A két héttel ezelőttiben. :)
droberto2013-08-02 22:48:09 // 39027
Ez függ a fóliától (vastagság, rugalmasság).
A vízzel SZVSZ nem árthat.
droberto2013-08-02 22:45:14 // 39025
Nyestvadászat indul:

:)
SanyiJTD2013-08-02 22:44:41 // 39024
Rakjátok fel szárazon, nem kell vízzel kínlódni. A lámpákat is mindig szárazon fóliázom...
droberto2013-08-02 22:23:18 // 39023
Jó lesz az! Szerintem sok volt a víz! A viràgpermetelőt messzebbről fújjad, úgy hogy ne tudjon a permet cseppekké összeàllni!
Ildiko2013-08-02 22:07:56 // 39022
Sziasztok!
Ma végre volt egy kis időnk, hogy megpróbáljuk a kavicsfóliázást. Egyelőre csak a két jelet "kezeltük", de sajnos nem lett tökéletes. Szépen megtisztítottam, kivágtunk egy darab fóliát, vízzel bepermeteztem a felületet (jó sok vízzel) és Zsolti elkezdte simogatni, vízteleníteni és légteleníteni, de az első embléma nem lett tökéletes, maradt benne olyan fehéres folt. Így kivittem a teraszra a napra, hátha a melegben javul, de sajnos a hátsó jel állapota elromlott, ugyanis a betűk körül picit felvált vagy levegősödött, lásd fotók. Van még bőven fóliánk, megpróbálnánk újra. Javaslat? Tapasztalat? Kritika?

Illetve az első jelnél először megpróbálkoztunk volna egy darabban rátenni egy fóliadarabot, a bajuszra is, de azt nem tudtuk volna úgy kifeszíteni vagy passzítani. Esetleg hőlégfúvóval könnyebb? Vagy az árt neki?
Köszi
Piritu - 1.000.0002013-08-02 21:59:09 // 39021
Aha, az égéstérben szekálták is rendesen :-))
David | Centocinquantanove2013-08-02 21:15:08 // 39019
Jah, "van hozzá trélere! "
SanyiJTD2013-08-02 21:07:25 // 39018
Közben írta, 1,9JTD, Automata. Kíváncsi leszek,hogy "villogós" fajta lesz-e :D
Dömpi (il dottore)2013-08-02 21:06:33 // 39017
Én a fiatommal 1 évig jártam úgy kopogott a stabirúd. A hangján hallottam mikor jött el a csere ideje.
Most az Arkangyal jobb első alsó lengőkarj lesz cserés...de mióta zsírozgatom, nem nyiszog. Húzom amíg bírja.
Ez elég megnyugtató neked?
SanyiJTD2013-08-02 21:05:25 // 39016
Bazsó "kajakra" vett 59-et?

Van valakinek infója?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-02 21:03:41 // 39015
nézzed meg hátul azt a műanyagot amire az emelőt kell rakni csúnyán tud kopogni ha mozog a kaszniban, ha az összes szilent jó hátul akkor max a stabpálca lehet egyéb iránt nyugodtan kimehetsz görögbe nem lesz semmi baj
Alfonis2013-08-02 20:48:47 // 39014
Erhard ! véleményezd már a kopogásom. benned bízom :D !valakinek megkéne nyugtatni, h nem esik ki a kerék! :D
Alfonis2013-08-02 20:35:18 // 39012
Na megemeltem de amúgy is beférek alá kb. MInden egybe van. Rugó nem törött. Teljesen möbé nem láttam de mentem az ujjammal és végig jó. A stab rudak nem töröttek :D többit nemvágom. Minden jónak tűnik gondolom valaminek a gumi valamije van kikopva... az meg nem veszélyes ha jól gondolom :D hetente meek 800 km de most görög előtt mégis beletették a bogarat a fülembe, h mi is kotyog :D Azért az véleményeket várom még :D
Trombozis2013-08-02 20:14:00 // 39011
Köszi! ;-)
Dömpi (il dottore)2013-08-02 19:52:12 // 39010
460 gr!
Az enyémben most 410 gr van, mert eléggé "bogaras" a hűtőm...jövőre csere, és akkor újra 460 gr-ra lesz töltve. Amúgy a 410 gr-al is hűt szépen.
David | Centocinquantanove2013-08-02 18:52:57 // 39009
Közben telefonáltam egy másik autóvillamossági és klímás szakszervizbe, ahol szintén elsírtam a bánatomat klíma ügyben.
Itt azt mondták (szintén láttatlanban), hogy a légáram elosztó motorját hanyagoljuk egyelőre, szerintük inkább kevés a gáz a rendszerben, ami van azt is elviszi a jobb oldali zóna... (ezt nem teljesen értem, de legyen igaza, mert jóval egyszerűbb javítani és költségekben is csak a töredéke egy műszerfal szétbontással egybekötött légáram elosztó motor mustrának...)

Ha jól emlékszem akkor 480g gáz az optimális... Kérlek erősítsetek vagy cáfoljatok meg egy helyes értékkel! Köszi!
DrB2013-08-02 17:36:45 // 39008
Nezd meg a rugot is, parunknal eltort mar...
Alfonis2013-08-02 17:28:17 // 39007
esetleg, mik lehetnek és azok mik tűrnek? hogyan lehetne diagnosztikát csinni?
Alfonis2013-08-02 17:27:33 // 39006
Gyors kérdés:
Jobb hátul kopog már egy ideje a valami. Lehet stabrúd meg nemtom még mi. De stabilizátorra rákukkantva meg a gumit tapizva nem érzek semmit. csak úthibánál van kisebb sebességnél. Am a kocsi stabil meg minden. Ez mennyire sürgősségi hiba? Jövő héten pénteken indulás görögbe.
Liquid2013-08-02 13:36:16 // 39005
konkrétan nem próbáltam, sztem kellően alulmotorizált...
Ha a száraz tényeket nézzük akkor valamivel jobb mint az 1.6 156
Viszont a JTS motorokról nem hallottam jókat, nem műszakilag hanem érzésileg. Mindenki azt mondta hogy kelletlen, nem szép hangú, szóval nem egy TS :)
Ha benyás akkor sztem inkább 2.2 JTS abban már legalább van erő
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak